بازدید 9200

نظر احمدی‌نژاد درباره انتخابات اتاق بازرگانی

کد خبر: ۱۵۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶ 23 February 2011
وزیر بازرگانی گفت: شورای عالی نظارت برخی گزارشات را درباره انتخابات اتاقهای بازرگانی به رئیس جمهور ارایه کرد که در نهایت، دکتر محمود احمدی نژاد دستور اکید داد که برای تعامل با بخش خصوصی بررسی بیشتری انجام شود.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از حوزه انتخابیه اتاق بازرگانی تهران گفت: شورای عالی نظارت برخی از گزارشات را به رئیس جمهور ارایه کرده است که بر اساس این گزارشات، وی دستور اکید داد تا برای تعامل بیشتر و بالاتر با بخش خصوصی در اقتصاد کشور، هر حوزه انتخابیه که به دلیل موضوع تایید صلاحیتها نیازمند بررسی بیشتری است، این کار انجام شود.

وزیر بازرگانی افزود: بر همین اساس، شورای عالی نظارت در ۱۰ حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را ملغی اعلام کرد، البته دستور رئیس جمهور برای حفظ حقوق شهروندی و تعامل بخش خصوصی این بود که اگر مشکلی در مورد رد صلاحیتها باشد بررسی بیشتر شود و تاریخ جدیدی اعلام شود.

وی تصریح کرد: نگاه رئیس جمهور به بخش خصوصی در انتخابات اتاقهای بازرگانی و اقتصاد کشور، موسع است که براساس آن، اختلاف سلیقه ها مدیریت شود.

غضنفری در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور شبه دولتی ها و دولتی ها در انتخابات اتاقهای بازرگانی خاطرنشان کرد: داوطلبان و رای دهندگان در چارچوب قانون در انتخابات اتاقهای بازرگانی شرکت می کنند و آنها باید تصمیم بگیرند که با رای خود، چه گروههایی را به هیات نمایندگان اتاق بازرگانی راه می دهند.

وی اظهار داشت: هیئت رئیسه اتاقهای بازرگانی با تلاش خود اتاق را به جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور رساندند که این امر نشانگر این است که هرچقدر که ما به بخش خصوصی در اقتصاد کشور نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دهیم، منجر به شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم شد.

به گفته وزیر بازرگانی، اتاق بازرگانی دوره هفتم باید برای سرمایه گذاری بیشتر و بهبود فضای کسب و کار تعامل بالاتری با دولت داشته باشد و اقتصاد بخش خصوصی را توسعه دهد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه برنامه پنجم توسعه جایگاه بالاتری را برای بخش خصوصی نسبت به سایر برنامه های توسعه ای در نظر گرفته است، نقش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بازرگانی در خصوص عملکرد انجمن نظارت بر انتخابات اتاقهای بازرگانی خاطرنشان کرد: از ابتدایی که انجمن نظارت آغاز به کار کرد، تمام تلاشش این بود که تمام موازین قانونی را برای انتخابات به خوبی رعایت شود و کار بزرگی را نیز به سامان رساندند.

وی با بیان اینکه اگر نکته ای باشد حتما به انجمن عالی نظارت تذکر خواهم داد، افزود: فراموش نکنیم که انتخابات این دوره از اتاقهای بازرگانی از حساسیت بالایی برخوردار بود و انجمن نظارت نیز تلاش خود را به کار بست تا نظارت دقیقی داشته باشد.

هفتمین دوره انتخابات اتاقهای بازرگانی از امروز در اتاقهای بازرگانی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آغاز شده است و تا ۶ بعدازظهر نیز ادامه خواهد داشت، البته انجمن نظارت بنا به برخی دلایل، انتخابات را در ۱۰ استان کشور به زمان دیگری موکول کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی