بازدید 46003

خداحافظی فیتیله‌ای‌ها از شبکه دو

کد خبر: ۱۴۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۷ 22 February 2011
برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» جمعه و دوشنبه 29 بهمن‌ماه و دوم اسفندماه در حالی با آرم زنده از شبکه دو پخش شد که عمو فیتیله‌ای‌ها از این برنامه خداحافظی کرده بودند و نمایش‌های قدیمی روی آنتن رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» روز‌های جمعه و دوشنبه 29 بهمن‌ماه و دوم اسفندماه با آرم زنده از شبکه دو پخش شد. این در حالی بود که محمد مسلمی، حمید گلی و علی فروتن عمو فیتیله‌ای‌ها از این برنامه خداحافظی کرده بودند و نمایش‌های قدیمی آنها روی آنتن رفت.

از قرار تهیه‌کننده برنامه بدون اهمیت دادن به این مسئله که فیتیله‌ای‌ها از برنامه رفته‌اند در یک رفتار غیر حرفه‌ای، غیر اخلاقی و غیر هنری برنامه را روی آنتن برد و این در حالی است که برنامه از نقطه آغاز تا پایان کارگردانی می‌شود. این برنامه‌ها بارها روی مسئله آموزش تاکید می‌کند و مرتب به بچه‌ها می‌گوید نباید دروغ بگویند، اما نکته جالب این است که آدم‌ بزرگ‌ها هر زمان که بخواهند می‌توانند به راحتی دروغ بگویند.

به دنبال این ماجرا، خبرنگار مهر با محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر «فیتیله جمعه تعطیله» تماس گرفت تا با او در این باره گفتگویی داشته باشد، اما او ترجیح داد در این باره یادداشتی برای خبرگزاری مهر بنویسد. یادداشت او را با عنوان «خداحافظی عموهای فیتیله‌ای‌» از شبکه دو را در پی می‌خوانید.

خداحافظی عموهای فیتیله‌ای از شبکه 2

شاید باورتان نشود که طعم کودکی تنها طعم خوشمزه‌ای است که تا آخر نمی‌دانیم کی و کجا، همیشه در خاطرمان می‌ماند.
شاید برای همه انسان‌ها دوران کودکی یک مرحله باشد و در چشم برهم زدنی با تمام زیبایی‌ها و شیرینی‌هایش تمام شود و جز خاطراتی رنگارنگ در دفتر خاطرات عمر چیز دیگری به جا نماند. ولی ما کودکی را دوباره آغاز کردیم و ثابت کردیم که می‌توان در هر مرحله از عمر که زیبایی آن بکر و صادقانه است، زندگی کرد و منزل گزید. کودک ماندیم تا کودکان بمانند.
 
با یک تابلو و حماسه آمدیم و حماسه آفریدیم. جورها را جور کردیم و ناجورها را دور. در بازی‌های سخت زندگی پالام پولوم آوردیم و خواستیم که برنده باشیم و بیست سال بهای این خواستن را دادیم. تا شاید در عکاسخانه ذهنتان تصویری از تلاش‌ها و گذران عمر مان که پر تلاش می رفت نقش ببندد. تا جایی که دیگر تعطیلی معنا نداشته باشد. تا جایی که فتیله‌های فانوس شادی را برای همیشه روشن نگه داریم.
 
از اینکه بودیم و توانستیم که توانستن را صرف کنیم. از اینکه با دستهایی خالی اما قلبهایی آکنده از عشق میهمانتان شدیم خوشحالیم.
 
از شما گفتیم و با شما رفتیم. با شما خندیدیم و گریه کردیم. در جشن ها و شادی ها در سوگ‌ها و غم‌ها.
 
پیمان بسته بودیم که ثابت کنیم، کودکی هرگز تمام نمی‌شود و بر سر این پیمان ماندیم. تا جایی که حتی عزیزانی را از دست دادیم ولی بر سر قرار هر هفته خود حاضر شدیم. بیمار شدیم، تا جایی که حتی حرکت برایمان قدغن شد. ولی چه کسی است که باور نکند که عشق معجزه می کند و جانی دوباره می‌دهد.
 
آمدیم تا صادقانه به کودکان بگوییم که راستگو باشیم، مثل پیامبری که رسالتش ترویج اخلاق بود.
 
گفتیم مهربان باشیم مثل خدایی که همیشه مهربان است. گفتیم دانش بیاموزیم، مثل پیامبری که گفت: آموختن را تا زمان مرگ ترک نکنید.
 
یاد گرفتیم و یاد دادیم. در ابتدای راه سه تن بودیم و بعد از شروع سفر و اینک بیش از صد نفر. صد نفر همدل و هم پیمان، صد نفر که برای شما یکی شدند  تا یک لحظه شادی را به دلهای مهربانتان هدیه کنند.
 
آمدن سخت بود ولی نه سخت تر از ماندن و شدن. ما مقاومت کردیم و ایستادیم تا.....
 
تا حقی از ما ضایع شد و در جهت احقاق حق خود تلاش کردیم. اتفاقی نیفتاد. چاره‌ای نبود جز ادامه. چرا که هدف برای ما مهمتر بود.... ادامه دادیم و ادامه دادیم تا بارها و بارها حقوقمان ضایع شد. ما بستری را که در آن پرورش یافتیم و پرورش دادیم را محق دانستیم و از شبکه 2 خواستیم تا قدمی بر دارد اما بازهم هیچ اتفاقی در جهت احقاق حق از دست رفته بر داشته نشد. درست اتفاقی که در شبکه جام جم افتاد دوباره تکرار شد.
 
پس چاره ای نبود جز تن دادن به جبر و قانون طبیعت که هر شروعی را پایانی ست. علی رغم میل باطنی خداحافظی کردیم و جواب خداحافظی ما شد برنامه های پخش شده ی روز جمعه و دوشنبه.
 
برنامه‌هایی که برای لحظه لحظه‌های آن برنامه‌ریزی و کارگردانی شده بود با کار غیر اخلاقی و غیر هنری تهیه کننده برنامه و با عنوان برنامه زنده به روی آنتن رفت که این تغییر ساختار نه مورد، رضایت و نه مورد تایید ما بود.
 
تلخ است تلخ . اما ما پذیرفته‌ایم که تلخ هم یک مزه است. تلختر آن است که همه ی مسولین قول حمایت می دهند و در نهایت، نتیجه آن می شود که تمام حقوق مادی و معنوی گروه نادیده گرفته می شود.
 
البته دور از انتظار نبود که با تغییر مجری اتفاقات این‌چنینی هم در راه باشد.
 
حرفی نیست در پایان همان‌گونه که در آغاز بود فقط خدا هست و خدا. چرا که ما در این چند سال نه وابسته به جایی بودیم و نه هستیم تنها حامی ما خداوندی است که خالق خنده و شادی است. خداوندی که اگر عنایتش شامل حال ما نمی‌شد ما نبودیم. امروز هم خرسندیم که ما در این راه پر فراز و نشیب تلاشمان را کردیم و به این جا رسیدیم . نتیجه هرچه که باشد ما خواست خداوند را می خواهیم و از اینکه روزی سلاممان را به گرمی پاسخ گفتید بر خود می‌بالیم و از اینکه  امروز خداحافظی ما را می‌پذیرید تا قیامت ممنون شما هستیم.  دلتنگ لحظه‌های با هم بودن می شویم. خداحافظی سخت است ولی امید به دیدن دوباره ی شما شوق زندگی و پایندگی می دهد. پاینده ، شاد و خندان باشید.
 
- - - - - - - - - -
 
برنامه زنده «فیتیله‌ای‌ها» نزدیک به یک دهه است به صورت زنده از شبکه دوم روی آنتن می‌رود و مخاطبان فراوانی دارد، در ماههای اخیر به جای مجید قناد مجری و تهیه‌کننده این برنامه، مهرداد نظام‌آبادی اجرای برنامه را به عهده داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰۷
واقعا متاسفم. نمدونستيم در پشت چهره خندان شما که از بزرگ و کوچک رو به شادي وادار مي کنيد اين همه غم و غصه از ناعدالتي خوابيده باشه.
متاسفم که در اين جامعه ديگر حتي گوشي براي شنيدن نيست.
خداوند همیشه همراه تان باد. یادتان همواره به عنوان اسوه های راستی در دهه ناراستی در خاطر من هم که از نظر سن بزرگم خواهد ماند. فقط نمیدانم این کناره گیری را چگونه برای پسر 9 ساله ام توضیح دهم.
تنها برنامه اي كه از تلويزيون ايران فرزندانم نگاه مي كردند گويا بايد برگرديم و سر آنتن را كج كنيم بسوي mbc3 يا k2 يا الجزيره كودكان
چه باشيد و چه نخواهند كه باشيد! بابت همه لحظه هاي خوبي كه براي ما ارمغان آورديد تشكر مي كنيم. اميدوارم سلامت و سرافراز باشيد. از معدود برنامه هايي بود كه صداو سيما مي توانست بر آمار مخاطبين خود بيافزايد!! واقعا كه حيف شد.
احتمالا بجای برنامه فیتیله برای بچه ها میز گرد سیاسی یا اقتصادی پخش کنن
به خدا ما هم دلمون به این برنامه خوش بود
حیف از این همه استعداد راستی چند گروه میتوانند اینگونه در قالب نمایشهای زنده کودکان ونوجوانان را همراه کنند یادتان نرود اینها یک گروه حرفه ای تیاتر بودند به همین دلیل توان کار نمایشی در این سطح را داشتند ونباید کار انها را با کارهای معمولی که مجریان اجرا میکنند مقایسه کرد
پس از اين هفته حتما برنامه زنده وپويا وجذاب ديروز امروز پريروز، يا يك گفتگوي عملي(فقهي)براي كودكان ترتيب مي دهند.خيلي صداوسيما مشتري داشت اين هم قطع شد.اونوقت ميگن مردم چرا ماهواره ميبينن.
شايد شادترين وپربيننده ترين برنامه سيما ست كه هم كودكان وهم بزرگترها آنرا دوست دارند واقعا جفا درحق همه ايرانيانست كه آنها را از اين حداقل شادي محروم كنند مسئولين قدري به خود بيائيد!!!
هميشه در دل ما مي مونيد
تا الان كه 28 سالمه برنامه هاتون رو دنبال مي كردم
من كه فكر مي كنم دليل اينكه رفتيد اين بود كه بچه ها به جاي صلوات فرستادن، جيغ مي كشيدن و كف مي زدن
هي واي من!!!!!
واقعاً متاسفم نمی دانم چرا هر وقت برنامه ای موفق می شود بعد از مدتی تنگ نظران تیشه به ریشه آن می زنند . من به عنوان یک بزرگ سال وقتی این برنامه را می دیدم لذت می بردم چون من را به دنیا کودکی خودم می برد و متاسفم برای شبکه دوم سیما که حتی توانایی حفظ این گروه خلاق را نداشت شاید لیاقت شبکه دوم سیما همان پخش راز بقا و فیلمهای صد تا یه غاز چینی باشه
جای بسی تاسف است که یک برنامه شاد و زیبا داشتیم که از بالاترین مقامات کشور تا فرزندان عزیز ایران همگی صبح جمعه خود را با آن شروع می کردند و آرزو داشتند که روزی این شادیها به شادی اصلی " ظهور حضرت حجه (عج ) ببینند ولیکناین حداقل شادی را هم بر مردم بر نتافتند و آن را هم کنسل نمودند
به راستی با این ریزش نیروهای خودی ، چگونه می خواهیم جذب حداکثری داشته باشید
يكي از برنامه هاي بسيار لذت بخشي كه بزرگترهاي خانواده را در كنار كوچكتر ها مينشاند همين برنامه بود.
من با 45 سال سن با اين برنامه هم خنديدم و هم گريه كردم. و بسيار لذن بردم.
ولي اطمينان دارم و اطمينان داشته باشيد كه فرزن 8 ساله ام حداقل 6 كانال كدك شبكه هاي غير ايراني را خوب مي شناسد و حتي با بعضي از زبان هايشان نيز قدري آشنا.
ببينيد و دل نبنديد كه دير يا زرد بايد بگذاريد و بگذريد.
باسلام.برنامه بي نظيريه.من نمي دونم چطور به دختر كوچيكم بگم ديگه فتيله نميده.جمعه ها به شوق اون بيدار مي شه.خيلي خيلي آموزنده بود.خواهشمنديم دوباره پخش بشه.با تشكر
عزیزان فیتیله ای :
هنوز از کعبه دلها نیامده خداحافظ ؟
تقصیرشما نیست
همیشه همین گونه بوده ، برو ید،
اما
ما پشت سرتان دست نه ، دل تکان می دهیم !!!!!!
به امید روزی که تمامی باعثین این کار ، مورد خشم الهی قرار گیرند
آخر چرا مجید قناد را عوض کردند؟ هر کسی با هرکس دیگری جور است. شبکه دو بدون این برنامه 90% تماشاگرهای بچه ها را از دست خواهد داد.
تابناك تو كه قبلا" نوشته بودي ،عمو قناد خودش گفته كه بايد چهره جديدي براي مجري بياد.
سلام متاسفانه در كشور مسلمان هستيم و سفارش پيامبر عظيم الشان خودمتن را در زادروز ميلادش و در جشنمان فراموش مي كنيم ، حتما بايد به دليل عدم تنوع برنامه و شاد و آموزنده بودن آن ها گل هاي نازنين و كوچك زندگيمان به سمت CD هاي غير مفيد و كانال هاي ماهواره اي بروند و وقتي بزرگ تر شدند دنبال راهكاري جهت تهاجم فرهنگي كنيم ؟ اي كاش افراد قوي و بانفوذي مثل آقاي قرائتي فكري براي موضوعات مشابه مي كردند .
افرادي مثل ايشان دنبال راه اندازي سايت خنده و .. تفريحات سالم و آموزنده هستند ولي كمي آن طرف تر بعضي ها دنبال ...؟!!!!!
اميدوارم خدا همه را به راه راست هدايت كند .
مگر صدا و سیما هنوز برنامه پخش می کنه ؟
هیچ برنامه ای جای برنامه فیتله رانخواهد گرفت وموفقیت این برنامه فقط بخاطر بازیگران خوبش بود
علت رفتنشون چيه؟
شايد 25 يا 26 ساله كه عمو قنادو ميبينم و فتيله تنها برنامه درست تلويزيوني دور از هياهوي دروغ سياسي دور از برنامه هاي پر از دروغ ومصنوعي ....براي همه چيز متاسفم ....از خاطر ما پاك نميشين
تو رو خدا یک مقدار در ارسال خبرهاتون دقت کنید. بنده دوم اسفندماه فرزندم را به این برمامه بردم و برنامه هم بصورت زنده پخش شد. تایید می فرمایید که تصویر دختر بنده را نمی توانستند بصورت غیرزنده پخش نمایند.
چه حیف
نههههههههههه...خیلی بد مکیشه دیگه عموهای فیتیله ای رو نبینیم...
واقعا برنامه ی خوبی دارن. بای راضیشون نگه داشت..
ما که خانوادگی میینیم میبینیم. پدر و مادر و برادرام و خواهرم. همه مون هم دانشجو هستیم!!!!!!!!!!! واقعا برنامه ی شاد و مرفحی دارن...
باید یه جوری برشون بگردونن.
مهرداد نظام آبادی هم خواهد رفت اما خاطرات فیتیله ها کجا و رفتن این یکی کجا
چه خوب است که رفتنی جاودان و ماندگار از انسانها بر ذهن بماند نه رفتنی که با رفتنش فراموش شود
زنده باد فیتیله ای های خودمون روزهای قشنگی باهاتون داشتیم همیشه سربلند و سرافراز باشید
من كه 40 ساله هستم از بچه هاي خودم مشتاقتر هستم جمعه ها اين برنامه را ببينم
ازتمام مسئولين اين برنامه عمو قناد و سه بزرگ وار سه عموي فيتله اي متشكريم دوستشان داريم و از مسئولين تقاضاي همراهي با آنان كه تلاش ميكنند راداريم
خسته نباشید و دمتون گرم برنامه عالی داشتید . انگار صدا سیما عزم را جزم کرده هر چی برنامه خوب و مخاطب دار هست را یه جورایی به بن بست یکشه
سلام از مسئولین زیربط خواهشمندم مشکلات این عزیزان را حل کنند تا دوباره برنامه فتیله را جمعه ها با شادی بیشتر ببینیم.
برايتان وبراي خانواده هايتان از خداوند رحمان همواره سر بلندي وشادكامي مسئلت داريم از آقاي ضرغامي اداي حق وحقوقتان را كه باعث عدالت واحساس رضايتمندي شما بشود راداريم ازبرنامه هاي دلنشين تان براي اين مردم خوب در روزهاي حمعه متشكريم ولي دوست نداريم قهر كنيد چرا كه بچه ها را به خاطر بسپاريد.
واقعا دلتنگ شما خواهيم شد. من كه 37 سال سن دارم صبح جمعه به عشق اين برنامه از خواب بيدار مي شدم واي به حال بچه هايي كه به اين برنامه عادت كردند.مگر خواسته شما چي بوده كه اينقدر براي مسئولين تامين آن مشكل بوده؟
حيف شد واقعاً برنامه خوبی بود.
جای عموهای فتیله ای و و عمو قناد در سیما واقعا خالیه اما همیشه در قلب مردم از بزرگ وکوچک جای خواهند داشت.
جز اظهار تاسف وتاثر چيز ديگري نمي توان گفت . مي دانم كه دخترم با شنيدن اين خبر بسيار متاثر خواهد شد
واقعا متاسفم كه سزاي آموزش و صداقت و خلاقيت در اين مملكت تضييع حقوق و كارشكني است. فرزندان اين مرز و بوم به چنين برنامه هايي محتاجند...
دوستان فتيله اي آموزگاراني هستند كه بايد دستشان را بوسيد و ...
آموزگار گرچه خداوندگار نيست
جز كردگار برتر از آموزگار نيست
من این برنامه را اکثر جکعه ها نگاه می کردم پسرم صبحهای جمعه با انگیزه نگاه کردن برنامه فیتیله از خواب بیدار میشد و فیتیله جمعه تعطیله همیشه در کلامش است من از این برنامه خاطرات زیادی دارم خیلی متاسفم که این برنامهدیگه پخش نمیشه
برنامه در هنگام پخش قسمت هاي نمايشي اصلا حك زنده نداشت و اين را هر بيننده اي متوجه ميشد و تهيه كننده كار غير اخلاقي نكرده است ؟
به تمام اعضاي فيتيله اي خسته نباشيد ميگم برنامه آموزشي جذاب و كار فوقالعاده اي بود كه همه ما بزرگترهارو هم جذب ميكردجاي عمو قناد هم اين اواخر خيلي خيلي خالي بود .
عادت تلوزیون این است که هر وقت برنامهایبین مردم جا باز میکنه فطعش میکنند مثل شبهای برره وکوله پشتی .....
بسيار متاسفم خيلي فوق العاده بودند من هر روز جمعه به اتفاق فرزندان كوچكم نگاه مي كرديم و احتمالا براي آنها پاسخ مناسبي نخواهم داشت . شايد تنها برنامه اي بود كه بيشتر از برنامه هاي كودك ماهواره GEM علاقه داشتند .
اشكال نداره...ميدن 20:30 يه برنامه مشابه باهاش ميشازه
هميشه دوستتان داريم و تازماني که دوباره بازنگشته باشيد برنامه تان را نگاه نمي کنيم.
تضییع حقوق گروه فیتیله و تعطیل شدن برنامه ،یک خیانت فرهنگی به بچه های دیروز ،امروز و فردا خواهد بود.
پیشنهاد می گردد در صورت عدم توجه به خواسته های این عزیزان ،خود از طریق شبکه های خانگی اقدام نمایند.
طرفدار برنامه فیتیله
حالا بايد ديد حضراتي كه مخالف برنامه فتيله بودند چه برنامه‌اي را جايگزين مي‌كنند؟ هر چند كه معلوم است براي اين آقايان بي برنامگي بهتر از برنامه عامه پسند است.
با عرض سلام
بنده از زحمات اين عزيزان عمو فيتيله اي ها و مجيد قناد كمال تشكر رادارم جون دراين سالها نشاط وخنده وشادي را بروجود فرزندانم نشاندند. و در ارتقائ سطح اموزش دلبندانم نقش غير قابل انكاري داشتند .اميد وانتظار اينجانب از مسئولان زحمتكش اين مرز وبوم تنها حفظ و ادامه پخش چنين برنامه وزين وسالمي در شبكه 2 ميباشد باسپاس فراوان م فتاح
این خراب کردن شحصیتها را بعد از یک عمر تلاش از کی یاد می گیرید ؟؟؟؟؟خجالت بکشید من به کودک 2 ساله ام نمی توانم نگاه کنم چون شرمم می شود بگویم شما کودکان را به بازیچه گرفته اند من سالها این یرنامه را دیده ام و تا الان هم با پسرم می دیدم
یک دهه بدون افت کیفیت، یعنی ارزش این را ندارد که به حرف هنرمندانش گوش کنند؟
عزیزان من :
مطالب طنز پر از تلخی تان را خواندم
و آمدم بگویم که هرچند در آغاز رسالتشان بر شعار و طبل " می توانیم ، می کنیم" می کوبیدند اصرار داشتند ولیکن متاسفانه دیدیم و دیدید که در همان اوایل چگونه در جا زدند و نه تنها بر شعار شان پایبند نبودند بلکه شعارشان به این شعار تبدیل شد
که : نه تنها خودمان نمی توانیم ، بلکه هر کسی هم بتواند ، ما نمی گذاریم که کاری بکنند
یدالله فوق ایدیهم
بهتر، هر کسی میرسه با یه ارگ و یکسری رقاص برنامه کودک راه میندازه!!! بهتر که تعطیل شد.
خدا رو شکر
یاعلی
واقعا خيلي حيف شد - با اين ايرادهاي الكي كه از اين برنامه گرفتند بالاخره به هدفشون كه تعطيلي برنامه بود رسيدند- اميدوارم عموهاي فيتيله اي هرجا كه هستند سلامت و خدا پشت و پنهاشان باشد. و بدانند كه بچه ها و حتي بزرگترها هيچوقت آنها را فراموش نخواهند كرد چون آنها در قلب همه جاي دارند.
واقعا" حيف شد گروه خيلي عالي بودند بچه هاي ما صبح هاي جمعه به عشق اين عموها تلويزيون را روشن ميكردند...حيف شد....
خدايا شکرت. زجر روزهاي جمعه به پايان رسيد.
حيف شد
اما خداوكيلي حق وحقوقشان بايد محفوظ ودرحد عالي باشد . خوب است عزيزان فتيله اي براي ويدئوي خانگي برنامه تهيه كنند قطعا" با استقبال روبرو ميشود
نمی تونم باور کنم و نمی خواهم باور کنم که این چنین شد )-:
رفتار غیر حرفه‌ای، غیر اخلاقی و غیر هنری مدتهاي مديدي است كه در تلوزيون باب شده.
خیلی برنامه ها آمده اند و رفته اند و ما نفهمیدیم واسه چی آمدند و واسه چی رفتند !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست