بازدید 13932

وزیر راه: آمار سقوط در ایران پایین است!

حمید بهبهانی که به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است افزود: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در کشور است که آمار بالایی محسوب نمی شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲ 10 January 2011
وزیر راه و ترابری پس از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه گفت: هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است.

به گزارش مهر حمید بهبهانی که به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است افزود: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در کشور است که آمار بالایی محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست.

وزیر راه در عین حال تاکید کرد: دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش کیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه ای اتخاذ کرده و به زودی به اجرا در خواهد آورد.

بهبهانی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط جهان گفت: بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امری طبیعی است گرچه تلاش تمام مسئولان این است که امکان وقوع چنین حوادث ناگواری به حداقل برسد.

بهبهانی با بیان اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده است افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.

یک فروند بویینگ 727 به شماره 277 ساعت 19.45 یکشنبه در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه سقوط کرد که در این سانحه تاکنون 77 نفر جان خود را از دست داده و 33 نفر نیز زخمی شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
حداقل صبر می کردند بعد از دو ماه بدون حادثه، می گفتند ، بلکه چند نفر باورشان میشد...
ببخشید دیگه!
اقای وزیر تورو خدا با این ادبیات حرف نزنید و داغ دل مردم داغدیده رو داغ تر نکنید..کجای دنیا هر دو سال یکبار هواپیما سقوط میکنه و این یه امر طبیعیه؟!!!! کاش تابناک اماری از سوانح هوایی در جهان بزاره؟؟؟
چند تا سقوط دیگر برای رسیدن به آمار جهانی لازم است؟ ما برای جانفشانی آماده ایم
عجب.پس سعی کنیم این عقب ماندگی رو بر طرف کنیم.
بابا ملت کور نیستن خودشون دارن می بینن و خودشون می فهمن که نباید به ناوگان هوایی ایران اعتماد کرد
به دانشجوهاتون هم این چیزا رو یاد دادین آقای دکتر
مرد حسابي هشتاد نفر زن و مرد وجوان و پير و كودك و نوزاد به خاطر ندانم كاري سازمان زيرمجموعة شما جان باخته‌اند، شما فكر آماري؟! به خدا وجدان و انصاف هم خوب چيزيه. بيچاره مردم! چه بي‌ارزش شده خون انسان!
سکوت آخرين فرياد من است! خدا وکيلي به اين حرفا چه جوابي بايد داد؟
ایشان درست می فرمایند. سیاه نمایی نکنید. اگر روزی یک سقوط میداشتیم آنوقت میگفتیم آمار بالاست.
صبح بخیر!!!! از هر دو تا حادثه یکیش تو ایران اتفاق می افته...تو همین 2 سال تا حالا چند تا حادثه هوایی تو اروپا و امریکا اتفاق افتاده؟؟؟؟؟ اگر فرض کنیم جهان فقط ایران و دو تا کشور جهان سوم دیگه باشه...باز هم ایران اوله....یه ذره عقل و منطق هم خوب چیزیه!!
چه زود علت رو پیدا کرد!!!!!!!!!!!!!!
واقعا تو کشور ما سوانح خیلی کمه آدم نگاه میکنه میبینه تو کشورای دیگه سالی چنتا هواپیما می افته باسه هر کدوم هم وزیر راهشون به دلیل پی بردن خودش به عدم کفایت ، استعفا میده من به شخصه از این آقاهه خوشم میاد
آقای بهبهانی یک سقوط و یک کشته هم زیاد است .دستور پرواز در هوای نامساعد را چه کسی داده بود . اگر آمارهای جهانی ملاک است چرا به آن عمل نمی کنید ؟همین آمارها می گویند که هواپیما اجازه پرواز در هوای نامساعد را جهت حفظ امنیت مسافران و وسیله پرنده ندارد. کمی عاقل باشیم.
آقاي وزير اصلا ناراحت نباشند از اينكه آمار سقوط در ايران پايين است با تلاشهايي كه شما و همكارانتان در جاده هاي هوايي و ريلي داريد اصلا هم نمي شود كه اميدوار بود آمار به همين منوال پيش برود جاده هاي زميني هم كه از اتوبان پرديس پيداست و را آهن هم از راه آهن اصفهان شيراز و كرمان و جاده هاي هوايي هم كه از توپولف ها و ايرباس ها بايد سوال كرد در هر صورت خداقوتتان بدهد
چرا با توجه به اوضاع بد جوي اجازه انجام اين پرواز داده شده ؟ ...يعني واقا" هيچ كسي در اين فاجعه مقصر نيست؟
اولا كه آمار سقوط نسبت به ككل پروازها نتنها پايين نيست بلكه بسيار بالاست.دوما حتما بايد از هر 10 پرواز 9تا سقوط كنه تا شايد(البته شايد) مسئولين بفكر تعويض اين هواپيماهاي از رده خارج با هواپيماهاي جديد و استاندارد بيفتند؟
خيلي ممنون از اطلاعات آقاي وزير.به جاي عذر خواهي انگار يك چيزي هم طلبكار شدند.
ببخشيد مسافران هواپيما فوت كردند.
جناب آقای بهبهانی
وزیر محترم راه
به عرض می رساند آمار سقوط هواپیما نسبت به دنیا کم است ولی این مقایسه درستی نیست آمار سقوط را نسبت به تعداد پروازها می سنجند چرا که تعداد پروازها در کشورهای خارجی قابل قیاس با کشورمان نیست همانطور که آمار طلاق را هم نسبت به تعداد ازدواج ها می سنجند والا در حالت عادی آمار طلاق هم در حال کاهش است چرا که آمار ازدواج هم کاهش چشمگیری داشته است
ما را تحمیق نکن آقای بهبهانی
هنوز آمار تلفات هوایی کم است وای به روزی زیاد باشد
آقای وزیر شما نسبت ساعت پرواز را به نسبت تلفات مقایسه بکنید خواهید دید که فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد؟!!!!!!
به جای عذر خواهی از مردم و داغ دیدگان اینو به مردم میگین؟!!!!! هرکجای دنیا بود الان این وزیر برکنار شده بود
کار به مجلس و این چیزا نمی کشید
لطفا جناب وزیر در سوالات امتحانی مدیران وزارتخانه این سوال را اضافه فرماییند:
راه های بالا بردن حوادث هوایی تا سطح متوسط جهانی
در فرودگاه مهرآباد، 2 بار مسافرین پرواز تهران-ارومیه را به پای هواپیما برده و برگرداندند، اما در نهایت با یک ساعت تأخیر، هواپیما پرواز کرد و در نزدیکی‌های ارومیه تکان‌های شدید و غیر عادی داشت.
به ایشان بفرمائید آمار پروازهاتون چقدره که آمار سقوطتون کمه ؟
واقعا شرم آوره.ایشون الان باید استعفا بده. آمار کمه؟جون آدما اینقدر براتون بی ارزش شده؟؟!!! می خوای 2 تا دیگه هواپیما هم بیفتن 200 نفر دیگه هم بمیرن تا خیالت راحت بشه. با این سیستم حمل و نقل هوایی آبرومون تو دنیا رفته.
چه تحلیل جالبی دارند این آقای وزیر
ایشان می فرمایند ، چون آمار تلفات هوایی ما کم است لذا اینجانب پیشنهاد میکنم برای اینکه بتوانیم بالاتر از سطح استاندارد جهانی باشیم و رتبه اول را به خود اختصاص دهیم شاید در یک چیز لااقل رکورد بزنیم و اول بشویم
البته بایستی یاد آور شوم که بوئینگ 747 یکی از بهترین هواپیما های دنیاست که متاسفانه بعلت سوء مدیریت عده ای از خدا بی خبر ، به بحران تحریم خورده است و قطعات آن دیگر به ایران داده نمی شود و نتیجه این می شود که 72 تن از بهترین عزیزانمان را از دست می دهیم و تازه نشسته ایم می گوئیم که روشن شدن علت واقعه (سقوط هواپیما ) از خود واقعه ( وزیر راه ) مهمتر است و فعلا از استیضاح وزیر صرفه نظر کنید
به خدا شرممان می آید با اینکه بهترین عزیزانمان را برای اعتلای ایران عزیز اسلامی قربانی داده ایم اینگونه فجایع و ثلمه جبران ناپذیر را شاهد هستیم
واقعا براي اين اظهار نظر بايد تاسف خورد.من فكر ميكنم منظورش كشورهاي ديگه بوده نسبت به ايران
احتمالا بايد چندتا هواپيما رو دستي دستي بندازيم پايين تا آمارمون در اين زمينه هم رشد داشته باشه و ركورد جهاني رو بشكنيم
متاسفم برای وزیری که یاد نگرفته چه حرفی رو کجا بزنه. آخه توی این شرایط نمیگم استعفا ولی دست کم عذرخواهی که باید از ملت بکنه؟ این کار رو که نکرده هیچ تازه افتخار می کنه که آمار سقوطمون پایینه! سزای چنین وزیری چیه؟
حتی اگر همه هواپیماها سقوط کنند باز هم آمار بالا نیست ‍!
واقعا جاي تاسف داره ؟؟؟؟؟ از اين آقا بپرسيد با هفته اي چند تا سقوط راضي ميشه . ظاهرا سالي 3 و 4 تا سقوط و مرگ هموطنان ايشان را راضي نكرده!!!!!!
راست گفته.آمار سقوط تو ایران پایینه.البته سقوط قیمتها!!!
"هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است". برادر عزیز ایران را با آمار جاهنی مقایسه نکن. چون در مقایسه جهانی همه کشورها و از جمله کشورهائی با زیر ساختهای بسیار ضعیف مثل زیمبابوه، بورکینافاسو و ... وجود دارن که این آمار رو تضعیف می کنن. چرا ما رو با کشورهای درجه یک دنیا مقایسه نمی کنی. چرا با آمریکا، آلمان و بقیه کشورهای اروپائی یا همین ترکیه و عربستان و امارات مقایسه نمی کنی؟ آیا آمار سوانح هوائی ایران قابل قیاس با این کشورهاست؟؟؟ این قدر خودخواه هستی که بجای ابراز همدردی با مردم هنوز داری از مقام خودت دفاع می کنی واقعا دلم درد گرفت از این همه شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت. آره آقای بهبهانی از اینجوری شما راحتین ما بهتون می گیم که شما بهترین وزیر راه دنیا هستین ..
رو که نیست!
فکر کنم ایشون معنی میانگین رو هنوز نمیدونن. و فکر میکنن میانیگن یعنی جمع همه هواپیماهایی که تو کل کشورهای دیگه سقوط کرده.
آره بابا سالی یه سقوط که عددی نیست!!!
وزیر راه: با توجه به اینکه آمار سقوط در ایران پایین است ما تدابیری را درنظر گرفتیم که با به کار گیری آنها میتوانیم این آمار را تا دو یا سه برابر افزایش دهیم.و البته مادر مورد حمل و نقل جاده ای و کشتن مردم به خودکفایی رسیدیم
چقدر دردآور است که بجای تاسف وعذر خواهی ، کشته شدن هم وطنان وداغدار شدن خانواده این عزیزان را امری عادی بدانیم اگر مصونیت آهنین وزرای این دولت در مقابل مجلس نبود جسارت چنین بیاناتی بوجود نمی آمد
چگونه بدون کار کارشناسی زودتر قضاوت کردند که نقص فنی نبوده؟ در ثانی سقوط هواپیما در هر جای دنیا که اتفاق بیفتد جزو اخباری است که سریعا اعلام می شود چگونه است که ما نمی شنویم ولی آمار سقوط هواپیما در دیگر کشورها را وزیر خیلی بیشتر دارد؟ ثالثا اینها عذر بدتر از گناه است
این حرف ها رو بعد از هر سقوط می زنند.
آخه مرد حسابی کی گفته آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایینه. تو کشورهای دیگه تعداد ژروازهای روزانشون چند برابر ایرانه و تعداد سوانحشون نصف ایران نمیشه.

بعد هم میگه به خاطر شرایط بد جوی.الان تلویزیون از یکی از مصدومان مصاحبه کرد گفت خلبان اخطار فرود اضطراری رو داد و بعد در حد چند ثانیه هواپیما اوج گرفت و بعد سقوط کرد بازم میگن شرایط بد جوی.

خدا به داد مردم برسه.هیچ وقت جون مردم براشون عزیز نبوده و نیست و نخواهد بود
این آقا مردم را چی فرض کرده که اینطور حرف میزنه؟یک لحظه قوه تخیل خودش رو بکار بندازه و خودش رو جای فردی که داره سقوط می کنه و یا جای خانواده آنها قرار بده ببینیم باز هم اینطوری میگه.
آقای وزیر ،
بر چه اساسی شما چنین آماری میدهید؟ در فرودگاه فرانکفورت ساعتی ۷۰ هواپیما و در شیکاگو ساعتی ۹۰ هواپیما می نشیند و بلند می شود. شرکت هواپیمایها ی بزرگ مانند لوفت هانزا و ایر فرانس ، امارات و ...... روزی صدها پرواز دارند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد . جدا از این در هر کشوری دهها شرکت هواپیمایی دیگر هم مرتبا در حال رفت و آمد هستند . آمار را باید بر اساس تراکم رفت و آمد گرفت .
خوب ادامه بدبد که به حد نرمال جهانی برسه. واقعا که...
من نمی دونم اگه اعضای خانواده شما هم تو یکی از این سقوط ها بودند هنوز هم نظرتون این بود؟!
واقعا آدم از تعجب نمیتونه حرف بزنه!!!
اقای وزیر شما فرمودید امار سقوط در ایران پایین هست بفرمایید با کدام کشور مقایسه کرده اید؟ سنگال افغانستان سودان یا دبی کویت امریکا کدامش؟
اینجور آدما فقط یه راه داره سر عقل بیان. باید یه بار یه بلایی سر خانواده اشون بیاد تا بفهمن جون مردم بازیچه نیست. چرا هواپیماهایی که وزرا باهاش سفر می کنن هیچ وقت سقوط نمی کنه؟!
"هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است."!!!!!!!!!!!!!

مطمئنم با تلاش جنابعالی (البته عدم تلاش) این آمار نیز (متاسفانه) به آمار جهانی میرسد.
خب می توانید زیادش کنید
حله؟
نه بابا
نسبت به کدام کشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حوادث هوایی ایران در یک دهه گذشته

ژوئیه ۲۰۰۹: انحراف هواپیمای ایلیوشین در فرودگاه مشهد و برخورد با دیوار - ۱۶ کشته
ژوئیه، ۲۰۰۹: سقوط هواپیمای توپولوف در نزدیکی قزوین - ۱۶۸ کشته
اوت ۲۰۰۸: سقوط هواپیمای بوئینگ در بیشکک (قرقیزستان) -۷۰ کشته
نوامبر ۲۰۰۶: سقوط هواپیمای آنتونوف متعلق به سپاه پاسداران در فرودگاه مهرآباد. ۳۸ کشته
سپتامبر ۲۰۰۶: انحراف و آتش گرفتن هواپیمای توپولوف هنگام فرود در فرودگاه مشهد - ۲۹ کشته
ژانویه ۲۰۰۶: سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه - ۱۱ کشته از جمله چند فرمانده ارشد سپاه
دسامبر ۲۰۰۵: سقوط هواپیمای نظامی ۱۳۰C حامل خبرنگاران در تهران - ۱۱۰ کشته
فوریه ۲۰۰۴: سقوط هواپیمای کیش ایر در شارجه – ۴۵ کشته
فوریه ۲۰۰۳: سقوط هواپیمای نظامی ترابری در جنوب ایران - ۲۷۶ کشته
دسامبر ۲۰۰۲: سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ در مرکز ایران – ۴۶ کشته
مه ۲۰۰۱ - سقوط هواپیمای یاک در نزدیکی ساری - ۲۹ کشته از جمله وزیر راه دولت محمد خاتمی
اگر خانواده خودش يا يكي از آقايان در اين هوپيما بود و جان سالم بدر نمي برد آيا باز هم اين حرف هارو مي زد؟
با توجه به تاكيد رئيس جمهور محترم مبني بر اينكه بدون سند حرفي زده نشود ،ضروريست وضعيت امنيت صنعت هواپيمائي ايران ارائه شود.قابل توجه سايت محترم تابناك بجهت پيگيري ارائه آمار مربوطه با توجه به تعهد مطبوعاتي در برابر مردم
وزیر راه: آمار سقوط در ایران پایین است!
با سلام
جناب آقای وزیر
به نظر من تا دیر نشده یک کارگروه کارشناسی تشکیل بدین و توی یک یا دو برنامه 5 ساله این آمار رو کمی بالا ببرین تا از دنیا عقب نیفتیم
میشه یک بار دیگه از ایشان بپرسید، هواپیمای Foker 100 ساخت کدوم کشور است؟
مسئولان ایرانی هر موقع کم می آورند آمار نشان می دهند.
وزیر راه بهتر است بجای توجیه استعفا دهد.
آقاي وزير هنوز آمار سقوط از متوسط جهاني پايين تر است ؟ اين متوسط گيري که شما گفتيد نسبت به مقايسه جمعيت کشورمان با ساير کشورها حساب ميکنيد يا نسبت به مساحت کشور؟!!
پس با حساب و کتابي که شماکرديد منتظر باشيم تا آمار بالاتر هم بره!!
آقای وزیر نکنه میخواهید در این سوانح رکوردار شوید.وقتی که مدیریت وکارشناسی درست نباشد باید چنین حوادثی رخ دهد ! چرا ؟ در اینطور هوای طوفانی و جو ناپایدار باید پروازها با کارشناسی درست و دقیق کنسل شوند نه اینکه بعداز تاخیر دوباره هواپیما به پرواز در آید ! از اروپا و آمریکا که پیشرفته تر نیستیم آنها تمام هواپیما یشان از جی پی اس برای هدایت کمک میگیرند تازه پروازها را کنسل میکنند ولی وقتی که در ایران از ایستگاههای زمینی برای ناوبری هواپیما هنوز استفاده میشود حتما وصد در صد باید پرواز بدون شک و بدون بررسی های دیگر باید کنسل شوند اصلا کارشناسی آنچنانی هم نمیخواهد ! دو دوتا برابر با چهارتا. ولی وقتی که شرکتهای هوایی مثل ایران ایر فقط به فکر سود خود است باید شاهد چنین حوادثی باشیم. کسی که اجازه پرواز را صادر کرده است مقصر این حادثه میباشد. افتخار هم نکنید که نقص فنی نبوده این دسته از هواپیماها در تمام دنیا از رده خارج شده اند واجازه پرواز ندارند. (جهت اطلاع)
میشه ایشون بگن متوسط جهانی چقدره تا ما هم بدونیم؟
جالب توجه جناب وزیر راه: آمار سوانح هوایی و سقوط هواپیما در ایران شاید قابل مقایسه با اروپا البته در دوران جنگ جهانی دوم باشد و این قابل تاسف است.
طبق آمار رسمی بیش از سی درصد سقوط هواپیما ها در دنیا متعلق به کشور ما می باشد. آنوقت چطور این آقای وزیر چنین سخنانی را به خورد مردم ما میدهد جای بسی شگفتی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی