بازدید 10372

انتقاد آیت الله صافی از تورم و گرانی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود گرانی‌ و تورم در جامعه بیان داشت: امروز که تورم زیاد است و برخی از مردم در پرداخت قبوض خود معطل‌اند، نیاز است در برابر این همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد به افراد نیازمند و کم‌درآمد کمک‌های شایانی صورت گیرد تا سختی‌ها و فشارهای اقتصادی بیش از حد، آن‌ها را نرنجاند.
کد خبر: ۱۵۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸ 13 April 2011
مرجع تقلید شیعیان از وجود گرانی و تورم در کشور انتقاد و بر لزوم کمک به اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن ارزشمند خواندن خدمت به محرومین گفت: شما که در این دستگاه فعالیت می‌کنید، قدر این توفیقات را بدانید، زیرا برای هر شخصی چنین توفیقی بدست نمی‌آید.

وی در ادامه خطاب به مسئولان کمیته امداد بیان داشت: خدمت شما در این دستگاه سبب خوشحالی قلب امام زمان(عج) می‌شود، چون به عائله حضرت ولی عصر (عجل الله) خدمت می‌کنید و هرکسی به مستضعفان کمک کند ثوابش قابل شمارش نیست؛ زیرا این کار از جمله عبادات بزرگ است که در قرآن به آن تشویق و ترغیب فراوانی شده است.

مرجع تقلید شیعیان جهان تأکید کرد: اگر افرادی خود را در راه خدمت رسانی به مستضعفان و نیازمندان وقف کنند تا خدمت به عائله حضرت بقیة‌الله داشته باشند، این کار برای آن‌ها افتخار بزرگی است که در دین اسلام از امتیازات بزرگ شمرده شده است.
فقر در جامعه اسلامی سبب تضعیف دین می شود

وی با تاکید بر این که نباید کمبودی در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: زیرا کمبود در جامعه اسلامی سبب تضعیف دین می‌شود، بنابراین نباید نیازمند یا فقیری در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

صافی گلپایگانی ادامه داد: ما وظیفه داریم حوائج مختلف مردم را در حد توان خود پاسخ بگوئیم و اگر چنین شد آن زمان فقیر و نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت و هرگز نباید از این مهم غفلت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود گرانی‌ و تورم در جامعه بیان داشت: امروز که تورم زیاد است و برخی از مردم در پرداخت قبوض خود معطل‌اند، نیاز است در برابر این همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد به افراد نیازمند و کم‌درآمد کمک‌های شایانی صورت گیرد تا سختی‌ها و فشارهای اقتصادی بیش از حد، آن‌ها را نرنجاند.

مرجع تقلید شیعیان همچنین بر کمک به اقشار مستضعف جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: برخی فشارها و سختی‌های اقتصادی جامعه سبب شده است که عده‌ای در رنج به سر ببرند و زندگی برای آن‌ها لذت بخش نباشد، باید که به این قشر نیازمند کمک رسانی صورت گیرد تا از این رنج‌ها رهایی یابند.

فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه تقویت شود

وی با اشاره به تاثیرات ایثار و از خودگذشتگی بر جامعه، تاکیدات قرآن و روایات را در این موضوع متذکر شد و اظهار داشت: ایثار و فداکاری از صفات بزرگ ما مسلمانان است، امروز نیز باید این موضوع در جامعه نمایان‌تر شود، زیرا در گذشته افراد زیادی بودند که نیازها و خواسته‌های دیگران را بر نیاز خود مقدم و سختی‌های فراوان را متحمل می‌شدند.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه بیان داشت: اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز شده که این روند باید همچنان ادامه یابد و هر چه این خدمات از سوی کمیته امداد افزایش یابد باز هم جای کار بیشتری وجود دارد.

وی همچنین خواستار مشارکت عمومی در خدمت و کمک‌رسانی به مستضعفان شد و گفت: همه باید در این خدمت رسانی با کمیته امداد مشارکت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با انتقاد از گرایش به مصرف‌ بی‌رویه در جامعه خاطر نشان کرد: متاسفانه اسراف در جامعه ما افزایش یافته است و خرج‌های اضافی که در برخی برنامه‌ها انجام می‌گیرد از جمله این اسراف‌ها است.

انتقاد از هزینه های بی مورد بیت المال

وی با ابراز تأسف از هزینه‌های بی‌مورد بیت المال تصریح کرد: در حالی که عده‌ای از مردم ما در سختی به سر می‌برند و برخی در همین نوروز توانایی تهیه غذای خود را نداشتند؛ ولی عده‌ای پول‌های زیادی را به بهانه نوروز در داخل کشور اسراف کردند.

کمیته امداد به مردم دیگر کشورهای ساکن در ایران کمک کند

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که باید اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه ما حاکم شود، اظهار داشت: هم‌اینک برخی مسلمانان از کشورهای افغانستان، پاکستان و هند که شیعه هم هستند در کشور ما در رنج به سر می‌برند و با توجه به این که یارانه‌ها به این قشر تعلق نمی‌گیرد، فشار اقتصادی برای آن‌ها فراوان شده است و امیدورایم کمیته امداد در این خصوص اقدام شایسته‌ای را انجام دهد تا آن‌ها از این رنج رهایی یابند.

وی اضافه کرد: ما مسلمان هستیم و باید احساس تکلیف کنیم و همچون درختی باشیم که به دیگران میوه می‌دهد و گرنه وجود انسان فایده‌ای ندارد،‌انسان باید غمخوار دیگران باشد و برای ضعفا دلسوزی کند.

صافی گلپایگانی در ادامه بیان داشت: گاهی بنده‌ای از بندگان خدا به سبب برداشتن خاری از راه عبور مردم وارد بهشت می‌شود، چه رسد به این که کمک رسان دیگران باشد.

پرخرجی و عدم قناعت به داشته‌ها از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسائل فرهنگی و اقتصادی اسلام در جامعه ما بسیار ضعیف است و باید در این خصوص تلاش فراوانی انجام گیرد، افزود: پرخرجی و عدم قناعت به داشته‌ها از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه ما است،‌ اگر قناعت داشته باشیم دیگر با کمبودها روبه‌رو نخواهیم شد.

ورود فرهنگ دینی در جامعه، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را از بین می برد

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: نقاط ضعف اقتصادی ما فراوان است و دلیل آن هم پیاده نشدن برنامه‌های اقتصادی اسلام در زندگی است، ‌اگر فرهنگ دینی را در جامعه و زندگی مردم وارد کنیم دیگر دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی نخواهیم شد.

بر پایه این گزارش در ابتدای این دیدار انواری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیانات مبسوطی درباره این نهاد مردمی و دینی و فعالیت‌های آن، گزارشی را ارائه کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار