بازدید 86732

جزییات سقوط هواپیما از زبان یکی از مسافرین

اسماعیلی افزود: وقتی ارتفاع هواپیما کم شد، تکان‌ها بیشتر شد و یکباره هواپیما اوج گرفت اما مجددا آرام آرام به سمت فرود آمدن بود که تکان ‌های شدیدی خورد و گویا هواپیما با شدت زمین برخورد کرد.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۳ 10 January 2011
بهنام اسماعیلی که هم‌اکنون در بیمارستان ارتش ارومیه بستری است، در گفتگو با «نسیم» با تشریح جزئیات سقوط این هواپیما گفت: در نزدیکی ارومیه وقتی ارتفاع هواپیما کم شد، تکان‌ها بیشتر شد و یکباره هواپیما اوج گرفت اما مجددا آرام آرام به سمت فرود آمدن بود که تکان ‌های شدیدی خورد و گویا هواپیما با شدت زمین برخورد کرد.

وی با بیان اینکه از ناحیه قفسه سینه و پا دچار شکستگی شده است گفت: در فرودگاه مهرآباد، 2 بار مسافرین پرواز تهران-ارومیه را به پای هواپیما برده و برگرداندند، اما در نهایت با یک ساعت تأخیر، هواپیما پرواز کرد و در نزدیکی‌های ارومیه تکان‌های شدید و غیر عادی داشت.

اسماعیلی افزود: وقتی ارتفاع هواپیما کم شد، تکان‌ها بیشتر شد و یکباره هواپیما اوج گرفت اما مجددا آرام آرام به سمت فرود آمدن بود که تکان ‌های شدیدی خورد و گویا هواپیما با شدت زمین برخورد کرد.

این مجروح سانحه هواپیمایی ارومیه گفت: بعد ازاین تکان‌ها من چیزی متوجه نشدم و یک‌دفعه خود را در میان انبوهی از برف دیدم که به زیر هواپیما افتاده بودم.

بهنام اسماعیلی تصریح کرد: بعد از دقایقی متوجه شدم که بنزین هواپیما به سر و صورت من می‌ریزد و خیلی تلاش کردم تا خود را از مهلکه نجات دهم، چراکه فکر می‌کردم هر لحظه امکان انفجار هواپیما وجود دارد.

وی تأکید کرد، با اینکه به شدت مجروح شدم، خود را در میان برف‌ها از هواپیما دور کردم و با موبایلی که همراه داشتم با یکی از بستگانم تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.

این مجروح تصریح کرد: همچنین چراغ موبایل خود را روشن کردم تا مردم عادی که برای امداد رسانی خود را به محل حادثه رسانده بودند متوجه زنده بودن من شوند.

اسماعیلی گفت: 45 دقیقه طول کشید تا مردم به کمک ما آمدند و من فکر می‌کردم که جان خود را از دست می‌دهم اما با کمک مردم زنده ماندم.

این مسافر هواپیمای ارومیه اضافه کرد: احتمالا برخی از مسئولین شهرستان ارومیه و کارمندان دولتی در این هواپیما بوده‌اند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۶
اجل برگشته ميميرد نه بيمار سخت

خدايا عاقبت مارا ختم به خير به گردان
امين
چه فرقی می کند که چه کسانی در هواپیما بوده اند. مهم جان انسان هاست که متاسفانه نادیده گرفته می شود.خدا به مصدومین کمک کند.
اونی که اینو گفته بدونه خدا خیلی دوسش داره... کم نیست که تو چنین جمعی کسی زنده بمونه ...
دقت كنيد به اين نكته : "45 دقيقه طول كشيد تا مردم به من كمك كنند " البته روستائيان نه ماموران امداد و نجات فرودگاهي كه فاصله كمي با محل حادثه داشته است.
برای این آقا خدا رو شکر میکنم و برای از دست رفتگان متاسفم .
خدایا خودت کمک کن همه اتفاقات ناگوار و مسائل منفی از مردم کشورمون ایران همیشه دور باشه .
بسیار ناراحت کننده بود...
خوشحالم برای نجات یافتگان و غمگین برای کشته شدگان خصوصا کودکان
پس علت اصلی سقوط نقص فنی بوده نه بدی آب و هوا
واقعا تا کی این مردم باید تاوان پس بدهند؟ اصلا تاوان چه چیزی را پس بدهند؟
خدابه خانواده هايشان صبر بده ...
گرنگهدرا من آن است که من میدانم شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد
چي بگم واي بحال ما كه هر هفته با هواپيما پرواز مي كنيم
يکي نيست بگه اين هواپيمايي 727 مال چند صد سال پيشه و چرا از رده خارج نشده ؟
همه این مشکلات به خاطر این است که استانداردهای پرواز رعایت نمیشود
حالا خيال همتون راحت شد؟حالا مطبوعات ما بنويسند چرا تاخير تاخير تاخير.
حالا خيال مردم متوقع ما و ظاهرا از خلبانان ما فهيم تر ما هم راحت شد كه اينهمه شاكي از تاخير ها هستند ..نه؟
وقتي يه خلبان بد بخت مجبور ميشه براي اينكه مسافران شاكي نشوند به دستور شركت پرواز را انجام بده همين ميشه...چه چيزي را مي توان توقع داشت؟حالا بازم بگين تاخير تاخير تاخير..تابناك تو هم بازم بنويس تو هم شاكي باش از تاخير شايد شما ها بيشتر از يه خلبان بدبخت تو اين مملكت ميدونيد.آقاي وزير راه شما هم بازم بفرمائيد از اين به بعد با تاخير ها برخورد مي كنيم تاخير ديگه نداريم.. آخه يكي نيست بگه مگه هواپيما ماشينه!!!حالا همه كاسه كوزه ها رو سر خلبان ميشكنند و اين جريانم تموم ميشه و فراموش ميشه تا حادثه بعدي.
اگر تو اروپا تو همچين هوايي پرواز انجام ميشه براي اين هست كه هواپيماهاي اونا مثل ما از رده خارج شده نيستند و و و..بازم شاكي باشيد از تاخير..بيچاره خلبان بيچاره خلباناي اين مملكت
مردم برای کمک رسیدند؟!!!! پس تو این 45 دقیقه نیروهای امدادی کجا بودن؟؟؟
اسرار به انجام پرواز وقتی شرایط پرواز وجود نداره؟
یه عده که علم لازم رو ندارن مدام با تماسهای دوست و آشنا اسرار به انجام پرواز می کنن.و الان هم سکوت می کنن.
سلام من از صمیم قلب ربای این مردم ناراحتم وامیدوارم خدا مجروحین را هر چه زودتر شفا بدهد وبه بازماندگان وخانواده درگذشتگان صبر عنایت کند
بنده خدا. معلوم نیست چقدر تو لحظه ترسیده بوده.
بیچاره ما بقی مجروحین.
و خدا رحمت کنه فوت شده های حادثه را.
امیدوارم حقیقت جعبه سیاه هواپیما ساقط شده را صادقانه به ملت بگویند.
تا كي بايد شاهد ..............باشيم
من در بین مجروحین کسی رو میشناختم که دانشجوی بسیار موفقی بود. مرگ اون برام یه شوک بود. حالا نمی تونم تصور کنم که خانوادش چه قدر داغدارن. صبح دیدم که جلوی خونه اونا یه عالمه آدم جمع شده و ....
یه ساعت تو فرودگاه تهران پرواز تاخیر داشته، چی می شد یه روز هم روش اضافه می شد؟
خداوند به مسئولين محترم انصاف عنايت فرمايد تا قبول كنند كه آمار سوانح با توجه به تعداد هواپيماهاي موجود در كشور در مقايسه با تمام دنيا بالاست و در صدد رفع آن بربيايند اگر چه با وجود سياست هاي غلط و تحريم ها بتوان اين كار راانجام داد و در آخر نهايت تاسف و تاثر خود را به بازماندگان حادثه از صميم قلب اعلام مي دارم و براي مجروحين اين حادثه شفاي عاجل از در گاه ايزد منان خواستارم
بیچاره خلبان چون دوباره مقصر خلبان بود وگرنه هواپیما های ما که هیچ ایرادی ندارند و همه از نظر فنی عالی هستند.خدا رحمتشون کنه
واااااااااااااااااااااااای خدایا
وزير محترم راه گفته اند كه ظرف 15 دقيقه نيروهاي امدادي به محل رسيده اند ولي مجروح حادثه مدت زمان 45 دقيقه را اعلام ميكند. مهم نيست!! در اروپا وآمريكا با اين همه بارش برف يك هواپيما سقوط نكرد. ولي در ايران با 20 سانت برف اولين هواپيما سقوط كرد. ا
آقاي وزير هم براي فاتحه خواهندن خودشو سريع به محل حادثه رساند.
متاسفانه دکتر فرنود شکوهی استاد دانشکده دامپزشکی ارومیه هم جزو لیست کشته شدگان است.
جالبه مسوولين از حظور 15 دقيقه‌اي امدادرسانان تشكر ميكنند اين مسافر ميگه بعد از 45 دقيقه مردم نجاتش دادند. هر دم از اين باغ دروغي ميرسد
چرا عكسي وجود نداره؟
این بنده خدا میگه 45 دقیقه طول کشید تا مردم عادی بیان به کمکشون، از طرف دیگه آقای وزیر ادعا میکنن نیروهای کمکی ظرف 15 دقیقه رسیدن سر سانحه.کدوم رو باور کنیم.تازه تشکر هم میکنه!!
بخدا خسته شدیم از این همه بی صداقتی
اما آقای وزیر فرمودند که در عرض 15 دقیقه امداد رسانی کامل انجام شده است!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی