بازدید 16323
در انفعال آشکار وزارت خارجه؛

گروگان گیری خاموش برخی اتباع ایرانی در بحرین توسط «آل خلیفه»

یکی از این ایرانیان، با فرستادن پیامی برای «تابناک» نوشت: پیش بینی ما این است که «آل خلیفه» با طراحی سناریویی مشخص، می خواهد با تعدی به برخی ایرانیان و یا رفتارهای غیر انسانی با آنها و انتشار تصاویر، این اقدام افکار عمومی ایرانیان را جریحه دار کرده و دولت ایران را در وضعیتی قرار دهد که با فشار افکار عمومی برای اقدام عملی علیه بحرین در موضع ضعف قرار گیرد. ما اکنون هیچ امنیت جانی نداشته و کاملا مشهود است که تمام وقت زیر نظر قرار داریم.
کد خبر: ۱۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۶ 11 April 2011
سرویس سیاست خارجی ـ پس از آن که حکومت «آل خلیفه» نزدیک بیست روز پیش در دستوری حکم به اخراج تمامی تبعه های ایرانی مقیم بحرین داد، اخبار رسیده از بحرین حکایت اقدام جدید ضد ایرانی از سوی منامه دارد.

به گزارش «تابناک»، در آخرین روزهای سال گذشته شمسی «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین در اقدامی ضدایرانی و ضدشیعی و با هدف زیر فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و شیعیان ـ که اکثریت جمعیت قیام کننده علیه این رژیم بحرین را تشکیل می دهند ـ دستور اخراج همه ایرانیان مقیم این کشور را صادر کرد.

این دستور نه تنها شامل ایرانیان مقیم این کشور شد، بلکه حتی زنان ایرانی که سال هاست با تبعه های ایرانی الاصل بحرینی ازدواج و بسیاری از آنان تابعیت بحرین را نیز دریافت کرده بودند، بر پایه دستور صادره، باید هر چه سریعتر این کشور را ترک می کردند.

این اقدام آشکار ضد ایرانی آنچنان که باید، با واکنش و پیگیری کشورمان همراه نشد، ولی اما در تازه ترین اقدام حکومت بحرین، برخی از ایرانی های مقیم این کشور را به نوعی گروگان گرفته و ممنوع الخروج کرده است.

حکومت «آل خلیفه» در اقدامی کاملا برنامه ریزی شده، شماری از ایرانیان مقیم بحرین را از کشور ممنوع الخروج کرده و اجازه برگشتن به ایران را به آنها نمی دهد.

این موضوع که در جنجال ناآرامی های بحرین به فراموشی سپرده شده، سبب شده است تا این بخش از ایرانیان در وضعیت نامعلومی باشند.

خبرهای غیر رسمی، حکایت از آن دارد که «آل خلیفه» در اقدامی برنامه ریزی شده، این عده از ایرانیان را برای آن نگه داشته تا از آنها به عنوان اهرم فشاری در مواقع خاص استفاده نماید.
گفته می شود، هم اکنون ایرانیان یاد شده، هیچ امنیت جانی ندارند و هر آن، ممکن است توسط نیروهای امنیتی بحرین و یا مزدوران سعودی در اقدامی صحنه سازی شده به شکل نامتعارفی مورد تعدی قرار گیرند تا به واسطه آن، دولت ایران را در وضعیت انفعال قرار دهد.

یکی از این ایرانیان با فرستادن پیامی برای «تابناک» نوشت: پیش بینی ما این است که «آل خلیفه» با طراحی سناریویی مشخص می خواهد با تعدی به برخی ایرانیان و یا رفتارهای غیر انسانی با آنها و انتشار تصاویر این اقدام افکار عمومی ایرانیان را جریحه دار کرده و دولت ایران را در وضعیتی قرار دهد که با فشار افکار عمومی برای اقدام عملی علیه بحرین در موضع ضعف قرار گیرد.

ما اکنون هیچ امنیت جانی نداشته و کاملا مشهود است که تمام وقت زیر نظریم.

آنچه مسلم است، انفعال وزارت امور خارجه کشورمان در پیگیری وضعیت اتباع ایرانی ممنوع الخروج شده، چالش بزرگی است که ممکن است، پیامدهای نامطلوبی را در بر داشته باشد. برای همین، وزارت خارجه باید در اقدامی سریع و با بهره گیری از ظرفیت های بین المللی، منامه را مجبور سازد که امکان خروج ایرانیان ممنوع الخروج شده را فراهم سازد؛ افزون بر آنکه فعالیت گسترده بین المللی در محکومیت اخراج ایرانیانی که بیش از نیم قرن در بحرین سکونت داشته اند، دولت «آل خلیفه» را مجبور خواهد کرد با این بخش از ایرانیان همانند شهروند بحرینی رفتار کرده و رفتار خارج از عرف با ایشان برای حکومت بحرین هزینه زا باشد.

این گزارش می افزاید، اما موضوع رفتار های ضد ایرانی و ضد شیعی حکومت «آل خلیفه» پیشینه ای طولانی دارد. در حالي كه بيانيه‌هاي جنجالی دو سال پیش حكومتي بحرين، ادعا مي‌كرد که تنها به پنج هزار سني اين كشور تابعيت اعطا شده، گروه ها و احزاب سياسي معتقدند، تنها بین سال های 2003 تا 2008 به 60 هزار سني غيربحريني، تابعيت داده شده است.

در همان سال، روزنامه آمریکایی «وال استريت ژورنال» نوشت: خاندان حاكم در بحرين براي پيشبرد تغییر ترکیب جمعیتی، به طور گسترده به مزدوراني از كشورهاي اردن، يمن و پاكستان تكيه كرده‌اند و از آنها در نيروهاي امنيتي خود استفاده مي‌كنند.»

همچنین مرکز «حقوق بشر» بحرين در همان زمان اعلام كرد كه 50 درصد از افراد دستگاه هاي امنيتي بحرين ـ كه نزدیک بیست هزار نفر هستند ـ از بلوچ‌هاي پاكستان هستند كه بايد به اين رقم، تعدادي سوري و اردني از قبايل خاص را نيز افزود.

این سیاست «آل خلیفه» در حالی اعمال می شد که برخي از شهروندان مدت چهل سال است كه در بحرين هستند و از مادران بحريني به دنيا آمده و در اين كشور ازدواج كرده اند؛ اما هنوز به آنان تابعيت بحريني داده نشده و دليل اين امر نيز آن است كه پدران آنها شيعيان هستند اما در عوض به افرادي كه در خارج از بحرين زندگي مي‌كنند تابعيت بحريني داده اند.

با اقدامات عامدانه خانواده حاکم بر بحرین، روند مهاجرت به این کشور که به نسبت وسعت و جمعیتش، پرشتاب ترین کشور مهاجرپذیر جهان است، در سال های گذشته با ورود اتباع کشورهایی از اردن، فلسطین، لبنان، عربستان سعودی و مصر به خاک این کشور، شکل تازه ای به خود گرفته است، به گونه ای که نسبت به پنج سال گذشته، بیش از 10 درصد رشد داشته است.

در همین حال، این دولت در راستای افزایش فشار بر شیعیان، با نادیده گرفتن ایجاد اشتغال برای جوانان متخصص و تحصیلکرده بحرینی، متخصصان اردنی و مصری را جایگزین آنان می کند و برای ایجاد انگیزه جهت ورود این اتباع غیر بحرینی به این کشور جزیره ای، اقدام به واگذاری امکاناتی همچون منزل و سایر سرویس های خدماتی به آنها کرده و از همه مهمتر به برخی از آنان تابعیت دوگانه داده است.
 
گفتنی است، بحرین نزدیک هفتصد هزار نفر جمعیت دارد که ۸۰ درصد آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. این شیعیان عمدتا با ایرانیان بومی جزایر ایرانی خلیج فارس، هم نژاد و هم ریشه‌اند. مابقی جمعیت فعلی بحرین را سنی‌ها تشکیل می‌دهند که خاندان آل خلیفه (که حکومت را در دست دارند) و اعراب عتوبی از آن جمله‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۸
نگران نباشند ، اگه جرات همچين كاري داشته باشند ، يكروزه بحرين به سرزمين مادريش ملحق ميشه.
من به شخصه كشتار شيعان بحرين رو محكوم ميكنم اما سوال من اينكه چرا از كشتار مردم سوريه هيچ حرفي زده نميشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
چون که این جوری نیست
خدا بخیر کنه !
مرگ بر آل خلیفه
مرگ بر هر چی خلیفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
هر چی خلیفه هم دیگه نه
سلام بر هموطنان بحرین.
آخرین نفسهایشان را می زنند. می خواهند با وارد کردن ایران به این چالشها بحران را در کشور هایشان متوقف کنند.
اتباع هموطن ایرانی هم کمی صبر پیشه کنند. به زودی دوستان قسم خورده این آلها آنها را رها خواهند کرد. آنوقت است که به دنبال تکه زمینی خواهند گشت که در ان مابقی عمر شان را با ذلت سر کنند.
مرگ بر آل های دیکتاتور زور مدار زر محور!
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
خوشبختانه این "آلهای" خبیس آنقدر احمق تشریف دارند که از سرنوشت "دردانه های غرب و آمریکا که حالا یا در حال محاکمه هستند و یا فراری و یا زیر خروارها خاک خوابیده اند و جزء نفرین ملتهایشان چیزی از آنها باقی نمانده "عبرت نمیگیرند .
طبق سنت خداوند که برخی ظالمین توسط حاکمان ظالم از بین میروند ، غربیها عاقبت همان کاری که بر سر محمد رضا پهلوی ، صدام و حسنی مبارک آوردند ، بر سر این ملعونهای خبیس و "آلهای " پلید خواهند آورد .
آخه یه کشوری که اندازه یک استان ایران هم جمعیت نداره کل جمعیتش نصف ارتش ایران نمیشه این همه ...
اینکه می گن مورچه چیه که کله پاچش چی باشه همینه.
ما در جنوب زندگی می کنیم و خیلیا اینجا اقوامشون در بحرین هستن یا خودشون بحرینین
پاسخ ها
ایلیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
منظورت (خبیث) هست دیگه
هر کاری می خواهيد بکنید زودتر انجام بدید حداق چند تا ناوچخ تا نزدیکی بحرین می قرستاديد ، پس اینا برای کی هست ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
برادر محترم! از نظر ما فقط عربهای لبنان و نوار غزه مهم هستند، بقیه تو قاموس ما جایی ندارند!! چچن و بلغور و سوریه و ....
لطفا اين خبرها را بيشتر رسانه اي كنيد .
چون مسلما هر خوني كه از ايرانيان مقيم بحرين ريخته شود بر گردن دولتمردان ماست كه با بي تفاوتي كامل اين قضايا را مشاهده مي كنند و ترس ار اين داريم كه كشتار ايرانيان در بحرين را در راستاي مديريت فرايند ظهور ! بدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
شما همون افرادی هستید که با ناآگاهی و تحت تأثیر قرار گرفتن فشار را برای انفعال حکومت ایران در مقابل شیطنت های آنان فراهم می کنید
تمام آرزوی آنها این است که به بهانه ای ایران را وارد جنگ کنند.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
كي گفته خون آنها بر گردن دولتمردان ماست؟؟؟؟اون زمان كه جيك جيكه مستونشون بود بايد فكراين روزها رو ميكردن...اون زمان كه همشون ميخواستن از ايران جدا بشن دولتمردان ما كه كاره اي نبودن....
پیشبینی ما این است !!!! این هم شد خبر رساني!!!!!
تابناک جون لطفا از منبع موثق خبر بیار.
مرگ بر آل خليفه
ديگه حالم از اين كلمه سناريو به هم مي خوره. مگه نمايشنامه نويسين؟؟؟!!!!
مگر همین ساکنین بحرین رای به جدائی ازایران ندادند و با خواست خود از ایران جدا شدند پس با آنان نیز مثل کشور ثالث برخورد شود و منافع ملی را بخاطر آنان بخطر نیندازیم
سرنوشت مردم بحرین درس عبرت خوبی برای بعضی ها میتواند باشد که خواهان جدائی از ایران هستند .
شبکه ماهواره ای “خلیج ع رب ی” ( Arabian*Gulf Channel ) با جعل نام تاریخی خلیج فارس از روز پنجشنبه گذشته پخش برنامه های خود را از شهر امان پایتخت اردن آغاز کرده است.

تا کی سکوت ؟؟؟؟
بحرین مال ماست
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
ببر خیرشو ببینی
باید مقابله سازی و پرونده سازی را برای آنها شروع کنیم. بریم یه چندنفر رو از مقاماتشون رو بیاریم داخل ایران بعدشم که ...............
به چه حقی با عزیزان هموطنمون این کار رو می کنن. نباید کوتاه بیاییم و کم بیاریم.
این مطلب را بیشتر توضیح می دادید من که متوجه نشدم ( ....این شیعیان عمدتا با ایرانیان بومی جزایر ایرانی خلیج فارس، هم نژاد و هم ریشه‌اند......) خیلی موضوع را پیچیده نوشتید!
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد .
اتفاقاً این اقدامات ضدبشری آل خلیفه در صورتی که دولت جمهوری اسلامی با تدابیر درست و قاطع بین المللی موضوع را پیگیری کند می تواند به اهرم فشار بسیار زیادی روی این حکومت خائن عمل کند . امید است با اتخاذ سیاستهای درست از این اقدام رژیم آل خلیفه علیه خود آن بهره برداری نمائیم .
یعنی اگر اینجور شد و ما مثل قبل فقط در توجیح بی تفاوتی خود از لشگرکشی سعودیها و کشتار شیعیان کاری نکردیم بخاطر این بوده یعنی دست پیش بگیریم که پس نیفتیم
نگران نباشی حتی اگر تمام ایرانیان مقیم بحرین را سر ببرند عین خیال مقامات وحضرات نیست
من معتقدم دولت ايران بايد هوادار ايرانيان باشد تا تعدي به انها نشود اگرما پاپس بكشيم انها جلوتر مي ايند بايد با يك حركت شطرنجي كاري كنيم كه نه تنها بحرين بلكه هيچ كشور عربي جرات تعدي به ايرانيان را نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
جناب استاد شطرنج!! احساسی نمیشه برخورد کرد که!! مگه سر جنگ دارید با دنیا، یا باورتون شده واقعا قطبی هستیم در ارداره دنیا
نه برادر منزوی شدیم، بس که کج رفتیم و بی سیاست این کشورهای ریزه میزه هم برامون شاخ و شونه میکشند.
از ماست که بر ماست!!
وقتی هی فرت و فرت وزیر عوض میکنیم سیاست تغییر می دیم همینه
اون از سنگال،نیجریه کویت بحرین عربستان ترکیه آذربایجان و... بازم بگم؟؟؟
مشکل از ماست اخوی نه از بقیه دنیا نه دشمن و نه توهم توطئه
جالب است این متحد دموکراتیک آمریکا با اکثریت 20 درصدی اداره می شود!
حکام نامشروع کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس اونقدر ابله تشریف دارند که از عاقبت دیکتاتورهای قبل از خود عبرت نمی گیرند .
آینده جهان از آن صالحین و حکومت آنهاست .
inhame manovro namayeshe eghtedar midim vali az jane hamvatanamon nemitonim defa konim kheili jalebe!!!!
راستی یه سوال برام هست که پاسخش را پیدا نمی کنم و اونهم اینه که گلیم شما تا کجاست؟
سلام
خواهر من و خانوادش دقيقا تو همين شرايط هستن
دستمون كه به جايي نميرسه فقط اميدواريم به لطف خدا
خيلي سخته كه حتي تو خونه هم با حجاب كامل باشي و هر لحظه آماده يورش وحشيهاي وهابي
تو رو خدا بيشتر رو اين موضوع فكر و كار كنيد
این روند تا سرنگونی آل سعود ادامه دارد.... اصل فتنه در ریاض است. خود بحرین هم گروگان است
هر دم از اين باغ بري مي رسد٭تازه تر از تازه تري مي رسد.
حاشا به اين سيستم لاک پشتي ديپلماسي خارجي ما،خصوصاَ در قبال اين اعراب که با ايراني جماعت مشکل باستاني دارند،وبا هيچ چسب و وصله اي حاضر نيستند ايران و ايراني را در کنار خود بچسبانند،به قول مرحوم سهراب سپهري:
چشم ها را بايد شست٭جور ديگر بايد نگريست.
دوستان بسیاری ایرانیان بحرینی از اهالی استان فارس و بسیاری شهرهای جنوبی هستند که رژیم بحرین به جوانان ایرانی برای رفتن نزد خویشان در چند سال گذشته ویزا نمیداد و این اقدامات تازهای نیست و فقط به بی تفاوتی دولت ایران نسبت به وضعیت آنان بر میگردد اگر یک حزب اله هم در بحرین و مناطق شیعه نشین درست میکردیم اینگونه ایرانیان و شیعیان خوار نمیشدند
بابا اگه نميخواهيد اقدام عملي كنيد ، حداقل تهديدشون كنيد تا پيش خودمون بگيم كه براي هم كيشانمون كاري كرديم
ما هم كه چغندريم ديگه
خدا خودش بخیر بگذرونه
با سلام اگر حركتي مناسب به اين جريان بحرين توسط دولتمردان انجام نشود قاعدتا در اينده نزديمك نيز هيچگونه حسابي بروي بازنخواهند كرد دولتهاي ع رب ي حوزه خليج فارس از صبرو شكيبادي ايران دارند سوء استفاده نمايند كافيست يك گردان را به نزديكترين ساحل به بحرين ارسال و چند ناوچه را نزديك بحركت دهد نمي توانيد انجام دهيد ما مردم را بفرستيد كسانيكه مثل من در جنگ شركت داشتيم و الان هم توان جنگيدن رو با مزدوران آل سعود و آل خليفه را داريم يا حسين .
مردم انقلابی بحرین بدانند که ما شیران ایران زمین تا آخرین قطره خون پشتیبان آنها خواهیم بود و هراسی به دل راه ندهند که به لطف خدا اگر کمی صبر کنید ریشه و دودمان این" آلهای" خبیس و ملعون خشکیده خواهد شد .
تا پیروزی نهایی و ریشه کن شدن ظلم و ستم در جهان راهی نمانده .
بحرین تا چند سال پیش ادم به حساب نمیامد
حالا این کوتوله هم ادم شده کشور ما رو تحدید
می کنه مرگ بر ال خویث خلیفه و سعودی
این آل های رذل و جیره خوار که استکبار جهانی آنها را مانند ... به جان مردم بیگناه انداخته است دارند گور خودشان را می کنند و به زودی در آن دفن خواهند شد.
همخوني هاي بحريني بحرين پاره تن ايران است که آن را از بدن کندند و جراحت آن بر قلب هاي ما ايراني هاست اگر ايران بخواهد بحرين که سهل است عربستان را هم به آغوش اسلام برخواهد گرداند ولي بدانيد که خون ريخته شده شما به اندازه خون امام حسين (ع) ارزش دارد و داستان مختار و خونخواهي ايرانيها از قاتل امام حسين را که ميدانيد بزودي از عربهاي بيغيرت سعودي و آل خليفه انتقام سختي گرفته خواهد شد منتظر باشيد خدا با ماست و انتقام سختي خواهد گرفت عزاداري ما براي امام حسين آرام شروع ميشود و در نهايت به اوج ميرسد و مکرو و مکرا... وا... خير الماکرين
شما از كدام وزارت خارجه صحبت مي كنيد ؟
باید مشت محکمی بر دهان این ال خلیفه زد کوتاهی تا کی
مردم بحرین بخواهند به ایران ملحق شوند.در این صورت: نماز صبح تهران.....نماز ظهر منامه.
جالبه.....
قبلا بحرین یکی از استانهای ایران بود حالا داره واسه ما شاخ و شونه میکشه
جمعیتش به اندازه یه ارتش کوچیک ما هم نیست
به خدا قسم فقط ایرانه که داره دستورات اسلام رو بخوبی اجرا میکنه
مگه اسلام نگفته که شما را به قومیت های مختلف آفریدیم تا امتحانی باشد برایتان؟
فقط ایرانه که داره به همه نژاد ها مخصوصا اعراب احترام میذاره
اما باید تدبیری بشه
بالاخره ما فرزندان ایرانیم و باید غیرت میهن پرستی را داشته باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی