بازدید 7732
۹
درباره برنامه هسته ای؛

افزایش فشارها بر ایران و تأثیر جنگ روانی غرب بر رفتار آمانو

در هفته های اخیر، فشار به ایران درباره پرونده هسته ای افزایش یافته و منابع گوناگون غربی با انتشار خبرهایی خودساخته در این باره بر پایه همان تحلیل می کنند و آمانو نیز در گزارش های خود بر مسائلی تأکید دارد که این ادعاها را تقویت می کند، در حالی که وی نیز تاکنون هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران ارایه نکرده است.
کد خبر: ۱۶۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۴ 08 June 2011
سرویس بین الملل ـ فشارها به جمهوری اسلامی ایران در مورد برنامه هسته ای در حال افزایش است.

به گزارش «تابناک»، در جدیدترین گزارشی که موسسه تحقیقاتی «رند» منتشر کرده، آمده است که ایران به ساخت سلاح هسته ای بسیار نزدیک شده و تا ساخت سلاح هسته ای دو ماه بیشتر فاصله ندارد.

بنا بر این گزارش، «گئورگی جونز»، از محققان این موسسه با قطعی دانستن این پیش فرض، همچنین افزوده است: ایران به اندازه کافی اورانیوم برای ساخت بمب هسته ای در هشت هفته دارد و این به معنای شکست اسرائیل و آمریکا در مقابل ایران در حوزه هسته ای است.
وی همچنین تأکید کرده که برنامه هسته ای ایران برنامه ای بازگشت ناپذیر و غیر قابل توقف است.

وی افزود: واقعیت این است که اسرائیل و آمریکا در تلاش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ناکام مانده و امروز زمان آن است که آنان این شکست را بپذیرند و با رویکردی واقع گرایانه به ارزیابی تلاش های ایران درباره تولید اورانیوم غنی شده بپردازند.

در همین حال، نشریه آمریکایی «ونکوورسان» نیز در مطلبی آورده است: اکنون دیگر شکی نیست که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است، چرا که ایران تاکنون به صورت روشن به نامه و پرسش های دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی واکنش و پاسخی نداده و این احتمال انحراف ایران به سمت تولید سلاح هسته ای را افزایش داده است! افزون بر این، به گفته آمانو، به تازگی ایران آزمایش های پیچیده ای انجام داده که گویا، انجام چنین آزمایش هایی، گام های تازه ایران برای انحراف برنامه هسته ای آن کشور به سطوح نظامی و تسلیحاتی است.
 
این روزنامه در پایان گزارش خود همچنین آورده است: تلاش ایران برای گسترش موشک های شهاب 3 نیز دلیل و شاهد دیگری است که می توان از آن، انحراف در برنامه هسته ای ایران را نتیجه گرفت.

بنابراین، گویا در هفته های اخیر، فشار به جمهوری اسلامی ایران درباره پرونده هسته ای افزایش یافته و منابع گوناگون غربی با انتشار خبرهایی خودساخته درباره برنامه هسته ای ایران، بر پایه همان خبرهای خودساخته تحلیل می کنند و دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های خود بر مسائلی تأکید می کند که این ادعاها را تقویت می کند و این در حالی است که وی نیز تاکنون هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته ای ایران ارایه نکرده است.

گفتنی است، به نظر می رسد که دبیرکل این سازمان بین المللی نیز در مسیر تبلیغات یکسویه و جنگ روانی غرب و همسو با آنان در حال حرکت است و تقریبا از رویکرد و دستور کاری فنی و حقوقی در قبال برنامه هسته ای ایران در آژانس خبری نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
تحلیل شان به درد خودشان می خورد.
از جای دیگه میسوزن
عیب نداره بذار بگن
اینا واقعا دیگه توش موندن که چیکار بکنند بگذارید گریه کنند
نمیدونم اینا چی فکر می کنن ؟ آقا ما می خواهیم زیردریایی اتمی بسازیم مثلا" این که سلاح هسته ای نیست! یا کشتی ای که با سوخت اتمی حرکت میکنه ووو...! اینا از پیشرفت ایران در این حد نگرانند و نمی خواهند رقیبی در منطقه داشته باشند که نامش ایران باشد.
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
آخرین اخبار
وب گردی