بازدید 28467

به یاد مرداني كه اهل آسمان بودند و آسماني شدند + تصاویر

نوزدهم بهمن به نام بزرگمرداني رقم خورد كه بر بازوانشان بوسه روح اللهي و در هر پروازشان دعاي خير مردم را به همراه داشتند؛ مرداني آبديده تر از پولاد كه دو ساعت پس از بمباران ده ها نقطه از ايران اسلامي در 31 شهريور 1359 توسط هواپيماهاي رژيم متجاوز بعث، نخستين پاسخ را با بمباران هاي شديد به او دادند و در فرداي آن روز يعني اول مهر، 140 فروند هواپيما را بر فراز آسمان عراق به پرواز درآوردند و جهان را مبهوت شجاعت خويش كردند.
کد خبر: ۱۴۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴ 07 February 2011
سرویس دفاع مقدس ـ نام خلبانان با آسمان گره خورده است و با نگاهي كه از آن بالاها به زمين و زمينيان دارند. در نگاه آنان زمين كوچك و كوچكتر مي شود. آنان به حقارت دنيا پي مي برند و در اين ميان، نگاه مرداني از جنس ايمان و تعهد و انسانيت نگاهي وي‍ژه است.

به گزارش «تابناک»، خلبانان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اسطوره هايي از شجاعت و ايثار بودند كه در راه انقلاب از هستي خويش گذشتند و عاشقانه خود را در آغوش خطر انداختند تا خاطره شوند.


شهید بزرگوار بابایی

خلبانان جوان و رشيد در روز نوزدهم بهمن 1357 زيباترين تصوير بصيرت آميخته با رشادت را به تصوير كشيدند؛ روزي كه امام خميني از آن اين گونه تجليل كرد:   

«كاری كه شما عزیزان در این روزها در روز نوزدهم بهمن انجام دادید، از حیث معنویت بزرگترین كارها و با ارزش های دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود. آن روزی كه باز پیروزی به آن جا نرسیده بود كه مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید، از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید. خداوند این افتخار را برای شما حفظ كند و شما را در دو جهان سعادتمند فرماید.»
(سخنراني امام در 19/11/1360 صحیفه ی نور، جلد 16، ص 35 )

نوزدهم بهمن به نام خلبانان ثبت شد تا همواره به ياد داشته باشيم، براي رسيدن به ساحل پيروزي بايد از درياي خوف و خطر گذشت. موج هاي هراس را نديده گرفت و خود را به عشق سپرد.


شهید بزرگوار اردستانی

نوزدهم بهمن 1357 نقطه اي روشن و تابناك در تاريخ نهضت اسلامي مان شد؛ روزي كه رهبر انقلاب از آن به زيبايي ياد مي كنند:

«این كه ما روز نوزدهم بهمن را یك مقطع به حساب می آوریم و نیروی هوایی را با این نام معرفی می كنیم، این در حقیقت تكیه بر یك مسأله ارزشی است كه یقیناً تاریخ قضاوت خواهد كرد، هم چنان كه امروز در مجموعه مسایل كمتر می شود ابعاد آن را دانست و فهمید. همین امروز هم چشم های باز و دل های بیدار ملت ما قضاوت می كنند، همان گونه كه چند سال گذشته را قضاوت كردند.


شهید بزرگوار ستاری

این خیلی مهم است كه نیروی هوایی سوگلی یك رژیمی، به رغم همه تبلیغات و تلقیناتی كه شده است در یك برهه حساس، آن شجاعت را و آن آگاهی را پیدا كند كه با ظلم و طغیان صریحاً مقابله كند و خود را به جناح اسلام و حق متصل كند، و این در روز نوزدهم بهمن اتفاق افتاد. آن چهره های جوان و مصمم نیروی هوایی كه بسیاری از آنها همین امروز بحمدالله در عداد عناصر مسؤول و كارگزار نیرو حضور دارند و بعضی از آنها هم به شهادت رسیدند، این ها علیه رژیم وابسته پهلوی اعلام موضع كردند و مردم را دلگرم نمودند. این كار اثر بسیار عجیبی داشت.

من آن روز در خدمت امام، شاهد قضایا بودم و دیدم این تحولی را كه به صورت محسوس دارد در اركان نظام كشور ما تحقق پیدا می كند. سبقت در جهاد، سبقت در پذیرش ارزش های الهی و اسلامی و سبقت در فهمیدن حقیقت، یك ارزشی است كه این ارزش را نیروی هوایی ما همراه با یك ارزش دیگری كسب كرد، كه آن هم عبارت است از: ایستادگی و صدق قول در میدان های خطر. 


شهید بزرگوار عباس دوران

نقش ارزنده همبستگی با شكوه پرسنل ارتش و به ویژه نیروی هوایی در نابودی و شكست رژیم، نشان دهنده شعور ایمانی و انقلابی این عزیزان فداكار و عشق ورزیدن به آرمان های مقدس و آزادی خواهانه ملت در این سرزمین بود كه موجب شد، به رغم فشارها و اختناق شدید آن روز، این عزیزان گام در میدان مبارزه با ظلم و جور نظام پهلوی برداشته و یك صدا با ملت دلاور در نوزدهم بهمن 1357، حماسه پرشكوه این بیعت را در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمایند. عظمت رویداد با شكوه نوزدهم بهمن، نه تنها در خاطره نسل انقلاب، بلكه در اذهان نسل های آتی این كشور نیز همیشه به عنوان یك حماسه جاویدان متجلی و منوّر خواهد ماند.»
(سخنان در مقام معظم رهبري 18/11/1370)


آزاده و شهید بزرگوار لشکری

نوزدهم بهمن به نام بزرگمرداني رقم خورد كه بر بازوانشان بوسه روح اللهي و در هر پروازشان دعاي خير مردم را به همراه داشتند؛ مرداني آبديده تر از پولاد كه دو ساعت پس از بمباران ده ها نقطه از ايران اسلامي در 31 شهريور 1359 توسط هواپيماهاي رژيم متجاوز  بعث، نخستين پاسخ را با بمباران هاي شديد به او دادند و در فرداي آن روز، يعني اول مهر 140 فروند هواپيما را بر فراز آسمان عراق به پرواز در آوردند و جهان را مبهوت شجاعت خويش كردند.

بزرگمرداني كه در هفتم آذر 1359 از سپيده صبح تا غروب آفتاب در خبر فراز خليج فارس جولان دادند و نيروي دريايی دشمن متجاوز را منهدم كردند.


شهید بزرگوار حق شناس

قهرماناني كه در حماسه فتح الميين بيش از 22 فروند هواپيماي دشمن را سرنگون ساختند و در عمليات بيت المقدس فتح خرمشهر را به ارمغان آوردند. در خيبر و بدر جهان را مبهوت کردند و در والفجر 8 اوج رشادت و شجاعت خويش را به نمايش گذاشتند. در عمليات كربلاي پنج  200 سورتي ماموريت هوايي را بدون اينكه گلوله اي به هواپيماهاي آنان اصابت كند پشت سر گذاشتند.

در حماسه جنگ نفتكش ها استكبار جهاني را به زانو در آوردند و خليج فارس را به نمايشگاه ذلت و زبوني ارتش بعث و ياران و اعوان او مبدل كردند.


شهید بزرگوار اسدزاده

نام جاودانه خلباني همچون سرلشكر شهيد ستاري كه لحظه اي از دفاع از انقلاب غافل نشد يا خلبانان مومني همچون عباس بابايي كه از نابغه ترين نيروهاي نظامي به شمار مي آمد يا آزاده دلاور حسين لشكري كه در اوج اسارت به پيشنهاد همكاري با دشمن «نه» گفت و هجده سال شكنجه و تنهايي و غربت را به زندگي با ناز و نعمت در يكي از كشورهاي اروپايي ترجيح داد، همواره بر تارك نيروي هوايي اين ديار خواهد درخشيد.


شهید بزرگوار یاسینی

خاطرات سرشار از عشق سلحشوراني همچون شهيد ياسيني، اردستاني، دوران، حق شناس، اسدزاده و سرافراز مرداني كه از آسمان به عرش رسيدند از یاد هيچ نسلي پاك نخواهد شد.

و در پایان و در اين روزهاي سراسر خاطره به ايثار و اخلاص و شجاعت خلبانان نيروي هوايي درود مي فرستيم و بر تربت پاك خلبانان شهيد بوسه مي زنيم؛ بوسه اي از سر ارادت و به رسم تعظيم به مرداني كه اهل آسمان بودند و آسماني شدند، چرا که...


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹۵
پس چرا نامی از شهیدان شیرودی و کشوری نیست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
برای این که شهیدان شیرودی و کشوری خلبانان هوانیروز بودند ولی این پست درباره خلبانان نیروی هوایی است
ماجده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
شيرودي و كشوري از شهداي هوانيروز (نيروي زميني ارتش ) بودند نه نيروي هوايي ارتش
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
دوست گرامي اين دو شهيد بزرگوار از خلبانان هوانيروز و در نتيجه از نيروي زميني ارتش بودند. اين مطلب در مورد پرسنل قهرمان نيروي هوايي ارتش مي باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
این دو شهید گرانقدر از نیروهای هوانیروز بوده که متعلق به نیروی زمینی ارتش می باشد، یاد همه شهیدان در راه وطن گرامی باد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
چون شهيد شيرودي و کشوري ربطي به نيروي هوايي ندارند. اونها عضو هوانيروز بودن.
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
شهيد شيرودي و شهيد كشوري جزء يگان هوانيروز (متعلق به نيروي زميني ) بوده اند و نه نيروي هوايي . خداوند بيامرزدشان .
وای به حال ما با دینی که بر گردن داریم.
روحشان شاد یادشان گرامی
شیرودی و کشوری پس چی؟؟!!!
استاد شهيد ستاري خلبان نبود اطلاعات نادرست به مردم ندهيد
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
خلبان نبود ؟ پس چی بود ؟ مگه امکانش هست فرمانده ی نیروی هوایی خلبان نباشه برادر من ؟
مگه میشه فرمانده پایگاه های هوایی از بین خلبانان انتخاب نشه ؟ !

این یک اصله در نیروی هوایی که فرماندهی حتمآ باید خلبان باشه !

اطلاعاتتون و بیشتر کنید دوست عزیزم
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
برادر ؛ شهيد ستاري يكي از خلباناني بود كه بيشترين سورتي پرواز موفق برون مرزي را در پرونده خويش دارد البته حداقل در تصاوير لباس خلباني را بر تن ايشان ديده ايد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
رسته ایشون کنترلر بودوطبعا جزو نیروهای راداری وپدافندی نیروی هوائی محسوب می شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
شهید بزرگوار ستاری از افسران پدافند هوایی بودند که به فرماندهی نیروی هوایی ارتش رسیدند و فرمانده خوبی هم بودند. برادری که نوشته ایشان صدها سورتی پرواز جنگی به عراق داشته اند کمی بیشتر مطالعه کنید و احساسی ننویسید.
خوب است نویسندگان کمی انصاف به خرج دهند و کمی تحقیق نمایند سپس قلمفرسایی کنند.لازم است هموطنان بدانند در ان دوران خفقان نه فقط خلبانان بلکهازکلیه اقشار نهاجا(افسر همافر درجه دار)حضوری جانانه داشتند.اجرعزیزان درپیشگاه خدامحفوظ است بگذارید درپیشگاه مردم هم حفظ شود.
به همچنين دلاوراني افتخار ميكنيم
چقدر بامرامن
شهدا شرمنده ايم ...
رحمت الله عليكم اجمعين ...
تابناک از این مطالب بیشتر بذار تا یه عده جنگ و رزمندگانشو مصادره به مطلوب نکنن
هدف این ها دفاع از مکتب اسلامی بود که به زعم بعضی تمام شده است! لعن الله علی الکافرین
لغنت خدا بر پوشندگان حق
با اینکه بسیار بجا بود ولی خیلی کم بود وقتی یک خبرنگار که داشته های این بزرگواران را ثبت مینمود اینهمه گزارش و تبلیغ میشود بدانید که این دلاوران چه ها که نکردند خدا آنها را به یقین آمرزیده است ولی معرفی شان به این معنی که الگوی جوانان دلاورمان باشد را به فال نیک میگیریم و میگوییم ایکاش بشود و بتوان بعضی از این شهدا را آنگونه که باید معرفی کرد ساده تر بگویم حق شهید بابایی و لشکری و ستاری و اردستانی همین چند جمله نبود لطف بفرمایید هر از چندی از داشته های دلاورانه این جوانان مومن و خدامداز و ولایت مدار را آگاه کنید انشاءالله
همه ایرانی ها وشیعیان مخلص ایرانی مدیون شهدا هستند
البته یک وقت اشتباه نکنید
اونهایی که با برنامه های تغییر آپی نظر منفی میدن نه ایرانی هستند ونه شیعه
روحشان شاد و یاد و نامشان گرامی باد.
درود بیکران نثار تمامی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی.با ذکر صلواتی یادشان کنیم.
روحشان شاد مایه افتخار همه ایرانیان
درود خدا بر اين شهداي گرانقدر واميدوارم كه خداي مهربون خونواده هاشونو در پناه خودش حفظ كنه و سلامت بداره.
درود وسپاس بر تمامي خلبانان وهمافران شجاع ارتش جمهوري اسلامي ايران وشهدايي چون شهيد شيرودي ،دوران ،ستاري و....
بغض گلویم را از فقدان آنها گرفت. روحشان شاد.
يادشان گرامي - راهشان پوينده
شهید سعید است و شهادت سعادت.شهیدان به بالاترین درجه انسانیت رسیده اند.در بهار فجر انقلاب جایشان خالیست.
دردو بر تابناک برای ذکر شهدای تیزپرواز نیروی هوائی. افتخار آشنائی با تعدادی از آنها را داشتم و به آن افتخار میکنم.
شهید ستاری خلبان نبود تابناک عزیز
روحشان شاد - همگی افتخار ایران زمینند .
روح همه شهدا شاد و یاد شان گرامی باد . راستی ما برای شهدا چه کردیم .
با سلام ،شما که از علائم نظامی سر رشته نداری چرا می گی شهید ستاری خلبان نبود . مثل اینکه ما افسر زیر دست این بزرگوار بودیم وخدمت کردیم.
پاسخ ها
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
تا آنجا كه خود بنده در دانشگاه هوايي كه بعد از شهادت اين بزرگ مرد به شهيد ستاري تغيير نام داد از خود ايشان شنيدم ايشان يكي از مهندسين تحصيل كرده نيرو بودند. شايد شما اطلاعاتي داري كه خود آن شهيد ندارد.
زماني كه قرار بود ايشان به عنوان فرمانده نيرو معرفي شوند ايشان اعلام كرده بود كه تا بحال رسم نبوده كه فردي غير خلبان فرمانده گردد. از اين رو من بابايي را براي فرماندهي معرفي مي كنم. شهيد بابايي با شنيدن اين موضوع شبانه به تهران مي آيد و اعلام مي كند ستاري شايسته تر است.
من با سرلشگر خلبان شهید خضرائی فرمانده پایگاه شهید نوژه همدان چند سالی محشور بودم (شهید سرلشگر یاسینی معاون ایشان بودند)، و ایشان را انسانی به غایت بزرگوار یافتم. چه خوبست از این شهید سرفراز نیز یاد شود......
باشد که قدردان دلاوریهایی بی مثالشان باشیم و میهن خویش را همیشه از گزند دشمنان حفظ بداریم در همه عرصه ها
شهيد اسدزاده جهرمي است؟
پاسخ ها
اسدزاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
سلام دوست عزیز. بله.ایشان جهرمی هستند. ایشان رو می شناسید؟
خدايا آنان را آمرزيده اي، خدايا به حق آنان ما را هم بيامرز ودر زمره شهيدان راهت قرار بده . به حق خون پاك شهدا .
روحشان غریق رحمت الهی باد.
بر ايران و ايراني بودن خويش مي بالم. بر چنين راد مرداني كه تاريخ در شجاعت و دلواري آنها مات و مبهوت مانده افتخار مي كنم.
نامشان هميشه جاودان.
از كاري كه شهيد عباس دوران كرد نگفتيدومن هر موقع بياد عمليات آخر اين شهيد ميافتم بي اختيار ميگريم
السلام علي الا صحاب الحسين
با سلام
درود بر روان همه شهدا بخصوص شهدای نیروی هوایی، جا داشت کمی بیشتر تحقیق می کردید، سال 57 همافران نیروی هوایی بودند که در مقابل حکومت وقت ایستادند. علت عمده این مساله هم غیر از تعهد به کشور و اسلام، این بود که مطابق قوانین وقت ارتش همافران علی رغم داشتن تخصص بالا نمی توانستند در سمتهای فرماندهی قرار بگیرند، لذا به این وضع ایراد داشتند. قشر درجه دار که وضعیتش در سلسه مرتب فرماندهی مشخص بود، خلبانان هم جایگاه رفیع داشتند فقط این همافران بودند که احساس می کردند حقشان پایمال شده. این است که در جریان انقلاب آنها هم جز مخالفان حکومت شدند. من درک می کنم که چرا در ایام دهه فجر می گویند پرسنل نیروی هوایی قیام کردند چون نمی خواهند این مساله باعث جدایی اقشار نیروی هوایی شود ( هر چند الان قشر همافر نداریم ) اما این منصفانه هم نیست که همبستگی نیروی هوایی سال 57 با امام و مردم به حساب خلبانان گذشته شود.
پيشنهاد مي كنم دوستان زندگينامه شهيد ستاري را مطالعه بفرمايند تا بدانند ايشان پس از قبول مسئوليت نيروي هوايي گواهينامه خلباني شخصي خويش را گرفت و حتي همراه با استاد خلبان با جنگنده نيز پرواز كرده اند.
شهید یاسینی از دیدگاه مقام معظم رهبری:
"یاسینی مردی مومن صادق و صمیمی بود همین ها باعث شد من به این جوان امیدها داشته باشم."
شهید یاسینی خود برادر 2 شهید و یک جانباز بود و خودش 58% جانباز بود
از اینکه عکس شهید یاسینی را گذاشتید سپاسگزارم.
بهروز یاسینی (فرزند شهید یاسینی)
ظاهرا شهدا هم رتبه بندي دارن. بسياري از اين عزيزان به واسطه شغلشان شهد شدند. اما بسيار ديگر داوطلبانه رفتند و نيامدند. هيچ يادي هم ازشون نميشه. اي داد بيداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
شما حاضر بودي شغلي داشته باشي كه وقتي مشغول كاري احتمال زنده موندنت 20% باشه اونم با اين هواپيماها و اون تجهيزات دشمن؟؟
ما شرمنده این عزیزانیم. رحمت الله علیهما.
شهید یاسینی مردی مومن بود پرتلاش بود صادق بود صمیمی بود یادش گرامی باد

ممنونم باید درباره این شهید بزرگوار مطب زیاد گفته شود تا الگو خودمان قرار دهیم
تخصص شهید ستاری رادار بود ولی ایشان دوره خلبانی را هم گذرانده بودند. ایشان خلبان هواپیمای سبک پرستو نیز بودند.
روز وصل دوستداران یاد باد - یاد باد آن روزگاران یاد باد.
من خيلي افتخار ميكنم كه ايراني هستم و نام اين عزيزان را به نماد و مظهر اخلاق وجوانمردي درك ميكنم و يك پيشنهاد داشتم كه از زندگي اين عزيزان فيلمهاي قوي ساخته بشه مثل ساير كشورها
یادی هم از قهرمانان زنده نیروی هوایی بکنید
احسنت تابناک همیشه یاد شهدا را زنده بدار که باعث پایداری توست
اينان شير مردان بيشه ايران زميند

روحشان شاد وراهشان پر رهرو باد
احسنت به تو تابناك كه يادي از گلگون كفن هاي نيروي هوايي ارتش هميشه جمهوري وهميشه اسلامي ايران كردي
با سلام ، خواهشمندم از شهدای هوا نیرو ز هم نام ببرید .
درمورد شهدا ياسيني ،اردستاني ،شيرودي ؤ......آنها كه كمنامند هرچه بگوييم وبنوسيم كم ناچيز است آنان اسوة رشادت ،شجاعت ،ودينداري ومشتاق وصال معشوق بوده اند .روحشان شاد
باشد که قدردان فداکاری های شان باشیم
بهتره یکم در مورد فرق واژه خلبان و همافر در نیروی هوایی تحقیق کنید.بیشتر افرادی که اونروز خدمت امام رسیدند همافران بودند نه خلبانان.خلبانان قطره ای از دریای نیروی هوایی هستند.
در ضمن شیرودی و کشوری جزو هوانیروز بودند نه نیروی هوایی.
خدا شهدا رحمت نماید و ما را هم شرمنده انها نکند
برای شادی روحشان صلوات بفرستید.با تشکر
مهمترین سئوالات:
آیا آنان از ما راضی هستند؟
آیا از آنچه امروزه به اهداف سیاسی و اجتماعی و اداری ما تبدیل شده رضایت دارند؟
آیا ما به آنچه که آنان برایش شهید شده اند, در مفهوم و نه درشعار, پایبندیم؟
آیا ... ما هم الان حاضریم شهید شویم؟!!!
مسئولین گرامی هم لطفاً به همین سئواات جواب دهند, بد نیست.
درود بر شهيدان ارتش كه هميشه مظلوم بوده اند .
پس شهیدان خلعتبری(حسین ماوریک)-فکوری و ... کجایند؟
زماني كه با جانبازان كه شهداي زنده هستند بدرفتاري شده وكسي فريادرس نيست قدرداني ازشهدا چه سود
پس چرا یادی از شهید نوژه نمی کنید. به قول همرزمانش تنها دلاوری در پایگاه همدان بود که وقتی از عملیات بر می گشت بدون آنکه استراحت کند تقاضا می کرد هواپیمای دیگری را سریعا برایش آماده کنند. روحش شاد
سلام شهید بزرگوار ستاری در رسته پدافند بودند نه خلبانی
ای بازم شما که هنوز یادی از ارتش می کنید صدا و سیما که چند سالیه اصلا حرفی از ارتش مگر بزور نمی زنه انگار نه انگار ارتشی وجود داشت و چه رشادتها در جنگ از خود بروز داده
ولا تحسبن‌الذين قتلوا في سبيل‌الله امواتا بل احياهم عند ربهم يرزقون
تابناك عزيز خوب نيست در مورد شهداي گرانقدر از كلمه جولان استفاده نماييد .
واقعا" همت والا و بصیرت ستودنی داشتند آن جوانمردان که در این را پیشتازی کردند و قبل از اینکه انقلاب به پیروزی نهایی برسد و رژیم حاکم سقوط توانستند با ایمانی راسخ و در جلو چشم تمام عوامل رژیم به جبهه حق بپیوندند؛ رفتگانشان شادمان و ماندگانشان صاحب خیرات باشند
با سلام ،من سال 87 در بوشهر سرباز بودم، بعضي از سربازان به وضع غذا اعتراض داشتند وبه صورت كتبي از طريق صندوق پيشنهادات و انتقادات نامه اي براي فرمانده نيروي هواي فرستاديم . البته كسي باور نمي كرد به اين نامه ها رسيدگي شود.ساعت 4 عصر همه خواب بوديم كه تيمسار ياسيني به خوابگاه آمد ودر كنار سربازاني كه با لباس زير بودند. نشست وتا موقع شام در كنار ما بود وتقريبا به صورت سرزده همراه با سربازان به محل غذاخوري رفتندو در حضور سربازان با متخلفين برخورد كردو از آن روز به بعد وضع غذا بسيار خوب شد. من باورم نميشد يك فرمانده پايگاه هوايي اينقدر ساده وصميمي بشد.
اقايان تابناكي طبق معمول گزينه اي عمل كرديد و اون كساني رو كه دوست داريد ياد كرديد چرا يادي از سرتيپ خلبان فكوري فرمانده نيروي هواي در دوران جنگ نكرديد احتمالا به خاطره صورت هميشه اصلاح شده و تيپ آمريكايي كه داشت!! ياد تمامي شهيدان راه وطن گرامي باد
مدیر پایگاه دوست عزیز ما عذرخواهی می کنیم از خانواده، دوستان و تمام همرزمان شهدای گرانقدری که احیانا ذکر نام آنها از قلم افتاده است ولی اتهام شما کاملا غیر منصفانه است و تابناک سعی کرده در مطالب حوزه دفاع مقدس خود حتی المقدور تمامی افراد، اصناف، یگان ها، زن و مرد و حوزه متنوع جغرافیایی این شهیدان را مد نظر داشته و به مرور از آنان یاد کند و علی القاعده در یک مطلب امکان ذکر اسامی تمامی این بزرگواران نیست. به هر حال ممنون
قابل توجه کسانی که نان را به نرخ روز می خورند و هر روز پا روی خون شهدا می گذارند.
خدایا: مارا شرمنده این سبک بالان عاشق قرارمده و ارواح طیبه اشان را با سالار شهیدان مشهور فرما .
کجایند مردان بی ادعا؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
در هیاهوی مردان پرمدعا؛ کم کم فراموش می‌شوند. متاسفانه!
شهيدان زنده اند ودرجوار رحمت حق
خوشا به حال آنان که باشهادت رفتند.
شهيد سرلشكر ستاري مهندس الكترونيك و تخصص بي نظير ايشان فايتر كنترل بود اما با هواپيماي سبك پرواز مي كردند. نكته مهم در اين مقال اين است كه آنچه كمر رژيم شاه را شكست حركت همافران بود و نه خلبانان. در زمان جنگ هم اگر مجاهدتهاي شبانه روزي همافران نبود حتي يك هواپيما هم نمي توانست از زمين بر خيزد. دست پدرم و همه همرزمانش را مي بوسم و ياد بزرگ مرد نيروي هوايي شهيد ستاري و شهيد سرلشكر شجاعي را گرامي مي دارم.
تابناک بی معرفت شهید کشوری وشیرودی کجاهستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهید اردستانی کسی بود که به ندرت بمبهایی که برای عملیات با خود می برد را هدر میداد حتی به قیمت آنکه جان خود را به خطر بیندازد و با بمبهای چندین پوندی روی باند فرود بیاید، کاری که در هیچ کتابی توصیه نمی شود. آیا هنوز هم خلبانانی با چنین توانایی وجود دارند؟!
آیا قدرت آفندی نهاجا مانند سابق قابل رقابت با دیگر قدرتهاست؟
آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد
یادشان زمزمه مستان باد
ملتی که مرگ در راه وطن و خدا براش افتخار باشه، هیچ نیرویی جلوش نمی تونه وایسه
بهتر است مسئولین سایت تابناک و خبرنگاران آن از روی شهدای عزیز شرم کنند و مطالب شبهه ناک و دروغ را درج نکنند زیرا طبق آیات قرآن مجید شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال بشر می باشند
خداوند روح همشون رو شاد کنه واقعا مردان بزرگی بودند
بنام خدا
با سلام خدمت همه دوستان
چقدر خوب بود راه شهداء را هم با همین وسواس که خلبان بودن یا نبودن شهید ستاری را پیگیری کردید دنبال می کردیم .
ومن یتوکل علی ا... فهو حسبه
درودبرشما
شهیدستاری اولین فرمانده نیروی هوائی بود که خلبان نبود بلکه ایشان پدافندی بود و کارشناس موشک زمین به هوای هاک وبخاطر ابتکار ایشان دراستفاده از موشک هاک با بکار گیری دیده بان(طرح مورد استفاده ویتنامی ها درجنگ با امریکا)توانستند 88فروند هواپیمای عراقی را درعملیات والفجر 8 ساقط کنند
با درود به روح بلند شهدا
تابناک عزیز خوب بود یادی هم از شهید بزرگوار سرتیپ فکوری می کردید .این شهید بزرگوار در اوایل جنگ خدمت های بزرگی برای کشور انجام داده اند.
خوشا آنانكه شربت شهادت نوشيدند و رفتند.
بسم‌لله

ديروز آسماني‌پوشان به محضر رهبرشان رسيدند و سرود ققنوس سردادند، ققنوس مي‌گويم تو بدان خاكسترش اكسيري ماندني‌ست، پخش و در سريان در گوش زمان؛ حكايت خط سرخ كشيده شده تا آسمان است و داستان عزت‌مداري مردان آسمان.
تو از بابائي گفتي مرا قربانگاه اسماعيل آمد در ذهن، تو از اردستاني سرودي كه مرا تا پاي كفن‌پوشان ورامين كه به خاك و خون نشستند پاي انقلاب دلها بردي، حكايت ياسيني و ستاري و خضرائي سردادي، تو ز دوران، لشگري و از ولايت مداري فكوريها گفتي.
يادشان بلند و نامشان بلندتر، آنها كه اقتدا به امام عشق كردند و مستانه كربلا كربلا ره رفتند تا بوسه ز خاك سرخ گرفتند، مردان آسماني امام عشق، خميني اعصار و والي سرزمين بسيجيان سيدعلي خامنه‌اي گرديدند.

اللهم عجل في فرج مولانا الحجة(عج)
سلام بر تمامي شهيدان خدا از صدر اسلام تا شهيد ان تازه پرپر شده اميدوارم كه درك قطره قطره ريختن خونشان را بدانيم وبه ان فكر كنيم
بنده در نیروی هوایی سربازی کرده ام. ارادت من به شهدای خلبان و رفتگان و زندگان این نیرو بی اندازه ست. خواهشمندم از خلبانانی که پس از صدور قطعنامه598، طی عملیاتی یک اسکادران هواپیمای عراقی که برای نابودی عسلویه به ایران حمله کرده بودند را فراری دادند (و کاری کردند کارستان که ما هنوز مدیون ایشانیم.) تحقیق فرمایید و یا گزارشی تهیه کنید.
شهيد ستاري مرد بزرگي بود و با كارهايي كه در نيروي هوايي كرد تبديل به يك اسطوره شد.زماني كه نيروي هوايي تصميم به خريد ميگ 29 گرفت ، ستاري زبان روسي رو به طور كامل آموخت تا احياناً روسها شيطاني نكنند.زماني هم كه در روسيه مشغول بازديد از يك ميگ 29 بود سوالي پرسيد كه براي جوابش مجبور شدند يكي از طراحان اصلي ميگ رو برن بيارن تا جواب ايشون رو بده.يكي ديگه از كارهاي ايشون شبكه كردن رادارهاي كشور بود كه كساني كه در اين زمينه تخصص دارند ميدونند يعني چه.
روحشون شاد باشه و انشالله كه از ما رازي باشند.
چرا هیچ وقت از مرحوم جلیل زندی به عنوان پرافتخارترین خلبان ایران در دوران جنگ حرفی زده نمی شود؟
سلام خدمت دوستان عزیز.قبل از هرچیز بر خود واجب می دونم از شما که یادی از شهدا عزیز نمودید تشکر کنم.بالاخص شهدا نیروی هوایی که الحق جانانه دفاع نمودند.و جای گلایه بسیار دارد مخصوصا از امور ایثارگران نیروی هوایی. چرا که شهدا نیروی هوایی همچنان سربازان گمنام امام زمان گمنام بودنند و پس از شهدادتشان نیز نامی از رشادتها و ایثارگری ها و جان فشانی های ایشان نشد.آریوو شهدا نیازی به تعریف و تمجید ندارند ولی زنده نگهداری فرهنگ ایثار و شهادت بغیر از یاد شهدا نمودن امکان پذیر است. ما از شهدا خود نام می بریم تا یادمان نرود اسلام و ایمان و عزت و سربلندی خود مدیون ایثار و خون چه کسانی هستیم.اگر امروز درخت برومند و با صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران به ثمر نشسته است از برکت خون همین شهداست که با نثار جان شیرین خود این درخت را سیراب کردند.سخن که چه عرض کنم ، درد دل بسیار است و ...........باز صمیمانه از دست اندرکاران این سایت به خاطر یاد نمودن از این عزیزان تشکر می کنم.فرزند شهید اسدزاده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی