بازدید 30347

عصبانیت سعودي ها از دهن كجي ساركوزي به مقاماتشان در رياض

«سارکوزی» كه گويي در اين سفر خود به عربستان سعودي، يا تعادل روحي نداشته و يا پروژه تحقير سعودي ها را در سر مي پرورانده، به اين اقدامات غير معقول بسنده نكرده و از مقامات عربستاني خواسته است تا دیدار خصوصی با «عبدالله» در مزرعه شخصی پادشاه عربستان در «الجنادریه» داشته باشد که ...
کد خبر: ۱۳۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸ 03 December 2010
سرويس بين الملل ـ مقامات عربستاني با فرستادن یادداشت هایی به سفارت فرانسه در ریاض، رفتارهای جاهلانه «سارکوزی» در سفر اخیر خود به عربستان را زشت خواندند.
 
به گزارش «تابناك»، این ادعا را روزنامه «القدس العربی» مطرح نموده و مدعي است اين خبر را منابع سعودي نزديك به خاندان حاكم اين كشور برايش فرستاده اند.

در توضيح اقدامات غير ديپلماتيك و جسارت آميز «ساركوزي» آمده است: «سارکوزی» در مهمانی رسمي دولت سعودي، از خوردن غذاهای تهيه شده سر باز زده و با بیرون آوردن یک شیشه نوشابه فرانسوی از جیب خود و استفاده از آن به عنوان غذا! دهن كجي بزرگي به سعودي ها کرده، به ويژه آنكه در فرهنگ عربي، اين کار، يكي از بزرگترين توهين ها به ميزبان به شمار می رود.

در بخش ديگري از ياداشت هاي اعتراضي سعودي ها به سفارت فرانسه در رياض آمده است كه «ساركوزي» همچنين در اين سفر در اقدامي عجيب، به برخی از مقامات عربستاني كراوات هديه داده، در حالي كه اين مقامات، حتي يك بار نيز در عمر خود از كراوات استفاده نكرده اند.

به باور مقامات سعودي، اين بسیار بعيد است كه سفير فرانسه در رياض به آقاي «ساركوزي» چنين ملاحظه اي را يادآوري نكرده باشند و قطعا «ساركوزي» با اين کار، خواسته است آنها را به تمسخر گرفته و تحقير کند.

بر پايه اين گزارش، اما این پايان رفتارهاي غيرديپلماتيك و جسارت آميز «ساركوزي» نبوده است. «سارکوزی» در اين سفر، همچنين دو بار دیدار از پیش تعین شده با «ملک عبدالله» را لغو کرد تا به ادعاي خودش به موضوعی رسیدگی کند؛ موضوعي که تا کنون افشا نشده است.

این در حالی است که معمولا لغو دیدارها یا دیرکرد در دیدار با پادشاه  عربستان براي مقامات سعودي قابل پذيرش نبوده و با توجه به وضعيت جسماني «ملك عبدالله»، توهيني آشكار به وي تعبير مي شود.

«سارکوزی» كه گويي در اين سفر خود به عربستان سعودي، يا تعادل روحي نداشته و يا پروژه تحقير سعودي ها را در سر مي پرورانده، به اين اقدامات غير معقول بسنده نكرده و از مقامات عربستاني خواسته است تا دیداری خصوصی با «عبدالله» در مزرعه شخصی پادشاه عربستان در «الجنادریه» داشته باشد که این موضوع، اصلا به مذاق عربستانی ها خوش نیامد و از آن به عنوان رفتاري بی ادبانه یاد كرده اند.

اكنون بايد منتظر ماند كه آيا چنين رفتارهايي در مناسبات بعدي رياض ـ پاريس اشكالي پدید خواهد آورد و يا اينكه به همين يادداشت هاي اعتراضي محدود خواهد شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۴
عزیزم اعراب حاشیه عاشق تحقیر شدن هستند حاضرند همه چیزشان را بدهند تا سارکوزی 5 دقیقه از ریششان تعریف کند ناراحتی و آینده روابط دیگه چیه؟
شوخی میکنید چه مشکلی ممکنه پیش بیاد. بالاخره هر چی باشه رفیق ارباب اومده نوکر غلط میکنه مشکل درست کنه . مخصوصا وقتی ارباب اصلی عموسام باشه
ایشان خواستند کشور عربی را به اوج پیشرفت و تمدن برسانند.
هر چی می یاد سرشون حقشونه........
دست بالاي دست بسيار است!
اگه یک کار حسابی این سارکوزی کرده باشه همینه!!...
برعکسش عربستانیها سر ما خالی میکنن
بعضی ها یاد بگیرند!!!!!!!
سارکوزی همون چیتوز موتوریه رو میگید؟
هی بشینید برای خودتون ببافین !
حقشونه به نظر من! حال این عربها رو باید گرفت D:
شما چرا ناراحتی خدا پدشو بیامرزه حداقل تونست جواب تحقیر مقاما عربستان به زوار ایرونی رو بده ایرونی های ما که عرضه ندارند
اینا را از کجاتون در آوردین!!! هیچ جای اینترنت چنین مطالبی نه به فارسی هست نه انگلیسی
آل سعود خبر ندارن همه كشورهاي غربي به عربها به همين چشم نگاه ميكنن حالا اگه به ظاهر چراغ سبز بهشون نگاه ميكنن نه براي خودشون كه براي نفتشون بهتره آلهاي عربي از خواب پاشن
خوب به نظر من سارکوزی با همه ی حماقت و سبک مغزیش کار خوبی کرد
دهن کجی؟؟؟؟
نه بنده خدا حالت دهان آقای سارکوزی اینجوریه
مسئولان یاد بگیرند!
حقشونه
عربهای سعودی و شیخ نشینهای خلیج فارس خیلی بی شرم و حیا هستند . ایکاش دولت ایران هم میتوانست با قدرت با انها بر خوردکند . واقعیترا بپذیربم عرب باعجم دشمنی وکینه دیرینه داند. جنگ ایران و عراق. جزایر تنب کوچک و ... دم سرکوز گرم که کاری مسیولان می بایست میکردند او زحمتش ر اکشید
دلم خنک شد. حقشان است. ارباب باید نوکر را گهگداری تو سرش بزند تا حواسش باشد.
باید آدم بفهمه این مسخره کردن سارکوزی یعنی چی.البته انسان هر بلایی سرش میاد مقصر خود آدمه ست.بنظر شما این مقام شکم گنده عربستانی مسئله رو گرفته؟من که بعید میدونم.
خب با اجازتون این عربها لیاقتشون همینه دیگه
همیشه شعبون یه بارم رمضون
خوبشون شد!
ومکرومکرالله والله وخیر ماکرین
گلی به جمالش، برای اولین باریک حرکت به جا کرده این سارکوزی ! شما چرا ناراحتید؟ خودتان خبر توهین سعودی ها را به زور ایرانی امروز نوشته ید خوب یکی هم پاسخ آنهارا داده! آفرین!
آقای سرکوزی رفتار درخور سعودیهارا داشته آست . آیا سعودی ها استحقاق رفتار بهتر از این را دارند؟
حسنت به ساركوزي! طرفشو خوب شناخته!
پس سارکوزی بی حرمتی ایرانیان درسعودی را یک تنه تلافی کرد
معنای سیاسی این رفتار این است که پادشاه کناره گیری کن
خوب آنها در هتلشان به ما كج دهني كردند و جائي ديگر به آنها كج دهني شده . هرچند اين كج دهني از طرف ما نبوده است ولي خوب است
با این وهابیهای خدا نشناس باید هم اینچنین برخورد کرد دمش گرم کاش مسولین ما کمی یاد بگیرن
متاسفانه این روزها دنیا گرفتار سیاستمداران بی ادب وبی مغز است.
با سلام اين مسئولين سعودي هر بلايي سرشان بياد حق شونه ، با اين همه توهيني كه اين غربيا به هشون مي كنند بازم ميليارد ها دلار از پول مردمشون را به جيب اين غربيا ميريزند و صبح تا شب نوكري اينا رو ميكنن .
آقای سارکوزی اتفاقا" کارشان را خوب بلدند ، شما برای اینها که آمریکا را به حمله به ایران تشویق کردند دل نسوزانید.
از این کار سارک.زی واقعا خوشم اومد
این اعراب لیاقتشون همینه
دمش گرم!با این عربا باید اینطور رفتار کرد.ما رو دادیم پررو شدن !
يا اينكه به همين يادداشت هاي اعتراضي محدود خواهد شد.
دم ساركوزي گرم
خدایا به هم دیگه مشغولشون کن . آمین
من همیشه از سارکوزی بدم می آمد اما الان با این کارش باید نظرم رو در مورد اون عوض کنم در ضمن چرا نویسنده این مطلب فکر کرده جناب سارکوزی تعادل روحي نداشته شاید شما هم بعععععععععععله
با اينكه حالم از ساركوزي بهم ميخوره ولي در اين يك مسئله بايد بگم واقعا" دمش گرم
خدا رو شکر .بلایی که بر سر حاجی های ما در آوردن حق شان بود. خدا جایی حق نشته
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی