بازدید 33644

محدوده جديد طرح زوج و فرد اعلام شد

وي اظهار داشت: در محدوده جديد كه شامل بزرگراه زين‌الدين و همت در شمال و بزرگراه چمران در شمال غرب به همراه بزرگراه بعثت و تندگويان در جنوب غرب، بزرگراه نواب در غرب، بزرگراه شهيد زين‌الدين و شهيد باقري در شمال شرق و بزرگراه شهيد دوران، بزرگراه بسيج و بزرگراه بعثت در جنوب شرق هستند.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴ 26 January 2011
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از محدوده جديد طرح زوج و فرد خبر داد و گفت: اين محدوده جديد شامل بزرگراه‌هاي زين‌الدين و همت در شمال، بزرگراه چمران در شمال غرب، بزرگراه شهيد باقري در شمال شرق، بزرگراه بسيج و بعثت در جنوب شرق و بزرگراه نواب در غرب است.

به گزارش فارس، سردار حسين رحيمي امروز در جمع خبرنگاران با تشريح جزئيات محدوده جديد تهران زوج و فرد گفت: با توجه به مشكلات ترافيكي شهر تهران و افزايش آلودگي و همچنين تجربه خوب 25 روزه اجراي طرح زوج و فرد در تمام نقاط تهران لازم ديديم در محورهايي كه ترافيك سنگين وجود دارد محدوديت زوج و فرد را اعمال كنيم.

وي اظهار داشت: در محدوده جديد كه شامل بزرگراه زين‌الدين و همت در شمال و بزرگراه چمران در شمال غرب به همراه بزرگراه بعثت و تندگويان در جنوب غرب، بزرگراه نواب در غرب، بزرگراه شهيد زين‌الدين و شهيد باقري در شمال شرق و بزرگراه شهيد دوران، بزرگراه بسيج و بزرگراه بعثت در جنوب شرق هستند.

سردار رحيمي گفت: تردد خودروها در بزرگراه‌هاي فوق بلامانع است و تنها ورود از اين بزرگراه‌ها به محدوده مركزي شهر ممنوع است.

اين مقام پليس تهران تصريح كرد: زمان آغاز طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح تا 19:00 و روز پنج‌شنبه نيز از ساعت 6:30 تا 17 است.

سردار رحيمي درباره زمان اجراي محدوديت جديد گفت: به زودي زمان آغاز محدوديت جديد اعلام مي‌شود و بايد قبل از آن اطلاع‌رساني براي آگاهي شهروندان انجام شود هر چند پليس پس از آغاز اجراي اين طرح به مدت يك هفته به صورت ارشادي و تذكر رانندگان را به خارج از محدوده دعوت مي‌كند.

رئيس پليس راهور تهران گفت: اگر وضعيت اضطرار و يا افزايش آلودگي هوا داشته باشيم امكان ايجاد محدوديت ترافيكي در تمام تهران وجود دارد.

* جريمه ورود به محدوده زوج و فرد 13 هزار تومان است

سردار رحيمي گفت: هزينه ورود به محدوده طرح زوج و فرد براي هر يك ساعت 13 هزار تومان است. البته اگر قانون جديد راهنمايي و رانندگي ابلاغ شود ميزان اين جريمه نيز افزايش خواهد يافت.

اين مقام پليس تهران گفت: پليس در بيش از 430 نقطه ورودي محدوده زوج و فرد مستقر شده و گشت‌هايي نيز در محدوده زوج و فرد فعال خواهند شد تا با متخلفان برخورد كنند.

* پيامك 30005353 براي اطلاع از انتقال خودرو به پاركينگ

رئيس پليس راهور تهران گفت: براي اطلاع شهروندان از انتقال خودروشان توسط پليس به پاركينگ پيامك 30005353 از امروز فعال شده و مالكان خودروها مي‌توانند با ارسال اطلاعات عددي پلاك خودروي خود و بدون نوشتن حروف پلاك اطلاعات لازم را در خصوص انتقال يا عدم انتقال خودرو به پاركينگ به دست آورند.

سردار رحيمي گفت: جرثقيل‌هاي جديد براي انتقال خودروها به پاركينگ نيز از امروز اجرايي شده و گروه اول اين جرثقيل‌ها از امروز فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.

وي اظهار داشت: آغاز به كار اين جرثقيل‌ها به دليل بدقولي شركت خصوصي به موقع اجرا نشد.

اين مقام پليس تهران تصريح كرد: شهروندان در بخش حمل خودرو به پاركينگ گله‌هاي زيادي داشتند يكي از گله‌ها عدم آگاهي از انتقال خودرو به پاركينگ بود و همچنين ضرر و زيان و خسارت به خودرو هنگام انتقال از ديگر گلايه‌هاي مردم بود.

وي اظهار داشت: در ستاد ترخيص واحدي ايجاد شده تا اگر به خودروي منتقل شده خسارتي وارد شده افسر مربوطه موضوع را بررسي و شركت خصوصي منتقل كننده خودرو ملزم به پرداخت خسارت است.

وي اظهار داشت: اگر در پاركينگ‌ها نيز خسارتي به خودروهاي منتقل شده وارد شود افراد مي‌توانند به ستاد مركزي ترخيص خودرو مراجعه و شكايت خود را اعلام كنند تا رسيدگي و در صورت لزوم خسارت آن پرداخت شود.

سردار رحيمي تأكيد كرد: هيچ جرثقيلي بدون حضور پليس و دستور افسر پليس اجازه جابجايي خودروها را ندارد و اگر چنين اتفاقي بيفتد راننده جرثقيل متخلف است.

*‌70 ميليون خودرو سالانه در تهران تردد مي‌كنند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: 4 ميليون خودرو در تهران وجود دارد و ساليانه 70 ميليون خودرو از استان‌هاي ديگر به تهران مي‌آيند و مي‌روند و 3 ميليون موتورسيكلت نيز در تهران وجود دارد.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه معابر شهر تهران تنها گنجايش يك هفتم اين خودروها را دارد و همين موضوع باعث مي‌شود تا هيچ گريزي جزء ايجاد محدوديت‌هاي ترافيكي نداشته باشيم.

* محدوده زوج و فرد مكانيزه مي‌شود

رئيس پليس راهور تهران گفت: طرحي در دست بررسي است كه در پي آن ورودي‌هاي محدوده زوج و فرد به صورت مكانيزه و به دوربين مجهز مي‌شوند.

سردار رحيمي گفت: پاركبان‌هاي جديد شهر تهران نيز تا يك ماه آينده فعاليت خود را آغاز مي‌كنند. مبالغ جديد اين پاركبان‌ها نيز پس از تصويب شوراي شهر اعلام خواهد شد.

وي اظهار داشت: بيش از 70 شركت غير مجاز پاركبان در تهران شناسايي و جمع‌آوري شد.

اين مقام پليس تهران با اشاره به برآورد ميزان رضايتمندي مردم از عملكرد پليس راهور تهران گفت: در 4 ماه پارسال 46 مورد تقدير از پليس راهور به مركز نظارت همگاني ناجا اعلام شده بود كه اين ميزان در 4 ماه امسال به 104 مورد رسيده و 126 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

وي اظهار داشت: ميزان انتقاد نيز 46 درصد كاهش يافته و انتقاد از عملكرد پرسنل نيز22 درصد كاهش نشان مي‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۵
چرا این محدوده از شمال تغییر خیلی کمی کرده است؟ در حالی که قسمت اعظم ترافیک تهران در نواحی شمالی است. این محدوده تا بزرگراه چمران و مدرس و صدر جای بزرگ شدن دارد و می تواند کمک بسیار بزرگی به بهتر شدن هوای پایتخت بکند.
من به شدت با این طرح مخالفم
این کار پاک کردن صورت مسئله است. با عدم تردد خودرو که نمی شود مشکل ترافیک و آلودگی را از بین برد.
جناب سردار رحیمی در مورد اقداماتان برای حفظ جان سرنشینان اتومبیلها با خودور سازها چه کردید ؟جهت برخورد با خودروهای بی کیفیت خودروسازها چه کردید ؟ جهت نجات رانندگان از دست بی قانونی شرکتهای بیمه در پرداخت غرامت و حمایت از بیمه گذار چه کردید؟ جهت برخورد با توزیع بنزینهای بی کیفیت چه کردید؟ اشکالی ندارد !!!!چون از لحاظ قانونی فقط زورتان به ملت میرسد پس خوش باشید و به اقدامات خود ببالید چون شما مرد قانونید البته برای رانندگان نگون بخت!!!!
باسلام
لطفا اطلاع رساني كنيد كه شهروندان چگونه مي توانند اعتراض خود را اعلام كنند. اين منصفانه نيست كه طرح زوج و فرد فقط مشمول شرق و جنوب تهران شود و حتي پنجشنبه نيز اجازه خروج از منزل را نداشته باشند.
در حاليكه ساكنين غرب كه وضع كننده قانونند به راحتي در شهر تردد كنند؟
ايكاش شما بين مردم بوديد و اينقدر راحت در مورد عدم تردد صحبت نمي كرديد.
آخه مرد حسابي يك خانم براي برگشت از محل كار به خونه كه توي طرحه چكار بايد بكنه؟ آهان ما شين نياره پس چي سوار شه؟ اتوبوس ؟ خودت هم سوار ميشي .... آهان ببخشيد حواسم نبود شما منزلتون توي محدوده مركزي نيست.
براي محل كار هم كه با خورو اداري وارد ميشيد.
ايكاش شما هم از جنس مردم بوديد
شما بلد نیستید بنزین سالم تحویل مردم بدید ! چرا محدودیت را افزایش می دهید ...
فقط 13 تومن ؟
تو آمریکا عبور از چراغ قرمز 200 دلار جریمه داره که میشه یک چهارم یه حقوق عادی. توی ایران هم بخواهیم این طوری در نظر بگیریم باید عبور از چراغ قرمز حدود 75 هزار تومن جریمه داشته باشه.
با این اوصاف اگر این قانون تو آمریکا بخواد اعمال بشه میشه حدودا 400 دلار که تو ایران میشه 150 هزار تومن که عمرا توی ایران بتونن 150 تومن برای زوج و فرد جریمه بذارن.
این است تفاوت قانون گزار واقعی و قانون گزار مصلحتی
پس حالا که ما نمیتونیم نصف سال از ماشینمون استفاده کنیم، لطف کنید تعرفه گمرکی 100 درصد رو بردارید که قیمت ماشینمون هم نصف بشه، عوارض ماشین رو هم نصف کنید!
آقايان غمي ندارند از اتومبيل اداره استفاده ميكنند و خودشان هم براي خودروي شخصي حتماً طرح ترافيك دارند يا كارت شناور طرح ترافيك ، ما هم بايد برويم معطل اتوبوس خيالي روي كاغذها و برنامه هاي آتي بمانيم اتفاقاً اكثر مردم مخالف اين طرح هستند.پس تكليف پول بيمه عوارض ماليات پول خريد خودرو و... كه براي استفاده در كل سال داده ايم چه مي شود ،به همين راحتي فكر كنند هيچ كس چيزي نمي فهمد و رد شوند ، خبر گزاري محترم چرا شما مطرح نمي كنيد و تنها به حرف اين آقايان بسنده مي نماييد؟؟؟
رو نقشه نشون بدید محدوه رو
اين حضرات تصميم گيرنده چند روز خودروهاي آرام دار و دولتي خودشان را كنار بگذارند تا مشكلات را بهتر درك كنند.
صبح خيلي زود كه بايد فرزند و همسرم را برسانم توي محله ما گربه هم پيدا نمي شود چه برسد به تاكسي و اتوبوس
1- """هزينه ورود به محدوده طرح زوج و فرد براي هر يك ساعت 13 هزار تومان است""" برای درامدزایی با اعصاب ملت بازی نکنید!!؟
2- اتوبان همت در تمام ساعات روز دارای ترافیک سنگین میباشد(استناد شده به اخبار ترافیکی رادیو ) و با توجه به اینکه تنها اتوبان موازی با آن اتوبان رسالت است. بدترین تصمیم سرریز کردن بار ترافیکی رسالت به همت است حال چه کسی این نظر را داده جای تعجب است!!؟
3- کدام یک از کسانیکه این طرح را داده اند از وسیله نقلیه عمومی و یا از وسیله شخصی خود (بدون آرم طرح ترافیک) استفاده میکنند!!؟
4- تابناک شما هم نظرات را گزینشی چاپ نفرمایید!!؟
من یک پزشک هستم که منزلم با محدوده جدید داخل طرح قرار می گیرد. باتوجه به اینکه ثبت نام برای آرم ترافیک از نظام پزشکی 30 دی بسته شده است چرا این خبر را زود تر اعلام نکردند که بنده قبلا ثبت نام کرده باشم؟ افرادنظیر من تکلیفشان چیست؟
خوبه دارن اطلاع رسانی میکنن،....تو آلودگیها منو ساعت 16 روز 5 شنبه جریمه کردن (همیشه طرح 5شنبه تا 13 بوده)، گفتن دیشب تو تلویزیون و رادیو اعلام شد !!!!! خدا میدونه چند بار هم شماره ماشین تو راه یاد داشت شده!
چه وضعشه؟!هر روز راهنمایی و رانندگی محترمه! تهران فخیم یه قانون میزاره کسی نیست اعتراض کنه؟!
تصورمیکنم بعضی هادانسته ویا دانسته سعی دارند دربین مردم نارضا یتی بوجود اورندودرجامعه تشنج حاکم کنند
لطفا خدمات وامکانات مثل بزرگراه پل عابرپیاده وکنترل عابرین پیاده وکلی امکانات دیگر ترافیکی که خودتان بهتر میدانید برای مردم فراهم کنید نه محدویت یکدفعه درب خودروسازهاراهم ببندید وخر واسب و000رواج بدهید خودروبه چه درد میخورد امکانات به چه دردمیخورد خیابان واتوبان لازم نیست
نفرمودند:تجربه خوب از نظر ريالي يا وضعيت آلودگي هوا و ترافيك
مردم را راحت کنید لطف کنید بفر مایید اصلان ماشین نیارند چون عدالت رعایت نمی شود چون همیشه به نفع پولدار کار کردید متشکریم بس اگر قرار چیزی بشه باید برای همه مردم تهران بشه حتی مسولین
به خدا این راهش نیست
پدر مردم در اوردید شما ها
آقا ما براي چي ماشين خريديم؟ يا زوج يا فرد يا طرح ترافيك يا خود ترافيك يا بنزين نيست .پس ما چكار كنيم ؟
در 4 ماه پارسال 46 مورد تقدير از پليس راهور به مركز نظارت همگاني ناجا اعلام شده بود كه اين ميزان در 4 ماه امسال به 104 مورد رسيده و 126 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
104 مورد تقدير نشانه رضايت مندي يك ملت 70 ميليوني است؟رو هم خوب چيزيه
هزينه ورود به محدوده طرح زوج و فرد براي هر يك ساعت 13 هزار تومان است


براي چي اين همه از مردم بدبخت پول مي گيريد
به این میگن پاک کردنه صورت مسئله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی توضیح بده جمع اینا چی میشه:
قیمت خودرو: 2 برابر کشورهای دیگه
قیمت بنزین با کیفیت نصف: برابر با کشورهای دیگه
حقوق و درآمد: یک چهارم
حق استفاده از خودرو: نصف سال
کم کاری در کشیدن خیابان: یک دهم
هيچ كس راضي به اين طرح نيست و درآمد حاصل از آن حرام است مواظب باشيدخودتان و زن وبچه اتان مبتلا به انواع و اقسام بيماريها نشوند كه مردم راضي نيستند.
خب این آقایون که ضعف مدیریتشون رو به گردن مردم میاندازند، و مدام تا ترافیک میشه یا هواآلوده میشه، طرح زوج و فرد رو اجرا می کنند، چرا هزینۀّ بیمۀ بدنه و بیمۀ شخص ثالث را کم نمیکنند؟ هزینۀ بیمه با محاسبۀ ریسک 365 روز سال محاسبه میشه اما وقتی یک روز در میون نمیشه ماشین آورد چرا هزینۀ بیمه را باید کامل داد؟
در مورد عوارض خودرو هم همین مسأله هست. لطفاً تابناک چاپش کن
میشه بگن چرا این طرح همیشه به سمت شرق افزایش محدوده پیدا میکنه؟
نکنه از آقایون شهرداری توی غرب تهران زندگی میکنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی