بازدید 2381

هوشمندی اصناف در اجرای هدفمندی یارانه ها

کد خبر: ۱۷۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴ 23 June 2011
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اصناف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت که اصناف انصافا هوشمندانه این طرح را عالی جلو بردند.

به گزارش پانا، محمود احمدی نژاد عصر روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی اصناف در جمع روسای اصناف و اتحادیه های صنفی افزود: خیلی ها به دنبال این بودند که با اجرای این قانون بتوانند خراشی بر چهره ملت ایران بیاندازند و خللی در کار ایجاد کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه خیلی ها نیز خواب های عجیب و غریبی دیده بودند که با اجرای این طرح جمهوری اسلامی و ملت ایران به هم خواهد ریخت، اظهارداشت: شهادت می دهم اصناف در بخش های کلیدی هوشمندانه این طرح را به جلو بردند.

احمدی نژاد با یادآوری مدیریت خوب اصناف در بازار شب عید، تصریح کرد: اصناف بازار شب عید را خیلی خوب مدیریت و مردم نیز اطمینان کردند و این کار بسیار ارزشمندی است که اتفاق افتاد.

رییس جمهوری، ساماندهی جدید نظام توزیع را از کارهای بزرگ برشمرد و گفت: در نظام تولید و در نظام توزیع اتلاف نیروی انسانی، منابع و وقت وجود دارد.

احمدی نژاد با بیان اینکه اصناف از قشر زحمت کش جامعه هستند، اظهار داشت: اصناف نقش مهمی در تولید، اقتصاد، زندگی مردم و حتی در مسایل فرهنگی و سیاسی کشور دارند.

رییس جمهور با بیان اینکه اصناف بازار را به خوبی اداره می کنند، تصریح کرد: ما اعتقاد نداریم که دولت باید بالای سر اصناف باشد چرا که خود اصناف به خوبی از عهده این کار برمی آیند.

احمدی نژاد با اشاره به نظام مالیاتی، اظهار داشت: در مورد مالیات زمانی که با خود اصناف هماهنگ شد،این کار بهتر انجام و مالیات ها بهتر وصول شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود ساختن ایران عزیز را آرزوی تاریخی، مقدس و ماموریت همه ملت ایران به ویژه در عصر کنونی دانست و گفت : باید موانع را در برابر تحقق این هدف برداشت و برای آسایش، پیشرفت و تامین زندگی بهتر و متعالی تر برای مردم تلاش کرد.

وی افزود: ملت ایران امروز حامل پیام، فرهنگ و شیوه زندگی انسانی برای تمام ملت های جهان است.

رییس جمهوری مکاتب کمونیسم و لیبرالیسم را شکست خورده دانست و گفت آنها هرکاری که می توانستند انجام داده و به رغم تبلیغات و شعارهای فراوان مبنی بر برقراری عدالت ، مساوات و سعادت برای بشریت، از دور خارج شده اند و این مکتب نجات بخش اسلام و فرهنگ و ارزشهای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت است که می تواند چراغ راه بشریت و نجات آنها باشد و ملت ایران خود با داشتن این فرهنگ متعالی ، آن را به جهانیان عرضه می کند.

وی افزود حدود 25 سال قبل کسی جرات جسارت به آمریکا را نداشت و همه تصور می کردند که آمریکا آخر دنیا است اما واقعیت این است که نظام منحط سرمایه داری نیز از دور خارج می شود و ما می بینیم که در طول تاریخ نام سردمداران این نظام با ترور، کشتار، فقر، استعمار، استثمار، دروغ و فریب همراه بوده است.

رییس جمهوری اضافه کرد آثار نظام ظالمانه سرمایه داری غرب بگونه ای بوده که خود آنها اعلام کرده اند که اکنون در جهان حدود سه میلیارد انسان در فقر بوده و یک میلیارد و 200 میلیون نفر از آنها در فقر مطلق هستند.

احمدی نژاد اضافه کرد بسیاری از ملت های فقیر امروزی کسانی هستند که روی منابع عظیم طبیعی مانند طلا و نفت زندگی می کنند اما به دلیل سیطره نظام سرمایه داری بر این منابع خود در فقر بسر می برند.

وی گفت مردم دنیا دیگر از چنین نظام های ناکارآمد و ظالم خسته شده اند و منتظر راه جدید برای سعادت و تعالی هستند و بدون اغراق تنها ملتی که می تواند این راه را به بشریت امروز جهان معرفی و عرضه کند ملت ایران است و البته قطعا این موضوع ناشی از خودبزرگ بینی و اندیشه های ناسیونالیستی نبوده و حاکی از مسوولیت پذیری و شکر نعمتی الهی است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد فرهنگ متعالی زمانی می تواند به الگویی برای دیگر ملت ها به منظور رسیدن به تعالی و کمال انسانی تبدیل شود که بتواند در زندگی مردم تغییرات و تحولات اساسی ایجاد کند و مشکلات زندگی مردم را رفع کند در غیر این صورت محکوم به شکست و خارج شدن از دور است.

وی افزود: ملت ایران با پشتوانه چنین فرهنگ متعالی به پیشرفت های بزرگ چه در گذشته و چه در زمان حاضر دست یافته است و ما می بینیم همان روحیه و تفکر خلاقی که ایرانیان در زمان های گذشته در عرصه های علمی داشته و چهره های درخشانی را به جهان بشریت عرضه کردند امروز نیز موفق به فتح قله های علمی و کسب پیشرفت های شگرف در همه زمینه ها شده اند.

رییس جمهوری اظهار داشت : بر همین اساس ما باید کشورمان را بگونه ای بسازیم که در همه زمینه ها نظیر تعلیم تربیت، تولید، اقتصاد، فرهنگ، اداره جامعه و حکومت داری و دیگر زمینه ها نمونه و الگویی برای دیگر ملت ها باشیم و موفقیت در این راه اثبات حقانیت مکتب ما است.

احمدی نژاد گفت: دو سال پیش زمانی که نخستین ماهواره ایرانی به فضا پرتاب شد بسیاری از دشمنان ایران ناخشنود و ملت های آزاده و حق طلب خوشحال شدند و امروز جهانیان شاهد پیشرفت جدید ایران در این زمینه و پرتاب ماهواره دیگری هستند و می بینید که نظام متعالی اسلام می تواند مشکلات بشر را حل و جامعه را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد ملت ایران ثابت کرد که توانمندی و ظرفیت انجام کارهای بزرگ را دارد.

رییس جمهوری افزود: بر همین اساس همه ایرانیان در هر پست و مقام و مسوولیت و شغلی که هستند باید به بهترین شکل کار کنند و بدانند که در راه ساختن ایرانی آباد، پیشرفته و ارایه الگویی موفق به بشریت امروز تلاش می کنند و ماموریتی مقدس و الهی در پیش دارند و همه در یک مسیر، تحقق یک آرمان و یک آرزوی بزرگ گام بر می دارند.

احمدی نژاد اظهار داشت: من به عنوان فردی که همه جای ایران را دیده و با ویژگی های آن آشنا هستم می گویم که ایران و ایرانیان ظرفیت فتح قله های بزرگ پیشرفت و توسعه و ارایه الگویی موفق و عزت آفرین به جهان را دارند.

وی خاطر نشان کرد به رغم توطئه های شیاطین و دشمنان، ما می توانیم به هدف بزرگ خود نائل شویم و این ماموریت ما است.

رییس جمهوری همچنین اجرای موفق هدفمندی یارانه ها را معجزه بزرگ ملت ایران دانست و گفت هرچند برخی می گفتند با اجرای این طرح مردم و دولت به زمین می خورند و حتی کسی می گفت با اجرای این طرح شما در انتخابات بعدی رای نخواهید آورد و زمین خواهید خورد اما این طرح با موفقیت اجرا شد و مردم و همه اقشار به بهترین شکل در اجرای آن همکاری کردند.

وی افزود: من به اینگونه افراد اعلام کردم مهم انتخاب شدن من و یا شکست دولت نیست بلکه مهم تحقق این هدف است که سال ها مسوولان در پی اجرای آن بودند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد اعتقاد ما این است که 75 میلیون ایرانی می توانند با اراده و توکل به خدا کوهها را از جا برکنند و حماسه ها خلق کنند و دشمنان ما نیز دقیقا از این موضوع نگران هسند و آگاه شده اند که اگر ایرانیان فرصتی یابند برای پیشرفت و توسعه از آن غافل نخواهد شد و علت دشمنی و سنگ اندازی آنان در برابر پیشرفت های ملت ایران نیز همین واقعیت است، آنان از این واهمه دارند که ایران و ایرانی در همه عرصه ها پیشرفته و الگویی برای دیگر ملت ها شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: آنان از ساختن بمب اتمی توسط ما نگران نیستند بلکه بمب واقعی را ملت ایران می دانند که می توانند هرکاری را که اراده کردند انجام دهند و در این صورت دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و به همین دلیل از ملت ایران عصبانی هستند.

احمدی نژاد گفت با این حال آنان باید بدانند که اگر حتی تمام قدرت و امکانات خود را نیز بسیج کنند، آرزوی به خاک رساندن کمر ملت ایران را به گور خواهند برد.

احمدی نژاد افزود: سردمداران استکباری متزلزل تر از آن هستند که بتوانند به ملت ایران آسیبی برسانند.

رییس جمهوری با ا شاره به شکست طرح ها و ایده های جرج بوش رییس جمهوری پیشین آمریکا برای تسلط بر کشورهای دیگر گفت: وی آشکارا بر طبل جنگ می کوبید اما رییس جمهوری بعدی این کشور با تغییر ماسک و وانمود کردن صلح طلبی و طرفداری از ملت ها همان سیاست های قبلی سردمداران این کشور را دنبال می کند و آنان باید بدانند که ملت ایران هیچگاه فریب توطئه های آنان را نخواهند خورد.

وی تاکید کرد آینده درخشان، عزتمند و پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود و هیچ احدی قادر نیست در این راه مانعی ایجاد کند.

احمدی نژاد همچنین به توطئه های دشمنان برای نفوذ و اثر گذاری بر فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنان تلاش کردند تا به تاسیسات هسته ای ما در نطنر نفوذ کرده و در روند فعالیت دستگاهها اخلال ایجاد کنند اما متخصصان ما با آگاهی از این توطنه مانع از تحقق این خرابکاری شدند و الان تمام دستگاههای این مرکز به فعالیت های خود ادامه می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی