بازدید 3672

تقليد صدا روش جديد كلاهبرداري

وي ادامه داد: زماني كه مالباخته براي تاييد رسيدن پول به دخترش با او تماس گرفت، متوجه شد كه فردي كه درخواست پول از او داشته دخترش نبوده و بلكه يك كلاهبردار است.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸ 11 December 2010
معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا با اعلام دستگيري فردي كه با تقليد صدا از مردم كلاهبرداري مي‌كرد، هشدار داد: مردم در رابطه با مسائل مختلف تنها به تماس‌هاي تلفني اطمينان نكنيد.

سرهنگ عبدالله قاسمي در گفت‌و گو با ايسنا، درباره جزئيات اين خبر، اظهار كرد: ماموران پليس آگاهي چندي پيش در جريان يك فقره كلاهبرداري قرار گرفتند كه بر اساس آن فردي با تماس تلفني و تقليد صدا خود را دختر فرد مالباخته معرفي و عنوان كرده بود كه به دو ميليون ريال وجه نقد و شارژ ايرانسل احتياج دارد، مالباخته نيز كه فكر كرده بود دخترش با وي تماس گرفته است، وجه مورد نظر را به حساب كلاهبردار واريز كرد.

وي ادامه داد: زماني كه مالباخته براي تاييد رسيدن پول به دخترش با او تماس گرفت، متوجه شد كه فردي كه درخواست پول از او داشته دخترش نبوده و بلكه يك كلاهبردار است.

قاسمي افزود: ماموران پليس در رسيدگي به اين پرونده‌ با انجام اقدامات پليسي در دهم مهر ماه امسال فردي به نام «حميد ـ س» 17 ساله را به عنوان متهم اين پرونده‌ دستگير كردند.

معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا، خاطر نشان كرد: چند روز بعد خانم ديگري شكايتي را به پليس اعلام كرد كه براساس آن زني با وي تماس گرفته و عنوان كرده بود كه يكي از دوستان دخترش است كه در خارج زندگي مي‌كند و به بهانه آن كه دختر وي احتياج به پول دارد از مالباخته درخواست دو ميليون ريال و شارژ ايرانسل براي خارج كشور به مبلغ 100هزار تومان كرده بود.

قاسمي افزود: مالباخته نيز پس از واريز مبلغ مورد نظر به شماره حسابي كه كلاهبردار به آن داده بود، با دخترش تماس گرفت و متوجه شد كه اين تماس تلفني از سوي دختر وي نبوده و از او كلاهبرداري شده است.

معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا خاطر نشان كرد: ماموران پليس آگاهي در بررسي اين پرونده‌ مجدد به متهم پرونده‌ اول رسيدند و «حميد ـ س» را دستگير كردند.

قاسمي خاطر نشان كرد: متهم در بازجويي‌هاي خود اظهار كرد كه شماره حساب مورد نظر شماره حساب برادرش است و متهم بدون اطلاع برادرش از حساب او سوء استفاده كرده است.

وي افزود: بنابر گفته‌هاي «حميد» وي يك كارگر سوپرماركت است و با شناسايي طعمه‌هاي خود از زندگي آنان اطلاعاتي را به دست آورده و با تقليد صدا با ترفندهاي مختلف اقدام به كلاهبرداري از آنان كرده است.

قاسمي ادامه داد: تاكنون اين كلاهبردار به هشت فقره كلاهبرداري به اين شيوه اعتراف كرده كه ارزش ريالي اين كلاهبرداري‌ها حدود 20ميليون ريال برآورد شده است.

معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا، با اشاره به اين كه كلاهبرداري به شيوه تقليد صدا در چند نقطه كشور رخ داده است، از مردم خواست به تلفن‌ها و مراجعاتي كه به آنان مي‌شود، اطمينان نكنند و از صحت موضوعات اطلاع پيدا كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی