بازدید 3111

ايتاليا اشياي تاريخي را به ايران تحويل داد

به گفته ژنرال «نيستري»، اشياي تاريخي ايراني از تايلند به ايتاليا منتقل شده بود.
کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۲ 14 November 2007

ايتاليا مجموعه‌اي از اشياي عتيقه و تاريخي ايران را که از قاچاقچيان بين المللي کشف شده است، به ايران باز پس داد.

به گزارش شبكه خبر، «فرانچسکو روتلي»، معاون نخست وزير و وزير ميراث و فعاليت‌‌هاي فرهنگي ايتاليا در مراسم ويژه اي در محل اين وزارتخانه، با حضور شماري از مقامات فرهنگي و انتظامي و همچنين کارشناسان ميراث فرهنگي و باستان شناسي اين کشور، 41 قطعه از اشياي تاريخي ايران را به ابوالفضل زهره‌وند سفير ايران در ايتاليا تحويل داد.

سفير کشورمان در ايتاليا نيز از سوي دولت و ملت ايران، از برخورد مسئولانه و احترامي که دولت ايتاليا براي هويت تاريخي ايرانيان نشان داد تشکر و قدرداني کرد.

فرمانده نيروي انتظامي شهر «مونتزا» که نيروهاي تحت فرماندهي وي اين آثار را کشف کرده اند، گفت: اين اشياي تاريخي، دو سال پيش از يک باند بين المللي متشکل از قاچاقچيان پاکستاني و تايلندي به دست آمد.
به گفته ژنرال «نيستري»، اشياي تاريخي ايراني از تايلند به ايتاليا منتقل شده بود.

وزير ميراث و فعاليت‌‌هاي فرهنگي ايتاليا نيز درباره کشف و تحويل اين آثار به ايران گفت: ايتاليا با اين كار، پيام دوستي خود را به ملت ايران تقديم مي‌کند.

«روتلي» تصريح کرد: ايران و ايتاليا داراي دو فرهنگ و تمدن چند هزار ساله هستند و به همين دليل موظفند به عنوان الگو در برابر جهانيان نشان دهند که با گفت وگو تعامل و همکاري‌‌هاي فرهنگي مي‌توان عملا به برقراري صلح در جهان کمک کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی