بازدید 23465

افشاگری مديرعامل سابق درباره قاچاق سیگار

ابطحي با بيان اينكه ميزبان و شركت انتظار ايرانيان پيگيري‌هاي زيادي را براي بستن قرارداد با شركت فيليپ موريس و واردات سيگار مارلبرو داشته‌اند، گفت: يك گروه منفعت طلب دنبال اين بودند كه مجوز مربوط به اين كار را بگیرند و مارلبرو را رسماً به كشور وارد كنند.
کد خبر: ۱۶۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰ 30 May 2011
مديرعامل سابق شركت دخانيات، با تشريح فشارهاي موجود از سوي برخي جريان‌ها براي معامله با شركت صهيونيستي فيليپ موريس و حمايت از العقيلي گفت: فردي به ‎نام ميزبان و شركت انتظار ايرانيان، درخواست‌هايي را براي واردات سيگار مارلبورو داشتند كه با آن مخالفت كردم و سرانجام از شركت دخانيات كنار رفتم.

سيد محمود ابطحي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اينكه مراجع نظارتي و دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور اعلام كرده بودند كه شركت فيليپ موريس، ماهيت صهيونيستي دارد، ما با معامله با اين شركت و واردات رسمي سيگار مارلبورو مخالفت كرديم كه اين مسأله به مذاق برخي خوش نيامد و سرانجام، از مديريت شركت دخانيات كناره‌گيري كردم.

وي ادامه داد: در اين ماجرا، بحث منابع مالي بسیاری مطرح بود و چون منافع كشور را متضرر مي‌كرد، با انجام آن موافقت نشد.

ابطحي با بيان اينكه در آن زمان، موضوع قاچاق سيگار به كشور را در شركت دخانيات پيگيري كرديم، تصريح كرد: شركت دخانيات ايران و دستگاه‌هاي متولي مسأله قاچاق، موضوع قاچاق مارلبرو به ايران را پيگيري كردند، ولی به دليل برخي مسائل در جلوگيري از اين مسأله موفق نبوديم.

وي ادامه داد: در همين حال، بحثي مطرح شد كه با توجه به اينكه قاچاق مارلبرو به كشور مهار شدنی نيست، پس بهتر است واردات رسمي اين سيگار انجام شود.

وي با بيان اينكه سود زيادي از توليدات فيليپ موريس نصيب رژيم صهيونيستي مي‌شود، گفت: اين شركت به عنوان يك توليد كننده بزرگ دخانيات نقش بزرگي در تأمين مالي رژيم صهيونيستي دارد.

* تلاش ميزبان و انتظار ايرانيان براي واردات مارلبرو

ابطحي با بيان اينكه ميزبان و شركت انتظار ايرانيان پيگيري‌هاي زيادي را براي بستن قرارداد با شركت فيليپ موريس و واردات سيگار مارلبرو داشته‌اند، گفت: يك گروه منفعت طلب دنبال اين بودند كه مجوز مربوط به اين كار را دريافت و مارلبرو را رسماً به كشور وارد كنند.

وي توضيح داد: بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، شركت فيلپ موريس يك كمپاني صهيونيستي است و هيچ شركتي نبايد نسبت به واردات محصولات آن به كشور اقدام كند، ولي در اين ماجرا عده‌اي را مي‌ديدم كه به عنوان طرفداري از يك گروه وارد قضيه شده و تنها من مورد هجوم واقع شدم.

وي با بيان اينكه برخي گروه‌ها شركت دخانيات را در فشار قرار داده بودند تا به يكسري افراد خاص مجوز واردات مارلبرو را بدهد، اظهار داشت: با توجه به ممنوعيت‌‌هاي موجود و نامه‌اي كه در اسناد محرمانه شركت دخانيات هست، وزارت اطلاعات هر گونه معامله با شركت فيليپ موريس را ممنوع عنوان كرد و من نيز به اين مسأله پايبند بودم.

* فشار برخي گروه‌ها براي حمايت از العقيلي

مديرعامل سابق شركت دخانيات در ادامه با اشاره به مفاسد اقتصادي العقيلي (فردي كه نمايندگي مادام العمر سيگار مارلبرو در ايران را از فليپ موريس اخذ كرده است) در صنعت دخانيات ايران گفت: مديران قبلي شركت دخانيات به دليل تخلفات اين فرد در مقابل فعاليت وي ايستادگي كرده بودند و ما هم همين كار را انجام داديم كه البته فشار زيادي بر من وارد شد تا وي جريمه خود را پرداخت نكند، فعاليت خود را در صنعت سيگار ادامه دهد و در پروژه قشم فعال باشد.

وي افزود: من اين موضوع را نپذيرفتم و در مقابل العقيلي ايستادگي كردم ولي وقتي ديدم هيچ حمايتي از من نمي‌شود بنا به خواست خودم از وزير صنايع، پست مديرعاملي دخانيات را ترك كردم.

ابطحي با بيان اينكه العقيلي بارها كلاه سر صنعت دخانيات ايران گذاشته است، گفت: اينكه اين فرد به عنوان سرمايه‌گذار خارجي بخواهد تمام حقوق كشور را زير پا بگذارد، امكان پذير نيست.

* نصب برچسب بهداشتي به نفع قاچاق پایان یافت

مديرعامل سابق دخانيات در مورد مصوبه مجلس براي نصب برچسب هشدار بهداشتي روي پاكت سيگارهاي داخلي نيز گفت: اين مصوبه در راستای كاهش مصرف دخانيات به تصويب رسيد و شركت دخانيات نيز به عنوان يك دستگاه دولتي ملزم به اجراي اين قانون بود هر چند در آن زمان اعلام كرديم كه اگر از قاچاق سيگار جلوگيري نشود، نصب اين برچسب روي سيگارهاي وارداتي يا توليد داخل باعث رونق قاچاق و زمين خوردن توليدات داخلي خواهد شد.

وي ادامه داد: اين موضوع را در جلسات گوناگون و مكاتبه‌ها اعلام كرديم كه سيگار قاچاق جاي توليد رسمي سيگار در داخل را خواهد گرفت، ولي سرانجام ملزم به اجراي قانون بوديم.

ابطحي تأكيد كرد: نصب برچسب هشدار روي سيگارها، اقدام مناسبي جهت كاهش مصرف دخانيات در كشور است، ولي اگر قاچاق اين محصول مهار نشود، هر چقدر سيگار داخلي و واردات رسمي از بازار حذف شود به همان اندازه سيگار قاچاق جاي آن را خواهد گرفت.

وي تصريح كرد: سرانجام اين نيت پاك براي كاهش مصرف دخانيات در كشور به نفع قاچاقچيان پایان یافت، زيرا تلاش براي كاهش مصرف سيگار، زماني مي‌تواند موفق باشد كه قاچاق اين كالا با قدرت مهار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
العقیلی که شخص نیست حتماً جریان است باید میگفتید پشت او کیست؟
این آقای العقیلی الان داره ما الشعیری میاره از روسیه به نام بالتیکا که قاچاق وارد ایران میشه و دارای الکله چند بار هم گفتیم ولی هیچ کس پیگیری نمیکنه!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
به كي گفتي؟ همين الان زنگ بزن به 113 و به وزارت اطلاعات بگو. اگه اطلاعات كلي هم داري بهشون بگو. نه شما هركس هر چيزي كه حس كرد مشكل امنيتي داره رو ديد، ميتونه به اين شماره زنگ بزنه. فقط به 137 و 119 زنگ نزن كه. به اينها هم زنگ بزن.
شبی گفتم به سیگارم ز جان من چه می خواهی؟ نوشت با خط دود خود به دردت می خورم گاهی.تو آتش منهی بر من که درد خود کنی تسکین.من بیچاره می سوزم تو دردم را نمی دانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
داداش عجب شعر آتيشي اي بودااااا، زغال بدم خدمتتون؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
ژغال خووووووووووووب دارم آ؟ نمیخواییییییییییی
سلام و خسته نباشيد. يك نكته خيلي خيلي جالب در برچسب سيگار اينست كه سيگارهايي كه برچسب مي‌خورند قيمت آنها گرانتر از همان مدل سيگاري است كه برچسب نخورده است يعني سيگارهاي قاچاقي يك مارك مخصوص مثلاً essy از سيگارهاي برچسب دار همان مارك ارزانتر هست.
این آقای العقیلی فرد شریفی است و چون جاضر به باج دادن نشد از بازار ایران صرف نظر کرد حالا شما بیا داستان سرایی کن تا مردم انگشت اتهام را که به شما " تابناک" اشاره رفته را فراموش کنند !
پس بچه های اطلاعات کجایند؟ چرا هیچکس این العقیلی عرب رو از کشور بیرون نمیندازه؟ چرا ریشه این جاسوس امارات رو خشک نمیکنه؟چرا .... چرا....چرا....چرا.....
ماجرای العقیلی چیه ؟ باز به نظر میاد جنگ قدرتها در گرفته!!!
جالب اینجاست با اینکه واردات مارلبرو ممنوع هست و قاچاق هستش بیش از 90% بازار سیگار های گراقیمت در اختیار این برند و 30% بازار سیگارهای متوسط القیمت
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را اصلا هم ممنوعیت ورادات مارلبرو ربطی به قاچاق انبوه این برند نداره !!!!!!!!!!!!
تابناك فكر ميكني ما ملت احمقي هستيم. شما نبوديد كه آن اول كه آقاي احمدی نژاد بحث مافيای دخانيات را مطرح كرد از اساس منكر وجود اين مافيا بوديد؟
مدیر پایگاه دوست عزیز ملت که قطعا احمق نیستند ولی شما رو نمی دونم چون همینطوری نباید رو هوا حرف بزنی.کی و کجا و تو کدوم مطلب ما منکر مافیا شدیم اگه لینکاشو بفرستی تا بقیه هم بدونند بد نیست. اساسا «تابناک» یکی از رسانه های پیگیر مسئله سیگار از همون ابتدا بوده که برخی از مطالب کار شده رو زیر همین خبر لینک دادیم ولی خب به مذاق بعضیا خوش نیومد و مبتنی بر یه سری داده های غلط در سخنرانی عمومی یه اتهاماتی زدند تا شاید با این آدرس غلط دوستانشون با فراغ بال بیشتری به قاچاقشون ادامه بدند.
انتظار ایرانیان؟ منتظران؟ ... آخرش چی؟ جریان انحرافی دوباره؟ تا کی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی