بازدید 18726
در نامه سرگشاده رضایی به رئیس جمهور طرح شد؛

از اتهام دخالت ایران در کشورهای منطقه نترسید

پیشنهاد می شود كه ایران، تركیه و عراق «جبهه حمایت از ملت های منطقه» را تشكیل و با رایزنی، فعالیت سازنده تری را در پیش گیرند. حرف ما به آمریكا و غرب این است كه به مردم آزادی بدهید، هر نفر یك رای داشته باشد، فلسطینی ها به سرزمین شان برگردند و با رای خود، حكومتشان را تعیین كنند.
کد خبر: ۱۶۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱ 22 May 2011
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه سرگشاده ای خطاب به محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار تلاش دولت برای تشکیل جبهه حمایت از ملت ها شد.

به گزارش «تابناک»، متن این نامه که در پایگاه اطلاع رسانی دكتر محسن رضایی منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دكتر محمود احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

عقب نشینی دیر هنگام آمریكا نشان داد كه بیداری اسلامی، در حال پیشرفت و حامیان دیكتاتوری منطقه در حال عقب نشینی هستند بنابراین جنابعالی وظیفه سنگینی را در این شرایط بر عهده دارید.

سخنان رییس جمهور آمریكا مبنی بر پذیرفتن مرزهای 1967 فلسطین و تقاضای آزادی زندانیان بحرینی و یمنی هر چند می تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد و نوعی فرار به جلوست اما حكایت از پذیرفتن واقعیت بیداری اسلامی است. آقای اوباما بداند كه جهان اسلام با این وعده ها فریب نمی خورد و تا رسیدن به تمامی خواسته های خود بیداری خویش را ادامه می دهد.

ابهامات و سوالات زیر كه در سخنان آقای اوباما بدون پاسخ مانده نشان دهنده این است كه ایشان می خواهد شكست خود را بپوشاند:
 
1 ـ آقای اوباما در سخنان خود به سران كشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان سعودی فشار وارد نكرد و از آنها نخواست كه به مردم خود آزادی و دموكراسی بدهند. تبعیض در آزادی و دموكراسی در سخنان ایشان آشكار بود.

2 ـ دموكراسی و آزادی را خود ملتها بدست آورده اند و بهای آن را خود با خون فرزندانشان پرداخته اند. آمریكا می خواهد آنها را مصادره كند.

3 ـ آقای اوباما اگر به دنبال حقوق مردم بحرین و یمن است باید از این همه شهید و مجروح و هتك نوامیس مردم در این كشورها، احساس شرمندگی و خجالت می كرد و كمیته ای برای پیگیری و جبران این همه زیان را در شورای امنیت سازمان ملل فعال می نمود.

4 ـ اگر آمریكا و غرب پشیمان شده اند چرا از حمایت چهل ساله خود از مبارك ها و سران دیكتاتور منطقه، به پیشگاه ملت ها عذرخواهی نكرده اند؟

5 ـ اگر آقای اوباما نگران صلح و امنیت در منطقه است چرا لشگركشی عربستان به بحرین و اشغال این كشور را محكوم نكرده است؟

این سوالات و ده ها سوال و ابهام دیگر نشان می دهد كه ملت های منطقه، با سخنانی این گونه قانع نخواهند شد و به مسیر خود ادامه خواهند داد.

اینجانب اطمینان دارم كه گذشته سیاه آمریكا در منطقه و خصلت استعماری آنها برای ملت های منطقه بیش از پیش آشكار شده است. از مقام معظم رهبری كه با هوشیاری به موقع به حمایت از جهان اسلام برخاستند تشكر می كنم و از جنابعالی و مجلس محترم می خواهم كه با جدیت بیشتری به حمایت معنوی و سیاسی از ملت های به پا خاسته بشتابید و از اتهام دخالت ایران در كشورهای منطقه نترسید.

پیشنهاد می شود كه ایران، تركیه و عراق «جبهه حمایت از ملت های منطقه» را تشكیل و با رایزنی، فعالیت سازنده تری را در پیش گیرند. حرف ما به آمریكا و غرب این است كه به مردم آزادی بدهید، هر نفر یك رای داشته باشد، فلسطینی ها به سرزمین شان برگردند و با رای خود، حكومتشان را تعیین كنند.

محسن رضایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
حرف حساب
خداوکیلی یکی به من بگه ما چه خیری از انسان دوستیمون دیدیم که هی تاکید می کنیم باید از این و اون حمایت بشه.
به من و شما چه؟
احتمال این هست که بعد از اینکه ایران دخالت کند اتهام زنی ها و موج رسانه ای به نفع ایران نباشد ولی مشکل اینجاست روح ناسیونالیستی و عرب و عجم کردن های مردم این کشورها از اختلافات و انقلابهای آنها بالاتر است و شاید دخالت ایران در انقلابها نتیجه عکس داشته باشد
دولت در مورد انقلابات منطقه شدیدا ضعیف عمل کرد!
دوستانی که در سپاه پاسداران "انقلاب اسلامی" هستند با همراهی کامل مقامات و مسئولین کاش هر چه زودتر حضور عملی یا حداقل ملموس و موثری را برای پاسداری از "انقلاب های اسلامی" بحرین و یمن نشان میدادند.
اکنون چشم آزادی خواهان و مسلمانان منطقه به ایران دوخته شده است!!! جو سازی ها و اقلیت یا اکثریت اهمیتی ندارد!!! مکتب را همواره اندکی از مردم که بیشترین ایمان، خلوص و ثبات قدم را داشته اندیاری نموده اند.
در مسئله بيداري اسلامي به اندازه قطر هم فعال نبوديم از بس كه به مسائل حاشيه اي مشغول بوديم... فرصتي بهتر از اين نبود و نخواهد بود براي حمايت از ملت هايي كه از خواب غفلت بيدار شدند ...
مگر ترسی از سوی رییس جمهور مشاهده شده دکتر احمدی نژاد بیش از هر کسی حامی مردم منطقه بوده
سلام
ما چه ازمردم آزادی خواه حمایت کنیم وچه نسبت به آن ها سکوت پیشه کنیم اتهام دخالت در امور داخلی به ما زده می شود پس بهتر است از آنها حمایت کنیم «من سمع رجلاً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم»
پیشنهاد دبیر تشخیص مصلحت نظام بسیار بجا, منطقی و قابل اجرا میباشد و در صورت از قوه به فعل در آمدن, میتواند نقش مهمی را در مورد جلو گیری از نفوذ بیگانگان و رشد آزادیهای ملل مسلمان منظقه ایفا نماید.
با نظر اقای رضایی موافقم
امیدواریم دولت از این حالت انفعالی خارج شود
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
دولت باید از حال انفعالی خارج شود اما نه با همکاری ترکیه که فکر امپراطوری بزرگ و جدید عثمانی را در سر می پروراند و با مطرح کردن خود در پی قطع دست ایران در منطقه است.
تمام کشورها را هدف مذاکره و جلسه قرار دهید. تمام مسئولین رده های سیاسی به تمام کشورها سفر کنند. تمام مسئولین سیاسی کشورها را هدف مذاکره قرار دهید
گل گفتی سردار : از اتهام دخالت نترسید.... که شده مستمسک دست دشمن وهر از گاهی مانند پتگی سنگین آنرا بر سر ما می کوبد وبا این کار اعتبار مارا نزد ملتها خدشه دار میکند وتمام آنچه که دشمن می خواهد همین است
مطالبی که ایشان در نامه به ریاست محترم جمهوری آورده اند کاملاً درست است .الان به هیچ وجه جای سکوت و پرده پوشی نیست . سیاست خارجی انقلابی سیاست تهاجمی برعلیه ریاکاریها و پستی ها است که حالا در بحرین مظلوم با جنایت و هتک ناموس توأم شده اگر سکوت کنیم هرگز مردم منطقه ما را نخواهند بخشید . آنها بحق از ما انتظارات چشمگیری دارند و البته همه خصلت های شجاعت و صراحت در مرام و رفتار رئیس جمهور نیز قابل مشاهده است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی