بازدید 16532

اعتراض افغان‌ها به عدم دريافت يارانه

به گفته او، یکی از دغدغه‌های فکری مهاجرین افغانی موضوع برداشتن یارانه‌ها و حذف سوبسید از کالاهای اساسی است. نقدی کردن یارانه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شامل مهاجران افغان نخواهد شد.رییس خبرگزاری صدای افغان هم چنین گفت: مردم ایران مقداری یارانه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳ 06 December 2010
رییس خبرگزاری «صدای افغان» به بهره‌مند نشدن مهاجرین افغانی از هدفمندکردن یارانه‌ها اعتراض کرده و گفت: اگر یک فرزند مهاجر از جمهوری اسلامی ایران بی‌سواد به افغانستان برود، شایسته نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شماره اخیر هفته نامه «انصاف» سید عیسی حسینی مزاری «رییس خبرگزاری صدای افغان» در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سید محمد حسین موسوی مبلغ در مشهد به بیان برخی مشکلات و معضلات مهاجرین افغانستان در ایران پرداخت و وضعیت مهاجرین افغانی پس از هدفمند کردن یارانه‌ها در ایران را مورد اشاره قرار داد.

به گفته او، یکی از دغدغه‌های فکری مهاجرین افغانی موضوع برداشتن یارانه‌ها و حذف سوبسید از کالاهای اساسی است. نقدی کردن یارانه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شامل مهاجران افغان نخواهد شد.رییس خبرگزاری صدای افغان هم چنین گفت: مردم ایران مقداری یارانه دریافت می‌کنند.

اما تاکنون برای مهاجرین افغانی تمهیداتی پیش‌بینی نشده است. بنابراین جامعه جهانی مسوولیت دارد تا به سراغ مهاجرین بیاید و کمک کند و دست دولت ایران را بگیرد تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها شامل مهاجرین هم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶۰
بهتر است بجای اینکه خرج عربها کنیم و هر وقت اسم خلیج فارس می آید برعلیه ما صحبت کنند، خرج افغان ها کنیم که همزبان و هم فرهنگ ما هستند. بهر حال بخشی از تاریخ ما را سمرقند و بلخ و هرات و بخارا تشکیل میدهند.
آره واقعا همگی آنها از این بابت نگرانند ولی بنظر من بهترین راه کنترل مهاجرت غیر قانونی همین است
برنگردن کشورشون چند وقت دیگه ادعای مالکیت هم میکنند
خود همین ایرانیان گرسنه اند بدهند به شما افغانی ها؟؟
بله اگر به ایرانی هال دادند زیاد امد به شما هم بدهند چه اشکال دارد
خيلي جالبه
مشکلی نیست . بروند کشورشان. تخصص ویژه ای که ندارند که بخوایم براشون سر و دست بشکنیم. بروند کشور خودشون رو بسازند.
به نام خدا
بابا بی خیال ما واسه شکم مردم خودمون هم موندیم حالابیاییم شکم افغانی هاروهم سیرکنیم/
واقعاًکه .
تورو خدا تعارف نکنید اگه یه کرسی مجلس رو هم می خواهید بگید بهتون بدیم !
مگر انان شهروند ایرانی هستند که باید از مزایای ایران اینقدر استفاده بکنند بنظرم انان باید باید سکونت در ایران ماهانه هزینه ای را نیز بپردازند و اگر تمایل دارن که ایرانی باشند رفراندو برقرار نمایند و افغانستان را ضمیمه پیکره اصلی خود ایران نمایند ان وقت مانند یک شهروند ایرانی از تمام امکانات ایران به عدالت استفاد ه نمایند
افغانها فجایع زیادی در ایران به بار آورده اند در ثانی در زمان جنگ آنها کجا بودند و آیا با شروع جنگی دیگر آیا در ایران می مانند و دفاع می کنند یا فرار رابرقرار می کنند. انها آیا مالیات مشلغل می دهند . نه نه نباید به آنها یارانه داد آنها وطن خود را ترک کرده اند.
حالا شما ها نمیخواد هول بشید همسایگان افغانی.اول اجازه بدید ببینیم از این یارانه ها چیزی هم به خود ایرانیها میرسه یا هر چی که گرفتند باید همون اندازه روش بذارن دوباره تقدیم دولت خدمتگزار کنند.؟؟!!!
عجبا و عجبا! این افغانی ها چای شیرین نخورده با ما پسر خاله شدند.
ما که مهاجر درست حسابی نداریم. اگه این شندر قاز هم بخواهیم به افغانی ها بدیم فردا جمعیتشون تو ایران 10 برابر میشه. هیچ نفعی هم برای کشور ندارند.
موش تو سوراخ نمی رفت ..........مردم شریف افغان تا حالا هر چی مفت خردید بسه خوشحالم حداقل یکی از خوبی یارانه ها اینه برید کشورتون بو کباب شنیدید ولی نمی دونی دارند خر داغ میکنند
عجب رويي دارن اينا
خب اگه واقعا بر حق ميگن سازمان ملل و سازمانهاي جهاني سوبسيد اونا رو پرداخت كنن چرا ما بديم؟؟؟
افغانها اگر ناراحتن برگردن کشور خودشون.
مگه ارث باباشونو از ایرانی ها میخوان؟
چند دهه ست تو کشور بیچاره کنگر خوردن و لنگر انداختن و مفت و مجانی از یارانه من و امثال من ایرانی استفاده میکنن تازه دو قورتو نیمشونم باقیه!!!!!!
جوونای ایرانی دارن تو بیکاری دست و پا میزنن و اینا مشاغل کارگری رو گرفتن حالا چیزیم طلبکارن!؟؟!!!!!
خیلی ناراحتن برگردن ما از خدامونه !!
یکی از فواید این طرح همین هست ما تو مملکتمان مشکلات کم داریم که افقانها هم به ان اضافه شوند؟
رو که نیست !
خوب اگه دوست دارن ما بريم افغانستان اونا هم بيان ايران زندگي كنيم
افغان ها جز دردسر براي ايران چيزي به ارمغان نياوردند .
وقتی لبنانی و ونزوئلایی از یارانه برخوردارن چرا افغانی نباشه؟ کلی کار کردن و حق آب و گل هم دارن تو ایران
عجب رویی دارن این افغانیا ،اعتیاد ،ایدز،بیکاری اقشار کم سواد وقشر کارگری ،گرانی مسکن (تقاضای مسکن مهاجرین در افزایش نرخ مسکن کاملاً موثر است)و... کم بود این قوم پر رو همهء حقوق شهروندی رو دارن در صورتی که در سایر کشورها مهاجرین از تمام حقوق برخوردار نیستند،ضمناً چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است چه برسه به افغانی جماعت،یاد فتح اصفهان به دست افغانها و جنگ هرات افتادم ..
ما نه تنها یارانه نمی خواهیم که داریم هر خانواه صدها هزار تومان عوارض سالیانه شهرداری و شهریه مدرسه و دانشگاه ... می دهیم.
افغاني ها بعد از چندين سال هنوز طلبكارند!!!!!!!!!! آدم نمي دونه چي بگه!!!!!!!! به مهمون رو بدي همين ميشه ديگه
شخصا مخالف دادن یارانه با افغانها هستم. اما اگر به مهاجران دیگه داده میشه بایستی به اونها هم بدن.
اینها از جون جان ایرانیها چه میخواهند .

چرا دولت به آنها رو میدهد باور کنید کمی به خودشان بیایند مثل گامبیا عکس العمل نشان خواهند داد . همه شان را اخراج کنید .ضامن که نیستیم .
بنابراین جامعه جهانی مسوولیت دارد تا به سراغ مهاجرین بیاید و کمک کند و دست دولت ایران را بگیرد تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها شامل مهاجرین هم شود.
اگه به افغانها یارانه بدید همشون سرازیر میشن به ایران. تو را به خدا بهشون یارانه ندید.
اگه غیرفانونی نیستند حق دارند
بابا عجبا تو بوشهر هر چی شغله لفغان ها گرفتن ناراحتید برید کشورتون
بکاری و نا امنی و ناهنجاری اجتماعی تو کشور می اورید یارانه هم می خواهید .
بروید از امریکا یارانه بگیرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار