بازدید 19059

مرگ نوزاد 4 كيلويي در بيمارستان ميلاد

ساعت 5 صبح روز هجدهم آ‌بان همسرم حس كرده بود بچه آخرين تكان را خورده است كه بلافاصله شرايطش را به مسوولان بيمارستان اطلاع داده اما بعد از اين‌كه ضربان قلب بچه را كنترل كرده‌اند صدايي نشنيده‌ و بلافاصله او را به اتاق عمل برده‌ و متوجه شده‌اند نوزاد فوت كرده‌ است. در حالي كه بچه هيچ مشكلي نداشت، وزن او 4 كيلو و 700 گرم بود و فقط اگر زودتر او را به دنيا آورده بودند، زنده به دنيا مي‌آمد.
کد خبر: ۱۳۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۱ 13 November 2010
جام‌جم: با مرگ نوزاد 7/4 كيلويي در بيمارستان ميلاد تهران اگرچه پزشك و پرسنل بيمارستان به سهل‌انگاري متهم شده‌اند اما تاكنون هيچ يك از مسوولان بيمارستان در اين‌باره پاسخگو نبوده‌اند.

حميد رحماني همسر زني كه جنين 9 ماهه‌اش در بيمارستان ميلاد قبل يا هنگام زايمان فوت كرد، مي‌گويد: روز 15 آبان فشار همسرم كه 9 ماهه باردار بود بالا رفت، ساعت 30‌/‌20 او را به اورژانس بيمارستان ميلاد برديم و به دستور پزشك، همسرم در بيمارستان بستري شد.

به گفته وي، آن شب پزشك وضعيت بچه و مادر را طبيعي ارزيابي و بلافاصله محل را ترك كرد و حال همسرم را تلفني جويا مي‌شد. ساعت 20 هفدهم آبان پس از بررسي اعلام شد ضربان قلب بچه و فشار مادر طبيعي است حتي ساعت 23 خودم با پزشك وي صحبت كردم كه گفت همه چيز خوب است و ظاهرا وقت به دنيا آمدن بچه نزديك بود.

پدر نوزاد فوت شده توضيح مي‌دهد: ساعت 5 صبح روز هجدهم آ‌بان همسرم حس كرده بود بچه آخرين تكان را خورده است كه بلافاصله شرايطش را به مسوولان بيمارستان اطلاع داده اما بعد از اين‌كه ضربان قلب بچه را كنترل كرده‌اند صدايي نشنيده‌ و بلافاصله او را به اتاق عمل برده‌ و متوجه شده‌اند نوزاد فوت كرده‌ است. در حالي كه بچه هيچ مشكلي نداشت، وزن او 4 كيلو و 700 گرم بود و فقط اگر زودتر او را به دنيا آورده بودند، زنده به دنيا مي‌آمد.

بنابر ادعاي اين پدر، ظاهرا به علت قرارداد بيمه با پيمانكار بخش زنان و زايمان بيمارستان ميلاد بايد 13 ساعت قبل، زايمان سزارين را به اطلاع بيمه مي‌رساندند تا هزينه سزارين را بيمه پرداخت كند و چون اين كار را نكرده بودند، سزارين انجام نشد و جنين قبل از تولد فوت كرد. متأسفانه مسوولان بيمارستان بدون اجازه ما جواز دفن بچه فوت شده را صادر كردند كه ما باطلش كرديم و در حال حاضر جنين مرده را به پزشكي قانوني منتقل كرده‌ايم تا علت مرگ مشخص شود و ما از بيمارستان شكايت خواهيم كرد اما ديگر كار از كار گذشته و بچه ما كه اولين فرزندمان بود، زنده نمي‌شود.

مسوولان بيمارستان: وزن مادر، علت مرگ كودك

حسيني، مدير روابط عمومي بيمارستان ميلاد اما توضيح مي‌دهد: معمولا بچه‌هاي بالاي 4 كيلو و 200 گرم را در بيمارستان ميلاد سزارين مي‌كنند. با اين حال موضوع فوت اين بچه را ما بشدت پيگير هستيم ولي تا كالبدشكافي نشود و نتيجه نهايي را ندهند، نمي‌توانيم نظر بدهيم.

وي مي‌گويد: وزن اين خانم هنگام زايمان بالاي 120 كيلو بود كه بر اساس دستور‌العمل‌ها در اين وضع اگر بچه حتي در خطر مرگ قبل از تولد باشد، نبايد عمل سزارين انجام شود؛ چرا كه سلامت مادر به خطر مي‌افتد.در همين حال، عسگري، قائم‌مقام بيمارستان ميلاد گفته است : اين موضوع را پيگيري كرديم و متوجه شديم چنين موردي در بيمارستان ميلاد اتفاق افتاده و جنيني قبل از تولد فوت كرده است. لذا در بيمارستان كميته‌اي تشكيل داديم كه اگر قصور از طرف پزشك بوده، با پزشك برخورد قانوني صورت گيرد البته والدين حق قانوني شكايت و پيگيري ماجرا را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار