بازدید 19206

هاشمي: حوادث منطقه هشدار دهنده است

وي ادامه داد : مطالبه و حقوق طبيعي که هر انساني دارد حقوقي است که در قانون اساسي آمده، مردم به خصوص جوانها حاضر نيستند به شيوه گذشته زندگي اجتماعي و سياسي داشته باشند حتما نياز هست ما آماده باشيم تا با تقاضاهاي مردم فاصله زياد نداشته باشيم حوادثي که شما در حال حاضر در منطقه مي بينيد واقعا خيلي هشدار دهنده و خوشحال کننده است .
کد خبر: ۱۵۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶ 04 April 2011
آيت الله هاشمي رفسنجاني، با تاکيد بر لزوم کاربردي شدن تحقيقات دانشگاهي در دانشگاه آزاد اسلامي گفت :دانشگاه بايد از اين تحقيقات حمايت کند و با تاسيس شرکت‌هايي اين طرح ها را به مرحله توليد برساند.

به گزارش ايسنا، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام درنشست صميمي با جمعي از اساتيد و کارکنان واحد آيت الله آملي از تصويب بين اللمللي شدن اين واحد در جلسه هيات امنا خبرداد و گفت : ما درجلسه هيات امنا موضوع بين المللي شدن واحد آيت الله آملي را مصوب نموديم .

وي افزود:بين المللي شدن واحد آيت الله آملي بيشتر به لحاظ اين است که در منطقه اي واقع شده که از کشورهاي قفقاز و آسياي ميانه و روسيه زمينه هاي علمي بيشتري براي تبادل استاد ودانشجو و همايش ها و سمينارها خواهيد داشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ظرفيتهاي موجود در واحد آيت الله آملي گفت :اين واحد ظرفيتهاي ويژه اي نظير نزديکي به جاده هراز وارتباط با مرکز کشور را دارد و اسم آيت الله آملي هم مهم است اگر چه شهر آمل يک شهر خيلي با سابقه و مورد توجه شخصيت هاي ايران بوده و هست ،آقايان لاريجاني ها هم علاقمند هستند که اينجا توسعه پيدا کند و مطمناً کمک خواهند کرد، در کل زمينه توسعه اين دانشگاه فراهم هست .

وي ادامه داد:نظرمن هم توسعه مقاطع تحصيلي كارشناسي ارشد و دکتري است همان طور كه سياست کلي دانشگاه آزاد اسلامي هم دريک برنامه 5 ساله همين است .

هاشمي خطاب به کارکنان و اساتيد خاطرنشان کرد: گاهي حرف هايي زده مي شود كه نبايد نگران باشيد چرا كه دانشگاه مورد نياز کشور است و بار آن بر دوش دولت و بيت المال تقريبا هيچ است ضمن اينکه کمک کار دولت در علم، اقتصاد و خيلي از حوزه هاي ديگر است.

وي تصريح كرد:هرچه جلوتر مي رويم معلوم مي شود اين دانشگاه آنچنان پايه هايش محکم شده که کسي بين خودش و خدا،جرات نمي کند مجموعه اي به اين عظمت که در خدمت علم ملت و شايد ملتهاي ديگر منطقه است را تضعيف کند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد:استحکام دانشگاه را جدي بگيريد و برنامه ريزي هايي که به شما ابلاغ مي شود را بسيار جدي دنبال کنيد .

وي ادامه داد :دانشگاههاي دنيا هم تاکيد بيشتري دارند تا با دانشگاههاي غير دولتي همکاري کنند ، يکي از برنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي وارد شدن در سطح جهاني است و ما درحال حاضر خيلي فاصله با دنيا نداريم با تعدادي از دانشگاههاي بزرگ دنيا همکاري داريم و اين همکاري را توسعه خواهيم داد .

هاشمي رفسنجاني با تاکيد بر لزوم کاربردي شدن تحقيقات دانشگاهي در دانشگاه آزاد اسلامي گفت : تحقيقات زياد و پژوهشهاي خوبي در دانشگاه هست، متاسفانه درحد آزمايشگاه متوقف مي شود و به نتيجه نهايي نمي رسد ،دانشگاه بايد از اين تحقيقات حمايت کند و بعد شرکتهايي تاسيس کند و اين طرح ها را به مرحله توليد برساند اگر اين زنجيره از آزمايشگاه تا توليد با ضابطه قوي با کمک دانشگاه و سرمايه گذاران خارج از دانشگاه اجرا شود يکي از منابع درآمد دانشگاه هم خواهد شد .

رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي ، مقوله فرهنگ را بسيار مهم و از مسائل جدي دانست و تصريح کرد : امروزه با ارتباط موجود دنيا و شاهراه هاي اطلاعاتي در قالب اينترنت ، ماهواره و... اطلاعات علمي ، فرهنگي ، سياسي ، اقتصادي خيلي سريع منتقل مي شود و ما بايد از لحاظ فرهنگي وسياسي به گونه اي برخورد کنيم که واقعا اين بچه ها را قانع کند که دستورات اخلاقي و اعتقادي که ما داريم تمام اينها قابل اثبات است.

وي ادامه داد : مطالبه و حقوق طبيعي که هر انساني دارد حقوقي است که در قانون اساسي آمده، مردم به خصوص جوانها حاضر نيستند به شيوه گذشته زندگي اجتماعي و سياسي داشته باشند حتما نياز هست ما آماده باشيم تا با تقاضاهاي مردم فاصله زياد نداشته باشيم حوادثي که شما در حال حاضر در منطقه مي بينيد واقعا خيلي هشدار دهنده و خوشحال کننده است .

وي ادامه داد: البته ملتهای منطقه مانند ايران نبودند ما ايراني ها باز تر از همه اينها بوديم اولين بار در منطقه مشروطه در ايران آمد و اولين انقلاب مردمي در ايران بوده است ولي در حال حاضر آنها حسابي فعال شده اند در اين کشورها قيام مي کنند و مطالبه حقوق مي نمايند اين اطلاعات و آگاهي و بيداري است .

در ادامه اين جلسه دکتر علي محمد صفانيا رييس واحد آيت الله آملي گزارشي را از دستاوردهاي آموزشي ، پژوهشي ،عمراني و فرهنگي اين واحد به همراه درخواستهايي ارائه داد .

وي خاطرنشان کرد : افتتاح فاز دوم پروژه هاي عمراني با حضور رياست دانشگاه دکتر جاسبي در قالب افتتاح دانشکده تربيت بدني ، دانشکده کشاورزي و صنايع غذايي ، دانشکده فني و مهندسي ، مجتمع پژوهشي وفناوري و اطلاعات افتتاح کتابخانه مرکزي ، سايت رايانه متصل به اينترنت با ظرفيت 120 کامپيوتر ، سالن آمفي تئاتر با ظرفيت 450 نفر ،کتابخانه ديجيتال ،آزمايشگاه و کارگاه مکانيک در زمستان سال گذشته صورت گرفته است .

صفانيا در تبين دستاوردهاي پژوهشي واحد آيت الله املي گفت :رشد چشمگير مقالات ISI ، طرح هاي پژوهشي ، مقالات علمي پژوهشي ، خريد دستگاههاي باارزش آزمايشگاهي و تجهيز و راه اندازي بيش از 90 آزمايشگاه و کارگاه ومصرف صددرصدي بودجه پژوهشي در راستاي برنامه هاي پژوهشي واحد همچنين تاييد برگزاري همايش ملي تربيت بدني وعلوم ورزش در سال 90 در واحد آيت الله املي از افتخارات پژوهشي در سال 89 بوده است .

صفانيا خاطر نشان کرد: عضويت واحد آيت الله املي در اتحاديه دانشگاه‌هاي جهان اسلام و حضور دکتر فاضل لاريجاني مشاور رياست عاليه دانشگاه دراين اجلاس به عنوان نماينده واحد ايت الله املي بسيار مهم و يکي از حرکتهاي مهم در عرصه بين المللي شدن اين واحد دانشگاهي است.

رييس واحد آيت الله آملي يکي از مهمترين خواستهاي مردم منطقه را جذب دانشجو در رشته هاي علوم پزشکي دانست و گفت : خواسته مردم عالم پرور شهرستان امل که عاشق علم ودانش هستند و علمايي ارزشمندي چون علامه حسن زاده آملي و آيت الله العظمي جوادي آملي نيز در اين شهر پرورش يافته اند مشتاق هستند دانشگاههاي اين شهر در رشته هاي پزشکي دانشجو بپذيرند با توجه به اينکه دورشته دندانپزشکي و داروسازي در منطقه وجود ندارد به عنوان عيدي با اين درخواست موافقت بفرماييد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار