بازدید 27710

پرحاشيه‌ترين کنسرت استاد شجريان پايان يافت

کد خبر: ۱۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۴ 01 July 2008
شامگاه يکشنبه در حالي که محمدرضا لطفي و حسين عليزاده ميهمانان ويژه محمدرضا شجريان بودند، کنسرت استاد آواز ايران با گروه شهناز پس از هفت شب اجرا به پايان رسيد. اين کنسرت يکي از پرحاشيه‌ترين برنامه‌هاي محمدرضا شجريان در چند سال اخير بود.

به گزارش «اعتماد»، بسياري موسسه دل آواز، برگزارکننده اين برنامه را به خاطر فروش اينترنتي بليت‌هاي اين کنسرت مورد انتقاد قرار دادند. البته بسياري از مشکلاتي که در ارتباط با نحوه بليت فروشي اين کنسرت مطرح شد براي برنامه‌هاي محمدرضا شجريان طبيعي به نظر مي‌رسد. سال‌ها قبل که بليت‌هاي کنسرت شجريان به شکل گيشه‌اي به فروش مي‌رسيد، مشکلات از جنس ديگري بود.

به هر حال تهيه بليت برنامه يک هنرمند پرطرفدار در همه جاي جهان خالي از مشکل نيست؛ هر چند فراگير نبودن خريد اينترنتي در جامعه ما بر اين مشکلات مي‌افزايد. يکي ديگر از حاشيه‌هاي اين کنسرت مربوط به نحوه برخورد برگزارکنندگان با اهالي مطبوعات بود که حرف و حديث‌هاي فراواني را در پي داشت. اما از ميانه‌هاي کنسرت به نظر مي‌آمد که برگزارکنندگان تصميم به تغيير رويه خود گرفتند. انتقاد مجيد درخشاني نوازنده و تنظيم کننده قطعات اين کنسرت نسبت به غيبت اهالي مطبوعات در اين کنسرت در حالي که برگزارکنندگان را مسئول اين غيبت دانسته بود و همچنين برگزاري نشست مطبوعاتي محمدرضا شجريان بعد از گذشت چهار روز از کنسرت از نشانه‌هاي اين تغيير رويه بود. يکي ديگر از نکات اين کنسرت اخير همکاري شجريان با يک گروه جوان بود. او در اين سال‌ها معمولاً با بزرگان فن روي صحنه رفته است.

اما اين بار اکثر اعضاي گروه از نوازندگان جوان تشکيل شده بودند که کار چند نفر از آنها نيز به چشم آمد. در روز پاياني اين کنسرت در حالي که شجريان روي صحنه در کنار جوانان نشسته بود، حسين عليزاده و محمدرضا لطفي از ياران قديمي او در سال‌هاي گذشته و به خصوص در گروه چاووش به عنوان تماشاگران ويژه اين برنامه در ميان مخاطبان حاضر بودند. به همين مناسبت نيز محمدرضا شجريان پيش از آغاز اجرا از حضور اين دو هنرمند ابراز خوشحالي و از آنها تشکر کرد. حضور شجريان در ميان چهره‌هاي جوان گروه شهناز يکي از ويژگي‌هاي مهم اجراي امسال بود. مجيد درخشاني تنها چهره ثابت اين کنسرت با کنسرت سال گذشته بود.

غيبت همايون به عنوان همخوان و نوازنده تنبک و حضور مژگان شجريان، يکي ديگر از رويدادهاي کنسرت سال 87 بود. مژگان شجريان که تاکنون نامش را با عنوان طراح لباس کنسرت‌ها و طراح جلد آثار پدرش ديده بوديم، اين بار در ميان هنرمندان به عنوان نوازنده سه تار حاضر بود و در بخش دوم در قسمت آواز در ابتداي قطعه به تک نوازي پرداخت.

در اجراي شب پاياني نيز پس از اتمام دو بخش مختلف اجرا در دستگاه‌هاي همايون و شور، به درخواست حاضران، قطعه مرغ سحر با همخواني جمعي گروه و مخاطبان و با تنظيم جديدي از درخشاني اجرا شد تا اين قطعه پايان بخش هفت شب اجراي کنسرت سال جاري محمدرضا شجريان در تهران باشد.
شب آخر نيز برنامه با تاخير 45 دقيقه‌اي آغاز شد. با وجود تلاش‌هاي فراوان شرکت دل آواز، براي اينترنتي کردن فروش بليت به منظور جلوگيري از فروش به صورت آزاد و با مبالغ کلان، بازار سياه فروش بليت‌هاي کنسرت در شب آخر در مقابل در تالار وزارت کشور، همچنان داغ بود و بليت‌هاي 10 هزار توماني به مبلغ 100 هزار تومان به فروش مي‌رسيد.پس از اتمام برنامه، محمدرضا شجريان، دخترش مژگان را به پاس قدرداني در آغوش گرفت و حاضران با شور و هيجان براي آنها کف زدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست