بازدید 8034

متن و حاشیه تجمع مقابل سفارت بحرین

دانشجويان دانشگاه‌هاي استان قزوين به همراه جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي شهر تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود مقابل سفارت‌خانه بحرين در تهران تجمع كردند.
کد خبر: ۱۵۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵ 15 April 2011
دانشجويان دانشگاه‌هاي استان قزوين در اعتراض به جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود در مقابل سفارت بحرين در تهران تجمع كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس، دانشجويان دانشگاه‌هاي استان قزوين به همراه جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي شهر تهران در اعتراض به كشتار مردم بحرين توسط رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود مقابل سفارت‌خانه بحرين در تهران تجمع كردند.

در اين تجمع دانشجويان شعارهايي همچون "مرگ‌ بر آمريكا "، "مرگ بر اسرائيل "، "مسلمان مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد "، "نه سازش، نه تسليم، نبرد با سعودي "، "مسلمان بحريني، تو رهرو حسيني "، "سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن "، "اماما شاهد باش، ما اعتراض كرديم " و... سر دادند.

همچنين تجمع‌كنندگان تصاويري از شهداي انقلاب بحرين و دست‌نوشته‌هايي در محكوميت كشتار مردم بحرين توسط رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود و پرچم‌هاي "يا حسين(ع) " و "يازهرا(س) " در دست داشته و شعارهايي همچون "برادر مسلمان پس غيرتت كجا رفت "، "به گفته خميني آمريكا دشمن ماست "، "زمين و خاك بحرين، جاي سعودي‌ها نيست " و ... سر دادند.

* حضور دانشجويان خارجي در تجمع

در اين تجمع جمعي از دانشجويان در حال تحصيل در دانشگاه‌هاي ايران از كشورهايي همچون بحرين، نيجريه، سوريه، افغانستان، عراق و ... نيز حضور داشتند.

* جهان‌بين: خاورميانه اسلامي بدون حضور آمريكا، آل‌خليفه و آل‌سعود در حال شكل‌گيري است

در ادامه تجمع مذكور، فرزاد جهان‌بين فعال دانشجويي و دانشجوي دانشگاه مفيد قم گفت: آينده خاورميانه، خاورميانه اسلامي بدون آمريكا و بدون آل‌سعود و آل‌خليفه است.

وي با يادآوري اينكه شاه در 15 خرداد سال 1342 مردم را به خاك و خون كشيد و در سال 57 مفتضحانه توسط مردم از كشور اخراج شد، تصريح كرد: آل‌خليفه نيز همين سرنوشت را در پيش خواهد داشت؛ وهابيت بايد بداند امت حزب‌الله كه پشتوانه‌اش مستضعفين جهان هستند، پيروز است.

جهان‌بين با اشاره به شراكت آل‌سعود در كشتار مردم بحرين گفت: پشت اين برنامه آمريكا و اسرائيل قرار دارد و استكبار از بيداري مردم بحرين مي‌ترسد؛ چون مي داند از دل اين قيام انقلاب اسلامي ديگري ظهور خواهد كرد و اين قدرت شيعه است.

وي با تاكيد بر اينكه وهابيت و آل سعود كوچكتر از اين هستند كه براي ايران تعيين تكليف كنند، تاكيد كرد: ما اهل ايجاد تنش نيستيم؛ اما اگر صحبت از حمله به جمهوري اسلامي ايران باشد، خاموش نخواهيم نشست.

اين فعال دانشجويي با اشاره به بيان بحث‌هايي از سوي برخي‌ها مبني بر اينكه ايران به دليل شيعه بودن بحريني‌ها از آنها حمايت كرد، ضمن رد اين سخنان اظهار داشت: ايران بيشترين حمايت‌ها را از غزه و فلسطين انجام داد و اين درحالي است كه آنها سني هستند.

جهان‌بين در پايان سخنان خود تصريح كرد كه جنبش دانشجويي در كشور ما پيشتاز بوده و هميشه در برابر فتنه استكبار هوشيار و بيدار است و در گرداب نفاق دشمنان گرفتار نخواهد شد.

* دانشجوي بحريني: شيعه و سني در بحرين براي تحقق آينده‌اي روشن دست در دست هم داده‌اند

در ادامه تجمع مذكور، جعفر آشور دانشجوي بحريني در حال تحصيل در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين، با حضور در تجمع دانشجويان طي سخناني ضمن ابراز انزجار از جنايات آل خليفه و آل سعود در كشورش، خواستار تلاش جدي و قاطع مجامع بين‌المللي در اين زمينه شد.

وي در ابتداي سخنان خود با بيان اينكه آنچه در بحرين جريان دارد همان نهضت اسلامي بر عليه ظلم و جور است، اظهار داشت: آنچه كه امروز در كشورهاي اسلامي از جمله تونس، مصر، ليبي و يمن اتفاق افتاده است و آنچه كه انقلاب‌ها در اين كشورها را سبب شده است ظلم حاكم در اين كشورهاست كه ذلت و تحقير و فقر را بر مردم اين كشور تحميل كرده است.

وي اضافه كرد: موضوعي كه در كشور بحرين مي‌تواند حائز اهميت باشد و نسبت به قيام مردم در اين كشورها تمايز ايجاد كند اين است كه حكومت بحرين در برابر اين خواسته‌ها با شدت عمل و تهديد و ضرباتي از جنس آهن با مردم مقابله كرد؛ در نتيجه مردم بحرين نيز با عزم و صلابت و قدرت و اقتدار و شجاعت به مواجهه با آنها برخاستند.

آشور با تأكيد بر مسالمت‌آميز بودن و دوري از خشونت در انقلاب مردم بحرين تصريح كرد: مردم امتداد اراده‌ها و شجاعت‌هاي خود را در تظاهرات و تجمعات پرشور و پرقدرت استمرار بخشيدند و وقتي كه حكومت در اين مشكل بزرگ قرار گرفت و از متوقف كردن آن عاجز ماند از دولت‌هاي مجاوز درخواست كمك كرد.

اين دانشجوي بحريني با بيان اينكه اين دولتها كه در رأس آن عربستان سعودي همراه با امارات و كويت به اعزام ارتشيان به بحرين اصرار كردند، تصريح كرد: آنچه كه امروز باعث جنايات عظيم در حق مردم بحرين شد اين بود كه آنها بدون هرگونه هرسلاحي با نيروهاي به نام "ورع الجزيره " كه اقدام به اشغال كشورشان كرده بودند مواجه شدند.

وي ادامه داد: اساتيد و پزشكان را از كارهايشان اخراج كردند و جوانان و دانشمندان و علما را دستگير كردند؛ علاوه بر آن به خانه‌ها شبيخون زده و اقدام به تخريب آن كرده و اموال آنها به غارت بردند و در اماكن مختلف و ورودي هاي شهرها و روستاها مراكز بازرسي خود را گسترش دادند و به فحاشي و تهمت زني به خصوص به شيعيان زدند.

آشور با تأكيد بر اينكه با رخ دادن اين اتفاقات عظيم اقدامي از سازمان‌هاي حقوق بشر و در رأس آن سازمان ملل نديديم تصريح كرد: آنها به صورتي عمل كردند كه گويا هيچ اتفاقي نيفتاده است؛ آمريكا و شبكه‌هاي عربي و غربي نيز در قبال اين جنايات سكوت كرده‌اند.

اين دانشجوي بحريني با بيان اينكه اعتقاد داريم در رأس همه اين امور و مديريت كننده آن و طراحي كننده اين حمله وحشيانه به مردم بحرين و هتك حرمت به مساجد و حسينه‌ها و تخريب آنها آمريكا قرار دارد خاطرنشان كرد: آنها بايد بدانند كه مردم با عزم و اقتدار و تقديم خون و روح خود ايستاده‌اند و ترس از مرگ را از خود بيرون كردند؛ جوانان بسياري امروز در بحرين در انتظار شهادت هستند كه اين سرمشق سالار شهيدان حضرت حسين (ع) است.

وي با تأكيد بر اينكه انقلاب مردم بحرين تا تحقق اهداف ادامه خواهد داشت و تانكها و هلي كوپترها نمي‌تواند با ايجاد ترس جلوي آن را بگيرند، خاطرنشان كرد: مردم شيعه و سني بحرين براي آنها دست در دست هم دادند و در انتظار پيروزي هستند و انشاءالله پيروز خواهيم شد.

وي در پايان سخنان خود از همه ملت‌هاي حامي مردم بحرين تشكر كرد.

براساس اين گزارش، "پسر عموي " جعفر آشور دانشجوي بحريني در حال تحصيل در ايران طي انقلاب مردم اين كشور توسط نيروهاي آل‌خليفه و آل سعود به شهادت رسيده بود.

* كوشكي: آدم كشي در بحرين براي گرفتن انتقام‌ شكست در جنگ 33 و 22 روزه است

همچنين محمدصادق كوشكي كارشناس مسائل بين‌المللي با حضور در جمع دانشجويان تجمع‌كننده مقابل سفارتخانه بحرين در تهران طي سخناني با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران صفحه تازه‌اي در تاريخ بشر ايجاد كرد، گفت: انقلاب اسلامي تحولي بزرگ در تاريخ جهان به وجود آورد.

وي با اشاره به انقلاب مردم كشورهاي عربي و اسلامي خطاب به قدرت‌هاي استكباري گفت: اكنون شما صاحب اختيار كشورها نيستيد بلكه جوانان بحريني بايد اجازه ماندن يا رفتن آل خليفه را بدهند.

اين كارشناس مسائل بين‌المللي با تاكيد بر اينكه آنهايي كه امروز در بحرين آدم كشي مي‌كنند، قصد دارند انتقام جنگ 33 روزه و22 روزه را بگيرند، تصريح كرد: مردم بحرين فداي كل جهان اسلام مي‌شوند و امروز بحث مردم يك كشور و حتي يك منطقه نيست. بلكه بحث كل جهان اسلام است.

كوشكي با بيان اينكه هيهات كه ما برادرانمان را در بحرين تنها بگذاريم، گفت: اتفاقاتي كه اكنون در بحرين در حال رخ دادن است، آغاز راه است و اتفاقات جدي‌تري را در پيش رو خواهيم داشت.

وي همچنين در پايان سخنان خود ضمن ابراز حمايت از انقلاب مردم بحرين بر پيروز شدن اين انقلاب تاكيد كرد.

* رژيم بحرين به خواسته‌هاي مشروع و قانوني مردم تن دهد

بعد از سخنان كوشكي، بيانيه جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي تهران شامل صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، تربيت معلم، شهيد بهشتي، خواجه نصيرالدين طوسي، علم‌وصنعت و تربيت مدرس قرائت شد كه متن كامل آن در ذيل مي‌آيد:
بسمه تعالي
مردم آزاده جهان
فرهيختگان دانشگاهي
رژيم‌هاي غيرمردمي حاكم بر كشورهاي اسلامي به جاي توجه به خواسته‌هاي به حق مردم كشورشان و سعي در رفع ظلم و ستم تاريخي اعمال شده بر آنان با حمايت كشورهاي استكباري و در رأس آنها آمريكا و سكوت ننگين رسانه‌ها و مجامع بين‌المللي، دست به كشتار مردم زده و فشار استبدادي خود را با دستگيري و ضرب و شتم اقشار مختلف تشديد كرده‌اند.

در اين ميان اخراج ده‌ها استاد دانشگاهي در بحرين اوج بي‌خردي نظام غيرمردمي اين كشورها را نشان مي‌دهد كه با يورش نظامي و به صورت وحشيانه در پيش چشم فرزندان و اقوام به بدترين وضع ممكن آنان را در خانه خود مورد ضرب وشتم قرار داده و با اتهامات واهي دستيگر و به نقاط نامعلومي منتقل كردند؛ كه از آن جمله مي‌توان به دكتر سيدمحمد يوسفي، دكتر عاصم احمد و دكتر مسعود جهرمي اشاره نمود كه در بند زندان رژيم سفاك بحرين گرفتار آمدند.

ما دانشگاهيان از رژيم بحرين مي‌خواهيم كه تن به خواسته‌هاي مشروع و قانوني مردم داده و كشتار، آزار، دستگيري و شكنجه‌ گروه‌هاي مختلف مردم و علي الخصوص دانشگاهيان را متوقف ساخته و هرچه زودتر اساتيد دانشگاهي را آزاد نمايد.

از جوامع جهاني به ويژه سازمان ملل، سازمان عفو بين الملل و كميسيون حقوق بشر درخواست مي‌شود هرچه زودتر رژيم حاكم بحرين را وادار نمايد كه جنايات خود را متوقف ساخته و دانشگاهيان در بند را آزاد نمايد.

* پرچم آمريكا و اسرائيل در خشم انقلابي دانشگاهيان سوخت

همچنين دانشجويان پرچم‌هاي آمريكا و اسرائيل را در ميان شعارهاي "مرگ بر آمريكا " و "مرگ بر اسرائيل "‌به آتش كشيدند تا عامل اصلي جنايات ديكتاتورها در كشورهاي عربي را محكوم كنند.

در پايان اين تجمع بيانيه پاياني دانشجويان تجمع‌كننده قرائت شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار