بازدید 13354
روزنامه انگلیسی تلگراف:

القاعده در لیبی علیه قذافی می جنگد

«عبدالحکیم الحصیدی»، رهبر مخالفان لیبی گفته است که نیروهای جهادی که در عراق علیه نظامیان غربی و آمریکایی می جنگیدند، امروز در خط مقدم نبرد با قذافی در لیبی می جنگند. وی همچنین اعلام کرده است که نیروهای تحت فرمان وی تروریست نیستند بلکه مسلمانانی خوب و وطن پرست هستند چرا که در بین اعضای القاعده هم مسلمانان خوبی وجود دارند که علیه متجاوزان می جنگند.
کد خبر: ۱۵۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۲ 28 March 2011
سرویس بین الملل ـ رهبر مخالفان لیبی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی اعلام کرده است: برخی از نیروهای تحت فرمان وی از اعضای القاعده هستند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش داد: «عبدالحکیم الحصیدی»، رهبر مخالفان لیبی گفته است که نیروهای جهادی که در عراق علیه نظامیان غربی و آمریکایی می جنگیدند، امروز در خط مقدم نبرد با قذافی در لیبی می جنگند.

الحصیدی که با روزنامه ایتالیایی «سوله 24» مصاحبه می کرد، همچنین اظهار داشته است: وی 25 تن از افردای را که در عراق علیه نیروهای غربی می جنگیدند را به عضویت گروه های مخالف قذافی در آورده است تا آنان نیز در کنار مخالفان با معمر قذافی مبارزه کنند. 

رهبر مخالفان قذافی همچنین اعلام کرده است: نیروهای تحت فرمان وی تروریست نیستند بلکه  مسلمانانی خوب و وطن پرست هستند چرا که در بین اعضای القاعده هم مسلمانان خوبی وجود دارند که علیه متجاوزان می جنگند. 

الحصیدی همچنین پذیرفته است که خود وی نیز پیش از دستگیری در سال 2002 در پیشاور، علیه نیروهای خارجی در افغانستان می جنگیده است. بر اساس منابع انگلیسی و آمریکایی، الحصیدی عضو گروه مبارزان اسلامی لیبی است که در سال 1995 و 1996، ده ها تن از سربازان لیبی را به قتل رسانده اند. اگر چه این گروه بخشی از سازمان القاعده نیست اما روابط عملیاتی گسترده ای با هم دارند و این گروه پس از عربستان دومین گروه بزرگی است که در عراق علیه نیروهای غربی جنگیده است.

به نظر می رسد انتشار خبر همکاری مخالفان قذافی با القاعده در صورت صحت دارای چند بعد است: از یک سو همانگونه که رئیس جمهور کشور آفریقایی چاد هم اعلام کرده است در بخشی القاعده به دنبال دستیابی به موشک های دوربرد حکومت قذافی است، خطری که کشورهای آفریقایی را هراسان کرده است.

از سوی دیگر سناریوی وجود القاعده در لیبی، فرایندی بر تسلط غرب بر لیبی به مدت نامحدود و خفه کردن انقلاب واقعی مردم این کشور در نطفه است بدین ترتیب که دولت انتقالی و احتمالی لیبی قادر به کنترل اوضاع لیبی با حضور القاعده نخواهد بود، لذا حضور نظامیان غربی و حتی حاکم موقت غربی در این کشور ضرورت پیدا می کند. حتی ماندن خود قذافی یا یکی از وفاداران وی در بخشی از لیبی به منظور مقابله با نیروهای القاعده محتمل است. 

همه این اتفاقات در حالی است که تقریبا می توان گفت کشورهای غربی اگر چه آغازگر تحولات در جهان عرب نبودند اما در مدیریت و کنترل این تحولات موفق بوده اند. این کشورها با برجسته کردن اتفاقات لیبی و با علم به اینکه معمر قذافی هر جنایتی برای ماندن در قدرت را انجام می دهد، انقلاب مصر را نیمه تمام گذاشتند و توجهات را از آن منحرف کردند. علاوه بر این در مقابل جنایات بحرین و عربستان سعودی نیز به برجسته کردن حوادث در سوریه پرداخته اند.

 به نظر می رسد با رویکرد کنونی غرب به مسائل جاری منطقه هیچ اصلاح بنیادین یا انقلاب واقعی، صورت نخواهد پذیرفت.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
حالا اینکه گذشت ولی شمام برین یکم سیاست یاد بگیرید شاید از این به بعد ته دیگ یه چیزی هم برای ما بمونه!
چاکر برو بچزه القاعده هم هستیم :)
بيچاره قدافي از اول ميگفت آمريكايي ها القاعده را عليه او در ليبي فعال كرده اند.
وای چه کار بدی!
غربیها توی لیبی هرچی می خواستند بدست آوردند چون حاکم سفاک و خونریز اونجا کاملا" با غربیها هماهنگ بود و باعث شذ طرح اونا کالا پیاده بشه حتی سران مخالفان قذافی هم با اونا هماهنگ بودند
انگلیس دنبال همین بهونه میگشت که بگه انقلابیون القاعده هستند و بعد از سقوط دیکتاتور اونها اعلام می کنن که ماباید با القاعده در این کشور بجنگیم!!!به همین راحتی لیبی باید سالهای سختی رو پشت سر بذارند!
سیاست پیچیده پیچیده ... غرب علیه دنیای اسلام!
اگر متن خبر را بخوانيد متوجه مي شويد كه رهبر مخالفان نگفته افراد القاعده با قذافي ميجنگد اين برداشت روزنامه است.
انقلاب های مسلمانان صد در صد با پیروزی همراه است.
تا چشم حسود در بياد
بهتر اگر اصلاح نیت انها بود با این همه خامی و کاهلی کارتان تمام بود این نیت شوم با رقیبانی مثل چین و روسیه گورشان را میکند
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
خودت میفهمی که چی می گی.ما که نفهمیدیم.سعی کن انشای جملات را رعایت کنی.
از سوريه چه خبر خدا كند اين ديكتاتور هم برود
آقایانی که قذافی را جنایتکار می دانند توجه کنند که قذافی از دشمنان با سابقه غرب و اسرائیل بوده است همچنین انچه در لیبی می گذرد یک شورش نظامی است نه یک انقلاب. به کار گیری لفظ انقلابی برای یک مشت شورشی که با کمک نیروی متجاوز خارجی می خواهند به قدرت برسند درست نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
آفرین نمی دونم این عقب افتادها چرا طرف غرب رو می گیرند؟
توحید زاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
عجب! پس قذافی جنایتکار را به همین راحتی تبرئه می کنید. مرد حسابی این به تظاهرات مسالمت آمیز مردم با آرپی چی حمله می کرد و با جنگنده هاش اونارو بمباران می کرد. قذافی قصاب لیبی است نه رهبر آن حقیقتا لیبی را به حمام خون مبدل کرده است. راستی ما هنوز رباینده امام موسی صدر را فراموش نکرده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
قبول با غربی ها مخالف بوده ولی چی شد که بعدا دوست شدن با هم ... شما قک کنم 20 سال پیش تاریخ رو دیگه ول کردید ... الانم به صاحاب خودش وق وق کرده اومدن بندازنش بیرون دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
آقای عزیز توجه کن که از همان اول مخالفین قذافی توانستند پادگانها را غارت و کنترل شهرها را به زور به دست گیرند و در چند مورد ادعا کردند هواپیما ساقط کرده اند حال شما بفرمایید یک دولت قانونی در این وضعیت برای اعاده نظم و قانون چه باید بکند. نکند قرار است با گفتگوی تمد نها مشکل را حل کند !!!
خبردرست است گروه جماعت اسلامي جنگجويان ليبي به رهبري محمد بن فاضل كه اكنون رهبري آن را عبدالله الصادق دارد وابسته به القاعده است و بخشي از القاعده در مغرب اسلامي است. ضمنا غربي ها خوابهاي رنگي براي ليبي ديده اند و نحوه پوشش خبري صدا و سيما و رسانه ها ايران بصورت شتابزده و كور كورانه بازنده اين بازي است
آخر کار همه خواهند دید که تمامی بحران های خاورمیانه با دسیسه های اسرائیل و غرب بوده و به نفع آنها هم تمام خواهد شد.
از اول معلوم بود. انقلابي كه آمريكا و فرانسه ازش پشتيباني كنند مشكوكه. ديشب جان بولتون ميگفت كه بعد از ليبي نوبت ايران است !
بدبخت قذافی داد یک عمر خوردند حالا ...
آیا می دانیم یمن و لیبی در محاصره القاعده است و اگر انقلاب های این دو کشور پیروز شود گرایشات القاعده در منطقه تقویت خواهد شد ؟
دوره ديكتاتورهاي خونريز و ستمگري چون آل خليفه، آل سعود، بشار اسد، قذافي، مبارك، علي عبدالله صالح، ملك عبدالله، بن علي، و.... به سر رسيده است.
باور کنید این اتفاق رخداده در لیبی اسمش انقلاب نیست...بگید جنگ داخلی !!!
لیبی انقلاب نیست زیرا مردم نیستند ارتش با کردانهای قذافی می جنگد ومردم با گلوله های دو طرف می میرند این چه ربطی به انقلاب دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
اصلا شما خبر دارین تو لیبی چه خبره ؟
آمريكا و دولت هاي اروپايي كه در مقابل نا آرامي هاي سياسي و اجتماعي كشورهاي خاورميانه دچار سر در گمي شده اند، تصميم گرفته اند با ايجاد برخي انقلابات قلابي و ساختگي ، مسير اين دومينوي پرشتاب را تغيير دهند. در گام اول يك جريان ساختگي در ليبي براه انداختند واكنون نيز به دنبال كپي سازي آن در سوريه هستند. هدف اصلي اين اقدامات آمريكايي ها نجات عربستان به عنوان بزرگترين صادر كننده نفت و هم پيمان غرب ، در مرحله نخست و ادامه حيات اسراييل در ميان مدت ميباشد.
لذا با انتشار اخبار دروغ در ليبي از طريق رسانه هاي جهان و ارسال سلاح و سرويسهاي امنيتي به اين كشور موفق شدند ليبي را تا مرز جنگ داخلي به پيش ببرند. شايد در آينده ي نزديك ليبي به عراق يا افغانستان ديگري تبديل شود.در گام بعدي شاهد شرايطي مانند عراق در سوريه خواهيم بود.
به همين دليل موفقيت انقلابيون در جزيره العرب( عربستان) و يمن و بحرين و اردن بسيار دشوار تر خواهد شد انها نخواهند توانست مانند تونس با حركت هاي برق آسا رژيم هاي وابسته را ساقط كنند .سانسور اخبار بحرين در رسانه هايي مانند العربيه و الجزيره در همين راستاست............
امير قطر نوكر آمريكايي هاست. 15 پايگاه نظامي آمريكا در قطر فعال است. شبكه الجزيره قطر كه الان اخبار ذروغ عليه قذافي منتشر ميكند در جنگ لبنان براي اسراييلي ها جاسوسي ميكرد
صدا وسيما متاسفانه اخبار ليبي را از قول الجزيره قطر نقل ميكند. الجزيره را آمريكايي ها پس از 11 سپتامبر راه اندازي كردند. تا افكار عمومي جهان عرب را نسبت به آمريكا ساماندهي كنند.
حالا معلوم شد كه آنچه در ليبي اتفاق افتاد طراحي سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسراييل براي اشغال آن كشور بود...
ممنون بالاخره IP من از لیست سیاه خارج شد....ولی هنوز نمیتونم به نظرات رای بدهم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی