بازدید 6180

"باد مصنوعي" براي كاهش آلودگي هوای تهران

در اين جلسه محدوديت تردد خودروها در تمام سطح شهر تهران مطرح شد و قرار شد اجراي طرح زوج و فرد براي تمام شهر تهران از فردا صورت گيرد كه البته اجراي اين مسئله به تأييد شوراي عالي ترافيك و وزارت كشور نياز دارد.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵ 28 November 2010
در كميته اضطرار كاهش آلودگي هوا بر اجراي طرح زوج و فرد براي تردد خودروها تأكيد شد و محيط زيست ايجاد باد مصنوعي را به منظور كاهش آلودگي هوا در دستور كار خود قرار داد.

به گزارش فارس جلسه كميته اضطرار كاهش آلودگي هواي استان تهران امروز با حضور رئيس سازمان محيط زيست و استاندار تهران برگزار شد. اين جلسه موضوع آلودگي هواي تهران مورد بررسي قرار گرفت و مصوباتي را نيز به دنبال داشت.

در اين جلسه اعلام شد بر اساس نقشه‌هاي هواشناسي مبني بر پايداري وضعيت هوا تا پايان هفته كماكان شاخص آلودگي هوا نيز در مرز هشدار قرار دارد.

در اين جلسه مصوب شد كارخانجاتي كه آلايندگي بيشتري دارند و در تهران و حاشيه آن مستقر هستند در طي اين مدت از فعاليت خودداري كنند؛ ضمن اينكه كارخانه‌هاي مشابه كه آلايندگي ندارند و خارج از محدوده آلودگي قرار دارند به منظور جبران توليد مي‌توانند فعاليت خود را 2 برابر كنند. ب

در كميته اضطرار كاهش آلودگي هواي استان تهران تأكيد شد تا تمام نيروگاه‌هاي تهران تا اطلاع ثانوي از سوخت فسيلي استفاده نكنند و گاز را جايگزين آن كنند.

همچنين تمام صنايع آلاينده‌اي كه در اطراف تهران مستقر هستند تمهيدات لازم را براي كنترل آلودگي‌ها مانند استفاده از فيلتراسيون به كار گيرند؛ ضمن اين‌كه براي كاهش ساعات كاري نيز برنامه‌هاي را اجرا كنند.

در اين جلسه محدوديت تردد خودروها در تمام سطح شهر تهران مطرح شد و قرار شد اجراي طرح زوج و فرد براي تمام شهر تهران از فردا صورت گيرد كه البته اجراي اين مسئله به تأييد شوراي عالي ترافيك و وزارت كشور نياز دارد.

از ديگر مصوبات جلسه كميته اضطرار كاهش آلودگي هوا محدوديت تردد موتورسيكلت‌ها است كه بايد از سوي مسئولان با جديت پيگيري شود.

در اين كميته تصميم گرفته شد تا يك ساعت زودتر تعطيل شدن كارمندان دولت تا اواخر هفته ادامه پيدا كند.

در اين جلسه بر انجام سياست‌هايي مانند دوركاري در ادارات و استقبال از مرخصي كاركنان تأكيد شد.

همچنين پيرامون وارونگي هوا قرار شد تا سازمان محيط زيست تئوري‌هايي را كه درباره ايجاد اختلاف دما در سطوح جوي كه وزش باد را به دنبال دارد و در نهايت موجب انتقال آلايندگي‌ها مي شود را با جديت پيگيري كند. اين مسئله در دستور كار سازمان محيط زيست قرار گرفته است تا با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد در صورت وارونگي هوا از تجمع آلايندگي‌ها جلوگيري كنند.

مصوبات اين كميته پس از هماهنگي با مراجع ذيصلاح اجرايي مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی