بازدید 9280
۲
رضا طلایی نیک:

اعتماد کور خواص و خودسری ها، دو آفت بزرگ جریان انقلاب

برخي واسطه‌ها و نفوذي‌ها در تأثير بر خواص موثر بوده‌اند، چنان که برخي نفوذي‌ها و واسطه‌هاي فرصت‌طلب براي تأثيرگذاري بر تشخيص خواص شگردهاي پيچيده‌اي را به كار مي‌گيرند و دروغ‌پردازي و بزرگ‌نمايي از شگردهاي برخي از واسطه‌هاي فرصت طلب براي اختلاف افكني بين مسئولان و خواص است.
کد خبر: ۱۵۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵ 12 March 2011
نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌كه هشدار صريح رهبر انقلاب، تأكيد بر تلفيق تقوا با ايمان است، گفت: تمسك به رفتارهاي غيراخلاقي و خلاف شرع براي مبارزه با فتنه به مفهوم فاصله گرفتن از تقواست.

به گزارش «تابناک»، رضا طلايي‌نيك با بيان اين ‌كه ايمان و تقوا همراه هم اثربخشي منطقي و نهايي براي مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌ها را دارد، اظهار داشت: هشدار رهبر انقلاب بر ضرورت قرار گرفتن بصيرت بر پايه شرع و اخلاق است و مبارزه به حق با جريان فتنه، به منزله مجوزي براي رفتارهاي غيراخلاقي و خلاف شرع نيست.

اهم نکات مطرح در گفت‌وگوی طلایی نیک با خبرنگار ايسنا، به شرح زیر است:

چنانکه رهبر انقلاب با درايت، مرز بين بصيرت و شجاعت با افراط و خودسري را تعيين كردند، باید توجه داشت که مبارزه با جريان فتنه با خودسري و افراطي‌گري به تقويت فتنه‌گران منجر مي‌شود و علاوه بر خلاف شرع و غير اخلاقي بودن، تمسك به توهين و تخريب در گفتمان و رفتارها نتيجه عكس خواهد داشت.

هر چند برخي از عناصر مرتبط با جريان فتنه و ضدانقلاب خارجي در توهين و تخريب نظام و شخصيت‌ها به عنوان عادت رفتاري سنگ تمام مي‌گذارند، نگهداری از ظرفيت‌هاي مردمي براي مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌ها، لزوم اتكا به اخلاق و شرع در گفتار و رفتار را ايجاب مي‌كند.

انتقاد و بیان مواضع صريح، نشانه بصيرت و توهين و تخريب به منزله ضعف منطق و بي‌بصيرتي است و برخي از صاحبان تريبون و موثرين در شبكه‌هاي اجتماعي و سياسي، مقصر اصلي در تحريك فضاي دروغ، تهمت و رفتارهاي خلاف شرع در بين برخي از جوانان هستند.

داشتن منطق قوي همراه با رفتار اخلاقي و رعايت شرع، كارآمدترين شيوه مقابله با فتنه و اتكا به بصيرت و شجاعت است و هشدار قاطع رهبر انقلاب، بايد به مرزبندي بين بصيرت و شجاعت با افراط و خودسري منجر شود.

دشمنان و كانون‌هاي داخلي و خارجي فتنه، بيشترين بهره‌برداري را از برخي رفتارهاي غيراخلاقي و توهين آميز مقابله كنندگان با فتنه‌ داشته‌اند و این در حالی است که مقام معظم رهبري براي چندين بار در دو سال اخير، بر پرهيز از رفتارهاي غيرشرعي و خلاف اخلاق در مقابله با جريان فتنه تأكيد قاطع داشته‌اند.

خواص با مرزبندي نسبت به جريان فتنه داخلي و توطئه خارجي، كمك بزرگي به بازدارندگي از شكل‌گيري رفتارهاي غيراخلاقي و خلاف شرع خواهند داشت. نيروهاي ارزشي و ولايي، استدلال‌ها و استنادات منطقي بالايي براي انتقاد و دفاع از نظام و مردم دارند كه با وجود منطق و استنادهای قوي ديني و سياسي براي دفاع از نظام و مردم نيازي به افراطي‌گري و خودسري نيست.

• مردم روش منطقي و شجاعانه براي دفاع از نظام را همواره بر خودسري‌ها و افراط‌گري‌ها ترجيح مي‌دهند و برخي سوءاستفاده‌ها و اشتباهات غيرقابل دفاع به ظرفيت‌هاي مردم و نيروهاي ارزشي در مقابله با فتنه آسيب مي‌زند.

برخي واسطه‌ها و نفوذي‌ها در تأثير بر خواص موثر بوده‌اند، چنانکه برخي نفوذي‌ها و واسطه‌هاي فرصت‌طلب براي تأثيرگذاري بر تشخيص خواص شگردهاي پيچيده‌اي را به كار مي‌گيرند و دروغ‌پردازي و بزرگ‌نمايي از شگردهاي برخي از واسطه‌هاي فرصت طلب براي اختلاف افكني بين مسئولان و خواص است.

در شرايط حساس كنوني، بايد خواص نسبت به القاي برخي دروغ‌ها يا بزرگ‌نمايي‌ها از سوي اطرافيان خود مراقبت كنند، چرا كه آسيب‌پذيري برخي خواص به اطرافيان و برخي اعتمادهاي مطلق ارتباط دارد و دشمن براي تضعيف سرمايه اجتماعي نظام در ايران به آسيب‌پذيري خواص از يك سو و خودسري‌ها از سوي ديگر، اميد بسته است.

رعايت اخلاق و شرع در گفتار و رفتار و اتكا به بصيرت در تشخيص مسائل، خواص را از افتادن در دام بي‌اعتمادي و اختلاف بازمي‌دارد و در این باره، رهبر انقلاب الگوي شفاف در قول و عمل براي بصيرت و مبارزه پيروزمندانه با فتنه‌ها و توطئه‌ها هستند.

تأسي عملي به رهنمودها و الگوي رفتاري رهبر انقلاب خواص را از انحراف و آسيب‌پذيري باز مي‌دارد. سكوت يا مرزبندي نكردن با كانون‌هاي اصلي فتنه و يا تزريق افراط‌گرايي در فضاي سياسي با رهنمودها و مشي عملي رهبر انقلاب مغايرت دارد.

مجموعه بيانات و نكات حكيمانه رهبر انقلاب در ديدار با خبرگان براي عبور پيروزمندانه از چالش‌هاي داخلي بسيار آموزنده و شاخص‌ساز است. مجلس خبرگان رهبري در يكي از مهمترين آزمون‌هاي تاريخي الگوي اخلاقي و بصيرت در رقابت براي خدمت را نشان داد و فضاي معنوي و صميمي اخير در مجلس خبرگان و سخنان حكيمانه و صريح رهبر انقلاب بايد الگوي عملي براي خواص و نيروهاي ولايي مردم در اوضاع كنوني كشور باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
و سر در زیر برف کردن مسئولین و کوبیدن بر طبل تک صدایی هم از دیگر آفتهای انقلاب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی