بازدید 1729
نماينده سميرم:

مجلس‌هرکجالازم‌بداند‌قانون‌هدفمندي‌رااصلاح‌مي‌كند

کد خبر: ۱۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱ 27 December 2010
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اگر دولت بر روي ريل قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها حركت كند، قطعا مي‌توانيم با همكاري مجلس طرح موفقي را شاهد باشيم.

به گزارش ایسنا، بهروز جعفري گفت: به دليل آنكه قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها، قانون جديدي بوده و تازه به اجرا درآمده است، ممكن است در جاهايي به موانعي برخورد كند كه نياز باشد در قانون قبلي بازنگري صورت گيرد يا دولت اصلاحيه‌اي بدهد.

وي افزود: رييس‌جمهور نيز با اشاره به اين مساله درخواست داشت چون ممكن است به صورت فوري و فوتي مسائلي پيش آيد، مجلس در خصوص طرح‌هاي فوريتي همكاري كند. مجلس هم اين آمادگي را دارد، چرا كه يكي از وظايف او، بعد نظارتي برقانون است. حتي در جاهايي امكان دارد اگر دولت هم نياز نبيند مجلس لازم بداند قانون را اصلاح كند.

وي با اشاره به ضرورت تسهيل قوانين براي تصويب و اجراي بودجه‌ي سال 90 نيز گفت: دولت براساس برنامه‌ي پنجم و هدفمند‌سازي يارانه‌ها بودجه‌ي سال 90 را ارائه مي‌دهد و قطعا در بودجه‌ي سال آينده افزايش اعتبار را خواهيم داشت، البته هرچه دولت سريع‌تر اين لايحه را به مجلس ارائه دهد، مجلس مي‌تواند كار كارشناسي بيشتري براساس قانون هدفمند‌سازي روي آن انجام دهد.

نماينده مردم سميرم در مجلس ادامه داد: دولت اعلام كرد ممكن است پولي كه در اختيار مردم قرار مي‌دهد را تا دو برابر افزايش دهد. ما هم بايد در بودجه‌ اين دو برابر را تصويب كنيم. در واقع بايد ببينيم منابع درآمدي دولت كجاست و بايد در اين رابطه گزارشي تا پايان تصويب بودجه ارائه شود تا ما هم بتوانيم مبلغ مورد نظر دولت را در بودجه‌ي 90 لحاظ كنيم.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ارزيابي از انتظار مجلس از دولت در خصوص ميزان برآورده‌شدن اهداف قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها تا سال مالي 90 نيز گفت: انتظار مجلس اين است كه دولت براساس قانوني كه وضع شده بدون اين‌كه فشار اقتصادي بر مردم وارد شود و مطابق با آنچه كميسيون ويژه‌ تصويب كرده، اين قانون را اجرا كند.

جعفري هم‌چنين با اشاره به آغاز تدريجي هدفمند‌سازي يارانه‌ها از چند سال قبل نيز تصريح كرد: اين‌كه عنوان مي‌شود از چند سال پيش اين كار شده بود، به نوعي مقدمات كار و توجيه طرح و هماهنگي بين قوا، تشكيل بسته‌هاي حمايتي، بررسي كارشناسانه بوده و در حال حاضر وارد فاز اجرايي اصلي شده است.

وي در پايان گفت: با اين تدابيري كه انديشيده شده تصور مي‌شود، درصد بالايي از موارد كار كارشناسي بوده و طرح به خوبي پيش خواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی