بازدید 13219

تلویزیون رژیم اسراییل: انقلاب مصر ما را به سال 1979 برد

این تلویزیون بخشی از سخنان کارتر رییس جمهور وقت آمریکا را درباره ایران پخش کرد که می گفت: ایران با رهبری هوشمند شاه به نماد ثبات در منطقه تبدیل شده، سپس بخشی از سخنان اوباما را درباره مبارک پخش کرد که می گفت: مبارک در برقراری ثبات در خاورمیانه و حل بسیاری از مسائل منطقه نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۴۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹ 10 February 2011
سرویس بین الملل ـ کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، تصاویر متعددی از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن سال 1357 را پخش و قیام مردم مصر را با آن مقایسه کرد.

به گزارش «تابناک»، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب مصر، رویدادهای انقلاب اسلامی ایران در 1979 را در اذهان ما تداعی می کند؛ تصاویری که از تحولات مصر در رسانه های جهان پخش می شود، شباهت بسیاری با تصاویر منتشره از انقلاب اسلامی ایران دارد و در یک کلام، تحولات مصر ما را به ایران سال 1979 برد.

در این گزارش آمده است: مردم ایران از نظام شاهنشاهی که با تکیه بر ارتش و دستگاه امنیتی رعب انگیز، حاکمیت خود را بر آنها تحمیل کرده بود، به ستوه آمدند و با رهبری روحانیت علیه این نظام پیرو مطلق غرب قیام کردند و این در حالی بود که رییس جمهور وقت آمریکا دولت شاهنشاهی ایران را سرمایه راهبردی بزرگی برای پیشبرد اهداف واشنگتن و متحدانش در منطقه می دانست.

تلویزیون رژیم صهیونیستی، سپس بخشی از سخنان «جیمی کارتر»، رییس جمهور وقت آمریکا را در باره ایران پخش کرد که می گفت: ایران در نتیجه رهبری هوشمند و با تدبیر شاه به سمبل ثبات در منطقه تبدیل شده بود.


حسنی مبارک و محمدرضا پهلوی

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال، بخشی از سخنان «باراک اوباما» را درباره حسنی مبارک پخش کرد که می گفت: آقای مبارک در برقراری ثبات در خاورمیانه و حل بسیاری از مسائل این منطقه ملتهب نقش بسزایی دارد.

گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: مقامات اسراییل به شدت از ظهور یک نظام همسان ایران و صعود جریان های اسلامگرا به رأس هرم سلطه در مصر نگران هستند. آیا آمریکایی ها فراموش کرده اند که باید به کتاب های تاریخ مراجعه کنند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند؟
آنان پیش از انقلاب از همگرایی میان سیاست های خود و شاه ایران که در دوران جنگ سرد، سد مستحکمی در برابر گسترش رویکرد سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوری تشکیل داده بود، نهایت بهره را می بردند، اغلب مردم ایران آمریکا را حامی اصلی نظام شاهنشاهی که سیاه ترین دستگاه امنیتی جهان را در اختیار داشت، می دانند.



«اسحاق سیگف»، آخرین مستشار نظامی اسراییل در ایران پیش از انقلاب اسلامی در گفت وگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: سیاست های خارجی جیمی کارتر در تعامل با ایران پر از اشتباه بود. ایران در زمان شاه چرخه اقتصاد خود را تنها از راه کشاوزی پیش می برد و گویی این کشور در قرن 11 میلادی و این در حالی بود که کارتر می خواست الگوی دمکراسی که در چهارصد سال در آمریکا ایجاد شده بود را در ایران پیاده کند.

«اوری لوبرانی»، سفیر رژیم صهیونیستی در ایران قبل از انقلاب اسلامی نیز در گفت وگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: شاه از اینکه هر روز صبح چک 169 ملیون دلاری را برای مخارج یک روزش امضا می کرد، مفتخر بود و گمان می برد پادشاه عالم است.

وی افزود: در اواخر دهه هفتاد کارتر بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد و مسائل حقوق بشر را در سرلوحه سیاست های خارجی آمریکا قرار داد و از شاه ایران خواست تا اصلاحات دمکراتیک و اساسی در ساختار حکومتی خود ایجاد کند.


محمدرضا و فرح پهلوی

لوبرانی ادامه داد: این در حالی است که انتقال دمکراسی به کشوری چون ایران دهه هفتاد، نباید شتاب زده می بود، بلکه می بایست روندی تدریجی را می گذراند؛ درست مانند کودکی بیماری که به تدریج به وی دارو می دهند.

اسحاق سیگف در ادامه گفت وگو با کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران در آن زمان از دوستان نزدیک من بود، وی یک بار به من گفت می توانی به ایران بیایی، من به وی پاسخ دادم برای چه؟ فرمانده ایرانی گفت: می خواهم کسی به شاه اطلاع دهد که در این مملکت چه می گذرد، شاه بر عرش قدرت تکیه زده و تنها چیزی که می توانم به او بگویم «بله اعلیحضرت» است.

گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: در اثر این اشتباه ها دیری نپایید که انقلاب اسلامی ایران با رهبری روحانیت فعال شد و شاه بیمار زمام امور کشورش را به روحانیون سپرد، درست شبیه به آنچه امروز در مصر رخ می دهد، مقامات کاخ سفید شاه بیمار را به اسب مرده تشبیه کردند.


حسنی و سوزان مبارک

اسحاق سیگف در باره قیام مردم مصر گفت: بدون شک، پس از سقوط مبارک جریان های اسلامگرا مصر زمام قدرت را در دست می گیرند زیرا عملکرد بسیار منظمی دارند و شگردهای خاص خود را برای عملی کردن اهداف به کار می گیرند. آنان مساجد را کانون فعالیت های خود قرار داده اند.

وی افزود: تنها وسیله سرکوب کردن اسلامگرایان مصر، ارتش است، صحنه سرنوشت ساز درگیری ها در مصر میان ارتش و اخوان المسلمین خواهد بود.

در همین باره «غالب قندیل» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در بررسی این گزارش در گفت وگو با برنامه «العین الاسرائیلیه» (از نگاه رسانه های اسراییل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم اسراییل، نشان دهنده میزان هول و هراس صهیونیست ها از انفجار انقلاب مصر هستند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 79 19 شکست راهبردی جبران ناپذیری برای اسراییلی ها بود، افزود: هنگامی که رژیم نامشروع صهیونیستی ساختار خود را در سرزمین های اشغالی فلسطینی پیریزی کرد، قدرت های امپریالیستی از دو قدرت بزرگ منطقه «ایران قبل از انقلاب» و «ترکیه»، حمایت از این رژیم را خواستار شدند.

قندیل افزود: صهیونیست ها با امضای توافق نامه صلح «کمپ دیوید» با مصر، به زعم خود، مثلث امنیتی مستحکمی پیرامون خود ایجاد کردند و این در حالی بود که پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساختار این مثلت امنیتی را متلاشی کرد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: چرخش مواضع ترکیه امروز در پی سیاست های خارجی حزب عدالت و توسعه که سکان رهبری این کشور را در دست گرفته زیر پای رژیم اسراییل را خالی کرده است.

وی تصریح کرد: سرنگونی رژیم مبارک به معنی سقوط آخرین برگ اسراییل و فاجعه جبران ناپذیری برای آن است، صهیونیست ها نگران سرنوشت توافقنامه سازش کمپ دیوید میان مصر و اسراییل هستند.

این کارشناس عرب گفت: تحولات مصر به قدری صهیونیست ها را دچار سردرگمی کرده است که بنیامین نتانیاهو در دومین روز قیام مردم مصر با اوباما تماس گرفت و او را به خاطر مواضعش در قبال تحولات مصر، سرزنش کرد.

قندیل با بیان اینکه اسراییلی ها نگران روی کار آمدن گروه های حامی مقاومت مردم فلسطین در مصر هستند، افزود: صهیونیست ها خطر روی کار آمدن اخوان المسلمین در مصر را به غرب گوشزد می کنند تا برای نجات حسنی مبارک از سقوط اقدام کنند و در سرکوب کردن قیام مصری ها به او یاری می رسانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
باز چرت گفتی !
امیدوارم فردا روزنامه اطلاعات بزرگ تیتر بزنه «مبارک رفت» به تأسی از 33 سال پیش توی ایران خودمون
این مجموعه انقلاب ها را خود خدا هدایت میکنه و دست امریکا نیست!

برنده شدن اوباما که با افکار کارتر همسو هست هم بی دلیل نیست و دیدیم 1979 چطور جهان مات شدند!

به جای سوزاندن قران انرا بخوانند همه پیش بینی ها شده
من از بابت اينكه كابوس اسرائيل آغاز شده است بيشتر خوشحالم.
واقعا برای مردم آمریکا متاسفم. جمهوریخواهان پول آنها را هدر می دهند و دموکراتها مستعمراتشان را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
یعنی شما واقعا همین به اصطلاح مستعمرات رو حق امریکا میدونی که براشون متاسفی؟!!
من واقعا برای خودت متاسفم.
مکر شیطان ضعیف است "قرآن کریم"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
میبنم که برادران مرتد و یا احیانا کافر فطری نیز به سایت شما سر می زنند
الله اکبر

مرگ بر اسرائیل
به نظر شما این بچه این خانم و آقا با این چهره هست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست