بازدید 6555

سیزده هزار دانشجوي ايراني در مالزي

مديركل امور بورس وزارت‌ علوم در پايان گفت: هم اکنون بيش از نود دانشجوي بورسيه ايراني و بيش از 2575 دانشجوي غير بورسيه در كشور استراليا و 28 دانشجوي بورسيه (دو نفر بورس بلندمدت و مابقي بورس سال آخر) و سیزده هزار دانشجوي غيربورسيه در كشور مالزي مشغول به تحصيل هستند.
کد خبر: ۱۵۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷ 13 April 2011
مدير كل امور بورس وزارت‌ علوم، تحقيقات و فناوري، با اشاره به سفر هيأت وزارت علوم به كشورهاي استراليا و مالزي از برگزاري جلسات دیدار با دانشجويان بورس و غيربورس ايراني، رضايتمندي مديران و مسئولان دانشگاه‌هاي اين دو كشور، از پتانسيل دانشجويان ايراني و بحث‌هايي در زمينه انعقاد تفاهم‌نامه برای برگزاري دوره‌هاي مشترك با دانشگاه‌هاي ايراني از جمله تهران و شريف خبر داد.

دكتر حسن مسلمي نائيني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به استقبال كشور استراليا جهت برگزاري دوره‌هاي مشترك با دانشگاه‌هاي تهران و صنعتي شريف، تصريح كرد: بر اين اساس، مقرر شد، از نزديك دیدار‌هايي با مسئولان اين دو دانشگاه برای برقراري تفاهم‌نامه‌هاي مشترك انجام شود.

وي درباره عمده‌ترين مشكلات مطرح از سوي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در كشور استراليا گفت: اين دانشجويان، خواستار نظارت و هدايت بيشتر وزارت ‌علوم در زمينه انتخاب دانشگاه، استاد راهنما و موضوع رساله‌شان شدند و نسبت به عدم ارتباط با دانشگاه محل خدمتشان گله‌مند بودند.

مديركل بورس وزارت ‌علوم در ادامه با بيان اينكه دانشجويان ايراني عنوان مي‌كردند كه موضوعات رساله‌شان در راستای حل مشكلات كشور، محل تحصيل و ساير كشورهاست، افزود: اين دانشجويان پيشنهاد داشتند تا موضوع رساله درباره نيازهاي كشور ايران باشد.

وي افزود: همچنين دانشجويان رشته‌هاي پزشكي كشور استراليا نسبت به طول مدت تحصيلشان، مقرري دانشجويان و رعايت نشدن برخي تعهدات وزارت بهداشت انتقاد داشتند كه اين موارد نيز به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

مسلمي نائيني همچنين درباره عمده‌ترين مشكلات مطرح از سوي دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در كشور مالزي، با بيان اينكه اين دانشجويان نسبت به كم ارزش تلقي نمودن مدارك علمي دانشجويان مالزي انتقاد داشتند، تصريح كرد: اين دانشجويان بر این باور بودند كه اعتبار دانشگاه‌هاي مالزي، چندان در داخل كشور لحاظ نمي‌شود.

وي افزود: اين دانشجويان نسبت به نحوه جذب اعضاي هيأت علمي و طولاني و سليقه‌اي بودن فرآيند جذب و عدم پذيرش فارغ التحصيلان با كيفيت خوب دانشگاه‌هاي مالزي در دانشگاه‌هاي داخل انتقاد داشتند و اينكه برخي از فارغ التحصيلان مالزي دانشجويان ممتازي هستند كه به دليل جذب نشدن در ايران، مجبورند به كشورهاي پيشرفته ديگر رفته و در آنجا جذب شوند، از ديگر انتقادهای مطرح بود.

مسلمي نائيني خاطرنشان كرد: همچنين دانشجويان درخواست كمك مالي در قالب صندوق قرض الحسنه يا صندوق رفاه دانشجويان و يا دريافت پژوهانه داشتند و نسبت به بالا بودن هزينه انتقال دانشجويان دكتري به داخل منتقد بودند.

مديركل امور بورس وزارت ‌علوم در پايان گفت: در حال حاضر بيش از نود دانشجوي بورسيه ايراني و بيش از 2575 دانشجوي غيربورسيه در كشور استراليا و 28 دانشجوي بورسيه (دو نفر بورس بلندمدت و مابقي بورس سال آخر) و سیزده هزار دانشجوي غيربورسيه در كشور مالزي مشغول به تحصيل هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی