بازدید 36242
مصوبات كميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران اعلام شد:

تعطیلی منتفی شد؛ 100 دستگاه تهويه هوا برای رفع آلودگی هوای تهران

تمدن افزود:‌ بر اساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي و اطلاعات جمع آوري شده از ايستگاه‌هاي پايش آلودگي هواي تهران مبني بر كاهش تدريجي آلاينده‌ها در فضاي شهر تهران از بعدازظهر روز دوشنبه، فعلا ضرورتي براي تعطيلي واحدهاي آموزشي و اداري احساس نمي‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۹ 05 December 2010
به دنبال ادامه آلودگی هوای تهران و در حالت هشدار بودن وضعیت آلاینده های وضع هوای تهران، استاندار تهران از تصمیمات دولت برای مشکل تنفسی شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، استاندار تهران با اشاره به مصوبات كميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران و بحث‌هاي انجام گرفته در جلسه امشب هيات دولت گفت: بر اين اساس فعلا ضرورتي براي تعطيلي واحدهاي آموزشي و اداري احساس نمي‌شود.

تمدن افزود:‌ بر اساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي و اطلاعات جمع آوري شده از ايستگاه‌هاي پايش آلودگي هواي تهران مبني بر كاهش تدريجي آلاينده‌ها در فضاي شهر تهران از بعدازظهر روز دوشنبه، فعلا ضرورتي براي تعطيلي واحدهاي آموزشي و اداري احساس نمي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين استفاده از هواپيماهاي آب پاش برفراز شهر تهران و برخي اقدامات كاهنده آلودگي از جمله طراحي و ساخت «دستگاه‌هاي تهويه هوا» براي 100 نقطه در دستور كار سازمان محيط زيست تهران قرار گرفته است كه اجراي اين طرح‌ها از فردا آغاز مي‌شود.

استاندار تهران که با ایسنا گفتگو کرده، افزود: روز دوشنبه همانند روزهاي قبل ادارات و سازمان‌هاي دولتي بجز بانك‌ها يك ساعت زودتر تعطيل خواهند شد و طرح زوج و فرد براي تمامي شهر تهران با جديت اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به تصويب آيين‌نامه دوركاري براي كاركنان دولت در شهر تهران تصريح كرد: آيين‌نامه دور كاري براي كاركنان دولت در شهر تهران با تاكيد بيشتري به اجرا گذاشته خواهد شد و سازمان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي موظفند تا سقف 50 درصد از كاركنان خود را بدون حضور در محيط كار، به انجام وظيفه در قالب آيين‌نامه دور كاري كنند كه بدين ترتيب اين كاركنان به تشخيص مديران دستگاه‌ها بدون مراجعه به ادارات وظايف خود را انجام مي‌دهند.

استاندار تهران همچنين از تعطيلي تعداد ديگري از واحدهاي صنعتي كه ضوابط زيست محيطي را رعايت نكنند خبر داد.

به گزارش تابناک، گرچه استاندار تهران از مشخصات دستگاه های تهویه و مکانیزم فعالیت آن چیزی نگفته اما مشخص نیست 100 دستگاه های تهویه هوایی که خبر از طراحی و ساخت آن داده شده دارای چه ابعادی هستند که میتوانند رفع آلودگی هوای کلانشهر تهران را تسریع کنند البته در این باره گفتنی است، رئیس سازمان محیط زیست از به کار گیری دستگاه فیلتراسیون برای رفع آلودگی خبر داده که با این حال جزئیات این فیلتراسیون نیز اعلام نشده است.

استفاده از هواپیماهای سمپاش برای پاشیدن اب
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : سیاست های چند روز گذشته تاثیر محسوسی بر مدیریت آلودگی هوای تهران و کاهش ان داشته است .
 
محمدی زاده امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: شاخص الودگی هوا در دو روز گذشته 154 و دیروز 151 بود که امروز به 137 رسید .

وی گفت:در جلسه امروز هیئت دولت همچنین بر دورکاری کارکنان دولت تاکید شد .

محمدی زاده افزود : با اقداماتی و برنامه هایی که در روزهای گذشته داشتیم سعی کردیم شرایط هوای تهران از مرحله هشدار به اضطرار نرسد .

وی با بیان اینکه برنامه های دیگری نیز برای تهران در دولت در دست بررسی است گفت : یکی از این برنامه ها استفاده از هواپیماهای سمپاش برای پاشیدن اب در سطوحی از جو برای تغییر هوا و ایجاد باد در تهران است .

وی گفت : برنامه دیگر استفاده از دستگاههای فیلتراسیون هوا در برخی از مناطق تهران است که این موضوعات در حال بررسی است .

وزرا برنامه دورکاری کارمندان را ارائه می کنند

معاون رئیس جمهورگفت : در جلسه امروز هیات دولت تک تک وزرا موظف شدند برنامه خود را برای بیکاری اکثریت کارمندان خود در تهران ارائه کنند .

فروزنده در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگار ما گفت : بخش اعظم کارهای ستادی در تهران از طریق دورکاری قابل انجام است .

وی با اشاره به موضوع الودگی هوای تهران بحث دورکاری و انتقال کارمندان از تهران را ضروری دانست و گفت : من از طرف رئیس جمهور از فردا این موضوع را با جدیت از وزرا پیگیری خواهم کرد.

فروزنده گفت : هم اکنون وزارت کار 60 درصد امور خود را از طریق دورکاری انجام می دهد و وزارت رفاه و سازمان میراث فرهنگی نیز در این زمینه موفق بوده اند .

وی همچنین از کارمندان دولت خواست برای انتقال از تهران همکاری کنند و گفت : از کسانی که از تهران منتقل شوند حمایت جدی می کنیم .

وی گفت : تا کنون 10 هزار نفر به طور قطعی از تهران منتقل شدند و وزارت بازرگانی و صنایع ومعادن نیز بسته های حمایتی برای کسانی که منتقل می شوند در نظر خواهند گرفت .
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
اقايون يك فكر اساسي بكنيد. سال اينده هم داريم.اب پاش و تهويه هوا موقته
تازه می خوان دستگاه تهویه هوا بسازن، لابد بعد از رفع آلودگی قابل استفاده م شود و بعد هم باید همه را برچید...
واقعا تاسف میخورم.
وقتی آلوده در شهرهای مرزی کشور هست کسی عین خیالش نیست ولی در تهران انگار اوضاع فرق میکنه!

کمی هم به فکر آلودگی در شهرهای مرزی هم باشید، اونها هم ایرانی هستن.
چطور میتوانید ظرف مدت یک روز 100 دستگاه تهویه تهیه و یا ساخته شود؟
آب پاشی هم شاید جواب بده
یعنی نمیتونن تعدادی هواپیما آب پاش بفرستن تا یه باران مصنوعی درست کنن؟؟؟
شاید دیده باشید تو خیلی از حوادث زیست محیطی که تو زمین یا دریا اتفاق می افته ، مثلاً ریزش نفت در دریا ، اونو آتیش می زنن که الودگی دریایی یا زمینی به هوایی تبدیل شه. چون فرار تره. حالا این آقایون می خوان این آلودگی رو بریزن رو سرمون و اونو به سطح زمین بیارن تا آبهای زیر زمینی هم سهمی از این آلودگی برده باشن.
تهویه میزنین تا آلودگی رو توی شهر بچرخونین ؟! یه لایه هوای سرد مانع جابجایی و گردش هوا شده اونوقت تهویه چه توفیقی داره؟ اگر به فکر خلوتی تهران و حل مشکل ترافیک و آلودگی هستید حمل و نقل عمومی رو گسترش بدید ، جلوی گسترش تهران رو بگیرید و...... خداوکیلی از پارسال تا حالا یه اتوبوس ، واگن مترو به این شهر اضافه شده؟
لطفا" مردم هم شیلنگ آب بگیرن به طرف آسمون کمک بدن !!!!!!!!!!!!!!!!
خداکنه راهکارهاشون بدرد بخوره نه اینکه فقط به عنوان یه هزینه اضافی هیچ دردی از هوای تهران رو دوا نکنه !
اون هواپیما ها دود نمیکنن؟
تنها راه مبارزه آلودگی هوا از دور خارج ساختن اتوموبیلهای قدیمی و فرسوده بدسوز یا بطور کلی جایگزینی با اتوموبیلهای برقی است
سرورانم
مشکل آلودگی هوای تهران با آب پاشی حل نمی شه . اگر یادتون باشه سالهای دور و نزدیک حتی وقتی یکماه در سال 84 مشکل آلودگی شدید داشتیم ، این آلودگی به شکل دود قابل روئیت بود اما الان اگر چه به نظر هوا نسبتا خیلی بد به نظر نمی رسه اما میگن آلوده است . دلیلش هم اینه که در پند سال اخیر تعداد زیادی خودرو رو گاز سوز کردن که در نتیجه دود کمتری دارن اما چون کیت نصب شده یه چیز من در آوردی است لذا به شدت منواکسید کربن تولید می کنن که گازیه بی رنگ ولی به شدت کشنده. برای امتحان هم که شده برین چند ثانیه پشت یکی از این تاکسی های گاز سوز وایستین تا بفهمین چی میگم. بد اینکه متاسفانه این خودرو ها در خوشبینانه ترین حالت سالی یکبار برای تنظیم موتور مراجعه می کنن که خیلی کمه چون زود از تنظیم خارج می شن.
یکی می گفت با آب پاشی، اسد پاییم می آد و خطرش خیلی بیشتره. امیدوارم فکرهای بعد از آب پاشی را هم کرده باشند.
به جاي اين هزينه هاي گزاف و بي فايده و طرح هاي دهان پر كن مثل دستگاه تهويه در 100 نقطه شهر (!) بايد در حاشيه خيابانهاي شهر درختكاري كنيم. درختان دستگاه جذب آلودگي و تسويه طبيعي هوا هستند اما دريغ كه حتي در اين شرايط بحراني نيز درخت كني بيش از درختكاري است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی