بازدید 4819
سازمان بهداشت جهانی:

مرگ سالانه 2.5 ميليون نفر به خاطر مشروبات الکلی

در این گزارش آمده است افراد بالای پانزده سال در آلمان سالانه دوازده ممیز هشت لیتر مشروبات الکلی می نوشند . سی و چهار درصد از مردم آلمان به هیچ وجه مشروبات الکی مصرف نمی کنند. متوسط مصرف مشروبات الکلی در آلمان هم اکنون به سیزده ممیز چهار لیتر در سال می رسد.
کد خبر: ۱۴۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۱ 11 February 2011
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد سالانه دو میلیون و پانصد نفر در جهان براثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار تابناک اجتماعی به نقل از خبرگزاری آلمان، در گزارش این سازمان آمده است این دو میلیون و پانصد نفر در سال به سبب حوادث ناشی از مصرف مشروبات الکلی یا بیماری های ناشی از آن مانند سرطان ، بیماری های قلبی و کبدی جان خود را از دست می دهند.

براساس این گزارش سیصد و بیست هزار نفر از این افراد بین پانزده تا بیست و نه سال سن دارند یعنی مصرف مشروبات الکلی عامل نه درصد از حوادثی است که برای این گروه سنی اتفاق می افتد.

این سازمان اقدامات بیشتر برای جلوگیری از نوشیدن زیاد مشروبات الکلی را خواستار شد. در این گزارش آمده است افراد بالای پانزده سال در آلمان سالانه دوازده ممیز هشت لیتر مشروبات الکلی می نوشند .

سی و چهار درصد از مردم آلمان به هیچ وجه مشروبات الکی مصرف نمی کنند.

متوسط مصرف مشروبات الکلی در آلمان هم اکنون به سیزده ممیز چهار لیتر در سال می رسد.

رابطه نوشيدن الکل با خطر مرگ
پژوهشي جديد که روي مصرف کنندگان نوشابه هاي الکلي در بريتانيا انجام گرفته، نشان مي دهد که هر چه ميزان مصرف الکل در جوانان بيشتر شود، احتمال مرگ نيز بالا مي رود.

بر اساس نتايج اين پژوهش که در نشريه "برتيش مديکال" آمده است، حتي کساني که الکل را در حد متوسط مصرف مي کنند، نسبت به کساني که اصلا الکل نمي نوشند، بيشتر احتمال دارد که در نتيجه ابتلا به سرطان هاي مختلف مانند سرطان کبد و يا در اثر تصادفات و خشونت ها، جان خود را از دست بدهند.

اين تحقيقات که توسط انجمن تحقيقات پزشکي بريتانيا صورت گرفته اند، توصيه مي کند که مردان، و به ويژه زنان، بايد مصرف الکل خود را قطع کنند چرا که در معرض مرگ قرار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست