بازدید 13201

دیدار مسؤولان مركز اسناد انقلاب با رهبر انقلاب + تصاویر

حضرت آیت الله خامنه ای تدوین و نگارش تاریخ چنین انقلاب باعظمتی را نیازمند توجه جدی به كیفیت تاریخ نگاری دانستند و خاطرنشان كردند: در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی باید كیفیت نگارش، كیفیت استحصال مطلب، كیفیت در نحوه ارائه مطلب و كیفیت در گزینش اولویتها حتماً مدنظر قرار گیرند.
کد خبر: ۱۵۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۹ 20 April 2011
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسؤولان و محققان مركز اسناد انقلاب اسلامی، تدوین و نگارش تاریخ دقیق و صحیح انقلاب اسلامی را به لحاظ امواج تأثیرگذار و الهام بخش آن، بسیار مهم و ضروری خواندند و تأكید كردند: در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی، ارتقای كیفیت و توجه به میلیونها مخاطب نسل جوان كه اطلاع دقیقی از انقلاب اسلامی و مسائل مربوط به آن را ندارند، باید در اولویت اول قرار گیرد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12126/B/13900131_0112126.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ایشان مقوله تاریخ را از نظر پر كردن خلاء تجربه در مخاطب بویژه نسل جوان بسیار مهم دانستند و افزودند: نگارش صحیح تاریخ موجب كسب تجربه برای مردم و بالا بردن آگاهی ها در جامعه خواهد شد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12126/B/13900131_1012126.jpg

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسائل مربوط به انقلاب مشروطه به عنوان یك نمونه از حوادث تاریخ معاصر كه زمینه های تجربه اندوزی فراوانی دارد، خاطرنشان كردند: علت بروز انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامی ایران، فكرها، ایده ها، آرمانها و خواستهای مردم بود كه با رهبری روحانیت و با نثار جان خود به میدان آمدند اما متأسفانه این انقلاب بوسیله انگلیس به انحراف كشانده شد و بعد از پانزده سال از آن، دوران حكومت دیكتاتوری سیاه و وابسته رضاخان آغاز شد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12126/B/13900131_0712126.jpg

حضرت آیت الله خامنه ای ریشه حوادث تلخ دوران محمدرضا پهلوی را نیز در دوره مشروطه و به انحراف كشانده شدن انقلاب مردم دانستند و تأكید كردند: اگرچه جنس انقلاب مشروطه همانند انقلاب اسلامی بود اما ابعاد انقلاب اسلامی ایران بسیار فراتر و عمیق تر از آن است.
ایشان افزودند: بر همین اساس و به دلیل افزایش آگاهی های سیاسی جامعه، گسترش ارتباطات بین المللی و بیداری عظیم مردم، تاریخ نگاری در مورد انقلاب اسلامی ایران با تاریخ نگاریهای دیگر بسیار متفاوت است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12126/B/13900131_0312126.jpg

حضرت آیت الله خامنه ای تدوین و نگارش تاریخ چنین انقلاب باعظمتی را نیازمند توجه جدی به كیفیت تاریخ نگاری دانستند و خاطرنشان كردند: در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی باید كیفیت نگارش، كیفیت استحصال مطلب، كیفیت در نحوه ارائه مطلب و كیفیت در گزینش اولویتها حتماً مدنظر قرار گیرند.

ایشان تأكید كردند: مطالب باید به گونه ای باشد كه مخاطب را اقناع كند.

رهبر انقلاب اسلامی، تهیه جدول زمانی برای نگارش اولویتهای مورد نظر در تاریخ انقلاب اسلامی را ضروری خواندند و افزودند: انتخاب مخاطب نیز یكی دیگر از مسائل مهم در نگارش تاریخ انقلاب اسلامی است زیرا اصلی ترین مخاطب این تاریخ، نسل جوانی است كه از حوادث انقلاب اسلامی و جزئیات، انگیزه ها و پیامدهای آن اطلاعی ندارد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/12126/B/13900131_0212126.jpg

حضرت آیت الله خامنه ای، مردم كشورهای دیگر را یكی دیگر از مخاطبان تاریخ انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: مردم جهان عمدتاً اطلاعات دقیقی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران ندارند در حالیكه در مورد تاریخ انقلاب های دیگر دنیا كتابها و رمان های متعدد و جذابی نوشته و ترجمه شده است.

ایشان همچنین بر لزوم ارتباط مركز اسناد انقلاب اسلامی با نویسندگان، هنرمندان و مستندسازان انقلابی تأكید كردند و افزودند: امروز سینماگران، مستندسازان و رمان نویسان انقلابی فراوانی در كشور هستند كه باید دستمایه قوی كار به آنها داده شود.

رهبر انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی را مهم خواندند و تأكید كردند: قرار دادن اسناد متقن و جهت دهنده در فضای مجازی، به بسیاری از محققان و نویسندگان كمك شایانی خواهد كرد.

حضرت ایت الله خامنه ای همچنین با اشاره به تدوین خاطرات شفاهی در عرصه تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان كردند: از آفات اینگونه تاریخ نگاری ها، برخی اظهارنظرهای غیرواقعی و ارائه دیدگاههای تغییر یافته امروزی بجای دیدگاههای واقعی آن دوره تاریخی است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینیان، رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی گفت: پژوهشگران این مركز، تلاش دارند تاریخ انقلاب اسلامی را بشناسند و بدون هیچگونه انحراف و تغییر، این حادثه با عظمت را توصیف كنند.

حجت الاسلام والسملین حسینیان با اشاره به تلاش مركز اسناد انقلاب اسلامی برای بالا بردن كیفیت كارهای عرضه شده افزود: با تلاش بیشتر همه محققان و پژوهشگران امیدواریم محصولات مركز به مرجعی برای جامعه علمی و جوانان تبدیل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی