بازدید 14524
محسن رضایی:

هر کسی که به قانون عمل نکرده، باید پاسخگو باشد

ایران اسلامی امروز با چشم انداز ۲۰ ساله خود با هویت دینی به قدرت بزرگی تبدیل شده که خطر آن از بمب اتم هم برای آمریکایی‌ها بیشتر است/ امیدواریم میراث امام (ره) و شهدا که امروز به دست ما رسیده، با تدبیر و دور اندیشی و فداکاری آن را حفظ کنیم و گام‌های بعدی را با موفقیت برداشته و تهدیدات را تبدیل به فرصت‌ها کنیم/ هدفمند کردن یارانه‌ها باید انجام می‌شد...
کد خبر: ۱۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲ 04 January 2011
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت کار شجاعانه‌ای در هدفمند کردن یارانه‌ها انجام داد و همه باید دولت را در این زمینه کمک کنند.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اطلاع رسانی حزب موتلفه اسلامی نوشت: دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رویارویی ایران و غرب پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین رویارویی با غرب یک رویارویی داخلی بود و وجوه گوناگونی داشت و هدفش این بود که غربی‌ها اجازه ندهند نتیجه انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند؛ حتی ماه های اولیه امیدوار بودند که شاه برگردد.

وی افزود: غربی‌ها نمی‌خواستند میوه انقلاب اسلامی که تشکیل جمهوری اسلامی بود، به بار بنشیند و این رویارویی در غالب شورش‌های کردستان، سیستان، گنبد، خلق مسلمان در تبریز و... نمود پیدا کرد.

رضایی تصریح کرد: بخش دیگری از رویارویی شورش منافقین در سالهای آغازین دهه ۶۰ بود و وضعیتی به وجود آورده بودند که در بیشتر شهرهای ایران درگیری وجود داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه این انقلاب با بهای سنگینی به دست آمده و باید مراقب بود از دست ندهیم، بیان داشت: رویارویی دوم غرب با ایران به صورت جنگ تحمیلی درآمد که نشان داد ابزار‌ها و تلاش‌های داخلی دشمن تمام شده و به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: با تحمیل جنگ دشمنان می‌خواستند استقلال ایران اسلامی را بگیرند و ایران در چارچوب روابط بین الملل با آن‌ها سیاست‌های خود را تنظیم کند. دشمنان در جنگ نیز شکست خوردند و هم اکنون بیش از ده سال است وضع جدیدی در تقابل جمهوری اسلامی و غرب پدید آمده است.

رضایی سومین رویارویی ایران و غرب را با آغاز موضع گیری بوش در اینکه ایران محور شرارت است دانست و گفت: با آمدن بوش، زنگ رویارویی جدید ایران و غرب زده شد، ایران در موضع هسته‌ای به همه خواسته‌های آژانس انرژی اتمی عمل کرد، ولی به جایی رسید که دشمنان گفتند شما نباید اصلا انرژی هسته‌ای داشته باشید و این زمان مصادف با سر کار آمدن دولت نهم و در واقع در این مرحله نظام شروع به مقابله با دشمن کرد.

وی ادامه داد: در فتنه سال گذشته و تصویب قطعنامه تحریم‌ها در سال جاری، چالش ما با غرب جدی‌تر شده و ممکن است تا سالهای آتی ادامه داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرانجام آینده ایران برای دشمنان مهم است تأکید کرد: ایران اسلامی امروز با چشم انداز بیست ساله خود با هویت دینی به قدرت بزرگی تبدیل شده که خطر آن از بمب اتم هم برای آمریکایی‌ها بیشتر است.

وی افزود: ایران به عنوان کشوری الهام بخش در منطقه خواهد بود و در این صورت دیگر آمریکایی‌ها بازیگر اول منطقه نخواهند بود.

رضایی جلوگیری از پیشرفت ایران توسط غرب را رویارویی سوم دانست و اظهار داشت: مسأله هسته‌ای، بهانه‌ای برای تحریم‌هاست و در واقع دشمن می‌خواهد ایران نتواند روی پای خود در جهان بایستد.

وی ادامه داد: از نخستین رخدادهای سال گذشته ایجاد شکاف عمیق، گروه بندی، ایجاد تفرقه و ایجاد تردید بود که دشمن می‌خواست پشت جبهه ما را بر هم بریزد و سپس تحریم‌ها را اعمال کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در دو جبهه فتنه و تحریم در حال جنگ با دشمنان هستیم، تصریح کرد: دشمن بیش از حوادث سال گذشته به صحنه آمده و ادامه می‌دهد و رخدادهای دیگری را نیز ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب، نخست باید به وحدت برسند، اظهار داشت: متأسفانه، عده‌ای مسأله تهدیدات را‌ رها کرده و به دنبال مسائل شخصی، گروهی در انتخابات هستند، اگر موقعیت خود را بدانیم، تحمل پذیری ما بیشتر و در برخوردهای داخلی درست‌تر عمل خواهیم کرد؛ باید میزان اشتباهات را در برخورد‌های داخلی کم کرد.

رضایی تأکید کرد: امیدواریم میراث امام (ره) و شهدا که امروز به دست ما رسیده با تدبیر و دور اندیشی و فداکاری آن را حفظ کنیم و گام‌های بعدی را با موفقیت برداشته و تهدیدات را تبدیل به فرصت‌ها کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدفمند کردن یارانه‌ها ابراز داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها تجربه جدیدی است. در ۹ ماه گذشته ثابت شد که بسیاری از زیرساخت‌ها آماده نبوده و اجرای آن همراه با نواقصی است، اما آن را تأیید می‌کنم و از همه می‌خواهم به دولت کمک کنند.

وی افزود: دولت کار شجاعانه‌ای انجام داده است. هدفمند کردن یارانه‌ها باید انجام می‌شد و لازم است همه از آن حمایت کنند. دولت نیز باید با حساسیت بیشتری اشکالات آن را برطرف کند.

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره تعریف اصولگرایی عنوان کرد: اصولگرایی اعتقاد به ولایت فقیه به عنوان قرارگاه مرکزی این جبهه است که از این نقطه آغاز شده و پس از آن ارزشهای انقلاب همچون استقلال، استکبار ستیزی و... کسی را که به این اصول و ارزش‌ها پایبند باشد اصولگرا می‌دانم. البته در اصولگرایی سلیقه‌های فراوانی وجود دارد.

وی افزود: من و دوستانم خود را اصولگرای انقلابی می‌دانیم، نه به این معنی که از اصولگرایان دیگر انقلابی‌تر هستیم، بلکه از سال ۱۳۵۳ که گروه منصورون را تشکیل دادیم انجمن حجتیه، منافقین و نهضت آزادی را منحرف می‌دانستیم و از زمان انقلاب کار خود را شروع کردیم. توجه به اخلاق و خودسازی و در خط امام حرکت کردن و اسلام را از اسلام‌شناسان دریافت کردن از محورهای اساسی حرکت سیاسی ما بوده و هم اکنون نیز هست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: همه اصولگرایان در محوریت روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه وحدت دارند و این سه محور جزو اشتراکات اصولگرایان است.

رضایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برخورد نظام با سران فتنه گفت: در اجرای قانون نباید تبعیض قایل شویم. من پس از انتخابات در چهارچوب قانون عمل کردم و به نظر شورای نگهبان احترام گذاشتم. هر کسی که به قانون عمل نکرده باید پاسخگو باشد. اشخاص نباید مانع اجرای قانون شوند. اگر جای آن‌ها بودم حضور در دادگاه جمهوری اسلامی را افتخار می‌دانستم و حکم آن را تمکین می‌کردم. قانون باید محور اساسی درگیری‌های سیاسی و اختلافات سیاسی باشد. البته اگر این مسائل از طریق ریش سفیدی در ماه های نخست انتخابات حل می‌شد، بهتر بود.

اگر فردی نقش احمد آقای امام خمینی را ایفا می‌کرد، نمی‌گذاشت اختلافات به منازعه تبدیل و عده‌ای از جبهه انقلاب به جبهه ضد انقلاب بروند. شکست و پیروزی در کنار رهبری هر دو باید افتخار باشد.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدات دشمنان مانند اژدهای چند سر است که هم اکنون با دو سر فتنه و تحریم به ما حمله کرده و ملت ما در مقابله با این دو هر چند زخم‌هایی برداشته ولی موفقیت‌های بزرگی هم داشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حال که به قرارگاه‌های ما حمله شده، باید از نظام و رهبری دفاع کنیم. کسانی که از ترس شکست، نظام را تنها می‌گذارند عملا خود را از نظام بیرون کرده‌اند.

وی افزود: باید به اصلی و فرعی بودن مسائل دقت کرد. البته اشتباه کاری‌ها زیاد است باید جلوی آن‌ها گرفته شود. حجم تهمت‌ها و غیبت‌ها و دروغ‌ها هر چند در جبهه دشمن بیشتر از جبهه خودی هاست، ولی نباید چنین اموری در جبهه خودی‌ها راه پیدا کند، چرا که ممکن است ما در حکومت پیروز شویم ولی در دین شکست بخوریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
من نميدونم چرا ما كه تجربه كار كردن بر روي آشتي ملي در عراق و لبنان رو داريم در ايران بر روي آشتي ملي كاري نميكنيم؟
بابا بسه ديگه اين به اون ميگه منافق اين به اون ميگه سانديس خور همه بي اشتباه نبوديم غرب هم آتيش بيار معركه شد و ناخون به هم ميزنه.
تو رو خدا فكر آشتي ملي باشين 13/14 ميليون راي به موسوي كم عددي نيست اونها هم ملت هستند اگه بخوايم 13/14 ميليون رو با 21/22 ميليون به جون هم بندازيم دودش به چشم همه ميره از اصولگرا و راستي گرفته تا اصلاح طلب و چپي چه بي طرف بياين روي اتحاد ملي فكر كنيم و گروهاي مختلف بجاي بهانه گيري و رودر رو كردن مردم با هم اختلافات رو دور بريزن هر كسي به اندازه اي اشتباه كرده در سال 88 بعضي وقتها بايد اشتباه رو بخشيد و چشم پوشي كرد تا اشتباه خودمون رو هم ببخشند.
انقدر به هم انگ خيانت نزنيم و دشمن شاد كن نباشيم خارجيها به همون اندازه كه از احمدي نژاد متنفرند از موسوي هم متنفرند و بيشتر از جفت اينها از ايراني متنفرند و هيچكدوم از اقوام ايراني براشون اهميت نداره نفاق در ايران رو دوست دارند.
در يك خوانواده 4 نفري ممكنه يكي به موسوي راي داده باشه يكي به احمدي نژاد يكي به كروبي يكي به رضائي حالا بايد بيايم سر همديگر رو ببريم؟
بدون ريا آرزوم بود آقاي محسن رضايي رئيس جمهور بشه چون برنامه هاي كه در ذهن داشتن واقعاً كمك كننده بود همون چيزايه كه ما تقريباً از نبودنش انتقاد داريم در دوره قبل با اينكه مي دونستيم جو به نفع ايشون نيست(متاسفانه) ولي بهش راي داديم
آقای رضایی خیلی داری رویایی فکر مکنید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
من هم یک سوال از آقای رضایی دارم اگر سایت منتشرش کنه.
اقای رضایی این قانون گریزان که دسته بندی نخواهند شد مثلا اگر معترضی بود باید به قانون مراجعه کند اما دولت که این همه قانون گریزی کرده بنا به مصلحت مجلس جواب کسی را ندهد.
آقای رضایی خوب می دونند یه عده اسلا دلشون به تهدیدها خوشه که امریکا بیاد و اونا بشوند سرور و پیت و مقام بگیرند.
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
برادر یه كلاس دیكته برو حتما
البته اگه کسی حق سوال کردن داشته باشه؟البته اگر سازمان نظارتی قدرتمندی وجود داشته باشه؟البته تا متخلف کی باشه؟و دهها اگر دیگر
(لبته اگر این مسائل از طریق ریش سفیدی در ماه های نخست انتخابات حل می‌شد، بهتر بود. )

این حرف درست اقای رضای ولی چرا نشد؟
اجازه بدهید طور دیگری بپرسم!

چرا نخواستند با ریش سفیدی حل کنند؟؟
اگر عمل نکرده و پاسخگو نیز نباشد چه کسی پیگیری میکند؟
همانند آقاي محمود احمدي نژاد كه طبق قانون مي بايستي حقوق كارمندان را در ابتداي سال متناسب با تورم افزايش مي داد ( بانك مركزي تورم را 10.5 درصد اعلام كرد ) كه ايشان فقط 6 درصد حقوق را افزايش دادند و بايد پاسخگو باشند و بدانند كه اين حق الناس به گردنشان مي باشد و كارمندان به هيچ عنوان از ايشان راضي نيستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
لطفا درباه خودتان نظر بدهید نه کل کارمندان چون من از شما راضی نیستم که نظر من رو می دهید
حتي در مورد معاون اداري و مالي سازمان بنادر كه حود تابناك هم اعلام كرد اين گفته صدق ميكنه؟
اگه حواب مثبته پس كي؟
پاسخگو؟ شوخی می کنی آقای رضایی؟
سلام-باتوجه به رویارویی استکبار جهانی علیه انقلاب شکوهمنداسلامی ازسال42تاکنون اعم از سکولار شاهنشاهی وتلاش بهاییت و... درشکست انقلاب تاتلاش درجهت عدم ثمر دهی انقلاب شورشهای قومی جنگ مسلحانه منافقین جنگ تحمیلی حقوق بشر انرزی هسته ای یارگیری از بالاترین مقامات نظام وطراحی فتنه وایجاد جبهه تحریم .جایگاه ومسیولیت وسرعت تشخیص وعمل سرداران وسربداران نظام کجاست ؟ سردار شما چرا سیداحمداقا نشدی؟؟
اعتدال و میانه روی بهترین گزینه برای حکومتداری است، سفارش دین هم همین است.
آنهایی که فکر می کنند، در انتخابات تقلب شده باید به این و اقعیت در صدر اسلام فکر کنند که حضرت علی (ع) رهبر به حق مردم بود امام پس از اینکه به ناحق رهبری را از او گرفتند، برای مصالح اسلام با عمر همکاری کرد تا جایی که عمر گفت: اگر علی نبود من هلاک میشدم چرا که همواره حضرت علی (ع) در امر حکومت به عمر مشاوره می دادند.
باید این واقعیت را هم پذیرفت که سران جنبش سبز منافع نظام و کشور را در نظر نمی گیرند، بلکه به منافع اجتماعی و تاریخی حزب و گروه خود می اندیشند.
بزرگی به این است که اگر فکر می کنید شکست نخوردید، بر اساس مصالح کشور عمل کنید، چنانکه امام علی (ع) این کار ار کرد و اگر شکست خوردید، باز هم بر اساس مصالح کشور عمل کنید، چنانکه بزرگمردی چون محسن رضایی این کار را کرد.
ببین آقای رضایی همانطور که امام گفت این انقلاب از تحریم اقتصادی و سیاسی خارجی ها صدمه نمی خوره این انقلاب زمانی لطمه می خوره که یه عده ای پول بیت المال رو بخورند و اشرافیگری رواج پیدا کنه و ناعدالتی در جامعه زیاد بشه که تعدای (آقازاده و ...) در مقابل قانون مصون باشند.
اختلافات از بزرگان انقلاب شروع شده و باید خودشان باهم بنشینند و حل کنند. (اگر مومن به خدا هستند).
بنام الله
اگر هنگام انتخابات و بعد از آن همه تابع مقام معظم رهبری بودیم چنین تفرق ای بوجود نمی آمد.
یکی از دلایل وجود ولی فقیه می تواند ایجاد اتحاد باشد. بنابر این هر کس از ولی فقیه تبعیت نکند ، خواهان تفرقه و ضعف حکومت است. بیاییم بااحترام به قانون ، اجرای عدالت و چرخش حول محور مقام معظم رهبری زمینه را برای ظهور آقا امام زمان (عج)فراهم کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی