بازدید 15929
كاروان ورزشي ايران همچنان بدون مدال طلا ؟

در سومين روز بازي‌ها 2 رده سقوط کردیم!

كاروان ورزش ايران با كسب يك نقره در روز سوم بازي‌هاي آسيايي نسبت به روز گذشته 2 پله سقوط كرد. کاروان ایران توسط رضائیان در رشته وزنه برداری به یک مدال نقره دیگر دست یافت و مجموع مدال‌های خود را به پنج مدال (2 مدال نقره و سه مدال برنز) رساند. تیم چين در پايان روز سوم بازي‌هاي آسيايي با قدرت هر چه تمام‌تر تعداد مدال‌هايش را به 92 رساند. تا پايان روز سوم بازي‌ها از بين 45 كشور 22 كشور موفق به كسب مدال شده‌اند كه در اين ميان 10 كشور مدال طلا را به كاروان ورزش‌هاي كشورشان اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۴ 16 November 2010

 عملكرد نه چندان مطلوب کاروان ورزشي ايران موجب شد كشورمان با 2 پله سقوط نسبت به روز گذشته تا رده چهاردهم سقوط كند. البته با آغاز رقابتهای کشتی مسلما تعداد مدالها ی ایران بیشتر می شود .

به گزارش خبرنگار ورزشی "تابناك"،  در جریان رقابتها در روز سوم از شانزدهمین دوره بازی‏های آسیایی که در گوانگجو جریان دارد، کاروان ورزش ایران توسط رضائیان در رشته وزنه برداری به یک مدال نقره دیگر دست یافت و مجموع مدال‌های خود را به پنج مدال (2 مدال نقره و سه مدال برنز) رساند.
 
چين با 53 مدال طلا 20، نقره و 19 برنز در صدر ايستاد . كره‌جنوبي با 18 طلا، ژاپن با 13، چين‌تايپه و هنگ‌كنگ با دو طلا، كره شمالي، هند مالزي، فيليپين و ماكائو با يك طلا در رده‌هاي بعدي هستند. مرتضي رضاييان بود كه به مدال رسيد. او كه در دسته 69 كيلوگرم وزنه مي‌‌زند، توانست صاحب مدال نقره شود. رضاييان اولين وزنه‌بردار ايران بود كه در اين بازي‌ها روي صحنه مي‌رفت. او كه در مسابقات قهرماني جهان هم وزنه زده بود، رضائیان در یکضرب وزنه های ۱۴۳ و ۱۴۷ کیلوگرمی را بالای سر برد اما موفق به مهار وزنه ۱۵۰ کیلوگرمی نشد. او در دوضرب در اولین حرکت نتوانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد، اما در دومین حرکت این وزنه شد و در سومین حرکت نیز وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را بالای سر برد. او با مجموع ۳۲۴ کیلوگرم دوم شد. مهدي پانزوان ديگر نماينده ايران با مجموع امتياز 320 در رده چهارم آسيا قرار گرفت.

بهترين مقامي كه جودوكاران ايران به دست آ‌وردند، هفتمي آرش ميراسماعيلي بود. او بعد از دو مبارزه به يك‌چهارم نهايي رسيد. اما مقابل كيم از كره‌جنوبي شكست خورد. با اين كه كيم به فينال رسيد، اما او دراولين مبارزه گروه‌ بازنده‌ها در برابر جودوكاري از كره‌مشالي باخت و هفتم شد. اين در حالي بود كه ميراسماعيلي مدعي شده بود با مدال اين بازي‌ها جواب منتقدانش را مي‌دهد. علي معلومات، اكرم خاني و نوشين تقي‌لو ديگر جودوكاران ايران بود كه با يك مبارزه از دور مسابقات كنار رفتند.

قايقرانان روئينگ ايران هم در پنج ماده به فينال رسيدند. محسن شادي كه شاخص‌ترين چهره اين تيم است، با ثبت رکورد ۷:۰۱:۳۵ با مقام اولی مستقیم به فینال رفت. ايران در چهار ماده ديگر هم به فينال رسيد، اما قايقرانان بادي در دورمقدماتي دررده‌هاي آخر گروه خود قرار گرفتند.

محمد عليرضايي، شناگر اول تيم ملي ايران بعد از مقام هشتمي در100 متر قورباغه از تيم ملي خداحافظي كرد. او روز اول در 50 متر قورباغه چهارم شده بود. ديگر شناگران در همان مرحله مقدماتي حذف شدند.
در بخش انفرادي ژيمناستيك هم محمد رمضان پور با امتياز 82.050 دهم شد و امير اعظمي هم با 79.300 امتياز در مكان چهاردهم قرار گرفت.

در شطرنج هر چهار نماينده ايران، دور پنجم رقابت‌هاي شطرنج بازي‌هاي آسيايي گوانگژو را با شكست پشت سر گذاشتند. احسان قائم مقامي مقابل دارمن ساتاكازوف از قزاقستان بازي را واگذار كرد. الشن مرادي هم مقابل ني هوا از چين شكست خورد. شادي پريدر مقابل نفيس مامينوف از ازبكستان باخت. آتوسا پوركاشيان هم مقابل هاريكا از هند شكست خورد.

تيم ملي واليبال تيم ملي ايران هم در سومين بازي خود عربستان را در سه ست 25-20،25-20 و 27-25 شكست داد. واليبال در آخرين بازي مرحله گروهي امروز با اندونزي بازي مي‌كند.

در پينگ‌پنگ افشين نوروزي در مرحله مقدماتي رقابت‌هاي انفرادي با نتيجه 4 بر صفر و با نتايج 11 بر 7 ، 11 بر 5 ، 11بر 7و 11 بر 5 برابر سعيداف از تاجيكستان به پيروزي رسيد و به مرحله بعد صعود كرد.

تيم ملي كيوبال ايران در بخش اسنوكر در دومين ديدار برابر تايلند قرار گرفت و با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد و از دور مسابقات حذف شد.
تيم دوچرخه سواري تعقيبي در 4000 متر تيمي تعقيبي، با تركيب امير زرگري، مهدي سهرابي، عباس سعيدي‌تنها بازمان 4 دقیقه و 15 ثانیه و 225 هزارم ثانیه، برای دست یابی به مقام های سوم یا چهارم به مرحله رده بندی چهار کیلومتر تیمی راه یافت. اما در اسپرينت فرشيد فارسي نژاد مقابل كيتاتسورو از ژاپن در دو مسابقه شكست خورد و به جمع 4 نفر پاياني نرسيد.حسنعلي ورپشتي در دو مسابقه به آوانگ از مالزي باخت و او نيز حذف شد.

تيم تيراندازي ايران در مرحله مقدماتي ماده 50 متر تفنگ دراز كش دهم شد.

فرشاد عربي ديگر تالو كار ايران نيز در جايگاه ششم ايستاد. خدیجه آزاد پور ووشوکار وزن منهای وزن ۶۰ کیلو گرم تیم ملی زنان ایران در بخش ساندا موفق شد با شکست حریف خود مدال برنز خود را در این رقابتها قطعی کند. سجاد عباسي و محسن محد سيفي هم با پيروزي‌‌هايي كه ديروز داشتند، مدال برنز خود را قطعي كردند.
 
تاکنون 309 مدال در قالب 93 مدال طلا، 93 مدال نقره و 123 مدال برنز میان ورزشکاران شرکت کننده در بازی‎های آسیایی توزیع شده است. در این میان چینی‌های میزبان با 53 مدال طلا، 20 مدال نقره و 19 مدال برنز همچنان در صدر جدول توزیع مدال‌ها هستند.
 

 *رده بندي توزيع مدال در پايان روز سوم به شرح زير است:

 1- چين؛ 53 طلا، 20 نقره و 19 برنز

 2- كره‌جنوبي؛ 18 طلا، 13 نقره و 18 برنز

 3- ژاپن؛ 13 طلا، 25 نقره و 23 برنز

 4-تايوان؛ 2 طلا، 3 نقره و 9 برنز

 5- هنگ‌كنگ؛ 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز

 6-كره‌شمالي؛ يك طلا؛ 4 نقره و 9 برنز

 7- هند؛ يك طلا، 4 نقره و 3 برنز

 8-مالزي؛ يك طلا؛ يك نقره و 3 برنز

 9-فيليپين؛ يك طلا و 3 برنز

 10- ماكائو؛ يك طلا

 11-قزاقستان؛ 4 نقره و 7 برنز

 12-ازبكستان؛ 4 نقره و 4 برنز
13-تايلند؛ 3 نقره و 5 برنز
 

14-ايران؛ 2 نقره و 3 برنز

 

13-تايلند؛ 3 نقره و 5 برنز

 

14-ايران؛ 2 نقره و 3 برنز

 

*مدال آوران ايران تا پايان روز سوم:

روز اول: تيم ملي تيراندازي زنان در رشته تفنگ بادي 10 متر مدال نقره

روز اول: احسان پيغمبري در ووشو رشته تالو مدال برنز

روز اول: محمدرضا رودكي در جودو مدال برنز

روز دوم: تيم ملي اسپرينت دوچرخه سواري مدال برنز

 روز سوم: مرتضي رضاييان در دسته 69 كيلوگرم وزنه برداري
 

 

*رده بندي توزيع مدال در پايان روز سوم به شرح زير است:

 

1- چين؛ 53 طلا، 20 نقره و 19 برنز

 

2- كره‌جنوبي؛ 18 طلا، 13 نقره و 18 برنز

 

3- ژاپن؛ 13 طلا، 25 نقره و 23 برنز

 

4-تايوان؛ 2 طلا، 3 نقره و 9 برنز

 

5- هنگ‌كنگ؛ 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز

 

6-كره‌شمالي؛ يك طلا؛ 4 نقره و 9 برنز

 

7- هند؛ يك طلا، 4 نقره و 3 برنز

 

8-مالزي؛ يك طلا؛ يك نقره و 3 برنز

 

9-فيليپين؛ يك طلا و 3 برنز

 

10- ماكائو؛ يك طلا

 

11-قزاقستان؛ 4 نقره و 7 برنز

 

12-ازبكستان؛ 4 نقره و 4 برنز

 

13-تايلند؛ 3 نقره و 5 برنز

 

14-ايران؛ 2 نقره و 3 برنز

 

*مدال آوران ايران تا پايان روز سوم:

روز اول: تيم ملي تيراندازي زنان در رشته تفنگ بادي 10 متر مدال نقره

روز اول: احسان پيغمبري در ووشو رشته تالو مدال برنز

روز اول: محمدرضا رودكي در جودو مدال برنز

 

روز دوم: تيم ملي اسپرينت دوچرخه سواري مدال برنز

 

روز سوم: مرتضي رضاييان در دسته 69 كيلوگرم وزنه برداري

 

 ورزشکاران ایران در 12 رشته رقابت‏های روز چهارم را برگزار می‌کنند
چهارمین روز از شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با رقابت ورزشکاران کشورمان در 12 رشته پیگیری خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین روز بازی‌های آسیایی فردا سه شنبه در 12 رشته برای ورزشکاران کشورمان پیگیری می‌شود. برنامه رقابت ورزشکاران کشورمان در این روز از بازی‌ها به شرح زیر است:

 

* تیراندازی:

- در این رشته فاطمه حسینی، زینب رمضانی، الهام ابراهیمی در ماده 25 متر رقابت می کنند.

 

* قایقرانی:

- ورزشکاران کشورمان در ماده‌های مختلف رقابت خود را دنبال خواهند کرد.

 

* جودو:

- محمدرضا رودکی در وزن آزاد به مصاف حریفی از قزاقستان می رود، محسن غفار هم در وزن 60 کیلوگرم مبارزه می کند.

 

* دوچرخه سواری:

- محمد پراش، مهدی سهرابی و عباس سعیدی تنها در ماده‌های مختلف رکاب می زنند. در ضمن تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان هم رقابت‌های تیمی خود را برگزار خواهد کرد.

 

* شنا:

- جمال چاووشی در ماده 100 متر شنا می کند. شناگران ایران در رقابت‌های چهار در 100 متر مردان شرکت می کنند.

 

* تنیس روی میز :

- تیم دوبل ایران با ترکیب محمدرضا اخلاق پسند به مصاف تیم دوبل چین می رود. ضمن اینکه این دو بازیکن کشورمان رقابت‌های انفرادی خود را هم برگزار می کنند.

 

* شطرنج:

- رقابت‌های انفرادی آغاز می شود که طی احسان قائم مقامی با نماینده عراق دیدار می کند. الشن مرادی به مصاف شطرنجباز نپال می رود. آتوسا پورکاشیان هم با حریفی از ازبکستان دیدار می کند.

 

* هندبال:

تیم ایران به مصاف بحرین می‌رود.

 

* والیبال:

- تیم ملی ایران برابر اندونزی صف آرایی خواهد کرد

 

* بسکتبال:

- تیم ملی ایران به مصاف فیلیپین می رود.

 

* ووشو:

الهه منصوریان، خدیجه آزادپور، محمد محسن سیفی، سجاد عباسی و حمیدرضا قلی‌پور برای حضور در فینال به مصاف حریفان خود می روند.

 

بوکس:

- عمران اکبری در وزن 56 کیلوگرم مبارزه می کند.
 
 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
مبروووک
ایران داره از در آخر اول می شه.
baba ma abarghodrate jahanim, ...
....تفرقه نکنید
مبارک باشه!
ببخشید، ماکائو کجاست که رتبه 10 رو داره!
در سومین روز بازی ها با ادامه سکوت مسئولین کشور در قبال بی حرمتی و تجاوز آشکاری که به تمامیت ارضی کشورمان شد نه فقط 2 پله بلکه هزار ها پله سقوط کردیم.
ماهميشه اوليم چرادرست نمي نويسيد.
vaghean ba medalhamon khob javab tahrif nam khalij fars ra dadim
مگه کلاً چند تا کشور شرکت کردند که ايران الان چهاردهم هست؟؟!!

45 تا
کلا چند تا کشورند؟

45 کشور
شوخی نکنید ایران طلاهاش بیشتر است. سانسور می کنید.
هر دم از این باغ بری می رسد
آقايان صاحبان ورزش وقتي سر از فروش كارتهاي استخر و اماكن ورزشي تفريحي سر ميارن كه نبايد انتظاري داشت ...................
حالا روز اخر بازيها ديدنيه که از ماکائو و مالديو و افغانستان هم در رده بندي پايين تر مي ايستيم،و اسم اين کار را هم ميزاريم کسب تجربه توسط ورزشکاران و انشالله در دورهاي بعد جام جهاني و اسيايي با کوله باري از تجربه شرکت مي کنيم و ....
اين روزها ما تو همه چيز سقوط كرديم
از اقتصاد .و ورزش تا اخلاقيات
آخر نشیم خوبه......
نگران نباشيد. هفته آخر روزي دو پله مي آييم بالا . روز آخر اول ميشيم!
بالاخره قضیه ی کار چینی ها برای نوشتن کلمه ی مجعول خلیج به کجا کشید و مسوولین چه عکس العملی داشتند ؟ ماشاالله ورزشکاران هم که گل کاشتند!
هیچ نگران نباشد . انشالله مدیران ورزشیمون بر میگردن و بدون یه عذرخواهی کوچولو به کج بودم زمین و دراز بودن دم ... بهانه میارن و حل میشه !!!
الان فقط کافی است که کمی حافظه ی تاریخی داشته باشیم...یادتون بیاد 4 سال پیش رو...قطر رو... فکر کنم هشتم شدیم و بعدش خیلی خوشحال .... گفتن مطمین باشید دفعه بعدی در بین 5 تیم برتر هستیم...حالا ببینید چی میشه
نمیدونم این اطلاعات غلط رو کی به شما میده
یه سر بزنید سایت ....ببینید ما اولیم
آقا این قدر سیاه نمایی نکنید، همگام با رسانه های بیگانه؟ رسانه های معاند هم همین آمار شما را می دهند، به خود بیایید...
اقای ناشناس ابرو ریزی در آسیا کجا به رسانه های بیگانه ربط داره ؟ واقعا که ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار