بازدید 2724

مورچه‌ها، مهندسین اکوسیستم

مورچه‌ها بسیار در رشد جمعیت شکارچیان موثرند، آن‌ها همچنین بسیار نسبت به دفاع از قلمرو زندگی خود تهاجمی عمل می‌کنند. همه این‌ها به این معناست که تاثیر قویی بر محیط اطراف خود دارند.
کد خبر: ۱۴۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵ 05 February 2011
ایسکانیوز: تحقیقات توسط دانشگاه اکس‌تر نشان داده که مورچه‌ها تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط زیست دارند و از آن‌ها به عنوان مهندسین اکوسیستم نام می‌برند.

به گزارش sciencedaily در مطالعه‌ای که در مجله حیوانات منتشر شده نشان داده که مورچه‌ها دو اثر متفاوت زیست محیطی در محل زندگی خود می‌گذارند.

اول اینکه از طریق حرکت خاک و فعالیت‌های لانه سازی و جمع آوری غذا، آن‌ها مواد مغذی را به سطح خاک می‌آورند و دیگر اینکه شکار طیف عظیمی از حیوانات بزرگ‌تر هستند.

دانشمندان گفتند: مورچه‌ها بسیار در رشد جمعیت شکارچیان موثرند، آن‌ها همچنین بسیار نسبت به دفاع از قلمرو زندگی خود تهاجمی عمل می‌کنند. همه این‌ها به این معناست که تاثیر قویی بر محیط اطراف خود دارند.

در این پژوهش ما برای اولین بار تاثیر و پیچیدگی‌های خاص زندگی مورچگان را مورد مطالعه قرار دادیم، ما متوجه شدیم که حضور مورچگان خود باعث افزایش تراکم و تنوع از گروه‌های حیوانی دیگر می‌شود، این موجودات کوچک واقعا نقش کلیدی را در محیط زندگیشان و در علفزار‌ها دارند.

تحقیقات بر روی تراکم مورچه‌ها در منطقه به تنوع و تراکم حیوانات دیگر در آن منطقه و به خصوص تراکم پوشش گیاهی تاثیر زیادی داشته است.

یکی از دانشمندان گفت: چیزی که پیدا کردیم تاثیر مثبت مورچه‌ها بر سطح مواد مغذی خاک و تعداد حیوانات بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار