بازدید 15697
توضیحات امیر سیاری در جمع خبرنگاران از؛

جزییات درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی

نیروی دریایی در سال جاری، بیش از سیزده مورد درگیری با دزدان دریایی داشته است که نیروهای ما موفق به حفظ خطوط مواصلاتی شده‌اند/ این تدبیر فرمانده معظم کل قوا بود که ما باید اقتدار مملکت را نشان بدهیم/ برای همه صیادان و دیگر سرنشینان لنج های صیادی کلاس آموزش گذاشته و نقاط امن را تعریف کرده و گفته ایم که کجا باشید تا...
کد خبر: ۱۷۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶ 18 June 2011
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از اردیبهشت ماه سال 88 تاکنون، نزدیک به یکهزار فروند کشتی تجاری و نفتکش ایرانی را مستقیم در آب های بین المللی اسکورت کرده ایم.

به گزارش «تابناک»، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تنها در سال جاری افزون بر سیزده مورد درگیری شدید با دزدان دریایی داشته ایم که نیروهای ما موفق به حفظ خطوط مواصلاتی شده اند.

وی افزود: نیروی دریایی در زمینه مأموریت های واگذار شده به ویژه در دریاهای آزاد و خلیج عدن، منطقه دریای سرخ و شمال اقیانوس هند حضوری فعال دارد، به گونه ای که تأثیر منطقه ای و فرامنطقه ای آن را می توان از راه های گوناگون به ویژه بازتاب اخبار رسانه های داخلی و بین المللی دریافت کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان ساخت: چهاردهمین ناوگروه ما در منطقه حضور دارد که ضمن به نمایش گذاردن اقتدار نظام جمهوری اسلامی، خطوط مواصلاتی را نیز با قاطعیت تأمین می کند و حتی پیش آمده که از برخی شناورهای دیگر هم در برابر حملات دزدان دریایی حمایت کرده است.

امیر دریادار سیاری تأکید کرد: این موضوع مستمر و پایدار در منطقه ای به این وسعت، نشان از اهمیت کار، مأموریت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی دارد و این تدبیر فرمانده معظم کل قوا بود که ما باید اقتدار مملکت را نشان بدهیم، در عرصه دریاهای آزاد حضور داشته باشیم، زیرا دریاهای آزاد، محل ما هم هست و مربوط به ما هم می شود.

وی ادامه داد: اسفند ماه پارسال که سیزدهمین ناوگروه ما هنگام بازگشت، از کانال سوئز، دریای سرخ و دریای مدیترانه عبور کرد، بازتاب خبری داخلی و خارجی خوبی درباره جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره برخی از ناامنی هایی که به وسیله دزدان دریایی برای شناورهای صیادی ایران در آب های اقیانوس هند پیش آمده، اظهار داشت: برای استفاده از محل های امن برای صید و همچنین مقابله با دزدان دریایی، با برگزاری کلاس، آموزش های لازم را به آنها داده ایم که این کار هنوز ادامه دارد.

وی یادآور شد: شمار لنج های صیادی که از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای صید به آب های دور سفر می کنند، آمار بسیار بالایی است که اگر در هر محلی که بخواهند بروند صید کنند، کار بسیار مشکلی است، زیرا وسعت آبهای مورد نظر آنان به بیش از دو میلیون و دویست هزار کیلومتر مربع از شمال سومالی تا چابهار می رسد.

وی تأکید کرد: ما برای همه صیادان و دیگر سرنشینان لنج های صیادی، کلاس آموزش گذاشته و نقاط امن را تعریف کرده و گفته ایم که کجا باشید تا بتوانیم شما را حمایت کنیم.

امیر سیاری خاطرنشان ساخت: بنابراین، باید به سخنان و آموزش های ما و نیز نقاطی که تعریف می کنیم، توجه داشته باشند. ما نیز بیشترین توانمان در حمایت از آنان به کار می گیریم، اما اینکه اجازه داشته باشیم با همه اینها ناو و نیرو بفرستیم، این در قوانین وجود ندارد بلکه آنان باید بیایند و خود را با مقررات هماهنگ کنند.

دریادار سیاری ادامه داد: بسیاری از لنج هایی که تاکنون موفق شده اند از چنگال دزدان دریایی فرار کنند و بازگردند، دلیل موفقیت خود را آموزش هایی می دانند که نیروی دریایی به آنان گفته است چه کنند، کجا بروند و کجا بیایند و در صورت گرفتار شدن به دست دزدان دریایی، چه مسایلی را رعایت کنند.

گفتنی است، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با هدف سرکشی به نیروهای تحت فرمان این نیرو و شرکت در مراسم تقدیر از کارکنان و پدران نمونه منطقه یکم دریایی و همچنین افتتاح تالار هفتم آذر شهرک ولیعصر این نیرو به بندرعباس سفر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی