بازدید 19916
بر خلاف تصور افکار عمومی؛

چه كشوري بيشترين تعداد روزنامه نگار در بند را دارد؟

اغلب روزنامه نگاراني كه در این کشور محبوس شده اند، به دلیل اقدام عليه امنيت ملي كشور، مورد محاكمه قرار گرفته اند، افزون بر اين که وجود قانون ضد عمليات تروريستي در این کشور، باعث شده است كه روزنامه نگاران، هر زمانی مورد بازجويي مقامات امنيتي قرار بگيرند/آمار روزنامه نگاران بازداشت شده در این کشور، در حالي تقريبا دو برابر ايران و چين است كه آنها خود را ملزم به رعايت الگوي آزادي بيان مي دانند و...
کد خبر: ۱۵۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵ 09 April 2011
سرويس بين الملل ـ سازمان «امنيت و همكاري اروپا» با انتشار جدیدترین گزارش «موسسه بين المللي مطبوعات» مدعی شد: تركيه ركورددار زنداني كردن روزنامه نگاران در جهان است.

به گزارش «تابناك»، روزنامه «حريت»، چاپ ترکیه با انتشار اين گزارش نوشت: هم اکنون در كشور تركيه، 54 روزنامه نگار زنداني هستند كه اين تعداد از روزنامه نگاران در بند در چين و ايران، بسيار بيشتر است، به گونه ای كه تا ماه دسامبر گذشته، ايران و چين، هر كدام، 34  روزنامه نگار داشته اند كه به دلايل گوناگون در زندان هستند.

آمار روزنامه نگاران بازداشت شده در تركيه، در حالي تقريبا دو برابر ايران و چين است كه اين كشور، خود را ملزم به رعايت الگوي آزادي بيان مي داند و همواره خود را به عنوان الگويي براي كشور منطقه به ويژه پس از تحولات اخير منطقه معرفي مي كند.

در همين حال، روزنامه «دیلی راديكال» چاپ تركيه در شماره ديروز، جمعه، اعلام كرده است: مدير ماهنامه علمي و ادبي «جنوب» به يك سال و نيم حبس محكوم شده است.

بنا بر گزارش سازمان «امنيت و همكاري اروپا»، هم اکنون نزدیک هفتصد تا هزار مورد براي بررسي جرایم روزنامه نگاران وجود دارد كه احتمالا تعداد ديگري به روزنامه نگاران در بند در تركيه افزوده خواهد شد.

اين گزارش همچنين افزوده است: اغلب روزنامه نگاراني كه در تركيه محبوس شده اند، به دلیل اقدام عليه امنيت ملي كشور، مورد محاكمه قرار گرفته اند؛ افزون بر اين که وجود قانون ضد عمليات تروريستي در تركيه نيز باعث شده است كه روزنامه نگاران ترك، در هر زمانی مورد بازجويي مقامات امنيتي تركيه قرار بگيرند.

گویا، تركيه كه به ویژه در ماه هاي اخير، خود را به عنوان كشوري معرفي مي كند كه مي تواند سبك حكومتي خود را به ديگر كشورهاي اسلامي  صادر كند و البته به حق موفقیت های زیادی نیز در این زمینه داشته است با چالش هاي متعددي در اين زمينه روبه روست، حال آن كه تبليغات رسانه هاي غربي نيز درباره زنداني كردن روزنامه نگاران در تركيه، بسيار محدود و معدود است؛ بنابراین، شكي نيست كه اگر اروپا و آمريكا به درستي ميزان روزنامه نگاران در بند كشورهاي خود را منتشر كنند، آمار آنان نيز چندان درخشان نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
خاک تو سرتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
اينكه تابناك نظرتو نشون ميده از صدتا فحش برات بدتره بي ادب!
salar
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
چیه تا وقتی این گزارش ها ایران رو به حساب خودشون بدترین جای دنیا نشون میداد شما می گفتین احسنت ولی حالا که فهمیدین هم چینی این جا جهنم نیست و اون ور هم همچینی بهشت نیست فحش میدی ؟؟؟
کم آوردی سوت بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
و تعداد جواب مثبت هم از هزار تا فحش برا تو بدتره مثلا با ادب
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟ برای چی؟ فقط انگشتات رفت تکون خوردن و یک جفنگی نوشتی. اگر حرف داری بگو. کامل بگو. حرف بزن و تحلیل کن.
ترکیه می تواند الگوی خوبی باشد پس باید بهتر عمل کنیم
باز جای شکرش باقی که ما تو این یه مورد اول نیستیم
این گزارش مشکوک بنظر می رسد. بهتر است مرجع آن را دوباره چک کنید شاید برای خراب کردن ترکیه توسط .. نوشته شده است.
این یک نمونه از پوشش حبابی آزادی بر ترکیه است ..هنوز ترکیه 20 میلیون قوم کــرد را به رسمیت نمی شناسد !! حتی با لقب دادن ترک کوهی !!! به کردها حاضر نیست که نامشان را به رسمیت بشناسد ..
پاسخ ها
ر.ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
چرا دروغ میگی ،کانل کردی هم دارن و کردها رو کرد مینامند پس اول مطالعه بعد اظهار نظر ،تا نظر آبکی ندیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
چطور شد اظهار نظر هموطن کردمان را درخصوص 20 میلیون کرد ترکیه ای را بدون تحقیق و تفحص درج نمودید اما 35 میلیون ترک ساکن ایران را قبول ندارید
یعنی توی این مورد هم دوم شدیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
خوشم آمد چقد عرق ایرانی داری
بازي با كلمات .خيلي راحت جاي كلمات را عوض مي كنيم وبه خودمان حق مي دهيم وآمارها را وارونه نمايش مي دهيم .بهتر بود ابتدا تعريف ومرز بندي مشخص و روشني از"جرم سياسي" و"اقدام عليه امنيت "مي كرديم بعد آمار مي داديم
برای موفقیت هیچ وقت دیر نیست بیایید از همین الان شروع کنیم تا هرچه زودتر به ترکیه برسیم برای شروع هم از همین تابناک شروع کنید .هرچند تا که کم داریم از همین تابناک بگیرید
خب علتش اینه که خبرنگاران ترکیه آزاده و دنبال حقیقت هستند، نه قلم به مزد، عافیت طلب و چاپلوس!!!!!
لقمان را گفتند ادب از که اموختی گفت از بی ادبان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
الان با ما بودی یاترکیه؟
از ظرافتی که در نشر این خبر نشان داده اید، ممنونم...
با این همه بد خواه ( امیدوارم نابود بشن) که ایران داره، آمار قابل قبولی دارد.

پاینده باد ایران
نابود باد دشمنان ایران
واقعا یک نفرتون درست حسابی کامنت نداده. نمی شه یک کم آروم صحبت کنید. نمی دونم چرا کامنت های تابناک اینجورین. کاربرهای بقیه سایت ها ادب رو رعایت می کنن.
خب که چی؟؟؟؟؟
این وصله ها به کشور دوست و برادر ترکیه نمی چسبد. بهتر بود بجاش می نوشتید انگلیس یا امریکا!!
خيلي جالب مي شد اگر گزارشي مشابه در زابطه با ميزان آزادي مطبوعات، تنوع (بويژه در ژانر سياسي !) ، ميزان سانسور، آمار توقيفات موقت و دايم، نحوه ي محاكمات مطبوعاتي، تركيب و نحوه ي انتخاب اعضاي هيات منصفه و ... (بويژه براي سه چهار سال اخير) نيز منتشر مي شد.
خوب ترکیه به ما چه ما باید خودمونو درست کنیم و انتقاد پذیر باشیم
و حق ازادیه بیان بدیم مطمئن باشید به نفع خودمون
من چون عاشق کشورم و نظاممونم اینو میگم
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج