بازدید 16294

همه دروغ‌های BBC در یک روز!

کد خبر: ۱۵۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵ 02 March 2011
در حالي كه رژيم سلطنتي انگليس به عنوان صاحب اصلي بي‌بي‌سي استراتژي مخلوط كردن اخبار دروغ و راست را براي اين بنگاه انتخاب كرده است، اما اين رسانه مجبور شد كه دیروز فقط دروغ بگويد.

به گزارش فارس، سايت بي‌بي‌سي فارسي يا همان بنگاه خبرپراكني رژيم سلطنتي انگليس كه از حاميان اصلي سران فتنه به شمار مي‌آيد، بعد از فراخوان‌ به اغتشاش و آشوب اخبار لحظه به لحظه آنرا منتشر مي‌كند.

در حالي كه دیروز(سه‌شنبه) سايت‌هاي وابسته به لابي صهيونيستي، انگليس و آمريكا فراخوان به اغتشاش داده بود كه اين توطئه‌ آنها نيز همانند توطئه‌هاي پيشين به شكست انجاميد.

اما سايت بي‌بي‌سي‌ امروز حرفي راستي براي گفتن نداشت و برخلاف استراتژي خود كه مخلوط كردن راست و دروغ براي فريب افكار عمومي است، تنها اخبار دروغ منتشر كرد كه برخي از آنها را براي نمونه در زير مي‌خوانيد:

دروغ: تمامي كلاس‌هاي دانشگاه تهران تعطيل شده است.

پاسخ: بعد از تماس با روابط عمومي دانشگاه تهران، مطلع شديم كه اين خبر هم به سبك بي‌بي‌سي دروغ است؛ يكي از مسئولان روابط عمومي اين دانشگاه گفت: اين خبر طبيعي است چندين بار بي‌بي‌سي اين خبر را در روزهاي مختلف به دروغ اعلام كرده است.

دروغ: شاهدان عيني مي‌گويند از مغازه داران مناطق مركزي تهران از جمله از مغازه هاي اطراف دانشگاه تهران و خيابان كريم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل كسب خود را تعطيل كنند.

پاسخ: اكنون كه به آخرين ساعات روز سه‌شنبه نزديك مي‌شويم، برخي از مغازه‌هاي لباس‌فروشي در اين خيابان در حال كاسبي هستند و برخي ديگر طبق معمول ساعت ۱۹ الي ۲۰ تعطيل كرده‌اند.

دروغ:مردم با ايجاد ترافيك مصنوعي در خيابان رسالت تهران، مانع جا به جايي نيروهاي ضد شورش شده‌اند.

پاسخ:بايد گفت مگر نيروهاي انتظامي براي راهپيمايي به خيابان آمده‌‌اند كه بخواهند مرتب تردد كنند!

دروغ: نفربرهاي شهري تازه‌اي در تهران مشاهده شده كه تا پيش از اين ديده نشده بودند.

پاسخ: مي‌گويند دروغ‌گو فراموش‌كار است؛ بي‌بي‌سي در اغتشاش چند فتنه گر در روز ۲۵ بهمن نيز نوشته بود كه نفربرها در خيابان‌هاي تهران مستقر شده‌اند و امروز مي‌گويد اين نفربرها را براي اولين بار در شهر ديده است.

دروغ: بنگاه خبرپراكني دولت بريتانيا به نقل از يك شاهد عيني خيالي نوشت كه حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان حدود ساعت ۵ بعد از ظهر سوار برتويوتاي سفيد رنگ در چهار راه وصال بود و از يكي از خيابان‌هاي فرعي تهران خارج شده است؟

پاسخ: اول اينكه اتوموبيل آقاي شريعتمداري تويوتا نيست و دوم آنكه ساعت ۵ بعد از ظهر، زمان حضور هميشگي وي در تحريريه كيهان است و يكي از خبرنگاران كيهان به فارس گفت كه حسين شريعتمداري بعد از ظهر و غروب امروز كلا در تحريريه كيهان حضور داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی