بازدید 17762
ضمن استقبال از گشايش فضاي ارتباطات بيشتر؛

تجلیل رسانه های مصر از اظهارات صالحي

رادیو و تلویزیون مصر و پایگاه های اینترنتی این کشور روز چهارشنبه اظهارات متقابل «علی اکبر صالحی» و «نبیل العربی» وزرای خارجه ایران و مصر را زمینه ساز پیشبرد روابط دو کشور اسلامی و دارنده تمدن بزرگ و تاریخی دانستند/ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اعلام آمادگی همتای مصری خود برای برقراری روابط با تهران از این مساله استقبال کرد.
کد خبر: ۱۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵ 31 March 2011
رسانه های مصری از استقبال وزیر خارجه ایران از اظهارات همتای مصری خود درباره روابط ایران و مصر تجلیل کردند.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری العالم در گزارشي اعلام كرد: رادیو و تلویزیون مصر و پایگاه های اینترنتی این کشور روز چهارشنبه اظهارات متقابل «علی اکبر صالحی» و «نبیل العربی» وزرای خارجه ایران و مصر را زمینه ساز پیشبرد روابط دو کشور اسلامی و دارنده تمدن بزرگ و تاریخی دانستند.

بنابر اين گزارش، رسانه های مصری، بخش های متعددی از اظهارات صالحی را پوشش دادند و از استقبال وی از اعلام آمادگی همتای مصری برای بازگشایی صفحه ای تازه در روابط ایران و مصر تجلیل کردند.

مطبوعات مصري همچنين درباره اظهارات صالحی نوشتند: ملت مصر صفحه ای تازه در تاریخ کشور خود گشوده و این کار را با تحرک در جهت محقق ساختن خواسته های عادلانه خود صورت داده است.

رسانه های مصری به نقل از صالحی تاکید کردند: روابط خوب میان دو کشور می تواند به برقراری ثبات و امنیت و توسعه در منطقه بیانجامد.

در همين راستا نبیل العربی وزیر خارجه مصر روز سه شنبه اعلام کرده بود که قاهره برای گشایش صفحه ای تازه در روابط با ایران آمادگی دارد و تاکید کرد: مصر به ایران به عنوان خصم نمی نگرد و دو کشور از پیوندهای ناگسستنی تاریخی برخوردارند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به اعلام آمادگی همتای مصری خود برای برقراری روابط با تهران از این مساله استقبال کرد.

علی اکبر صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اعلام آمادگی نبیل العربی وزیر خارجه مصر برای برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم مصر با حرکت به سمت تحقق خواسته های عدالت طلبانه خود برگ جدیدی را در تاریخ این کشور ایجاد نمودند که مجددا این پیروزی را به آنها تبریک می گویم.

وزیر خارجه کشورمان افزود: روابط تاریخی دو کشور با وجود فراز و نشیب های خود همواره تداوم داشته و امیدواریم در فضای جدید ایجاد شده شاهد ارتقاء این روابط بین دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و مصر باشیم.

وی افزود: قطعا روابط خوب دو کشور می تواند به ثبات؛ امنیت و توسعه منطقه کمک نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی