بازدید 63876

تصاوير شگفت‌انگيز فضايي از ايران

کد خبر: ۱۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱ 10 May 2011
يكي از وظايف روزانه كيهان نوردان در ايستگاه هاي فضايي، برداشتن عكس از زمين است كه اين عكس‌ها گاهي به صورت عادي و گاهي با استفاده از فيلترهاي مختلف و يا طيف هاي گوناگون برداشته مي شود.

به گزارش ايسنا، تا پیش از به كارگيري دوربين هاي ديجيتالي، اين كار محدويت هايي به لحاظ كمي داشت اما اينك بستگي به علاقه فضانوردان و اوقات فراغت آنها دارد و آنها مي توانند هر ميزان كه علاقمند هستند به عكسبرداري از زمين بپردازند. به طور مثال پاول وينوگرادوف طي سفر شش ماهه خود بيش از 80 هزار عكس از زمين برداشت.

در بين عكس‌هاي تهيه شده توسط فضانوردان كه با استفاده از فيلترهاي مختلف و يا طيف هاي گوناگون برداشته مي شود عكس‌هاي بسيار زيبايي وجود دارد كه گاهي تصورش براي مردم عادي غيرممكن و از زيبايي‌هاي ويژه اي برخوردار است. به طوري كه بعضي از آنها مثل نقاشي هاي نوآورانه، آميزه‌اي از رنگ هاي مختلف است.

آنچه مي بينيد تصاويري است از ميهن عزيزمان ايران كه از فضا توسط كيهان نوردان و يا ماهواره‌ها برداشته شده است:



دشت کویر



كناره درياي خزر




















نیمه جنوبی ایران و خلیج فارس





بندر عباس، قشم، خلیج فارس و تنگه هرمز









تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
این عکسها را که دیدم تازه فهمیدم وطن دوستی یعنی چه.
به نظرم اینها زیباترین عکسهای فضایی بود که دیده ام ، درصورتی که اگر خیلی از عکسها شرح نداشت این نظر را نداشتم.
خلاصه اینکه خیلی قشنگی ایران.
اینا سفینشون دوربین نداره با دروبین عکاسی عکس میگیرن؟
خيلي جالبه
عکس دوم کجاش کناره دریای خزره، اتفاقا کناره خلیج فارسه، استان بوشهر، شهرستان دشتی. آن رودخانه که در عکس تصویر پیداست رودخانه مند می باشه
هر چند که در ایران نیستم اما به خاطر داشتن سرزمینی به این زیبایی و نعمت افتخار می کنم. امیدوارم روزی بتونیم از این نعمت های خدادادی بهترین بهره رو ببریم.
پس ما تا حالا تو مریخ زندگی می کردیم و خبر نداشتیم .
چو ایران نباشد تن من مباد !
اینجا ایران من است. اینجا سرزمین مادری من است. اینجا مادر زمین است. اینجا بهشت زمین است. اینجا آغاز زندگی پس از طوفان نوح است. اینجا سرزمین گنج های نهفته است. اینجا ایران و پرورنده ایرانیان غیور است. اینجا ایران خواهد ماند.
سلام.عکس دوم کناره دریای خزر نیست.کناره خلیج همیشه فارس هستش.بخش شمالی شهرستان دیر و جنوبی شهرستان دشتی که با رودخانه از هم جدا شده اند. گنبد نمکی جاشک در شهرستان دیر هم واضح هستش.من متخصص عکسهای فضایی هستم.موفق باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی