بازدید 16390

شیرهای تهران اشتباهی قتل عام شدند

دکتر پیام محبی با اعلام این خبر افزود: برخی افراد غیر کارشناس از روی بی اطلاعی گفته بودند که این شیرها به بیماری مشمشه مبتلا شده اند در نتیجه باید کشته شوند تا دیگر حیوانات را آلوده نکنند اما این گونه نبود.
کد خبر: ۱۴۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸ 31 January 2011
یک خبر تکان دهنده دیگر از شیرهای باغ وحش تهران، خبری که بر وقوع یک فاجعه خود ساخته و غیر قابل بخشش تاکید دارد: قتل عام شیرهای تهران اشتباه بود.بله اشتباه بود.

به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران، اگر چه پیش از این هم شماری از کارشناسان و از جمله رئیس باغ وحش تهران که قاعدتاً ذی صلاح ترین مقام رسمی  در این باره محسوب می شود اشاره کرده بودند که ابتلای شیرهای باغ وحش به مشمشه قطعی و مسلم نیست اما صحبتهای دیروز رئیس بیمارستان دامپرشکی تهران همچون دوش آب سردی بود در زمهریر زمستان برای همه دلمشغولان محیط زیست ایران.وی رسماً اعلام کرد بیماری مشمشه شیرهای معدوم باغ وحش ارم تائید نشده بود بنابراین آنها نباید کشته می شدند.

دکتر پیام محبی با اعلام این خبر افزود: برخی افراد غیر کارشناس از روی بی اطلاعی گفته بودند که این شیرها به بیماری مشمشه مبتلا شده اند در نتیجه باید کشته شوند تا دیگر حیوانات را آلوده نکنند اما این گونه نبود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر باغ وحش هم بر این عقیده بوده که این بیماری برای آنها مسجل نشده و سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی طی جلسه ای خود این تصمیم را گرفتند و شیران را کشتند.

مدیر باغ وحش ارم: این حرفها خطرناک است

 امیر الهامی مدیر باغ وحش ارم در واکنش به اظهارات رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: کسانی که این گونه اظهار نظر کرده اند لابد اطلاعات بیشتری دارند بهتر است از خود آنان سوال کنید."

وی در گفتگو با ایرن با تاکید بر این مسئله که قبلاً گفتنی ها را گفته، افزود: "این اظهار نظرها خطرناک است"

الهامی در مصاحبه 15 دی ماه خود تاکید کرده بود که شیرهای باغ وحش ارم به بیماری مشمشه مبتلا نیستند.

دکتر ملوک پور: بیماری شیرها قابل درمان بود

دکترهومن ملوک پوریکی از اعضای تیم درمانی ببرهای سیبری کشتن شیرهای باغ وحش ارم را اقدامی اشتباه دانست. ملوک پور با تاکید بر اینکه بیماری شیرهای باغ وحش تهران قابل درمان بود در وبلاگ خود نوشته است ." شیرهای باغ وحش تهران را به جرم بیمار بودن و به جرم خوردن گوشت خر و الاغ آلوده کشتند، بیماری که قابل درمان بود. چندی پیش بود که همه شان را بیهوش و از آنها نمونه برداری کرده بودیم ."
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
سیستم شیرکش!
عجب اوضاعی هست یعنی باغ وحش اونم در تهران کارشناس نداره!!!!
بیرحمی و بیمسوولیتی تا چه حد.حیوانات بیچاره را کشتند بعد میگن اشتباهی بودن.لطفا این موضوعات را سرسری رد نشوید.اصلا ایران باغ وحش نباید داشته باشد.لطفا پیگیری کنیم تا ببر جدید وارد نشود بیچاره ها را به کشتن ندهیم.گناه دارند.موجود زنده هستن نه کالایی برای پز دادن مسوولین.در قران مورچه رنج را میهمد از خودش دفاع میکند با سلیمان حرف میزند بعد چطور آقایان مثلا مسلمان و اشرف مخلوقات چنین رفتار و و تفکری دارند
عضو انجمن حمایت از حیوانات ایران
دیروز آدما امروز این زبان بسته ها
یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم بکن
نه جون آدم نه حیوون توی این مملکت ارزش نداره. حالا می خواد سقوط هواپیما باشه یا مشمشه!
حالا چه لزومی داشت بکشند می تونستند قرنطینه کنند. اگه مریض بودن خودشون می مردند
بیچاره خلایق محصور در این خطه جغرافیایی دنیا ! عجب سرنوشت غم انگیزی داریم همه ما
باغ وحش كلاً يك حيوان باحال داشت كه مردم براي ديدنش مي رفتن آنجا،‌حالا اونم كه نداشته باشه ...
آقا وقتی مرگ آدم ها درون هواپیما ارزشی ندارد شیرها دیگر چه هستند؟
در این ماجرا سکوت کردم تا ببینم آیا این کشور اصلا حسابی به کتابی هست یا نه ولی افسوس که همانطور که فکر می کردم نبود و نیست.
بارها سگها و گربه ها را کشتار کردند و دارند می کنند. بارها درگیر فیزیکی با این افراد که بویی از احساس و انسانیت نبر ده اند شدم ولی فایده ای نداشت اکنون وقتی دیدم در رسمی ترین مکان نگهداری حیوانات بدبخت و بی گناه و مظلوم اینگونه می کنند با خودم گفتم مرا باش که می خواستم با که و کجا و چه شرایطی مبارزه از نوع انسانیتی و منطقی کنم. افسوس بر خودم و آن حیوانات بیچاره. افسوس. در همین بیمارستان دامپزشکی اگر سری بزنید اوج فاجعه را خواهید دید. دیگر نیازی به بدنه جامعه فلک زده ندارد. لطفا سری بزنید و ببینید عمق فاجعه برای حیوانات زبان زده تا کجاست. بعد کانادای بی مرام لا مذهب یکی از منابع در امدش یعنی شکار سیل (سگ ماهی) را در مجلسش ممنوع کرد. و ما به آنها می گوییم اخ. البته اخ هستند و هیچی ندار هستند. می می خواهیم فضا را تسخیر کنیم که دیگر کسی به آنجا هم نرود. واقعا ما چه هستیم با خودمان چه کرده ایم؟ 4 میلیون دانشجو داریم ولی ببینید داریم چه می کنیم. دانشگاههایمان ، دانشجویانمان، مسئولانمان ...ای حیوانات بیچاره از این ملک بروید که نه، فرار کنید. اینجا دیگر دیگر سرزمین ضامن آهو نیست.
واقعا غیرقابل تحمله
دوستان عزیر ما انسانها اشرف مخلوقات هستیم واین یعنی اینکه باید کمتر اشتباه کنیم و بیشتر باتدبیر و همه جانبه نگری رنج مخلوقات خداوند در روی کره زمین را کمتر کنیم .آی آدمها ما در مقابل حیوانات که موجودات زبان بسته و در اختیار خودخواهی آدمها هستند بیشتر مسئول هستیم . از صمیم قلب امیدوارم نفرین این شیرهای اسیر دست ما ودر بند و تمام حیواناتی که بدستهای آگاه و ناآگاه مااز بین میروند دامن ما رابگیرد تا کمی متنبه بشیم بخدا قسم مسلمانی توجه به حقوق تمام کائنات است بیایید کمی مسلمان باشیم فقط کمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار