بازدید 14371
ادعايي جالب در سالگرد پیروزی انقلاب؛

هيچ كس نمي داند درآمد كشور چقدر است!

بنابراین، ضرورت دارد، مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، در راستای به روز كردن قوانين محاسباتي كشور برآمده و با گسترش اختيارات ديوان محاسبات، از توانايي اين نهاد برای نظارت كامل و كافي بر بيت المال بهره ببرد، زیرا اين پذيرفتني نيست كه...
کد خبر: ۱۴۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲ 30 January 2011
سرویس اقتصادی ـ رئيس ديوان محاسبات كشور، چند روز پيش در جمع مديران اداري استان اصفهان اعلام كرده است، هيچ كس نمي تواند به طور قطع بگويد كه در آمد كشور چه قدر است!

به گزارش «تابناك»، اين سخن در حالي گفته مي شود كه رحماني فضلي، رياست نهادي را بر عهده دارد كه بايد هر سال به تفريغ بودجه بپردازد.

بنا بر این گزارش، اين نهاد قانوني كه زير نظر مجلس شوراي اسلامي فعاليت مي كند، ديوان محاسبات كشور نام دارد كه بر پایه قانون، موظف است تا به حساب وزارتخانه ها، موسسات، شركت هاي دولتي و دیگر دستگاه هايي كه به گونه ای از انحا، از بودجه استفاده مي كنند، رسيدگي كند تا هيچ هزينه اي از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهي در محل خود مصرف شده باشد.

بنابراین، بايد گفت كه ديوان موظف است، پيش بيني دولت در بودجه درباره درآمدها و هزينه ها، تحقق اين برآوردها و محل مصرف آنان را بررسي کرده و به مجلس و مردم گزارش دهد، ولی پرسش اصلي اينجاست كه اگر نهادي چون ديوان محاسبات، نداند ميزان درآمد كشور چه ميزان است، چگونه مي تواند بر حساب هاي دولتي نظارت كند و در مقابل تخلفات آن بايستد؟!

در واقع، هنوز هم مشخص نيست، چرا هيچ نهادي نمي تواند درآمد كل كشور را كه لزوما درآمد كل دولت به شمار می رود، به صورت دقيق بداند، طبيعي است در چنين شرايط مبهمی است كه نهادهاي نظارتي به طور قطع، هيچ گاه نمي توانند بر حساب هاي دولتي نظارت كنند.

گویا در اوضاع کنونی، ديوان محاسبات كل كشور كه داراي شأن والايي در ساختار جمهوري اسلامي ايران است و در قانون اساسي چند بند به آن اختصاص يافته، در وضعیتی است كه از همه وظايفش فقط می تواند جابجايي سرفصل هاي بودجه را رسيدگي كند.

بنابراین، ضرورت دارد که مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در راستای به روز كردن قوانين محاسباتي كشور برآمده و با گسترش اختيارات ديوان محاسبات، از توانايي اين نهاد برای نظارت كامل و كافي بر بيت المال استفاده كند، زیرا اين پذيرفتني نيست كه سي و دو سال پس از انقلاب، نهاد نظارتي كه تخصصا بر بودجه نظارت مي كند، از ميزان دقيق درآمد كشور آگاهی نداشته باشد.    
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۰
برادر تازه فهمیدی!
همه این کارها شده تا اجانب از کار ما سر در نیارند
دودليل دارد يكي اينكه ديوان مانند ساير دستگاههاي نظارتي صوري است دوم اينكه رييس ديوان غير متخصص در اين كار است وكلا پرسنل ديوان از نظر علمي در سطح پاييني هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
سوم اینکه صوری نیست سوری درسته
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
اولا که هر دو دلیلت را باطل میدونم دوما میشه بفرمایید در کدوم از ارگانهای دولتی وغیر دولتی پرسنل از درجات عالی علمی برخودارند که حالا دیوان عقب مونده دیوان محاسبات همیشه از بین دارندگان مدارک دانشگاهی ممتاز استخدام نموده بچه هایی که دارن با چنگ ودندون زحمت میکشن میدونی دیوان الان داره با نصف نیروی که در چارت سازمانی داره کار میکنه یعنی هر نفر به اندازه دونفر کار میکنه هیچ وقت هم نگذاشته گزارش تفریغ بودجه عقب بیافته/ همین دیوان محاسبات هست که در این وانفسایی که کسی جرات حرف زدن به این دولت محترم را نداره از یک میلیارد دلار نفت و ... صبت میکنه بازم گلی به گوشه جمالش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
من مطمینم این نظر را کسی داده که صابون بچه های دیوان به تنش خورده - وگرنه دیوان محاسبات بزرگترین مرکز حسابرسی کشور هست و پرسنل فنی قوی دارد - ریس کل دیوان محاسبات هم به حق مدیر هوشمند و متخصصی است و از خیلی از مدیران سایر دستگاه های اجرایی لایق تر هستند.
ناشناس
| Switzerland |
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
کلا پرسنل بی سواد زیاد هستند. امان از دست بی سوادی و ادعا
متاسفم از این شیوه مدیریت اصولی(!) مهره های ولایی
نباید هم کسی بدونه
بدونیم انتظارمون از دولت خیلی بالا می ره ها بعدشم هی گیر می دیم راستشو بگو به کی دادی خرج کدوم اعتقاد بی پایه ات کردی
ندونیم بهتره
شما مي دونيد از كجا بايد فهميد بسم الله؟
ماهم نمی دانیم نگران نباش.
بابا به كيفيت كارمندان ديوان و سرپرستها ومديرانشان نگاه كنيد ديگر تعجب نخواهيد كرد.
""رئیس کل دیوان محاسبات اضافه کرد: در کشور ما شرکت‌هایی با میلیاردها ریال درآمد، شهرداری با هزاران میلیارد درآمد، بنیادهای مختلف با صدها میلیارد درآمد وجود دارند اما تاکنون این درآمدها در یک سیستم مالی منضبط جمع نشده است""
بزرگوار اگر قرار بود مشخص باشد که کشور ما هم میشد کویت که جان برادر!!!
عمرا مشخص شود چون قرار نیست پر رو باز در بیاریم.
هیچ کس نمی داند یا اینکه بعضی ها نمی خواهند هیچ کس بداند؟!
برای اینکه هر دفعه هم که این دیوان محاسبات گزارش تخلفات داد از سوی برخی حامیان دولت کلی انتقاد و اتهام به سویش روانه شد!
اگر مشخص شود؟! باید چگونگی هزینه شدن آن به عبارتی حیف ومیل شدن بودجه نیز باید مشخص گردد؟!
از قديم گفتن كه حساب و كتاب مال روز قيامته...اين دنيا كه حساب و كتاب و نداره
این ادعا جالب نیست . حقیقتی فاجعه بار است
چه بر سرت آمده ای ایــــــــــــران ای وطــــن من !!! واقعا" سنگینی این حرف جای گریه و افسوس و درنگ دارد ......!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يكي از وظايف اصلي نهاد ديوان محاسبات كشورها كنترل و نظارت كامل بر درآمدها و هزينه است لذا اگر چنانچه اين نهاد نداند سقف درآمدهاي كشور بطور دقيق چقدر است موضوع كنترل و نظارت كاملاً منفي است و اين مسئله اصلاً خوب نيست
من میدونم چقدره!!!!!!!!!!!!! هر کی بخواد میتونم بهش بگم!!!!!!!
عملکرد ضعیف نهادهای نظارتی همیشه محسوس بوده وهست واین قدرت مانور مسئولان را برای منت گذاشتن بر سر مردمی که حق زیادی برگردن مسئولان دارند بالا میبرد..
من میدونم چقدره ...یک عدد یک به بینهایت صفر جلوش
آقا دور هم نشستیم .. یه سفره ای پهنه چیکار دارین به اینکه از کجا میاد به کجا میره.. جیب دولت و مردم نداره..!!
مهم اینکه مردم همه در آرامشن. همه چی آرومه.. پول یارانم که استان به استان میرسه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
خيلي با حال اومدي! عين خودش بود!
وا مصيبتا !!!!!!!!!!
پاسخ ها
مجيد
| United States of America |
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
خلاصصصصصصصص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
مصیبت مال یک لحضشه
اين همان بيت المالي است كه ازسنين كودكي داستان عقيل وحضرت علي وخاموش كردن چراغ وغيرذالك رابراي ماميگفتندالبته ان موقع اقايان انطرف ميزبودندوحالاحكومت رادردست دارند
جان برادر وقتی رئیس کل سابق برای تبلیغات نمایندگان مجلس از بودجه دیوان محاسبات برای پیروزی نمایندگان خاصی هزینه مینمایند وقتی تحقیق و تفحص از سوی همان نمایندگان رای نمی آورد وقتی پرونده بیمه ایران از طرف قوه قضائیه پیگیری نمیشود وقتی حقوق پرسنل دیوان به خاطر همین بازی ها در دست انداز دارایی گیر میکند وقتی پرونده های تخلفات با پییگری نمایندگان مجلس در هیئت های مستشاری بایگانی میشود آیا فرموده رهبر عزیزمان که با دستمال کثیف نمیشود شیشه را پاک کرد عینیت میابد و شما انتظار دارید درآمد که به جای خود نحوه هزینه کرد هم مشخص نمیشود به این تفریغ بودجه های یک شبه هم زیاد خوشبین نباشید باور ندارید تحقیق کنید
اولا" این نشانه بی لیاقتی و بی کفایتی مدیران ماست که جمع و تفریق بلد نیستند و دوما"این یارانه هایی که به ما میدند از سر ما زیاده لطفا"به این کارها کاری نداشته باشید
وقتی تنها بند قانونی خدمت برجسته کارمند که در قانون مدیریت و برنامه ریزی سابق بوده در قانون خدمات کشوری منحل شود و وقتی گزارشالت تخلف مالی و امور بازدارنده انجام امور با صرف اعتبار بی ارزش دانسته شود و با کلمات خلاصه ذکر شود و یک مفسد اخلاقی اعدام شود ولی مفسد اقتصادی اعدام نشود و با اختصار ذکر شود و برگزار کنندگان مناقصه غیر رسمی که گفته میشود بعضا شناسایی و جلوگیری شده با اختصار ذکر شوند و مشخصات کامل گفته نشود و خلع درجه و مسئولیت نیز نشوند و در سالهای آتی به عنوان مذدی با توان انجام امور بزرگ مطرح و ارتقا یابد و امور سنجش بر اساس توافق باشد و آنچه در بیان مقام معظم رهبری ذکر میشود به سخره گرفته و در قانون عملا آنرا و رسما منحل نمایند جه تصوری دارید؟
وقتی دیوان محاسبات نداند ؛حتما انتظار دارید من بدانم.
کی به کی تاریکی اینجا صدق میکنه
مگر قرار همه بدانند؟ آنهائیکه قرار بود بدانند وحالا می فرمایند نمی دانیم کافی است به بقیه چه کار؟
آقا ميگن در آمدكشور جزء اطلاعات خيلي محرمانه مي باشد كه كسي نبايد از آن خبر داشته با شد .
بيت المال كه نظارت نميخواهد. بيت الحال است حالش راببريد
یه ترکه چک میکشه . از بانک بهش زنگ میزنن که آقا چک شما رو نمیشه پرداخت کرد . میگه چرا ؟ جواب میدن : آخه نمیشه خدا تومن.

همون بهتر که ما ندونیم مملکت چقدر درآمد داره وگرنه مطمئن باشین که در آن واحد سکته میکنیم و میمیریم.

البته مردن ما برای فهمیدن رقم درامد نیست ها

بخاطر اینه که فکر این مسئله رو میکنیم که این پولها خدا وکیلیش کجا خرج میشه
"ضرورت دارد که مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در راستای به روز كردن قوانين محاسباتي كشور برآمده و با گسترش اختيارات ديوان محاسبات، از توانايي اين نهاد برای نظارت كامل و كافي بر بيت المال استفاده كند، زیرا اين پذيرفتني نيست كه سي و دو سال پس از انقلاب، نهاد نظارتي كه تخصصا بر بودجه نظارت مي كند، از ميزان دقيق درآمد كشور آگاهی نداشته باشد"
جمله قشنگيه ولي كدوم مجلس؟؟
با سلام
موضع غيراصولي آقاي رحماني فضلي و اظهارات غيرمتخصصانه و دروغ بي پايه و اساس ايشان در روزهاي قبل از انتخابات سال گذشته در خصوص گم شده يك ميليارد دلار از درآمد نفت و اثبات بي پايه بودن اين اتهام پس از چندماه با اين استدلال كه در محاسبه نرخ ارز با ريال اشتباه شده است و بزرگترين اتهام عليه ريس جمهور و تخريب وي در انتخابات فقط و فقط از عهده معاون سابق آقاي لاريجاني در زمان رياست صداوسيما كه در حال حاضر نيز منصوب او در ديوان محاسبات(زيرمجموعه مجلس) بر مي آيد. اين اظهارات در راستاي تخريب دولت خدمتگذار است عزيزان قضاوتهاي سطحي و خوش باورانه از شما بعيد است. آقاي رضايي شما را بخون همرزمان شهيدت قسم اين يك نظر را لااقل ايندفعه درج نماييد.
اين كه چيزي نيست تازه توي ديوان هيچكس نميدونه ديگري چقدر حقوق ميگيره
زیاد خودتو ناراحت نکن.همین مال حرامی که از بودجه بیت المال زدی به جیب باعث شده که خودتو بزنی به اون راه.جای شکرش باقیه که انقدر جراتشو داشتی که بگی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی