بازدید 9665

رمزگشایی رییس قضا ازجریان جدیدضدروحانیت

وي تصريح کرد: به گمان بنده، حمايت‌ها، تشويق‌ها و تقديرهايي هم که مي‌شود اين معما را تا حد زيادي حل مي‌کند. متاسفانه اين جريان انحرافي که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نيز ضد روحانيت است و به شدت تبليغ دوري از روحانيت را مي‌کند در پس اين جريانات است و اين چيزي نيست که از ديدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر مي دانند که اين جريان حتي نسبت به ولي فقيه زمان هم با زبان‌هاي مختلف مطالبي را مي‌گويند و به شدت قوم‌گرايي را ترويح مي‌کنند و تعصبي را که بايد معطوف به اسلام و مسلمين باشد به قوميت مي‌برند و کاري که رژيم فاسد پهلوي نمي توانست بکند اينها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسيار فاسدند.
کد خبر: ۱۳۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰ 19 December 2010
رييس قوه قضاييه عزاداري مردم در تاسوعا و عاشوراي حسيني را«عظيم و باشکوه» خواند و آن را نشانه‌اي از ولايتمداري و ارادت ايرانيان به اهل بيت (عليهم‌السلام) دانست.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي گفت: جا دارد از مردم شريف ايران به خاطر عزاداري‌هاي باشکوهي که اقامه کردند، تشکر صميمانه بشود. بحمدالله شاهديم که هر روز عزاداري‌ها و پاسداشت ‌ولايت در اين کشور و کشورهاي ديگر و حتي در مجامع اهل سنت بيش از پيش رونق پيدا مي‌کند.

رييس قوه قضاييه اقامه عزاي حسيني را نشانه‌اي از تجلي و ظهور حق و بطلان شرک و ظلم برشمرد و افزود: در فاصله زماني‌ حادثه عاشورا تا به امروز جريان‌هايي در مقابل حق ايستاده‌ است اما اهل حق و بزرگان دين و مردم ولايت مدار در همه مراحل و در همه زمان‌ها با همه مشکلات اين حق را نگاه داشتند و بازار اين حق مداري همچنان گرم و پويا است چرا که اقامه عزاي اباعبدالله الحسين (سلام الله عليه) نه فقط اظهار محبت به اهل‌بيت بلکه اقامه توحيد و اقامه حق است و در واقع تجلي بزرگ توحيد در طول تاريخ است.

آيت الله آملي لاريجاني به عزاداري مردم ديگر کشورها از جمله ترکيه اشاره و گفت: اين نمونه‌هاي عظيم نشان مي‌دهد که عزاداري‌هاي مردم نه تنها در ايران که در ديگر کشورها دائماً پرشورتر و با محتواتر مي‌شود .

وي تاکيد کرد: اَجر اين عزاداري‌ها از ناحيه حق تعالي محفوظ است و بايد گفت که خود اين اقامه عزا، نحوه‌اي از شکرگزاري حق تعالي است و در روايات نيز داريم که اگر کسي به او اين موقعيت داده شده که دعا بکند، اين خودش پاسخ حق تعالي است که يک چنين حالي در او پديد آمده که دعا مي‌کند و در واقع اينکه عده‌اي از مومنين قلوبشان، جذب حقيقت ولايت و جذب توحيد واقعي بشود اين خودش جزاي بالفعل است که اميدواريم هر روز بيش از پيش اين جريان ولايي و توحيدي گسترش يابد.

آيت الله آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به فعاليت دستگاه قضايي در طول يک‌سال گذشته گفت: ارزيابي بنده اين است که قوه قضاييه در طول يکسال گذشته تلاش‌هاي خيلي خوبي داشته و هم به لحاظ اصلاح برخي ساختارها، هم به لحاظ سياست گذاري‌ها و راهبردهاي کلان، و هم به لحاظ عزم مديران عالي دستگاه قضايي براي اجراي عدالت و برخورد با مفاسد در مظاهر مختلفش بسيار مناسب و درخور تقدير بوده است.

وي افزود: دستگاهي که در اقامه عدالت به او اتکا مي‌شود اگر بتواند حتي قدمي براي اصلاح بردارد بايد آن را به فال نيک گرفت و از عزم مديران آن براي بهبود وضعيت تقدير کرد.

رييس قوه قضاييه مبارزه با مفاسد اقتصادي، بريدن دست کار چاق‌کن‌ها ، مقابله با اشرار و مقابله با قاچاقچيان بزرگ مواد مخدر را بسيار موثر دانست و گفت: البته ما تبليغات چنداني نداريم و شايد اين اقدامات بروز و ظهور چنداني نداشته اما اين يک واقعيت است و آنهايي که دست‌اندرکار اين جريانات هستند مي دانند که چه تلاش هايي صورت گرفته است؛ في المثل نيروي انتظامي خوب مي داند که آيا زحماتي که در دوره‌هاي قبل مي‌کشيد بهتر اجابت شده يا در اين دوره بهتر اجابت مي‌شود.

آيت الله آملي لاريجاني با تقدير از زحمات دادستاني کل کشور تاکيد کرد: دادستان کل و ديوان عالي کشور با اين مسائل قاطعانه برخورد کردند وحتي ديوان عالي که گاهي به بي‌عملي متهم مي‌شود در تاييد قصاص ها و اعدام ها بسيار خوب عمل کرده است. ما البته هيچ علاقه‌اي به اعدام و قصاص نداريم ولي اعدام و قصاص در جايي که ثابت شد بايد اجرا بشود و اگر اوليا دم پافشاري دارند بر اجراي قصاص، وجهي براي تاخيرش نيست.

وي برخورد با واسطه‌گران و کارچاق‌کن‌ها را نيز موثر دانست و گفت: در قطع کردن ايادي دخالت کننده در دستگاه قضايي در اين مدت کوتاه اين دستگاه بسيار موفق بوده است و ما کساني را رديابي کرديم که کارشان فقط واسطه‌گري بوده و بحمدالله آرام آرام اين افراد شناسايي و با آنها برخورد قاطع مي شود و ما از تقلاي عده‌اي براي رها ساختن همين واسطه‌ها مي‌فهميم که اينها چه مقدار در اين دستگاه براي خودشان ريشه دوانيده بودند.

رييس دستگاه قضا افزود: در مقابله با مفاسداقتصادي نيز قوه قضاييه کارنامه بسيار روشني دارد و ما در همين مدت کوتاه با پرونده‌هايي برخورد کرديم که به برخي اهرم‌هاي فشار و قدرت رسيده بودند و تلاش بسياري براي پوشاندن اين قضايا کردند اما بحمدالله قوه قضاييه ايستادگي و برخورد قاطعي کرده است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اينکه جرياني انحرافي و ضد روحانيت در پي تضعيف قوه‌قضاييه است، تاکيد کرد: متاسفانه عجيب است که هر بار دستگاه قضايي اعلام مي‌کند برخورد قاطعي با مفسدين خواهد داشت، جرياني عليه قوه قضاييه راه مي‌اندازند و در چند نوبت مختلف اين مسئله بروز کرده و من ردپاي جريان انحرافي را در پس اين حملات و هجمات عليه قوه قضاييه مي‌بينم.

وي تصريح کرد: به گمان بنده، حمايت‌ها، تشويق‌ها و تقديرهايي هم که مي‌شود اين معما را تا حد زيادي حل مي‌کند. متاسفانه اين جريان انحرافي که هم در اعتقادات و هم در عمل فاسد است و به شدت نيز ضد روحانيت است و به شدت تبليغ دوري از روحانيت را مي‌کند در پس اين جريانات است و اين چيزي نيست که از ديدگاه اهل نظر دور باشد و اهل نظر مي دانند که اين جريان حتي نسبت به ولي فقيه زمان هم با زبان‌هاي مختلف مطالبي را مي‌گويند و به شدت قوم‌گرايي را ترويح مي‌کنند و تعصبي را که بايد معطوف به اسلام و مسلمين باشد به قوميت مي‌برند و کاري که رژيم فاسد پهلوي نمي توانست بکند اينها اصرار بر انجامش دارند و در عمل هم بسيار فاسدند.

رييس قوه قضاييه تاکيد کرد: ما ردپاي فساد اينها را خيلي جاها ديده‌ايم و اين عده گمان نکنند که همچون «کبک» سرشان را زير برف مي کنند و کسي آنان را نمي بيند. بايد بدانند که افعال‌شان در منظر ديگران هست و اين‌طور نيست که اگر افرادي را به وسط ميدان بکشند خودشان پنهان مي مانند.

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: يکي از خصائص اين جريان فاسد اين است که هر وقت درکشور مسئله‌اي ولو کوچک پيش بيايد فوراً از آن موجي مي‌سازند و بر آن موج سوار مي شوند و متأسفانه خيال مي کنند که خودشان پنهانند. آنها خيال مي‌کنند که مي توانند با اين حرکات مذبوحانه باقي بمانند. اگر يزيد با فسادش ماند، اين جريان انحرافي هم باقي مي ماند. چرا که هيچ گاه مخالفت با مظاهر ديني، با روحانيت ، با مراجع و مخالفت با جريان حق هيچ وقت باقي نمي ماند و ما به اين گروه فاسد اخطار مي کنيم که دست از فساد بردارند و بدانند که ريشه هاي فساد مالي و غيرمالي اينها را رديابي کرده‌ايم ودستگاههاي نظارتي در حال پيگيري هستند.

وي تاکيد کرد: ما متأسفيم که گاهي مسائل کوچکي در جايي از کشور رخ مي دهد. گاهي از شور و نشاط يک جوان احساساتي استفاده مي کنند، بر يک موجي سوار مي‌شوند تا کل قوه قضاييه و روساي قوا را تخريب کنند و اين واقعاً جاي تاسف دارد که چرا اينها يک چنين مجالي بايد پيدا کنند و از اعتماد برخي مسئولان سوء استفاده کنند.

در ادامه اين جلسه، همچنين مقرر شد با تشکيل کارگروهي تخصصي لايحه مقابله با جرايم سازمان‌يافته تدوين و جهت تصويب به دولت و مجلس ارائه شود.

تشکيل بانک‌اطلاعاتي براي جرايم سازمان‌يافته و شناسايي مناطق جرم‌خيز، ايجاد شعبات تخصصي رسيدگي به جرايم سازمان‌يافته از ضرورت‌هاي مقابله با اين جرايم است که در اين جلسه بر آن تاکيد شد. برخورد شديد و سريع با جرايمي مانند سرقت مسلحانه، زورگيري با سلاح سرد، تجاوز به عنف و اعمال اشد مجازات براي اين جرايم و نيز از بين‌بردن فضاي امن براي متجاوزان به حقوق مردم و اشرار و اوباش از طريق تشکيل ستاد ويژه رسيدگي و مقابله با اين نوع جرايم در دادستاني کل کشور و استقرار نماينده اين ستاد در دادستاني استان‌ها به تصويب مسئولان عالي قضايي رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار