بازدید 9476

قرارداد مکان‌یابی نیروگاه‌های هسته‌اي ايران

کد خبر: ۱۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۴ 19 August 2008
مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی از انعقاد قرارداد مکان یابی ساخت نیروگاه اتمی با شش شرکت در کشور خبر داد و گفت:این مناقصه و تعیین ساختگاه‌های مناسب در راستای تامین 20 هزار مگاوات برق هسته‌ ای مصوب است.

به گزارش مهر، احمد فیاض بخش مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی کشورمان در حاشیه انعقاد قراردادهای جدید برای تعیین ساختگاههای نیروگاه اتمی خاطر نشان کرد: بر اساس این قراردادها و با توجه به گستردگی کشور و نیز ارتقاء و بهره گیری و ارتقاء‌ توان علمی موجود، ‌کل کشور به هشت منطقه نقسیم شد.

مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی افزود: برای تعیین مکان مناسب جهت ساخت نیروگاه، 62 شرکت مشاور متقاضی بودند که از این میان 16شرکت اسناد مناقصه را دریافت کردند و از بین آنها 6 شرکت برای انجام مطالعات ساختگاه های نیروگاه های هسته ای جدید انتخاب شدند.

وی با اشاره به شرایط لازم برای مکان یابی ساخت نیروگاههای اتمی در کشور افزود: براساس تقسیم بندی مکانی در کشور، همانطور که گفته شد درهر منطقه بر اساس معیارهای بین المللی مطالعات آبشناسی، ‌زلزله شناسی، ‌جمعیت شناسی، ‌توپو گرافی، ‌زمین شناسی، هوا شناسی، ‌اکولوژی و محیط زیست،‌ خط انتقال برق و راه های دسترسی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و بر این اساس نیروگاهها ساخته خواهد شد.

فیاض بخش نام شرکتهایی را که بدین منظور انتخاب شده اند را بدین شرح اعلام کرد: شرکت سازه پردازی، ‌لار، ‌قدس نیرو، ‌قرار گاه خاتم، ‌تهران برکلی و ‌مهاب قدس.

مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در خصوص نحوه عملکرد شرکت های پذیرفته شده در مناقصه اظهار داشت : بر این اساس کشور به هشت منطقه تقسیم شد و قرار براین شد هر 16 شرکت درهر 8 منطقه رقابت کنند که نهایتا 4 شرکت هر کدام در یک منطقه و دو شرکت برای فعالیت در دو منطقه انتخاب شدند.

فیاض بخش ادامه داد: زمان انجام این پروژه 13 ماه است که در پایان این فاز، ساختگاه های بالقوه و مناسب برای احداث نیروگاه اتمی در سراسر کشور شناسایی می شوند و فرآیند انتخاب مشاور مدیریت طرح و به تبع نهایی نمودن شرح خدمات و همچنین انتخاب مشاوران مجری مطالعات برای هشت منطقه از سال 86 آغاز شد.

مدیرعامل شرکت تولید وتوسعه انرژی اتمی از شرکت چند کشور خارجی در مناقصه مکان یابی نیروگاه هسته ای خبر داد و گفت: چند شرکت از کشورهای روسیه، کانادا و سوئیس در این مناقصه شرکت کردند.

فیاض بخش خاطر نشان کرد: مطابق ضوابط و مقررات بین المللی وهمچنین نظام ایمنی هسته‌ ای کشور سازمان بهره بردار (مالک ) ملزم به اخذ پروانه برای محل احداث نیروگاه قبل از آغاز عملیات اجرایی است البته پس از انجام پروژه اطلاعات به دست آمده به نظام ایمنی هسته‌ ای که منطبق با استانداردهای آژانس بین المللی انرژی اتمی است؛ مراحل مربوط به ساخت نیروگاه طی می‌شود.

وی در پایان گفت: این مناقصه و تعیین ساختگاه‌های مناسب در راستای تامین 20 هزار مگاوات برق هسته‌ ای مصوب است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی