بازدید 4414

نوسازی تاکسی های فرسوده تا 6 ماه آینده

کد خبر: ۱۶۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۳ 18 May 2011
سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: طرح نوسازی 60 هزار تاکسی فرسوده بالای ده سال در سراسر کشور، حداکثر باید تا شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

امیر رضا رجبی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه تاکنون 24 هزار نفر از مالکان تاکسی های فرسوده ثبت نام شده اند، روند اسقاط این نوع تاکسی ها را در کشور مطلوب ندانست و تاکید کرد: این طرح به هیچ وجه قابل تمدید نیست و کسانی که نتوانند از این فرصت استفاده کنند، مشمول بهره گیری از تسهیلات بانکی پیش بینی شده نمی شوند.

وی از آمادگی تمام دستگاههای ذیربط از جمله سازمان های تاکسیرانی برای ثبت نام از رانندگان تاکسی های فرسوده خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، به هر متقاضی، ده میلیون تومان وام با سود 14 درصد تعلق می گیرد.

رجبی همچنین ارزش گواهی اسقاط یک دستگاه خودروی تاکسی فرسوده را سه میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورتی که مالکان این نوع خودروها بخواهند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، دولت بجای سه میلیون تومان، تاکسی فرسوده را به مبلغ دو میلیون و 800 هزار تومان خریداری می کند.

وی گفت: با اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده، متوسط سن تاکسی ها در کشور به شش سال می رسد.

سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، زمان اتمام طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران را تا سه ماه آینده اعلام کرد و افزود: تاکنون از 11 هزار نفر از مالکان تاکسی های فرسوده، شش هزار و 300 نفر برای ثبت نام اقدام کرده اند که از این تعداد، فقط خودروی سه هزار نفر به مراکز اسقاط منتقل شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو متعهد شده است حداکثر در مدت پنج روز، خودروی جایگزین را تحویل دهد، افزود: خودروهای سمند و پژو 405 ، جایگزین تاکسی های فرسوده می شود.

رجبی گفت: فقط تعداد محدودی خودروی رو-آ قرار است در شهرستانها جایگزین تاکسیهای فرسوده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار