بازدید 3596

کشف اطوی دو هزار ساله!

طبق آیین چین باستان، در زمان تدفین افراد،‌ لوازم ضروری وی در زمان حیات نیز دفن می‌شدند، از این رو باستان‌شناسان معتقدند، این اطوی مسی نیز از لوازم ضروری صاحبان مقبره بوده است و از آنجایی که اطو در این دوران جنبه‌ای اشرافی داشته، در نتیجه مدفون شدگان نیز به احتمال فراوان از خانواده‌ای ثروتمند بوده اند
کد خبر: ۱۴۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶ 12 January 2011
خبرآنلاین: کاوش‌های باستان‌شناسان چینی در مقبره‌هایی دو هزار ساله در یکی از شهرهای شرقی این کشور، منجر به کشف اطویی زغالی از جنس مس شد.

باستان‌شناسان در جدیدترین کاوش‌های خود در دو مقبره باستانی شهر هیفی، مرکز استان آنهویی چین، موفق به کشف ده‌ها شی تاریخی همچون یک اطوی مسی شدند.

این دو مقبره که به نظر می‌رسد متعلق به دوره امپراتوری هان شرقی باشند، دیوار و ساختمانی ساخته شده از خشت داشته و در ضلع شمالی جاده اصلی شهر هیفی کشف شده بودند.

به گفته باستان‌شناسان بررسی‌های انجام شده روی مقبره‌ها منجر به مشخص شدن کلماتی روی خشت مقبره شد که به اسم شخص مدفون شده یا صاحب مقبره را نشان می‌داد.

گفتنی است، طبق آیین چین باستان، در زمان تدفین افراد،‌ لوازم ضروری وی در زمان حیات نیز دفن می‌شدند، از این رو باستان‌شناسان معتقدند، این اطوی مسی نیز از لوازم ضروری صاحبان مقبره بوده است و از آنجایی که اطو در این دوران جنبه‌ای اشرافی داشته، در نتیجه مدفون شدگان نیز به احتمال فراوان از خانواده‌ای ثروتمند بوده اند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم