بازدید 13765

مرگ عجيب زن كوهنورد در شمال تهران

اغلب اوقات هفته براي ورزش و تفريح به كوه مي‌آمديم. امروز هم طبق معمول به ارتفاعات دربند آمده بوديم كه هنگام عبور از مسيري باريك، يك مرد افغان با قاطر پر از بار از كنار ما رد شد كه به خاطر خطرات جدي به او اعتراض كرديم اما او بي‌توجه به حضور ما، به راهش ادامه داد.
کد خبر: ۱۴۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱ 09 January 2011
ایران: زن ميانسال كه همراه دوستانش به ارتفاعات شمال تهران رفته بود، پس از برخورد با قاطر باربر، به دره سقوط كرد و به طرز دلخراشي كشته شد.

چندي قبل مأموران كلانتري 122 دربند از سقوط مرگبار زن ميانسالي در كوه‌هاي دربند باخبر شدند. همزمان با اعلام موضوع به حسين روشن- بازپرس كشيك ويژه قتل- تحقيقات ويژه جنايي در اين باره آغاز شد و بلافاصله نيز سه زن ميانسال همراه قرباني حادثه تحت بازجويي قرار گرفتند.

دوستان شهلا- 50 ساله- در تشريح ماجرا گفتند: اغلب اوقات هفته براي ورزش و تفريح به كوه مي‌آمديم. امروز هم طبق معمول به ارتفاعات دربند آمده بوديم كه هنگام عبور از مسيري باريك، يك مرد افغان با قاطر پر از بار از كنار ما رد شد كه به خاطر خطرات جدي به او اعتراض كرديم اما او بي‌توجه به حضور ما، به راهش ادامه داد. لحظاتي بعد هم شهلا تعادلش را از دست داد و به داخل دره سقوط كرد. مرد افغان نيز با ديدن اين صحنه گريخت. ما كه با ديدن اين صحنه لحظاتي گيج و شوكه بوديم، بالاخره با كمك ساير كوهنوردان و به سختي پيكر شهلا را بالا كشيديم. پس از رسيدن امدادگران اورژانس، او را به بيمارستان منتقل كرديم اما دوست‌مان در كمال ناباوري جان باخته بود.

قاضي جنايي دستور بررسي محل حادثه، تعيين علت اصلي مرگ زن ميانسال و شناسايي و دستگيري مرد افغان را صادر كرد و پرونده براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پليس جنايي قرار گرفت. بازپرس روشن در اين باره گفت: از آنجا كه تحقيقات پليسي براي دستگيري مرد افغان تاكنون بي‌نتيجه مانده، از مسئولان شهرداري منطقه در رابطه با افرادي كه بدين شكل براي رستوران‌هاي بين راهي بار مي‌برند، توضيح خواستيم اما آنها اظهار داشتند هيچ گونه نظارتي بر فعاليت اين افراد نيست و به هيچ عنوان هم مجوزي براي رفت و آمد آنها از سوي شهرداري صادر نشده است اما اين موضوع بسيار مهم و قابل بررسي است چرا كه در مسيرهاي باريك و پر پيچ و خم كوه‌ها كه افراد به سختي قادر به رفت و آمد هستند،‌ حضور چهارپايان با ده‌ها كيلو بار يك معضل جدي و تهديدي بزرگ براي جان كوهنوردان است. پس مسئولان مربوطه بايد پاسخگوي چنين حوادث دلخراشي باشند. يعني همان گونه كه چهارپايان در خيابان‌ها و پياده‌روهاي شهر حق رفت و آمد ندارند، حضور پرخطر آنها در كوهستان و ارتفاعات نيز بايد تحت نظارت مراجع و نهادهاي مربوطه باشد تا در صورت بروز حوادث مشابه، بتوان ماجرا را پيگيري كرد. خانواده زن ميانسال با مراجعه به شعبه سوم بازپرسي دادسراي جنايي تهران، شكايتي مبني بر قتل مادرشان مطرح كرده و خواهان رسيدگي به موضوع شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم