بازدید 10668

شماره ‌تلفنی برای معرفي موجران بدحساب

فرمول تعيين اجاره‌ بهاي سال 90 عبارت است از: حاصلضرب اجاره‌بهاي سال 89 در عدد 09/1 كه عدد حاصل از آن، رقم مصوب براي اجاره‌بهاي سال جاري است.
کد خبر: ۱۷۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹ 23 June 2011
وزارت مسكن براي پشتيباني از طرح برخورد تعزيراتي با موجراني كه بيش از نرخ مصوب، اجاره‌بها را تعيين مي‌كنند، يك خط تلفن به اجاره‌نشين‌ها اختصاص داده تا موارد تخلف را گزارش دهند.

مستأجر‌ها در تهران و كرج، مواردي را كه از رفتار بیرون از چهارچوب مشاوران ‌املاك و مالكان مي‌بینند، مي‌توانند با شماره تلفن 88779354 به ستادي كه در وزارت مسكن براي اين موضوع تشكيل شده اطلاع دهند.

به اين ترتيب، وزارت مسكن گزارش‌هاي دريافتي را به سازمان تعزيرات براي اقدام و برخورد ارائه مي‌كند.

به گزارش «دنياي‌اقتصاد»، موارد تخلف در بازار اجاره شامل «تعيين اجاره‌بهاي سال 90 بيشتر از 09/1 برابر اجاره‌بهاي سال89» و «دريافت پورسانت توسط بنگاه‌هاي مسكن بيشتر از يك‌چهارم اجاره ماهانه» است كه در صورت برخورد مستأجرها با هر كدام از اين دو مورد، مي‌توانند مشخصات موجر و نشاني بنگاه املاك را به وزارت مسكن يا سازمان تعزيرات گزارش كنند.

فرمول تعيين اجاره‌بهاي سال 90 عبارت است از: حاصلضرب اجاره‌بهاي سال 89 در عدد 09/1 كه عدد حاصل از آن، رقم مصوب براي اجاره‌بهاي سال جاري است.

مشاوران املاك موظفند اجاره‌نامه سال89 را ملاك قرار دهند و رونوشت آن را به موجر و مستأجر نشان دهند.

نظر وزير مسكن درباره طرح

علي نيكزاد، وزير مسكن ديروز در حاشيه نشست هيأت دولت در جمع خبرنگاران، تعزيراتي‌ شدن بازار اجاره را طرحي خوب توصيف كرد و گفت: ما این کار را به سود مالکان، مستأجران و دولت می‌دانیم و به نظر ما کار خوبی است که قطعا‌ آن را ادامه خواهیم داد.

وي افزود: از امروز نرخ رشد 9 درصد در بازار اجاره مبنا قرار مي‌گيرد و کسانی که بیش از 9 درصد اجاره بها را افزایش دهند، با آنها برخورد خواهد شد. نيكزاد همچنين تصريح كرد: كسب اطلاع از اجاره‌بها كار ساده‌اي است كه مي‌توان با دیدن قراردادهاي اجاره اين موضوع را فهميد.

يكشنبه مجلس مي‌روم

وزير مسكن و سرپرست كنوني وزارت راه در ادامه گفت: يكشنبه هفته آينده براي كسب رأي اعتماد جهت وزارت راه‌وشهرسازي به مجلس مي‌روم. آن طور كه ايسنا در اين باره خبر داده، نيكزاد با اشاره به مصوبه مجلس درباره تأسيس وزارت راه و شهرسازي گفت: من برنامه‌هاي خود را در مورد اين وزارتخانه به هيأت رييسه مجلس شوراي اسلامي تقديم كردم و يكشنبه براي دفاع از آنها مي‌روم.

متن پيام‌گير

خط تلفن ويژه بازار اجاره در وزارت مسكن به محض تماس مستأجر‌ها چنين مي‌گويد: «شما با پيام‌گير وزارت مسكن‌و‌شهرسازي تماس گرفته‌ايد. پيرو طرح دولت مبني بر ممنوعيت افزايش بيش از 9 درصدي اجاره‌بها، لطفا موارد تخلف از طرح مذكور را همراه آدرس كامل محل موردنظر اعلام فرماييد».
باتشكر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار