بازدید 7741
شش ماه پس از حذف یارانه انرژی اجازه افزایش 15% داده شد؛

افزایش نرخ تاکسی ها، فرصتی برای زنده بودن!

... به ما گفتند یک میلیون تومان وام می دهند؛ اما چون بلاعوض نبود، من نگرفتم! اگر قرار است، جبران بالا نرفتن کرایه ما باشد، پس چرا وام است و پس می گیرند؟
کد خبر: ۱۷۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶ 22 June 2011
سرویس اقتصادی «تابناک» ـ شش ماه پیش، با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین گازوییل، گاز CNG و نفت کوره افزایش یافت و این میزان برای صاحبان خودروهای سواری ـ که مصرف کنندگان بنزین و گاز CNG هستند ـ بین هفت تا ده برابر بود.

بنا بر این گزارش، البته تمهیداتی چون سهمیه سوخت صد تومانی ـ که اسفند ماه 1389 برای آخرین بار به کارت ها واریز شد ـ و سهمیه چهارصد تومانی ـ که همچنان البته نه به قدر ضرورت واریز می شود ـ تا اندازه ای از بروز مشکل پیشگیری کرده، ولی آنچه در این میان فراموش شده، قشر رانندگان تاکسی هستند که گمان می شد در همان ماه های اولیه اجرای هدفمندی یارانه ها، دست به افزایش جدی نرخ خود بزنند.

اما چنان به نظر می رسد که وعده های حمایتی مجریان طرح از یک سو و سختگیری و نظارت سازمان تاکسیرانی از سوی دیگر در شش ماه نخست، مانع از تحقق این مسأله شده است.

افزایش نرخ کرایه تاکسی ها از عواملی است که احساس وجود تورم در جامعه را به سرعت به اقشار متوسط جامعه منتقل می کند و به دنبال انتظارات تورمی را افزایش می دهد. به همین دلیل، مسئولین همه تلاش خود را در ثابت نگه داشتن این نرخ در شش ماهه نخست طرح هدفمندی یارانه ها به کار بردند.

آیا رانندگان تاکسی خرج زندگی ندارند؟

اما در هر حال، آنچه انکارناشدنی است، این که از سال 1389 تا کنون و با حذف کامل سهمیه های بنزین صد تومانی، عملا هزینه سوخت تاکسی رانان در مورد بنزین 400% (چهار برابر) و در مورد گاز CNG 1000% (ده برابر) رشد داشته است.

این در حالی است که سرانجام و پس از اعتراضات فراوان رانندگان تاکسی از بابت کاهش جدی درآمدشان، تنها با افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی ها در تهران و 20 درصدی در شهرستان ها موافقت شده است.

البته کسی از دولت محترم تلاش برای افزایش قیمت ها را مطالبه نمی کند و قاعدتا این مسأله باید به نحو دیگری مدیریت شود. مسلما اینکه ابزارهای حمایتی مالی در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد، از افزایش قیمت مطلوب تر است، ولی در نهایت نباید این مسأله مدیریت قیمت کرایه ها به آسیب دیدن قشر مسافرکش پایان یابد.

چند راننده تاکسی که هیچ یک حاضر نشدند نام خود را بگویند، در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» بر این مسأله تأکید کردند:

«حسین .م»، راننده پراید تاکسی گردشی می گوید: تنها ابزار حمایتی شارژ پانصد هزار تومان وام کم بهره در کارت سوخت های ما برای خرید بنزین چهارصد تومانی بود که تمام آن در سه ماه مصرف شد و ضمنا باید اقساط آن را هر ماه پرداخت کنیم و سرانجام در هزینه ما تفاوتی نکرده است.

بنزینی را که صد تومان می خریدیم، امروز چهارصد تومان می خریم و تازه آن هم روزی ده لیتر که پس از آن، باید هفتصد تومانی بزنیم یا گازی که قیمت آن ده برابر (مترمکعبی چهارصد تومان) شده است. او در پاسخ به این پرسش که با این شرایط، چگونه مسافرکشی برای شما صرف می کند، سری تکان می دهد و از روی تأسف می خندد: ... این کار را هم نکنیم، چه کار کنیم؟!

محمد رضا راننده سمند نیز می گوید: این خودرو خود هزینه استهلاک بسیار بالایی دارد و امروز ما باید بنزین آن را هم با قیمت آزاد بخریم، چون در ترافیک تهران دیگر کم مصرف بودن ماشین معنا ندارد و همه بنزین در ترافیک هدر می رود. عملا روزی ده لیتر کفاف ما را نمی دهد؛ هرچند همان روزی ده لیتر هم چهارصد تومانی است.

یک راننده پژو گردشی سبز نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره ابزارهای جبرانی دولت برای افزایش ندادن کرایه گفت: به ما گفتند که یک میلیون تومان وام می دهند، اما چون بلاعوض نبود، من نگرفتم! اگر قرار است جبران بالا نرفتن کرایه ما باشد، پس چرا وام است و پس می گیرند؟

اکنون باید پرسید، چگونه راننده تاکسی که نرخ خرید سوختش را از 400% تا 1000% افزایش داده ایم، باید به افزایش 15 درصدی کرایه خود همچنان دوام بیاورد و چه بر سر آینده اقتصادی این قشر از هموطنان زحمتکشمان خواهد آمد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۷
آخه مگر یه باک برای یک نفر مصرف می شود ، آخه این چه نسبتی هستش.
با اینکار دوباره همه چیز گرون می شه
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
یادم میاد آقای رویانیان اومد تو تلویزیون وگفت بنزین اینقدرشده وبین چندده تا مسافرکه تقسیم میشه نفری اینقدرمیشه پس کرایه ها خیلی زیاد نمیشه......حالا آقای رویانیان کجاست؟؟؟؟؟؟
ح.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
كرايه ميدان صنعت به م- فاطمي 650 تومان بوده حالا اگر با ترافيكي كه هست در يك ساعت بري برگردي ميشود 5200 تومان اگر 5 ليتر بنزين مصرف بشه 3500 تومان آن ميرود حالا خودت حساب كن ضمنا 300 ليتر بنزين مال 10 روز تاكسي ميباشد
آقا معلومه چی می گی
هزینه آریا شهر تا ونک برای هر نفر 950 تومان است.
شما حساب کنید 150 تومان از هر کرایه برای مخارج بنزین و ماشین باشد.
هر ماشین 4 نفر مسافر می زند.
در روز حداقل 20 بار یا بیشتر این مسیر را می رود.
خب حالا اگر فرض کنیم این آقای راننده 20 روز کا کند خواهیم داشت:
20(روز)*20(تعداد مسافرت)*800(کرایه خالص)*4(تعداد مسافر) = 1،280،000 تومان.
کجای این بده آخه، تازه یارانه هم می گیرن.
به صرف اینکه تراننده های تاکسی یه ناراضیا که نمیشه. خوب منم ناراضیم.

پدر مای مسافر در اومد بخدا (تازه این خط یعنی ونک صادقیه اتوبوس هم ندارد و ما مجبوریم با تاکسی بریم)
خدا وکیلی من یه مهندسم دارم 800،000 تومان حقوق میگیرم که هزینه کرایه و بقیه مخارجم هم توش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
این مسیری که حساب کردی در ساعت ترافیک یک ساعت راه است کدام راننده در روز بیش از ده بار می رود ضمنا کی گفته کرایه خالص با استهلاک و بنزین و ... می شود 800
nasimesharq.blogfa.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
دیگه وای به حال اونی که ماهی 250 هزارتومن در آمد داره
nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
مهندس جون .
شما زیر باد کولر میشنید و این در آمد رادارید اما راننده تاکسی مجبور است روزی 15ساعت رانندگی کند .آیا شما توان این را دارید هر روز این مدت را پشت فرمان آن هم در ترافیک تهران بنشینید.در ضمن در آمدی که شما حساب کردید فقط روی کاغذ درست در میاید ولی در عمل این طور نیست باور نداری یک ماه امتحان کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
باسلام دوست مهندس راستی ا ا ا چرا بنزین تموم شد
کلا فکر کردی خیلی درست حساب کردی
متاسفانه یا خوشبختانه من خودم هم مهندسم هم مسافرکش
با بنزین 400 تومنی و نه بیشتر شما دقیقا یک سوم و اگه همش دربستی بهت بخوره یک چهارم کل درآمدت رو باید بدی فقط بنزین حالا دیگه خرج ماشین به کنار
یعنی اگه 150 که گفتی خرج بنزین و ماشین باشه اگه بره ونک تو اون ترافیک یعنی یک لیتر و نیم بنزین مصرف میکنه ؟ تازه منهای خرج ماشین
اگه بنزین هفتصدی هم باشه که هیچی
تازه اون دوستمون در مورد ترافیک و اینا هم گفت
آقای حجت خیلی فکر کردی مهندسی
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
اگر حقوق شما كم است هزينه آن را راننده تاكسي نبايد بدهد و كلام بعدي اينكه اگر اينجوري كه شما حساب كرديد مي باشد شما هم يك تاكسي بخريد
ميثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
آقا حجت منم مهندسم و سه سال بعنوان راننده در تهران با ماشین کار کردم و الان یکساله که کار پیدا کردم ولی اون سه سال رو هیچ وقت فراموش نمیکنم ،اگه روزی کسی رو خواستی نفرین کنی بگو انشاالله راننده تاکسی بشی توی تهران
تاثر افزايش قيمت سوخت در هزينه تمام شده تاکسي بيش از همين 15 درصد نيست.
پاسخ ها
mgi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
اجاره خانه راننده تاکسی اضافه نشده!هزینه تعمیرات اضافه نشده!قطعات یدکی افزایش قیمت نداشته!پوشاک و موادپروتئینی افزایش نداشته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
لاستيك و ميكانيك وغيره... راهم در مخارج حساب كنيد
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
آقاي كار شناس با چه فرمولي به اين نتيجه رسيدي تازه اين را هم در نظر بگير كه يك افزايش قيمت سالانه هم است كه هنوز منظور نشده
پدر من راننده تاکسی است فقط خدا میداند او در شش ماه گذشته چه کشیده

ضمنا اون آقایی که کرایه آریا شهر را حساب کرده با این ترافیک ستار خان کدام راننده می تواند در روز بیش از 10 بار این مسیر ا ساعته را برود؟
این معامله دوسر باخت است یا مردم یا رانندگان تاکسی
در حالی که مسبب دولت است اگر کرایه زیاد شود مردم و اگر نشود راننده ضرر می کند اما در هرحال دولت سود می کند پس باید دولت جبران ضرر تاکسی ها را بکند
این معامله دوسر باخت است یا مردم یا رانندگان تاکسی
در حالی که مسبب دولت است اگر کرایه زیاد شود مردم و اگر نشود راننده ضرر می کند اما در هرحال دولت سود می کند پس باید دولت جبران ضرر تاکسی ها را بکند
بیخود دلتان برای راننده تاکسی ها نسوزد.از راننده تاکسی شکم سیر تر پیدا نمی شود.اگر نمی دانید بدانید که خیلی از تاکسی ها ماشینشان را به بازاریها (برای تردد در طرح ترافیک)اجاره داده اند و ماهی ششصد هفتصد تومن بدون پول بنزین و مخلفات پول می گیرند.پس قصه آنها را نخورید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
يعني تمام رانندگان تاكسي ماشين هاي خود را به بازاري ها اجاره دادن مگر ما 80هزار نفر بازاري داريم اول تحقيق كن بعد نظر بده
بدون نیاز به اجازه مقامات مسئول تاکسی ها در طول شش ماه گذشته دو بار اقدام به افزایش کرایه نموده اند یکبار دی ماه 89 و بار دیگر فروردین 90 برای نمونه کرایه سه را ه عباس آباد تا میدان ونک پارسال آذر ماه 300 تومان بود و در پایان خرداد ماه به 500 تومان رسده است. این یعنی 67 درصدافزایش در شش ماه!؟.تازه دوباره میخواهند اضافه کنند مگر در این مملکت فقط مسافر کش ها زندگی میکنند؟ حقوق کارمندان وکارگران چند درصد اضافه شده است؟ تاکس ها باوجود داشتن تاکسی متر هرگز از آن استفاده نمیکنند هر وقت هم که با اعتراض مسافران در این زمینه مواجه میشوند خیلی راحت میگویند در این مملکت کی قانون را رعایت میکنه که ما دومی باشیم.اگر در صدد حل مشکل هستید رانندگان تاکسی ها را ملزم به استفاده ازتاکسی متر بکنید و از مسافر کشی شخصیها که غیر قانونی مبادرت به این کار میکنندجلوگیری به عمل آورید.
پاسخ ها
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
اول اينكه كرايه تاكسي 15 درصد بعد از اجراي يارانه ها زياد شد 15 درصد هم اول تير ماه دوم اينكه كارمند شريكي در حقوق خود ندارد ولي راننده تاكسي شريكي بنام تاكسي دارد كه هم بنزين بيمه تصادف مكانيك لاستيك و لوازم يدكي مي خواهد تا شما را با يك راننده جا به جا كند
تا زمانی که گردانندگان مملکت بفکر ملت نباشندوخود را از ملت ندانندوخود را جای ملت نگذارنداین است و این .وبهتر است به حرفی که می زنیم ایمان داشته باشیم البته مسولین را می گویم وبهتر است بدانند که سر همه را می توان کلاه گذاشت بجزخدای یکتا وعادل وقهار.
در همه جای دنیا اتوبوس و مترو و امثال آن حمل و نقل عمومی محسوب میشود و تاکسی یک وسیله لوکس است ، با هزینه های بالا ، که فقط افرادی که توانایی مالی مناسب با آن را دارند ، از آن استفاده میکنند . ولی در کشور ما صدها و هزاران تاکسی با همان هزینه های سرسام آور بکار گرفته شده ولی از آن به عنوان یک اتوبوس کوچک با ظرفیت چهار نفر !!!؟؟؟ بهره برداری میشود . " چو خشت را نهد معمار کج ، تا ثریا میرود دیوار کج .
دوستان كيهاني و آقاي شريعتمداري كه در زمان دولت اصلاحات با افزايش تنها 10 درصدي قيمت حاملهاي انرژي فرياد "وااسلاما " و "وامردما"شان به آسمان بلند بود چگونه اكنون با افزايشهاي 200. 500 و 800 درصدي قيمتها سكوت كرده اند؟ خط كش عدالت اين آقايان چگونه است؟!
یک بار که بعد عید 15-18% گرون کردن. مثلاً از سیدخندان تا انقلاب بود 650 تومان که شد 775 که 800 می گیرن. به نظرم اوضاعشون خوبه فقط دنبال سود بیشتر تو این گرونی هستند. یه نفر نیست به فکر مسافر باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
آقا جان من يك راننده تاكسي هستم خانه 500متري در زعفرانيه دارم ويك ويلا در شمال همه اينها را از گرفتن كرايه از مسافر جمع كردم شما هم برويد يك تاكسي بخريد
احتمالاً آخر ماه اعلام میشه که تورم زیر 10 % بوده
مردم نگران گران شدن نرخ تاکسی رانی هستند،راننده های تاکسی نگران ارزان ماندنش! دولت؟!!!
کجای کارید 90٪ تاکسی ها فقط در بستی سوار میکنن انصاف تو وجودشون نیست اکثر شون .... کشن من یه معلولم با تمام وجودم حروم زادگی این تاکسی ها و دولت رو حس میکنم دوات بی ناموس و این تاکسی های بی همه چیزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
اول اينكه شما معلول نيستي بلكه يك اوباش هستي چون خيلي راحت به يك راننده تاكسي زحمت كش و دولت جمهوري اسلامي توهين ميكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
مگه نمیتونی درست حرف بزنی تابناک چرا این نظریا بهتر این فحاشی رو نمایش دادی ؟
خدائیش دلم براشون میسوزه! مسئله اینه که بطور مستقیم با مردم در برخورد هستند، بعضی وقتها مردم کرایه درست نمیدن، ماشین هاشون هم که تولید شرکت های بدنامی مثله ایران خودرو و سایپا هست که مصرف سوختشون و استهلاکشون بالاست گاهی اوقات با نقص فنی و مشکل دار (از نوع عجایب و غیر قابل حل) میان بیرون
مثله آب و برق و گاز و تلفن نیست باید دستشون رو دراز کنند و از مردم نون شبشون رو طلب کنند، یه خودروی تولید وطن بعد از 2-3 سال مسافر کشی دیگه داغونه! اکثر اینها خونه ندارن و مستاجر هستند، با یکیشون صحبت میکردم و سفره دلش باز شد میگفت دوست دارم زردآلو بگیرم واسه اهل خونه پولش رو ندارم به صورتش نگاه کردم دیدم سمت چپ صورتش از نور آفتاب سیاه تر از سمت راستش هست، نگاهی به شلوار کُردی زهوار در رفته پلاستیک پول خرده های 25 و 50 تومنی و دمپایی هاش انداختم... مشخص بود مذهبیه، بهش گفتم چرا کار دیگه ای نمیکنی از مشاغل ورشکست شده اش برام گفت و چقدر گفت... دلش پر بود
گفتم خطت رو عوض کن باز هم گفت از مافیای خطی تاکسی ها و اگر در خطی که قدیمی نیستی بری چه بلایی به سرت میارن تا راننده های فعلی ترافیک خط رو کنترل کنن
کرایه 2500 بود دادم و امیدوارم اون 5 تومنی که از مثلا از جیبم افتاده رو نندازه صندوق صدقات، میذارم کم شارژ ایرانسل و همراه اول
در ضمن اگر کرایه ها گرون بشه امکان پرداختشون رو ندارم و لنگ میمونم
فقط مردم به حون هم افتادن. ماکه کارمندیم باید 10% افزایش حقوق داشته باشیم. اگر هم هیچ گرونی!!! دیگه ای بوجود نیاد.چند برابر این 10% رو باید بدیم به قشری که اگه کرایه ها 1000% هم گرون بشه باز هیچ وقت راضی نیستن.
اونهایی که باور ندارن راننده تاکسیها با این اوضاع چطوری با سیلی صورتشونرا سرخ نگه داشتن .من وهزارن همکارم دعا میکنیم اونها هم بوضع ما دچار بشوند تا از این رفاه سرشار بی بهره نمانند .براستی اسکناس جمع کردن تو خیابونهای تهران نمی دونید چه کیفی داره .انشاالله خدا برای ارزو مندانش قسمت بکنه .هرچه زودتر
اميد وارم كه هر كس فكر ميكند راننده تاكسي از درآمد خوبي بر خوردار است خداوند اين درآمد را به خانواده او ارزاني دارد
ببخشید چرا کرایه اتوبوس را نمیگین که 50درصد اضافه شده؟؟؟؟
مگه حقوق کارمند چقدر زیاد شده؟ پارسال شش درصد و امسال میگن ده درصد که هنوز با گذشت سه ماه از سال پرداخت نشده.بعد هم کی گفته 15درصد؟ در مسیرهایی که من رفت و امد میکنم از همون روز اول تیر کرایه هزار تومن شد 1350 تومن(یعنی سی درصد) و کرایه هشتصد تومن شد هزار تومن(یعنی 25درصد) خودتون رو گول میزنید؟ ما چه گناهی کردیم که باید تاوان بی کفایتی برخی مسئولان را بدهیم؟ به خدا این مردم خیلی نجیبند.
خب مگه حقوق ما كارگرها چقدر اضافه شده؟؟؟ پس ما چي بگيم كه فقط 6% افزايش حقوق داشتيم؟؟؟
احتياجي به مجوز نبود،گراني ها توماتيک وار انجام مي شوند.
احتياجي به مجوز نبود،گراني ها توماتيک وار انجام مي شوند.
عزیزان:
استحلاک تاکسی که فقط بنزین و روغن نیست
از تصادفات و لاستیک و بیمه 20درصد گرانتر(ماشین های پر خطر)و افت قیمت گرفته تا یه سرماخوردگی که راننده یه 2روز خونه گیر بشه
تازه یه داستانی داریم به اسم ماشین های شخصی که کمر راننده تاکسی هارو آره
از همه این هاکه بگزریم کی سوار ون میشه مگر یا از آسمون بارون بیاد یا سنگ که اونم بعضیا بازم سوار نمیشن تازه داشته باشیم مصرف سوخت صدی 18-19 رو تو ترافیک تهرون
بعدم به مولا خطیاشم روزی 5-6 بار بیشتر یه مسیر رو نمیرن چون ساعت کاریشون ار 4به بعده
مثلا خطهای مترو صادقیه
یه نمورم حق بدین به این راننده ها
برادر من اين چه استدلالي است كه فرزند آن راننده دارند ؟ من از خاقاني به رسالت مي آيم ، قبلا كرايه 350 تومان بود كه به 375 تومان افزايش يافت اما راننده هاي خط به بهانه پول خرد 400 تومان مي گرفتند و حالا هم شده 450 تومان يعني از اول سال تا حالا 100 تومان كرايه اين مسير حداكثر 5 دقيقه اي بالا رفته است . در آخر هم اين كه من در روز 1600 تومان هزينه اياب ذهاب مي دهم و در ماه 38000 تومان از حقوق 730 هزار توماني ام را آيا اين نسبت منطقي است ؟
مسافر نا راضی, مسافرکش نا راضی . ای متوليان امور اگر می توانيد مشکل مملکت وملت ما را حل کنيد . بقيه چيز هايی را که در تئوری هايتان دارين پيشکش تان . رضای خدا در اين است که اول مشکل مرد خودتان را حل کنيد .
نه اينكه بعضي از پيامها را نمي آوريد ولي بعضي را دوبار دو بار درج مي كنيد . بنده خودم با وسيله شخصي تردد مي كنم اولا" كه صبح زود تاكسي به ندرت گير مي آيد (از خواب ناز كه نميشود گذشت ) دوم اينكه همه تاكسي ها مسافر سوار نمي كنند بلكه گزينش مي كنند . خودم بارها ديدم مردم تا وسط خيابان آمده ولي وسايل عمومي ( تاكسي هاي رنگارنگ ) توجه نمي كنند و گيرنده هاشون دنبال كد ( دربستي) مي باشد . بعضي ها شون هم كنار بيمارستانها منتظر شكار مي باشند . بعضي ها شون هم كه فقط از ما بهترون سوار مي كنند .بعضي ها شون هم كه در اختيار شركتها و ادارات داخل طرح هستند و ... خلاصه يك چيزي حدود 10 تا 15 درص از آنها كه اكثرشان بالاي 50 سال سن دارند دلشون مي سوزد و مردم را سوار مي كنند
خوش به حال مردم بیچاره که 3 بار امسال افزایش قیمتها را تجربه کرده اند
بابا بسته دیگه حتما مردم باید دوتا اتوبوس آتیش بزنند تا آقایان شورای شهر بفهمند .. بابا از مردم خجالت بکشید توی همه برنامه هاتون حضور داشتند این رسمش نیست با گرانی مردم را رنجشان بدید. از خدا بترسید
واقعا دولت خسته نباشه.همه دارن دعاش میکنن.
من راننده تاکسی قبلا گاز میزدم(95درصدمصرفمان گاز بودLPG(یک باک حدودا300 تومان .الان همان گاز را میزنیم 17000تومان که یک روز و نصفی را جواب میدهد.با استهلاک ماشین و کار کرد خودمان الان نصف نصف درامدمان یرای سوخت مصرف میشود.اخر شب که حساب میکنیم اگر بیکار خانه بمانیم به نفعمان هست.همه چی گران شد سوخت خدمات تعمیراتی قطعات یدکی ارزاق عمومی و... ولی کرایه مارا 15 درصد بالا بردند.از این هم بگذریم مردم من راننده را فحش و نفرین میکنند.
کی به اون ......مدرک مهندسی داده!!
من فارغ اتحصیل روزنامه نگاری اما راننده تاکسیم با یه آر دی بنزین سوز
قبل هدفمندی روزانه 22000تومن کار میکردم با مصرف 25 لیتر بنزین حالا با همون مصرف(باقیمت 400تومن)روزی 28000 تومن
جمع و تفریق که بلدی مهههههههندس
حقوق من کارمند 15 درصد اضافه شده؟ اون به جهنم! به من تو شهرستان یک قرون حق ایاب ذهاب نمیدن. حالا تو تهران که ماهی 30 هزار تو من میدن چیزی بهش اضافه کردن؟ تازه همون روز که یارانه ها نقدی شد فرداش همه کشیدن رو کرایه هاشون
عوض 15 درصد اتوبوسها 100 درصد و تاکسیها بین 25 تا 50 درصد افزایش قیمت داشتن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی