بازدید 10030

پاسخ توکلی به تفاوت معترضان مصر با ایران

ذیل خبر منتشر شده در الف، یکی از کاربران پرسشی مطرح کرده است که این سوال به دلیل اینکه ممکن است، ابهام برخی دیگر از مخاطبین الف باشد از سوی احمد توکلی پاسخ داده شده است.
کد خبر: ۱۴۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰ 17 February 2011
احمد توکلی امروز در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها با بیان اینکه راهپیمائی ضدانقلاب در 25 بهمن با برنامه ریزی و خواست اسرائیل و آمریکا برگزار شده بود، تاکید کرد که موسوی و کروبی کاملا از صف نظام خارج شده اند اما خاتمی همین یکی و دو روز فرصت دارد تا از خونریزی و جنایت این دو خائن اعلام برائت کند.
 
ذیل خبر منتشر شده در الف، یکی از کاربران پرسشی مطرح کرده است که این سوال به دلیل اینکه ممکن است، ابهام  برخی دیگر از مخاطبین الف باشد از سوی احمد توکلی پاسخ داده شده است.

این پرسش و پاسخ بدین شرح است:

اظهار نظر و پرسش کاربر الف:

سلام
مهمترین پرسشی که این چند روز در رسانه های خارجی و ضد انقلاب مطرح شده این است:
می گویند ایران در حالی نظام های عربی منطقه را به خشونت علیه معترضانشان محکوم می کند که بسیاری از آن ها (معترضین) هدفشان سقوط این نظام ها است.

در مقابل به معترضین خودش به بهانه های مختلف اجازه بیان عقایدشان را نمی دهد. چرا؟


پاسخ احمد توکلی:

یک تفاوت و یک مشابهت وجود دارد که توجه بدان ها پاسخ را روشن می سازد. تفاوت در ماهیت دو رژیم است. در مصر یک دیکتاتوری سی ساله  چپاولگر دست نشانده آمریکاو حامی اسراییل مورد هجوم مردم است. مردمی که می خواهند از سلطه خارجی و بی قانونی های داخلی نجات یابند. جمهوری اسلامی ایران و قاطبه ملت از مردم مصر حمایت می کنند. ولی ایران یک حکومت مردمی سی و دو ساله با سی و سه انتخابات است.که همواره و مستمرا با دشمنی های آمریکا و اسراییل روبرو بوده است.حالا دسته کوچکی از مردم (لااقل در این مرحله)  با پشتیبانی آمریکا و اسراییل می خواهند این حکومت منتخب مردم را به نفع امربکا و اسراییل سرنگون کنند. جمهوری اسلامی ایران و قاطبه مردم به مخالفت بر می خیزند و نمی گذارند. پس تفاوت صددرصد در  در ماهیت دوحکومت  و مخالفان دو حکومت وجود دارد . مشابهت نیز در رفتار نظام و قاطبه مردم ایران برای مصر  و برای ایران است: در هر دو جا با آمریکا و اسراییل و نیروهای مورد حمایت آنان مبارزه می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی