بازدید 2723

فروش خانه ويلايي قيطريه در غياب صاحبخانه

با توجه به نياز شديد مالي، تصميم گرفتم كه با جعل سند مالكيت اين ملك را به فروش برسانم البته اين را مي‌دانستم كه مالك خانه ويلايي قيطريه در خارج از كشور بسر مي‌برد به همين منظور قصد داشتم هرچه سريع‌تر خانه را بفروشم كه در روزهاي آخر مالك خانه سر رسيد .
کد خبر: ۱۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷ 28 February 2011
جاعل سابقه‌داري كه پس از تصرف غيرقانوني يك خانه ويلايي در شمال تهران با جعل سند مالكيت قصد فروش آن را داشت توسط پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش ايسنا، زن ميانسالي كه پس از چند ماه براي بازديد خانه قديمي‌اش در منطقه قيطريه تهران مراجعه كرده بود هنگام ورود به خانه‌اش متوجه شد كه قفل در اصلي‌ تعويض شده و با زدن زنگ مردي را در مقابلش ديد كه اظهار مي‌كرد اين خانه ويلايي را از شخصي به نام «اكبري» خريداري كرده است.

در ادامه مالك اصلي خانه براي روشن شدن موضوع با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت كه ماموران گشت كلانتري با هدايت شاكي كه مدارك مالكيت خانه ويلايي را در دست داشت به داخل ساختمان رفتند كه شاكي از ناپديد شدن يخچال، رادياتورها، كتاب‌هاي خطي قديمي و برخي اسباب و اثاثيه ديگر و بازسازي طبقه دوم تعجب كرد.

همچنين ماموران كلانتري در بازرسي از اتاق‌هايي كه متصرفان در آن سكونت داشتند، پاكتي را كشف كردند كه حامل چند قطعه مهر جعلي مربوط به دفترخانه، تعدادي اسناد جعلي، شش فقره سند منگوله‌دار و 37 قطعه مهرهاي قوه‌قضاييه كپي برابر اصل و ... بود كه يكي از متهمان گفت اين پاكت متعلق به فروشنده ملك است.

با انتقال متهمان به كلانتري سرپرست خانواده متصرف به ماموران گفت كه حدود سه سال پيش با فردي به نام «اكبري» آشنا شدم كه پس از چند مدت دوستي، قطعه زميني را در شمال كشور به قيمت دو ميليارد ريال به من واگذار كرد و هنگامي كه براي ساختن ويلايي به آن منطقه مراجعه كردم دريافتم كه زمين با سند ساختگي و جعلي به من واگذار شده است و در طول اين چند سال مدام به دنبال وي مي‌گشتم تا اينكه حدود دوماه پيش موفق شدم محل رفت‌ و آمدش را پيدا كنم و او نيز در قبال پولم اين خانه را واگذار كرد و با تنظيم قولنامه قرار گذاشت تا ظرف دو ماه آينده مبلغ 100 ميليون تومان به وي پرداخت كنم و وي نيز سند را انتقال دهد و قصد داشتم طبقه دوم را رهن دهم و مبلغي را هم از بانك وام بگيرم.

با ارجاع پرونده به پايگاه سوم پليس آگاهي، كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري براي كشف پرونده در نخستين اقدام از سوابق هر سه متهم استعلام گرفتند كه مشخص شد سرپرست خانواده داراي دو فقره سابقه جعل و كلاهبرداري است و با توجه به اينكه متهم ادعاي بي‌گناهي مي‌كرد كارآگاهان با هماهنگي مقام‌قضايي از محل سكونت وي بطور دقيق بازرسي كردند كه وسايل و مدارکي مربوط ، انواع و اقسام مهرهاي قوه‌قضاييه و دفترخانه‌هاي ثبت اسناد، ذره‌بين، رايانه و چاپگر كشف شد.

به گزارش ايسنا، كارآگاهان در تحقيقات از همسر و فرزند متهم دريافتند كه متهم از قبل در مشاغل بنگاه‌داري و "كارمندي دفتر ثبت اسناد بوده است و با اين مشاغل آشنايي كامل دارد و شب‌ها به اتاقي مي‌رفت كه روزها در آن قفل بوده و اواخر شب به اتاق مراجعه مي‌كرده و بطرز مشكوكي با رايانه و اسنادي همچون اسناد مالكيت مشغول بكار بوده است.

بر اين اساس متهم كه با دلايل و شواهد مستند كارآگاهان رو‌برو شد، چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت و لب به اعتراف گشود و گفت: با توجه به نياز شديد مالي، تصميم گرفتم كه با جعل سند مالكيت اين ملك را به فروش برسانم البته اين را مي‌دانستم كه مالك خانه ويلايي قيطريه در خارج از كشور بسر مي‌برد به همين منظور قصد داشتم هرچه سريع‌تر خانه را بفروشم كه در روزهاي آخر مالك خانه سر رسيد .

به گزارش ايسنا، سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين باره گفت: متهم كه داراي چند سابقه جعل و كلاهبرداري است با استفاده از شگردهاي رايانه‌اي چند فقره سند مالكيت را جعل كرده بود و به اين طريق قصد داشت اين خانه‌ ويلايي را در شمال تهران به فروش برساند كه با مراجعه مالك، وي دستگير شد و همچنين بررسي ديگر جرايم احتمالي متهم در دستور كار كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار