بازدید 8390
۶
آخرین تحولات امروز مصر + تصاویر؛

دو میلیون نفر در «التحریر»: تداوم انقلاب تا پاكسازي عناصر رژيم مبارك

در حالي كه هفته پيش و پس از هجده روز تظاهرات قهرمانانه ملت مصر، حسني مبارك از قدرت سرنگون شد، مردم مصر بر این باورند كه تنها بخش كوچكي از خواسته‌هاي آنها برآورده شده و در تظاهرات امروز، خواستار تحقق ديگر خواسته‌هاي خود، از جمله پاكسازي عناصر رژيم مبارك و اجراي اصلاحات سياسي خواهند شد.
کد خبر: ۱۴۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷ 18 February 2011
سرویس بین الملل ـ بیش از دو میلیون مصري که در ميدان التحرير براي برگزاري نماز جمعه مستقر شده‌اند، خواستار تحقق مطالبات خود در پاكسازي عناصر رژيم مبارك و اجراي انقلاب سياسي هستند.

به گزارش «تابناک»، شیخ «یوسف قرضاوی»، رئيس اتحاديه بين‌المللي علماي مسلمان ـ كه روز پنجشنبه وارد قاهره شده ـ در خطبه های نماز جمعه میلیونی مردم مصر ـ که در میدان التحریر شهر قاهره اقامه شد ـ بر ضرورت از بین رفتن همه مظاهر و نمادهای رژیم سرنگون شده حسنی مبارک، از جمله برکناری دولت «احمد شفیق» که منصوب مبارک است، تأکید کرد و گفت که انقلاب مصر ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، در حالي كه هفته پيش و پس از هجده روز تظاهرات قهرمانانه ملت مصر، حسني مبارك از قدرت سرنگون شد، مردم این کشور بر این باورند كه تنها بخش كوچكي از خواسته‌هاي آنها برآورده شده و در تظاهرات امروز، خواستار تحقق ديگر خواسته‌هاي خود از جمله پاكسازي عناصر رژيم مبارك و اجراي اصلاحات سياسي خواهند شد.

از سویی، امروز یکی از مقامات امنیتی مصر فاش کرد: دستور تیراندازی ارتش به تظاهرکنندگان در دوران اوج مبارزات مردمی، از سوی شخص حسنی مبارک صادر شده بود.



سرهنگ «منصور عیسوی» گفت: حسنی مبارک برای باقی ماندن در رأس حکومت، از هیچ کاری کوتاهی نکرد.

در همین باره، شبکه خبری العالم گزارش داد: رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با بیان اینکه انقلاب مصر پس از سرنگونی مبارک در اول راه خود است، از جوانان مصری خواست با قدرت راه انقلاب را پشت سر گذارند و با حفظ وحدت تا تحقق همه مطالبات به خانه ها بازنگردند.

 قرضاوی، جوانان مصری را برای ساختن «مصر جدید» فراخواند و به کسانی که تلاش دارند، انقلاب مردم مصر را دور بزنند و یا از این انقلاب سوء استفاده کنند، هشدار داد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از ارتش مصر خواست، برای حمایت از مردم همچون سپری مستحکم باشد و برای حفظ امنیت و جان و مال مردم مصر، از هیچ تلاشی دریغ نکند.

وی به نظامیان مصری توصیه کرد که از حمایت دولت منصوب حسنی مبارک خودداری و برای آزادی زندانیان سیاسی ـ که سال های طولانی زیر شکنجه های طاقت فرسای رژیم مبارک بوده اند ـ اقدام کنند.

شیخ قرضاوی بر تشکیل سریع دولتی که وابستگان و عناصر رژیم مبارک در آن نقشی نداشته باشند، تأکید کرد و گفت: مصر وارد مرحله ای جدید شده و مردم آن سزاوار هستند تا سرنوشتشان را خود رقم بزنند.



این گزارش می افزاید: جوانان مصري، نام راهپيمايي امروز را «راهپيمايي پيروزي» نهاده تا با برگزاري جشني به ‏مناسبت سرنگوني رژيم حسني مبارك، خواسته‌ هاي خود را به مقامات ارتش كه هم ‌اكنون قدرت را در دست دارند، يادآور شوند.

گفتنی است، پس از سرنگوني حسني مبارك و اداره كشور به دست شوراي عالي نيروهاي مسلح،‌ انقلابيون مصري همچنان بر تداوم انقلاب تا تحقق همه خواسته‌هاي تأكيد دارند و اعلام كردند كه اين جمعه براي تحقق مطالباتشان تحصن خواهند كرد و این در حالی است که امروز  منابع خبری مصر، از آغاز فعالیت ستاد انتخاباتی «عمرو موسی»، دبیر کل اتحادیه عرب برای شرکت در ریاست‌جمهوری آتی این کشور خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
تا زمانیکه خود مردم دست بکار نشوند مانند انقلاب اسلامی ایران تا یک سال دیگر هم هر جمعه تظاهرات کنند فایده ای ندارد و مجددا این انقلاب دستاورد مهمی نخواهد داشت و بعد از چند سال خواست مردم محو خواهد شد.
مردم مصر انقلابشون رو باید تا پاکسازی همه عوامل مبارک ادامه بدن" مبارک رفته اما تفکرات مبارکی بین دست نشونده هاش ادامه داره"پس باید تا رفتن آدمای مبارک این قیام ادامه داشته باشه
مسالمت آمیز نمیشه انقلاب کرد. باید حمله کنن بساطشون رو زیر و رو کنن.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی