بازدید 4570

۲۴ ساعت وحشت در ماجراي کودک‌ربایی

دقايقي بعد اين جوان که در پياده رو قدم مي زد متوجه شد که سوئيچ پرايد بر روي خودرو قرار دارد. او با ديدن اين صحنه و در يک لحظه نقشه شوم آدم ربايي و سرقت را طرح کرد و در يک اقدام ناگهاني پشت فرمان پرايد نشست و بدون توجه به فريادهاي ۲ کودک پدال گاز را فشرد
کد خبر: ۱۶۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵ 08 June 2011
خراسان: جوان ۲۷ ساله اي که ۲ کودک مشهدي را به قصد اخاذي ۱۵۰ ميليون توماني ربوده بود پس از ۲۴ ساعت تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شد.

بعدازظهر يک شنبه گذشته خودروي پرايدي مقابل بيمارستان مهر مشهد توقف کرد و سرنشينان آن براي عيادت از بيمار به داخل بيمارستان رفتند اين در حالي بود که ۲ پسر ۱۰ و ۱۲ ساله که با يکديگر پسر عمو بودند داخل خودروي پرايد ماندند تا پدر و مادرشان بازگردند.

دقايقي بعد اين جوان که در پياده رو قدم مي زد متوجه شد که سوئيچ پرايد بر روي خودرو قرار دارد. او با ديدن اين صحنه و در يک لحظه نقشه شوم آدم ربايي و سرقت را طرح کرد و در يک اقدام ناگهاني پشت فرمان پرايد نشست و بدون توجه به فريادهاي ۲ کودک پدال گاز را فشرد او پس از چند دقيقه توقف کرد و ۲ کودک را داخل صندوق عقب خودرو انداخت و سپس به مقصد نامعلومي حرکت کرد.

از سوي ديگر وقتي اعضاي خانواده ۲ کودک از بيمارستان بيرون آمدند متوجه شدند که خودروي آن ها به سرقت رفته است. آنان که بسيار نگران و هراسان شده بودند و دلهره و اضطراب سراسر وجودشان را فرا گرفته بود در تماس با ۱۱۰ موضوع آدم ربايي را اطلاع دادند.

در پي دريافت اين خبر، تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي به محل اعلام شده عزيمت کردند و به بررسي ماجرا پرداختند.

اين گزارش حاکي است: با محرز شدن ماجراي آدم ربايي، تيم ويژه اي از کارآگاهان زبده آگاهي به سرپرستي سرهنگ مسرت پي گير اين پرونده شدند. مادران ۲ کودک که به همراه ديگر اعضاي خانواده به پليس آگاهي رفته بودند وحشت زده به اين سو و آن سو مي رفتند و گريه مي کردند.

سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) که پس از وقوع اين حادثه در پليس آگاهي مستقر شده بود نظارت مستقيم بر عمليات را به عهده گرفت و دستورات ويژه اي را در اين باره صادر کرد.

با دستور رئيس پليس آگاهي کارآگاهان عکس و مشخصات ۲ کودک را به کليه گشتي ها و مراکز انتظامي در شهرهاي مختلف کشور اعلام کردند. لحظات به کندي سپري مي شد و صداي ناله هاي مادران ۲ کودک لحظه اي قطع نمي شد.

هر يک از اعضاي تيم ويژه کارآگاهان بخشي از کار را به عهده گرفتند و تحقيقات اطلاعاتي آنان با توجه به تجربيات اين تيم ادامه يافت تا اين که در ساعت ۹:۳۰ شب فردي با تلفن همراه پدر يکي از کودکان ربوده شد تماس گرفت و با گفتن اين جمله که «۱۵۰ ميليون تومان حاضر کنيد و گرنه بچه ها را مي کشيم!» تماس خود را قطع کرد.

پدر کودک با شنيدن اين جمله وحشت زده و نگران ازخداوند طلب کمک مي کرد و با چشماني اشک بار به کارآگاهان چشم دوخته بود. با اين تماس رديابي تلفن تماس گيرنده بلافاصله آغاز و مشخص شد که او از يک تلفن عمومي تماس گرفته است.

با توجه به اين که پدر کودک دچار حالات روحي و رواني خاصي شده بود و نمي توانست با آدم ربا سخن بگويد سرهنگ بيدمشکي گوشي تلفن همراه او را گرفت و منتظر تماس دوباره آدم ربا ماند. عقربه هاي ساعت انگار ايستاده بود و زمان حرکت نمي کرد. مادران کودکان در سالن پليس آگاهي به راز و نياز پرداخته بودند و اشک مي ريختند تا اين که ساعت ۳:۳۰ بامداد ديروز دوباره صداي زنگ تلفن همراه پدر کودک به صدا درآمد باز هم آدم ربا از يک تلفن عمومي صحبت مي کرد.

کارآگاه به تلفن پاسخ داد. جواني از آن سوي خط گفت: شما فقط پول را آماده کنيد مکان تحويل را من تعيين مي کنم و دوباره با شما تماس مي گيرم. رديابي اين تماس موجب شد تا مسير حرکت آدم ربا در محورهاي جنوبي خراسان رضوي مشخص شود.

با اين سرنخ بلافاصله عمليات رهاسازي کودکان به دستور سرهنگ بيدمشکي آغاز شده کارآگاهان ماجرا را به کليه نيروهاي  آگاهي و ايست و بازرسي هاي مستقر در جاده هاي جنوبي کشور اعلام کردند و طرح مهار با همکاري ماموران انتظامي استان خراسان جنوبي به اجرا درآمد تا اين که ساعاتي بعد ماموران مستقر در ايست و بازرسي فردوس که کليه خودروهاي عبوري را با دقت تحت نظر گرفته بودند ۲ کودک را داخل يک اتوبوس مسافربري شناسايي و آدم ربا را نيز که در همان اتوبوس بود با راهنمايي کودکان دستگير کردند.

با اعلام خبر دستگيري آدم ربا و رها شدن ۲ کودک از چنگ وي موجي از شادي در ميان پليس آگاهي خراسان رضوي به راه افتاد. اعضاي خانواده ۲ کودک اشک شوق مي ريختند و خداوند را شاکر بودند. آنان نمي دانستند چگونه از اين که کارآگاهان ۲۴ ساعت در پليس آگاهي ماندند تا اين پرونده به نتيجه برسد قدرداني کنند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي روز گذشته با بيان اين خبر به خراسان گفت: پس از آن که با همکاري ماموران استان خراسان جنوبي آدم ربا دستگير شد بلافاصله تيم ويژه پي گيري اين پرونده به خراسان جنوبي اعزام شدند و آدم ربا را به همراه ۲ کودک رها شده به مشهد منتقل کردند.

سرهنگ حسين بيدمشکي افزود: آدم ربا که جوان ۲۷ ساله افغاني است با خودرو پرايد به سمت استان هاي جنوبي کشور در حرکت بود که نرسيده به شهرستان فردوس کنترل خودرو از دست وي خارج مي شود و خودرو در حالي که ۲ کودک در صندوق عقب آن بودند با کوه برخورد مي کند.

وي افزود: به دليل اين که خسارت زيادي به خودرو وارد آمده بود جوان آدم ربا کودکان را از صندوق عقب بيرون مي آورد و آن ها را سوار اتوبوس مي کند تا به استان هاي جنوبي کشور منتقل کند که خوشبختانه با تلاش شبانه روزي کارآگاهان و رئيس اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي و ماموران استان خراسان جنوبي در چنگ عدالت گرفتار مي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار